20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny Newcastle United-fans!  (Lest 42208 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
  • Rosenborg Ballklub & Newcastle United!
    • Vis profil
Ny Newcastle United-fans!
« på: 16. Aug. 2008, 01:17 »
Hei alle norske Newcastle United-fans.

Vil først og fremst introdusere meg. Dere vil kanskje få se mer til meg her i dette forumet. Begynner å få følelser for laget, noe som er merkelig, da alle andre på min alder holder med Manchester United, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Barcelona, AC Milan and so on ... Ja, det vil si at jeg ikke betrakter Newcastle United som en klubb som kjemper i toppen (som nevnte over), for vi har vel ikke imponert de siste årene?

I alle fall, vil introdusere meg litt.
Jeg er en gutt på 15 år som heter Vidar. Bor i Sør-Trøndelag, og elsker Rosenborg Ballklub. Rosenborg har vært det eneste laget i mitt hjerte, og jeg har ikke fulgt med Premier League så masse før. Aldri hatt noe forhold til noe lag i utlandet. Er på alle kampene til Rosenborg, men føler det blir litt tamt på vinterstid. Derfor vil jeg gjerne ha et lag i england, som alle andre. Da var det ikke slik at jeg satte for bind for øynene, tok frem terminlista og pekte på et tilfeldig lag. Da var det Newcastle jeg ble trukket til. Sannsynligvis mest p.g.a. Goal-filmene, da jeg ble mildt sagt forelsket i byen, dialekta, stadion og klubbnavnet Newcastle United.

Kan ikke så masse om Newcastle. Begynte med litt søking og slikt i dag. Høre Newcastle-sanger, høre dialekta på youtube, lese om fotballaget og prestasjoner. 70-tallet var en god periode? Klubblogoen er fantastisk, forresten. Det samme med drakta og stadion. Newcastle er et lag jeg vil elske - uansett om jeg blir ledd av på skolen om jeg møter opp i Newcastle-drakt. Kevin Keegan er forresten et navn jeg liker.

Så, noen som vil fortelle meg om noe mer? Hvor mange norske fans er det som holder med Newcastle, sånn omtrent? Fortell meg alt jeg ikke vet - alt fra gode spillere og slikt. Vil lese gamle nyheter dagene fremover, og sette meg litt mer inn i laget Newcastle. Det er jo sesongstart nå i dag. Vil prøve å få tak i Canal+ Sport og følge med fantastiske Newcastle United.

Takk, håper dere setter pris på meg =)

Svart å kvit, t evig tid!
Rosenborg Ballklub & Newcastle United Football Club!
Trondheim City & Newcastle City

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Ny Newcastle United-fans!
« Svar #1 på: 16. Aug. 2008, 01:56 »
Flott å se at dagens ungdom kan gjøre gode valg ;D

Om du blir ledd av på skolen, så skal du ikke ta det så tungt!  Du har ihvertfall gjort et eget valg angående hvilket lag du holder med, og ikke bare valgt ut fra hva alle andre mener, eller hvem som har mest spalteplass i VG, godt gjort ;)

Og hvis du virkelig begynner å få følelser for klubben, så kan du nok se fram til mange opp og sikkert ennu flere nedturer som supporter, men vår tid kommer, så det er bare å holde ut :P

Hvis du lurer på hvor mange Newcastle fans det er i Norge, så er det bare å google "intelligente+pene+vellykkede nordmenn" så skulle du nok finne ut av det!

Velkommen!
sunt pueri pueri puerilia tractant

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Aug. 2008, 02:11 »

Det er sikkert mye morsommere å være Newcastle-fan, enn f.eks Manchester United-fan. Hvis vi vinner, da blir nok hele Newcastle-regionen glad, masse fin feiring. Hvis Manchester United vinner, som de som oftest pleier, så er alle så vante med det, at det blir bare slik som før, men om de taper, ja da blir de sure fjes i Manchester. Vi har virkelig grunn til å feire om vi vinner kamper, for vi vinner enkelt og greit ikke alle uansett.

Ser man det, jeg har begynt å skrevet "vi" om Newcastle  :D Før var det bare Rosenborg som var "vi"!  :D

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Aug. 2008, 02:20 »
Velkommen her, og velkommen som Newcastle-supporter=)

Newcastle har en ganske bra historie, men det er faktisk snart 40 år siden vi vant et ordentlig trofé (Fairs Cup i '69). Ellers har vi noen ligamesterskap, siste gode periode der var på 20-tallet. Siste ligatrofé er vel fra '27. Hadde noen gode år i FA-cupen og på 50-tallet(?). Vant den vel sist i '55. Så det er ikke akkurat de gode utsiktene for pokaler som driver oss, har jeg inntrykk av.

Jeg tror Newcastle er en klubb som er litt spesiell, i hvert fall når man ser den i forhold til de andre "gloryhunter-klubbene". Jeg tror vi har en mye mer genuin kjærlighet til klubben og byen (i hvert fall føler jeg det sånn). Jeg føler meg hjemme i Newcastle i hvert fall.

Det eneste jeg kan si er vel at du nok sikkert kommer til å oppleve en god del både opp- og nedturer:) Fint med noen nye!
Norwegian blood, Geordie heart

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Aug. 2008, 02:23 »

Drar dere ofte på turer og slikt? Hvor mye koster dette da?

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Aug. 2008, 09:42 »
Flott å se at dagens ungdom kan gjøre gode valg ;D

Om du blir ledd av på skolen, så skal du ikke ta det så tungt!  Du har ihvertfall gjort et eget valg angående hvilket lag du holder med, og ikke bare valgt ut fra hva alle andre mener, eller hvem som har mest spalteplass i VG, godt gjort ;)

Og hvis du virkelig begynner å få følelser for klubben, så kan du nok se fram til mange opp og sikkert ennu flere nedturer som supporter, men vår tid kommer, så det er bare å holde ut :P

Hvis du lurer på hvor mange Newcastle fans det er i Norge, så er det bare å google "intelligente+pene+vellykkede nordmenn" så skulle du nok finne ut av det!
Velkommen!

;D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Aug. 2008, 11:03 »

Drar dere ofte på turer og slikt? Hvor mye koster dette da?

Koster jo litt, men hvis du er litt smart med f.eks. å bestille fly tidlig og bruker billig hotel kan du spare en del.

Må gratulere deg med et veldig bra valg. Det er aldri kjedelig å holde med Newcastle. Samtidig har vi alt som skal til for å være en toppklubb så det er også en frusterende og se hvor vi har vært de siste sesongene. Må også gi deg et tips om at du ikke må melde deg inn i norges supporterklubb. De har for det første et heller dårlig tilbud og han som styrer klubben er ikke helt god.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Aug. 2008, 11:19 »
Hei og velkommet til siden og forumet. Flott å se at du ikke følger med strømmen som alle de andre. Det er bra du tør å velge noe annet enn resten.  Her i England er det ikke normalt å heie på topp-4 "fordi de er best" Her er man fan av sitt lokale lag i de 4-5 øverste divisjonene. Fans respekterer hverandre og den "mobbingen" som vi driver med i Norge mot hverandre er nesten fraværende her. Med mindre man spiller for en lokal rivaliserende klubb.

Jeg bor i Newcastle selv og er heldig å få følge laget på nært hold. Hva det er som gjør Newcastle så fantastisk?

Byen!
Humøret og den sosiale kulturen i byen er utrolig. Folk er utrolig vennlige og lett å komme i kontakt med. Om du drar på kamp alene uten å kjenne noen så er det nesten umulig å ikke komme i snakk med folk. Stadion ruver over byen og er nesten som et fort som vakter over byen. Er man i Newcastle så kan man ikke unngå å se stadion, i motsetning til andre steder der stadion blir gjemt bort i bybildet eller ligger litt utenfor byen.

Alan Shearer
Ja, jeg vet han har lagt opp, men en mer betydningsfull person for klubben, ved siden av Keegan, finnes vel ikke i nyere tid. En utrolig sympatisk mann som, i motsetning til mange andre kjente fjes i nabolaget, gjerne går på pub, er sosial og slår gjerne av en prat.

Kevin Keegan
Etter det han gjorde for Newcastle på 90-tallet og det at han blir kalt Messias sier sitt. Den eneste gangen jeg har opplevd at fansen støtter opp om manageren sin så mye er da Liverpoolfansen ville beholde Rafa Benitez i forrige sesong.

Sist, men ikke minst :

Fansen!
Klubben har, som nevnt, ikke mange trofeer i skapet sitt, men likevel klarer de å stille over 50.000 på hver eneste hjemmekamp. Stemningen på stadion er enorm. Da Keegan kom tilbake som manager var jeg på kamp med eldste datteren min. Da Keegan kom på banen var jubelen så kraftig at jeg ikke klarte å høre hve hun sa selv om hun satt rett ved siden av meg. Fansen er trofast i gode og vonde dager og de sier akkurat det de mener. Er de misfornøyd så er de sur og gretten men hele byen jubler når det kommer en seier på St.James' Park.

Jeg kunne skrevet så uendelig mye mer men må begrense meg litt på forum.

PS! Om du skal over og trenger billetter så er jeg behjelpelig med å skaffe. Uten ekstra kostnader annet enn det billetten koster.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Aug. 2008, 11:41 »
Vil prøve å få tak i Canal+ Sport og følge med fantastiske Newcastle United.

Du kan se kampene gratis på www.myp2p.eu (kvaliteten kan varriere en del) eller betale et lite beløp og se kampene i bedre kvalitet på http://livesport247.com/ . Canal + koster noen tusenlapper i året, men jeg syntes det er verdt det. I åpningshelgen tror jeg du kan se alle kampene gratis bare du har en dekoder.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Aug. 2008, 13:22 »
Se litt i bilde/videoseksjonen som er her inne. Ligger et sted...på ANNET tror jeg?

Edit: Der var den: http://www.newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2667.0

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Aug. 2008, 15:54 »
Tusen takk for hyggelig velkomst alle sammen :) Tror nok jeg må vente litt med Newcastle-kamp, men vil gjerne følge med på TV-en. Vi har kabel-TV med standard TVkanaler som TVnorge, TV2, TV3, NRK osvosv. Ingen parabol. Jeg kan lite om denne teknologidelen. Hvis vi kjøper enn sånn Canal + sport-pakke å betaler 239,- pr. måned, må vi da kjøpe parabol seperat, eller kobler de til på kabel-TVen? Tror ikke vi har en slik dekoder nei ... hva det enn er  :P

Kevin Keegan og Alan Shearer er positive navn, altså?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Aug. 2008, 16:47 »
Hei, og hjertelig velkommen inn i det gode selskap!

Kevin Keegan er vel det nærmeste du kommer Gud. Alan Shearer er vår konge, selv om det har vært mange små og store konger i denne klubben.

Anbefaler deg å ta en titt på historien om nr. 9. De målhungrige spissene som alltid har det lille ekstra på lager. Lær deg navnet Jackie Milburn i samme slengen. Du vil tidsnok skjønne hvorfor.

Canal + er en mulighet. En annen mulighet er å dra med deg opphavet på pub i ny og ne, for å se Newcastle sammen likesinnede.

Sør-Trøndelag er et ganske stort fylke. Hvor i dette fantastiske fylket holder du til?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16. Aug. 2008, 19:41 »
 Dessverre i den enden jeg ikke skulle bodd. Ved grensa til Møre og Romsdal, nærmere bestemt Hemne Kommune (sørvest for Tr.Heim). Drittplass.

Skal se filmer og lese litt mer historie nå =)

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Aug. 2008, 20:23 »

Hmm... i morgen, 17. August, så er det akkurat 12 år siden Alan Shearer debuterte for Newcastle. Forøvrig kun tre dager siden han fylte 38 år :)

toon4life

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. Aug. 2008, 22:33 »
Var du med på KIL/Hemne laget som vant Hydro-Cup i Sunndal ifjor?