20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brev fra Newcastle United  (Lest 7798 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Brev fra Newcastle United
« på: 14. Aug. 2008, 23:33 »
Quoter Radar!

Sitat
I dag ramlet det et brev ned i postkassen min med respons på tidligere kontakt angående det å etablere Newutd.no som en anerkjent supportergruppe gjennom Newcastle United og ikke gjennom Supporterunionen i Norge.

I brevet skriver klubben det som allerede står pa hjemmesiden til klubben : Gruppen må bestå av minimum 20 personer som enten innehar sesongskort eller er medlem i klubben. Når det gjelder fordeler er de som følger :

- Lengre bookingperiode på billetter. Som offisiell gruppe kan medlemmene bestille kampbilletter opp til 8(!) uker i forkant av kampdato, noe som kan gi en innsparing på flybilletter, hotell mm.

- Gratis brostein med klubbens navn. Utenfor St.James’ Park ligger det mange brostein med navn kjøpt av fans. I dag koster steinen rundt 700,- kroner og en slik stein vil gi oss god reklame for eventuelle nordmenn som er på tur som ikke i dag er registrert pa newutd.no

- Offisiell anerkjennelse fra klubben. En anerkjennelse som teller ganske mye mer enn Supporterunionens grådige regime og som gir oss en link pa nufc.co.uk som offisiell supportergruppe i Norge….uten at det koster noe i medlemsskap til unionen osv.

- Lovlig bruk av klubbens logo. Som offisiell supportergruppe har vi rett til å utstede brev i regi av newutd.no med klubbens logo. Noe som kan brukes dersom vi ønsker hotellavtaler, intervjuer osv.

- Supporterpin. Medlemmer i supportergruppen mottar en egen pin som viser at de tilhører Toon Army. Hvorvidt dette gis til kun de som er medlemmer vites ikke.

- Offisielt sertifikat. Et bevis fra klubben på at vi er offisielt anerkjent som supporterklubb.

- Tilgang til events i regi av klubben. Gjennom sesongen blir supportergrupper invitert til å delta på lukkede dager der spillere og eiere gjerne slar av en liten prat.

- Supporterpanelet. Som offisiell supporterklubb har vi rett til å sende en representant til det offisielle supporterpanelet og ytre våre meninger om klubben.

Nordin har tidligere skrevet en artikkel med mailadresse der medlemmer oppfordres til å sende sitt navn til han. Dersom vi ikke oppnår 20 medlemmer håper jeg at noen vil bli medlem og se på dette som en “medlemskontingent” i newutd.no.

Medlemsskap koster £53 i Norge men jeg stiller min engelske adresse til rådighet og medlemsskapet koster da £30.

Send meg en mail med navn og medlemsnummer så skal jeg sende søknad fram så snart vi har passert 20 medlemmer. Du finner meg også på forum under nicket “Radar”

"I brevet skriver klubben det som allerede står pa hjemmesiden til klubben : Gruppen må bestå av minimum 20 personer som enten innehar sesongskort eller er medlem i klubben. Når det gjelder fordeler er de som følger :"

Det medlemskapet i klubben, hva innebærer egentlig det? Hva får man for hva man betaler?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Brev fra Newcastle United
« Svar #1 på: 14. Aug. 2008, 23:40 »
En ting jeg reagerer på: Hvorfor skriver du at supporterunionen har et grådig regime, Radar? Selv om de sikkert kunne gjort jobb i saken med NUSSC har hvertfall ikke jeg noe inntrykk av at folka i supporterunionen er så veldige grådige. De fleste norske supporterklubber er vel også medlem der.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15. Aug. 2008, 00:20 »
fordi grådighet ikke nødvendigvis betyr grådighet etter penger men etter makt og kontroll også. Følgende krav settes for å bli anerkjent av Supporterunionen :

- Betaling av kontingent til SBF (Supporterunionen for Britisk Fotball)
- Utgi minst to medlemsblader per sesong og/eller inneha hjemmesider som skal produseres med egenprodusert, redaksjonelt stoff minst en gang per måned i fotballsesongen.
- Sende to eksemplarer av samtlige utgitte medlemsblader til SBFs styre og et eksemplar til andre SBF til enhver tid har avtale med.
- På oppdrag fra styret i SBF å trykke inntil seks sider per sesong i medlemsbladet. En supporterklubb som ikke utgir medlemsblad, skal legge disse ut på klubbens hjemmeside.
- Føre regnskap. Regnskapet skal offentliggjøres for medlemmene og styret i SBF.

Ser at det nå er kommet inn at det ikke MÅ utgis et supporterblad, noe som måtte gjøres tidligere og ville medføre ekstra utgifter og administrasjon for supporterklubbene. Uansett så skal SBF ha sin del av kaka for å kunne kalle seg offisiell supporterklubb. Mulig noen føler seg tråkket på tærne over uttalelsen min men det kan jeg leve med.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15. Aug. 2008, 10:19 »
Disse kravene har vel kommet for at supporterne hvertfall skal få et brukbart tilbud, og at supporterunionen skal kunne drives. Du får skrive hva du vil, men ser ikke grunnen til å kritisere dem pga. dette.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. Aug. 2008, 15:49 »
Jeg syns håndteringen til supporterunionen rundt NUSSC har vært direkte pinlig og skammelig. Når de har gjort såpass lite for å forfølge saken etter alt som har kommet frem samt den enorme misnøyen blant såpass mange Newcastle-fans til lands, mister jeg mye respekten for de. Newcastle er tross alt blant de mer populære lagene i England etter de såkalte store.  Har forsåvidt lite å gjøre med dette, men jeg syns det er latterlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15. Aug. 2008, 20:54 »
Såvidt jeg husker ville de ha Newcaste-supportere til å sende dem sine erfaringer med Weiseth. Hvorvidt de fikk inn noe er jeg usikker på.
Vet ikke helt hva mer de kunne gjort, hvis ikke de fikk inn mer enn en eller to mailer.

Jeg synes generelt at det plutselig var veldig få som gjorde noe som helst når det kom til stykket. Det ble ropt ulv ulv i evigheter før den artikkelen i Aftenposten kom på trykk, og da Supporterunionen kom på banen, så ble det stille.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15. Aug. 2008, 21:33 »
Irriterende at Dagbladet fortsatt bruker Weiseth som "kilde".

http://www.dagbladet.no/sport/2008/08/15/543734.html

Vil tippe at det er flere som har sendt mail om han, men når tydeligvis ikke frem...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Aug. 2008, 01:05 »
Dagbladet bruker Supporterunionens oversikt over de ulike PL-lagenes supporterklubber, når de kontakter representantene for de ulike klubbene. Og der står ikke Nordin Chena og Newutd.no oppført.

At NUSSC fremdeles eksisterer og har medlemmer, og drives av Christian Herman Weiseth er en stor skam, og jeg synes oppriktig synd på de som fremdeles sender penger til den svindleren. Skjønner ikke hvorfor han gidder å nevne Sunderland på nedrykksplass. Greit nok, det er alltid morsomt når Sunderland flopper. Men det var langt mer realistisk i fjor enn i år. Denne gangen er det vel gjerne de som vil tippe Sunderland foran oss på tabellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Aug. 2008, 02:07 »
Synes han er altfor optimistisk. Spesielt med tanke på at han er Manchester-fan ;)

Sitat
6 Hvilken plass ender laget ditt på?
Samme plass som dette spørsmålet.

7 Er du fornøyd med ditt lags manager?
KK har fortsatt heltestatus på St. James` Park, men det er kun resultater i kommende sesong som kan avgjøre om vi er fornøyde. Vi trenger et trofè og kvalifikasjon til Europa.

6.plass i ligaen, et trofè og kval til Europa er vel litt for mye å forvente pr. dags dato tror jeg.
Men klart man skal være optimistisk
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Aug. 2008, 10:52 »
Er vel dette som blir sagt hver gang dagbladet spør, uansett hva lederer for NUSSC heter.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #10 på: 16. Aug. 2008, 19:39 »
Kan vel ha noe med at uansett hva lederen "heter". så er det samme person...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Aug. 2008, 20:33 »
Kan vel ha noe med at uansett hva lederen "heter". så er det samme person...

Du er nok innepå noe der Ulf ;)

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19. Aug. 2008, 00:08 »
Det medlemskapet i klubben, hva innebærer egentlig det? Hva får man for hva man betaler?

Prøver igjen, de som er medlem. Får man noe medlemsblad fra England, evt. andre ting?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 19. Aug. 2008, 00:24 »
Du får et medlemsblad og mulig noen småting i innmeldingsgave. I fjor fikk jeg et krystallkrus i en lekker boks med skjerf og en gratis stadiontur inni. Utenom det så vet jeg ikke.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19. Aug. 2008, 19:56 »
MEMBERS CLUB 08/09
CLUB MEMBERSHIPS 08/09

MEMBERS CLUB 08/09
European Members

----

Er det innland og utland?