Vel ... Jeg har holdt på kun ett lag før, å det er Rosenborg som hadde (og har) stor plass i hjertet mitt. Men på vintrene kan det bli litt tamt og lenge mellom kampene (til tross for Champions League og UEFA-cup

). Dessuten er jo Premier League en mye større liga enn Tippeligaen, så jeg bestemte meg for å ha både et engelsk - og et norskt fotballag i hjertet.
Da hadde jeg sånn omtrent tjue forskjellige lag å velge mellom. Manchester United var så og si utelukket. Har aldri følt meg noe tiltrukket til dem, til tross for dems suksess'. Ingenting trekker meg mot dem ... Rart å beskrive det, men det var ikke rette laget for meg.
Heller ikke Chelsea eller Arsenal var noe alternativ. Kunne ikke se for meg som noen supporter for de lagene.
Liverpool er det samme som Manchester, bare i mindre grad. Følte meg ikke tiltrekt til dem. De var ikke mitt lag.
Så hadde det seg slik, at jeg så Goal og Goal II-filmene. Da var det gjort. Byen, laget, drakta og stadion. Det var da jeg la merke til Newcastle-laget. Jeg visste relativt lite om dem. Verken hvor gode de var, noen spillere eller historie. Men laget, drakta og stadion ... Jeg følte meg virkelig tiltrukket dette laget, og er stolt supporter av det nå.
Skaffet meg informasjon om laget - for jeg visste jo ingenting, annet enn at byen, innbyggerne, drakta, navnet (bare hør: Newcastle United Football Club) og logoen, var fantastisk.
Howay the lads!