20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan begynte du å heie på Newcastle?  (Lest 11854 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

marius91

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Hvordan begynte du å heie på Newcastle?
« Svar #45 på: 26. Sep. 2008, 17:52 »
foreldrene mine var i london på tur. da var jeg 6 år gammel og hadde akkurat begynt å spille fotball selv. det jeg ønsket meg var en fotball drakt når de kom hjem, men jeg sa aldri hvilken drakt :)  da de kom hjem sa de at de kjøpte en drakt som de syns var pen og stilig. og der var den.. hele settet med strømper og alt med Newcastle brown ale på fremsiden og shearer på ryggen ;)  en uke etterpå slo de manchester united 5-0 ;D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #46 på: 26. Sep. 2008, 20:33 »
For en fantastisk tid å starte på Marius. Den likte jeg.

Tipper at hvis vi ser 5 år fram i tid, så er det INGEN som kommer til å si at de ble newcastle fans i år (eller fjor eller året før eller året før...)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 26. Sep. 2008, 23:28 »
Haha, joda, vil tro at emoer interessert i fotball vil ELSKE Mike Ashley og hans selvdestruktive (klubbdestruktive) stil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 29. Sep. 2008, 21:56 »
Var veldig glad i sirkus da jeg var liten, så kan hende interessen for Newcastle United stammer derifra.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 på: 29. Sep. 2008, 23:00 »
Fikk Kevin Keegans Player Manager til SNES i 94? kanskje, og siden han da var manager i Newcastle og de spilte god fotball og tok medalje var valget enkelt. I tillegg hadde jeg et godt øye til Norwich fra den tiden og da hjalp det selvsagt at Ruel Fox gikk til oss.

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #50 på: 30. Sep. 2008, 08:27 »
For en fantastisk tid å starte på Marius. Den likte jeg.

Tipper at hvis vi ser 5 år fram i tid, så er det INGEN som kommer til å si at de ble newcastle fans i år (eller fjor eller året før eller året før...)

Kall meg Emo:P men jeg begynnte faktisk å bli virkelig intrisert i Newcastle for 3 sesonger siden.
tilsvarende historie som Marius(bare at jeg var litt eldre)
Men jeg vet ikke.. er bare noe ekte og rått med Newcastle i forhold til andre klubber i PL, får ikke den samme følelsen av å se på noe annet.
Newcastle United Football Club<3

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
  • Rosenborg Ballklub & Newcastle United!
    • Vis profil
« Svar #51 på: 30. Sep. 2008, 20:37 »
Vel ... Jeg har holdt på kun ett lag før, å det er Rosenborg som hadde (og har) stor plass i hjertet mitt.  Men på vintrene kan det bli litt tamt og lenge mellom kampene (til tross for Champions League og UEFA-cup  :D). Dessuten er jo Premier League en mye større liga enn Tippeligaen, så jeg bestemte meg for å ha både et engelsk - og et norskt fotballag i hjertet.

Da hadde jeg sånn omtrent tjue forskjellige lag å velge mellom. Manchester United var så og si utelukket. Har aldri følt meg noe tiltrukket til dem, til tross for dems suksess'. Ingenting trekker meg mot dem ... Rart å beskrive det, men det var ikke rette laget for meg.
Heller ikke Chelsea eller Arsenal var noe alternativ. Kunne ikke se for meg som noen supporter for de lagene.

Liverpool er det samme som Manchester, bare i mindre grad. Følte meg ikke tiltrekt til dem. De var ikke mitt lag.

Så hadde det seg slik, at jeg så Goal og Goal II-filmene. Da var det gjort. Byen, laget, drakta og stadion. Det var da jeg la merke til Newcastle-laget. Jeg visste relativt lite om dem. Verken hvor gode de var, noen spillere eller historie. Men laget, drakta og stadion ... Jeg følte meg virkelig tiltrukket dette laget, og er stolt supporter av det nå.

Skaffet meg informasjon om laget - for jeg visste jo ingenting, annet enn at byen, innbyggerne, drakta, navnet (bare hør: Newcastle United Football Club) og logoen, var fantastisk.

Howay the lads!
Svart å kvit, t evig tid!
Rosenborg Ballklub & Newcastle United Football Club!
Trondheim City & Newcastle City

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 30. Sep. 2008, 22:50 »
Hvis jeg skal tolke nicket ditt dithen at du er 93-modell, så må man jo si at du er født inn i en periode hvor Newcastle virkelig ble satt på kartet igjen, og Keegan for alvor ble vår "Messiah". Det er jo noe å være stolt av. Selv er jeg jo født rundt den tiden Keegan ble Newcastle-spiller, og la hele Tyneside for sine føtter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #53 på: 07. Okt. 2008, 10:25 »
Fikk opp øynene for NUFC i 95-96 sesongen, da de ledet med 12 poeng på United på det meste. Med spillere som Ginola, Beardsley, Ferdinand, Gillespie, Lee +++ var det en fryd å se hvilken fotball de spilte. Så var de sinnsyk gode på CM på en tiden :)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 07. Okt. 2008, 22:14 »
Newcastle93 : Du er altså født ett år ETTER at jeg møtte KK på SJP første gang...Iført reklamegenser for Varanger Ballklubb i 5.divisjon. He-he. Reklamen? Den var hovedsakelig for Sámi Áigi (Nuværende Min Áigi). Ja-ja. Jeg begynner å bli gammel!