20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 163721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #420 på: 01. Okt. 2011, 18:41 »
hehe, tenkte på profesjonelle som i at de er flinkere til å bevare kroppen sin.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #421 på: 01. Okt. 2011, 19:32 »
Tror Tim er inne på noe her, med hensyn til hvorfor de holder seg lenger. Klimaet er bedre, ligaen er ikke i like stor grad plaget med rene griselag, kostholdet er vesentlig sunnere i middelhavsområdet enn i england, alkohol er nytt på en helt annen måte osv.

Det er vanskelig å påpeke èn konkret faktor, men jeg tror ikke england er det optimale stedet å spille fotball over en 10-års periode dersom målet er å i størst mulig grad beholde helsa og formen...
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #422 på: 02. Okt. 2011, 02:12 »
Er konklusjonen da at Colo ikke vil holde så lenge siden han spiller i dette klimaet i en liga med griselag og dårlig kosthold? Han vil vel nærme seg et tiår her når han er 35?  :P Jeg tror iallefall Colo vil holde en god stund til, men da først og fremst på grunn av holdninger og de spillerkvalitetene og styrkene han besitter idag og i hvilken grad det (ikke) vil endre seg fremover. Og det er vi vel enige i?

Sliter egentlig litt med å se hvorfor vi diskuterer. Mener man at italiensk seriefotball er bedre enn engelsk? Mener man at de er bedre på å utvikle gode spillere i Italia enn i England? Spiller ikke alder inn på prestasjonene til italienske spillere før de nærmer seg 40 på grunn av profesjonalitet, klima og kosthold?

Skal vi si at tempo og nivåforskjell mellom engelsk og italiensk fotball ikke eksisterer og la det hvile med det da? For konklusjonen er vi iallefall enige om:
[...] jeg tror ikke england er det optimale stedet å spille fotball over en 10-års periode dersom målet er å i størst mulig grad beholde helsa og formen...

Og jeg tror vi begge mener at Colo er i stand til å spille fotball over en 9/10-års periode i England selv om han var 26 når han startet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #423 på: 02. Okt. 2011, 10:48 »
He he, tror egentlig vi bare utveksler synspunkter. Jeg skrev ikke at Colo ikke ville holde 10 år her, bare at jeg tror Italia er skånsommere mot ledd og muskler. Mye olivenolje i mat, bedre kostholdskultur og mildere klima.

Så du at jeg skrev "optimalt" Hughie:)

Italia vs England er jo et emne man kan skrive en liten bok om, men kort oppsummert tror jeg intensiteten og presset på mann er høyere i england, Italia er mer sonebasert og taktikkeri. Hva som er best kan vel diskuteres, de siste årene har vel England kanskje vært litt vassere - men dette kan godt skyldes pengegaloppen mer enn andre årsaker. Summa summarum tror jeg pendelen svinger litt frem og tilbake, Premier league er kanskje ørlite grann mer kompetitivt for øyeblikket. Men det er meget gode lag på gang i Italia og :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #424 på: 02. Okt. 2011, 11:41 »
Høres bra ut! Godt at vi ikke ser oss blinde på engelsk fortreffelighet. Serie A er kanskje litt nede for telling nå, men som du sier så svinger dette frem og tilbake.

Kødda selvfølgelig bare for Colo sitt vedkommende. :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 07. Okt. 2011, 11:02 »
Har klubben innledet forhandlinger om ny kontrakt me Coloccini?
Hvilke konsekvenser vil det ha for lagmoralen og klubben hvis han ikke signerer?

Det siste vi trenger midt i sesongen er et nytt kontraktdrama. Det er nesten slik at jeg håper klubben venter til etter sesongen hvis de skal tilby ham mye mindre i lønn.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 07. Okt. 2011, 11:09 »
Uttalelsene fra klubben og Colo kan tyde på at man såvidt har begynt å småprate litt med agenten hans. Jeg tror nok det kan ta en stund før vi får noen klarhet i hvor landet ligger. Så lenge Colo signerer i løpet av sesongen, så er jeg storfornøyd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #428 på: 15. Okt. 2011, 11:46 »
For ein mann!
I want curly hair too!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 15. Okt. 2011, 12:04 »
Suveren fyr. Umulig å ikke digge'n!

Sitat
?They have English friends, my daughter has a Newcastle accent. Sometimes I can?t understand her.

:D
Nei.

Richiii

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #430 på: 15. Okt. 2011, 12:25 »
Fantastisk intervju, herlig fyr

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #431 på: 15. Okt. 2011, 15:35 »
:colo:
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 15. Okt. 2011, 15:38 »
Veldig bra intervju av den nye Puyol. ;)

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #433 på: 15. Okt. 2011, 20:50 »
Faen så bra fyr. Hørtes ikke akkurat ut som om han vil forlate klubben med det første heller :D
Søte, søte blekkspruter.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 28. Okt. 2011, 11:03 »
Nettavisen er vel like seriøse som the sun, men kjente jeg fikk en klump i halsen for det, når de koblet super-Colo til liverpool. Noen som vet om det noe som helst hold i ryktene?

Hadde spydd blod, hver dag i 3 måneder om det hadde skjedd......
Same old Shearer, always scoring!