20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 163911 ganger)

0 medlemmer og 12 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #375 på: 29. Sep. 2011, 10:09 »
Jeg trodde det var rundt 80. Han er fantastisk god, men 90 000 er mye penger. Spesielt når han bikker 30. Hvis klubben gjør unntak i lønnspolitikken for Colo, kan den som sagt sette presedens for fremtidige lønnsforhandlinger med andre spillere. Dvs at mange spillere vil henvise til Colos lønn som grunnlag for sine krav. Resultatet er at klubben har satt i gang en lønssspiral den vil streve med å stoppe. Den mest fornuftige måten å løse dette på er å tilby samme kontraktsklausul som Barton: opprinnelig lønn ut gjenstående kontraktsperiode på to år, men med lønn iht vårt lønntak de to nye årene.
Det der er bare tull. Er det slik at alle spillerne i ManU forventer 1,5mill i uka fordi Rooney tjener det? Eller forventer alle Real Madrid-spillerne 1,5mill i uka fordi Ronaldo tjener det? Nei!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 29. Sep. 2011, 10:18 »
Om vi først skal gjøre unntak for en spiller er det vel også ganske naturlig at det gjøres for kapteinen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 29. Sep. 2011, 10:28 »
Jeg trodde det var rundt 80. Han er fantastisk god, men 90 000 er mye penger. Spesielt når han bikker 30. Hvis klubben gjør unntak i lønnspolitikken for Colo, kan den som sagt sette presedens for fremtidige lønnsforhandlinger med andre spillere. Dvs at mange spillere vil henvise til Colos lønn som grunnlag for sine krav. Resultatet er at klubben har satt i gang en lønssspiral den vil streve med å stoppe. Den mest fornuftige måten å løse dette på er å tilby samme kontraktsklausul som Barton: opprinnelig lønn ut gjenstående kontraktsperiode på to år, men med lønn iht vårt lønntak de to nye årene.
Det der er bare tull. Er det slik at alle spillerne i ManU forventer 1,5mill i uka fordi Rooney tjener det? Eller forventer alle Real Madrid-spillerne 1,5mill i uka fordi Ronaldo tjener det? Nei!

Nå drar du det helt til det ekstreme. Dette krever en litt mer nyansert forklaring. Vi kan ikke skjære alle over en kam. Spillere som Shola og Løven etc, er garantert fornøyd med å være squadspillere og tar seg til takke med en lønn som reflekterer dette. Men spillere høyere opp i hierarkiet, de som mener de er på samme kvalitetsnivå som Colo, og da snakker jeg Tiote, HBA, Cabaye, kanskje Santon hvis han utvikler seg kan kreve lignende lønn med grunnlag i Colos kontraktsvilkår.  Bare det at Colo får fornyet sin kjempekontrakt kan være nok til at spillere blir misfornøyde, spesielt hvis for eksempel Cabaye fortsetter å brilliere som han har gjort nå. Han kan da kreve en ny kontrakt som reflekterer hans nye markedsverdi og prestasjoner på banen. I en slik situasjon kan han bruke Colos lønn som forhandlingsgrunnlag. Det sier seg selv at dette vil ikke klubben ha økonomi til.

Ut i fra et slik resonnement så er det ikke sikkert Bartons u-sving i kontraktsforhandlingene er tilfeldige. Det skjedde på samme tidspunkt som Tiote satte signaturen på en 6,5 årskontrakt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 29. Sep. 2011, 10:29 »
£40 000 i uka godtar han neppe, men jeg mener klubben MINST bør være villige til å strekke seg til £60 000 for å "tie up" Coloccini. Men kommer det til å skje? Jeg tviler.

Heldigvis er det neppe veldig mange som har råd til å gi Colo den lønna Newcastle gir ham idag, som Colo er god nok for. Men det fins noen nyrike fælinger der ute, særlig PSG og Malaga, kanskje QPR (SPYR hvis QPR stikker avgårde med kapteinen vår).

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 29. Sep. 2011, 10:31 »
Smith forsvinner neste år. Forhåpentligvis kommer til å få rundt den summen, dvs 60, noe jeg mener våre aller beste spillere er verdt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #380 på: 29. Sep. 2011, 10:39 »

Nå drar du det helt til det ekstreme. Dette krever en litt mer nyansert forklaring. Vi kan ikke skjære alle over en kam. Spillere som Shola og Løven etc, er garantert fornøyd med å være squadspillere og tar seg til takke med en lønn som reflekterer dette. Men spillere høyere opp i hierarkiet, de som mener de er på samme kvalitetsnivå som Colo, og da snakker jeg Tiote, HBA, Cabaye, kanskje Santon hvis han utvikler seg kan kreve lignende lønn med grunnlag i Colos kontraktsvilkår.  Bare det at Colo får fornyet sin kjempekontrakt kan være nok til at spillere blir misfornøyde, spesielt hvis for eksempel Cabaye fortsetter å brilliere som han har gjort nå. Han kan da kreve en ny kontrakt som reflekterer hans nye markedsverdi og prestasjoner på banen. I en slik situasjon kan han bruke Colos lønn som forhandlingsgrunnlag. Det sier seg selv at dette vil ikke klubben ha økonomi til.

Ut i fra et slik resonnement så er det ikke sikkert Bartons u-sving i kontraktsforhandlingene er tilfeldige. Det skjedde på samme tidspunkt som Tiote satte signaturen på en 6,5 årskontrakt.

Dette er gode poenger som jeg er helt enig i. Forskjellsbehandling er aldri veien til suksess innad i en forholdsvis homogen gruppe som et fotballag bør være. Å avfeie dette som tull vil være særs naivt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 29. Sep. 2011, 11:39 »
Fortsatt har Daniel et godt poeng. Alan Shearer hadde vel, frem til Owen, en helt suvere lønn kontra sine medspillere, og hadde vel også en klausul som sa at han hele tiden skulle være best betalt i klubben (?).
At vår kaptein eventuelt skulle være vår best betalte spiller vil ikke være sjokkerende heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #382 på: 29. Sep. 2011, 11:48 »
Barton tok vel en u turn pga salget av Carrol? Tiote fikk forbedret avtale etteret halvt år storspill, noe kanskje Cabaye også får? Colo var det vel Ashley som kjøpte og ga kontrakt til, så kanskje det ikke trengs å reduseres SÅ mye i lønn?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 29. Sep. 2011, 11:52 »
Jeg tipper Colo blir pga Jonas, hent Tevez også så har vi en fin argentinsk trio :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 29. Sep. 2011, 12:01 »
Fortsatt har Daniel et godt poeng. Alan Shearer hadde vel, frem til Owen, en helt suvere lønn kontra sine medspillere, og hadde vel også en klausul som sa at han hele tiden skulle være best betalt i klubben (?).
At vår kaptein eventuelt skulle være vår best betalte spiller vil ikke være sjokkerende heller.

Å i det hele tatt sette noen av dagens spillere i sammenheng med Shearer faller på sin egen urimelighet. Det er ingenting som skulle tilsi at Colo skal ha mye høyere lønn enn samtlige andre i stallen. Og da mener jeg ikke en forskjell på £5-10 000, det kan være en "kapteinsbonus", men £80 000 i forhold til et tak på £50 000-£60 000.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 29. Sep. 2011, 12:06 »

Egentlig ikke, så fremt klubben ikke er villig til å betale de spillere av samme kvalitet samme lønn.

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #387 på: 29. Sep. 2011, 12:37 »
Nå er Colochini kaptein, med lang fartstid i premier league og samtidig argentinsk landslagsspiller.
Han bør nok gå litt ned i lønn, samtidig har jeg en ting å si til spillere som eventuellt hadde begynt å syte over at Colo får mer enn dem.

Go fuck yourself.

Hvem er det egentlig som bestemmer i klubben? Er det ledelsen, eller er det en gjeng spillere som alle skal sammenligne lønnsslipper? De har signert en kontrakt med en lønn de har sagt seg enig i og akseptert.

Vi får håpe at de blir enige, men å ha et fast lønnstak som man ikke under noen omstendigheter rikker på, tror jeg kan bli en tragedie for både fansen og laget, rent sportslig.

Hvis Fabbe krever 100.000 i uka er jeg enig i at det er for drøyt, men hvis han ender opp med å forlate oss og vi i ettertid får rede på at han ble tilbudt 45.000 i uka, er det da riktig?

Han bør ihvertfall tilbys noe i nærheten av det han tjener nå. Noe annet ville være en fornærmelse.

Toon her inne mener jo at alle kan erstattes av yngre spillere. Når det gjelder Colo er jeg ikke så sikker...
If it has tits or wheels, count on problems!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #388 på: 29. Sep. 2011, 16:33 »
Alle MÅ jo erstattes av yngre spillere.. Før eller senere....
Det beste må jo være om vi gir Colo (Coloccini, ikke Colochini) minst 1 år i tillegg til den nåværende kontrakten, helst 2. Så får vi hente inn unge talenter, som kan lære litt av Colo. Med alt han har vært med på i karrieren, er han jo en ypperlig læremester. Vi trenger ikke å skaffe en erstatter for Colo, med mindre det er for fremtiden.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #389 på: 29. Sep. 2011, 16:39 »
Satse på at vi får lokka Situ i vinter da! Eller så kanskje vi sku prøvd oss på Yanga-Mbiwa i montepiller, men det blir noken annen pris en Situ