20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 163788 ganger)

0 medlemmer og 13 gjester leser dette emnet.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #270 på: 07. April 2010, 18:36 »
Coloccini var jo helt på bærtur i premier league, tok alt for store sjanser. Med Taylor vet man i allefall hva man får, en solid og trygg midtstopper som ofrer alt

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 07. April 2010, 18:43 »
Coloccini var jo helt på bærtur i premier league, tok alt for store sjanser. Med Taylor vet man i allefall hva man får, en solid og trygg midtstopper som ofrer alt

Taylor er desverre en "tabbemann" han også som midtstoppar. Bl.a forige sesong då han spelte stoppar første delen av sesongen var han direkte elendig, i likhet med Colo. Som høgreback derimot synes eg han er ganske bra.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 07. April 2010, 19:45 »
Vi ble jo straffa for absoultt alle feil forrige sesong, typisk nok. Colo gjorde noen tabber, ditto Tayls og ikke minst Bassong. Så å si at Tayls er en stabil midstopper Rob er litt feil spør du meg.

Når det gjelder Colos lønn har jeg alltid sagt at den er alt for høy. Dog er det ikke sikkert at vi hadde rykka opp så lett uten ham i år. Men lønna er det som tilsier at vi bør selge Colo hvis vi får inn et godt bud på ham.

Slik jeg forstår deg Mats er du villig til å gi Tayls en bedre kontrakt fordi Colo er godt lønnet. Det blir jo feil tankegang: At en spiller har fått en idiotisk lønn tilsier ikke at "alle andre vi liker" bør få en god lønnsøking. Det er nettopp denne lønnspolitikken vi nå har lagt bak oss. Har stor tiltro til at Ma og CH ikke vil bukke under for absurde lønnskrav fra Tayls side.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 07. April 2010, 19:48 »
Herregud så lei jeg er av det lønnsmaset ditt, Inspector.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 07. April 2010, 19:55 »
Jeah right. En idiotisk lønnspolitikk er jo en av hovedårsakene til at vi havna i den myra vi nå er på vei opp av.  En idiotisk lønnspolitikk er jo også en av hovedårsakene til at engelske klubber er nedsylta i gjeld sammenlignet med andre europeiske klubber. Lønna utgjør så ekstremt mye av budsjettet til mange klubber at de er tvunget til å ha høye billettpriser.

Det er et reelt fenomen som ødelegger sjela til britisk fotball fordi briter ikke har råd til å gå på kampene. Med dine holdninger må man jo begynne å lure: Kanskje du heller bør finne deg et nytt lag? Hva med City? Eller Scum?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 07. April 2010, 23:31 »
Du har helt sikkert rett i at de store lønningene er medvirkende til den økonomiske situasjonen mange av de engelske klubbene er i. Men jeg tror de fleste kan være enige om at pengene Hughton og det sportslige apparat får tilgjenlige av klubben(Ashley) må benyttes slik at vi får et best mulig lag til neste år. Rammevilkårene vil etter alt å dømme være bedre neste sesong og da trenger vi ikke selge de beste spillere siden dette åpenbart vil svekke laget.

Du kan selvsagt arrgumentere for at å ha spillere som Colo, Smith, Barton osv ikke bidrar nok sammenligned med den lønnen de håver inn og derfor brude selges. Men mange av disse er nøkkelspillere og når klubben forhåpentligvis skal forsterke seg neste sesong er ikke nøkkelen å selge våre beste. Kontinuitet er viktig også i spillerstallen. I tillegg må jeg si at det virker for meg rart at du er så opptatt av at klubben skal få en bedre økonomi, men samtidig vil satse på spillere med null PL-erfaring (Enrique og Taylor ut, men sate på Williamson og Van Aanholt). Da er sannsynligheten for at vi er nede i det økonomiske helvete CCC igjen etter endt sesong stor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 07. April 2010, 23:32 »
Jamen for faen - Steven Taylor tjener jo ikke forferdelig mye. Vi trenger FLERE stoppere, ikke stoppere ut. Steven Taylor er, enten du vil innrømme det eller ei på tross av at han tjener sjokkerende 30 000 i uka, den eneste som har bevist noe spesielt i PL av våre stoppere. Om jeg skal se en stopper ut, noe jeg ikke vil se, måtte det heller være en av de to andre, antakeligvis kanskje Coloccini. Taylor er en langt bedre duellspiller enn det Coloccini er, og Taylor er GOD på hodet også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 08. April 2010, 10:25 »
At han har spilt i PL vil ikke si det samme som at han har bevist noe. Vil gjerne beholde Tayls jeg, men ikke hvis han krever 50 i uka. Og er enig i at vi trenger flere stoppere.

Colo og Enrique har vært nøkkelspillere i år, har aldri sagt noe annet. Men det er ikke sikkert de blir det neste år, pga tempoforskjellen, hvilket jeg har påpekt.

For meg virker det som at enkelte er villige til å beholde spillere, uansett hvilke lønn de har eller lønnskrav de kommer med. En slik ufornuftig praksis har jeg stilt spm ved og det er nettopp pga at klubben har tenkt det samme som blant annet har medført uføret.
« Siste redigering: 08. April 2010, 10:27 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 08. April 2010, 11:10 »
En særdeles god grunn til å beholde storparten av dagens spillere, er for å bygge videre på et godt fungerende kollektiv, og fordi vi har en tynn stall. Det er greit at vi har innført ny lønnspolitikk - men faen heller - vi skal da satse på å etablere oss i PL. Da skal vi ikke spare oss til nedrykk igjen. Det er ikke verdens undergang om vi beholder noen spillere med rutine og som kontinuitetsbærere i denne klubben.
Taylor har bevist noe i PL - han har i perioder under stabilitet for min del bevist at han kan spille meget solide kamper i den divisjonen. Mer enn noen annen forsvarsspiller i stallen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 08. April 2010, 11:14 »
For å si det på den måten. Hadde vi hatt Woody i bakre 4 i fjor i stedet for Tayls hadde vi ikke rykka ned. Selv om mannen har spilt en del kamper, har han aldri imponert meg. Han er local lad og derfor får nok han større slingringsmonn en hva andre spillere ville ha fått.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 08. April 2010, 11:22 »
Neida. Hadde vi hatt Milner istedet for Jonas, og Bramble istedet for Colo, så hadde vi heller kanskje ikke rykka ned.....

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #281 på: 08. April 2010, 12:01 »
Vi ble jo straffa for absoultt alle feil forrige sesong, typisk nok. Colo gjorde noen tabber, ditto Tayls og ikke minst Bassong. Så å si at Tayls er en stabil midstopper Rob er litt feil spør du meg.

Når det gjelder Colos lønn har jeg alltid sagt at den er alt for høy. Dog er det ikke sikkert at vi hadde rykka opp så lett uten ham i år. Men lønna er det som tilsier at vi bør selge Colo hvis vi får inn et godt bud på ham.

Slik jeg forstår deg Mats er du villig til å gi Tayls en bedre kontrakt fordi Colo er godt lønnet. Det blir jo feil tankegang: At en spiller har fått en idiotisk lønn tilsier ikke at "alle andre vi liker" bør få en god lønnsøking. Det er nettopp denne lønnspolitikken vi nå har lagt bak oss. Har stor tiltro til at Ma og CH ikke vil bukke under for absurde lønnskrav fra Tayls side.

Hva snakker du om? Eneste jeg vil fram til er at Taylor er en bedre Premier League midtstopper enn Coloccini. Yngre og bedre, og tjener kun halvparten av hva Coloccini gjør. Nå har jeg litt dårlig hukommelse og husker ikke eksakt hvilke kamper, men jeg husker at Taylor flere ganger har blitt kåret til banens beste mot flere av topplagene i Premier League. Jeg husker og ha lest ratings etter kamper osv, og da har det stått flere ganger: "Steven Taylor - 7,  Solid as rock".
Vi kan bare ikke kvitte oss med Taylor. Han er en av de på laget som vi vet at holder PL nivå.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 08. April 2010, 15:41 »
Herregud så lei jeg er av det lønnsmaset ditt, Inspector.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 18. April 2010, 18:01 »
"He's the best player I have played with. Before I came here, I didn't know too much about him, I had just seen him on telly.

"But I have been impressed. When you watch Match of the Day and see the highlights, you don't get the full view of what a player is.

"But training with him, he is by far the best centre-half I have ever played with."

Fitz Hall slenger seg på skrytetoget til Coloccini. Mike Williamson har vel også sagt noe lignende om Colo for en tid tilbake siden!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #284 på: 19. April 2010, 09:29 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.