Colo hadde i likhet med de aller fleste daværende NUFC spillerne en veldig vanskelig 2008/09 sesong. Om man ser tilbake noen sider på denne tråden kan man se at mange ønsket han vekk og ville kvitte seg med han for under halvparten av hva NUFC betalte for han.
Men nå som han har fått tid på seg og klubben er i ferd med å stabilisere seg litt på trenerfronten har også Coloccini startet med storspillet. Igjennom hele CCC sesongen og frem til nå i PL er han uten tvil en av lagets viktigste og beste spillere. En strålende teknikk blandet med godt overblikk og solid duellspill gjør at jeg mener han er blandt de beste midtstopperne NUFC har hatt siden PL`s oppstart.
Jeg vil peke frem 2 spillere som "bevis" på at med tid så kan de også heve seg, og det veldig veldig mye. Et slags "krav" om gi spillerne tid, da mener jeg ikke 7-8 kamper men gjerne en hel sesong eller mer.
Den ene er Coloccini. Skal ikke mange sidene tilbake her før han ble totalslaktet og folk hadde mistet tålmodigheten med han. Det siste halvannet året har han derimot vært helt strålende for klubben, og med sine akkurat fylte 29 år håper jeg å se han i NUFC trøya gjerne 4-5 år til.
Den andre jeg vil fremheve er Enrique. Også han hadde en veldig tung start på NUFC karrieren og en omskolert N`Zogbia ble ofte foretrukket i første rekke, også Duff i enkelte anledninger faktisk. Enrique har vel selv sagt at hadde klubben fortsatt med Keegan måttet han ha funnet seg en annen klubb, for der i gården var han ikke engang ansett som en NUFC spiller.
Men også her har vi et bevis på hva stabilitet og tillit kan gjøre. De siste halvannet året har han i likhet med Coloccini dominert i forsvarsrekken vår. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at han er fullt på høyde med de beste venstrebackene i PL.
Så gir vi spillerne tid kan vi få flere historier som Coloccini og Enrique. Sistenevnte fyller jo 25 år idag, så jeg håper også han blir å finne i mange år til i NUFC drakt.