20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 164956 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #135 på: 04. Mai 2009, 14:55 »
Synes Coloccini var bra før jul, men de siste månedene har han vært helt horribel! Virker overhodet ikke trygg på seg selv, og selger seg altfor lett hver bidige gang. Håper David Edgar spiller stopper mot Boro.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #136 på: 04. Mai 2009, 14:58 »
Stemmer det. Han og Bassong dannet et godt stopperpar før jul. Det var mange her inne som mente at det var det beste stopperparet vi hadde sett på mange år, inkludert meg.
Etter det så har det bare gått nedover for både Colo og laget.

Bassong har vært vår desidert beste spiller i år. Jævlig surt å miste en slik spiller dersom vi rykker ned.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #137 på: 04. Mai 2009, 15:45 »
Selg han. Han har en typisk sør amerikansk stil som passer i Spania. Og hver jævla gang noen kommer forbi står han med håden oppe og vinker for offside. Hvordan Newcastle klarer å kjøpe alt dette crapet er faen meg en gåte.
Begynn å sats på Engelske spillere, kanskje ned i Championchip.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 04. Mai 2009, 17:02 »
Jeg mener Coloccini er en bedre fotballspiller enn Boumsong, Craig Moore og Oguchi Onyewu.
Jeg synes Coloccini var brukbar før jul. Jeg tror Coloccini har et godt fotballhode. Og i våre få gode perioder denne sesongen, synes jeg Colo og Bassong var et meget godt stopperpar, som utfylte hverandre godt. Men når vi stadig skifter manager, så blir det vanskelig å være helt ny, og ikke snakke særlig mye engelsk.

Colo er ikke noen stor duellspiller. Men han er god langs bakken. Jeg mener han er en offensiv stoppertype, som kan starte angrep for oss. Han er den som skal bryte foran, og sette i gang raske angrep. Hvis ikke Colo lykkes har vi raske, råsterke Bassong bak, som kan rydde opp.
Dessverre har ikke forsvaret hatt noen som helst form for struktur under Hughtons ledelse, og alle feilene har gjort Colo svært usikker på seg selv og egne ferdigheter. Og Hughton har ikke gjort noe som helst forsøk på å fjerne de negative tankene, rett og slett fordi han ikke evner å se lenger enn nesetippen sin.

Jeg vil gi Coloccini en second chance. Han kostet så mye penger, at jeg vil gi han sjansen til å starte på nytt neste sesong.
Vi kan ikke bare gi opp et timillionerskjøp sånn uten videre. Vi må bare finne en god måte å bruke han på. En defensiv struktur vil hjelpe utrolig. Da kan vi kanskje også rette opp eventuelle feil, hvis de skulle gjenta seg neste sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 04. Mai 2009, 17:18 »
Fullstendig uenig. Moore, Onyewu og Boumsong hadde ihvertfall litt forutsetningar for å lykkast i PL, det har ikkje Coloccini. Han er elendig i duellspelet, svak og relativt treig. Godt fotballhode? Han har nok kun luft under håret, han driter seg ut med horrible feilplasseringar, og som Kenneth nevner, han stoppar opp og viftar med handa på offside gang på gang uten å kunne være i nærheten av sikker på om det er offside. Det vitnar ikkje om et godt fotballhode spør du meg. Nei, denne mannen er ein vandrande tragedie som vi bør sende vekk snarast!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 04. Mai 2009, 17:47 »
Som eg har sagt før, så synst eg det er heilt feil å konkludera med at ein spelar under normale forhold er for dårleg for PL etter kun 1 sesong. Og forholda i Newcastle denne sesongen har vore så langt frå å vera normale som det går an å vera. Til og med for oss å vera. Vi har gått frå Keegan til Hughton til Kinnear, tilbake til hughton og no Shearer. Dette åleine er ein grunn nok til at ein ikkje kan komme med noke konklusjon. Det verte det same som med Manager-politikken til klubben. Vi må teinkja litt meir LANGSIKTIG. Er dette eit framandord for Nufc-fansen?
Og komme med eit argument om at Colo ikkje skulle vore kjøpt fordi han ikkje er god nok for klubben verte latterleg. Det er det same som å sei at det er kun Colo sin feil at vi mest sannsynleg rykke ned. Som Joakim skriv, Bassong og Colo viste før nyttår at dei kan danna eit godt stopparpar. Alle spelarane på Newcastle har etter nyttår vore elendige. Mesteparten av tida. Det har vertfall aldri vore ein kamp der fleirtalet av Nufc spelarar har spelt på sitt beste. Ilag med resten av laget har Colo hatt dårlegare og dårlegare prestasjonar etter nyttår, og hadde Taylor vore skadefri så hadde han sete på benken.

Etter årets sesong så trenge ein riva ned det meste i denne klubben, grunnmurar og alt. For så og byggja klubben opp att heilt på nytt. Sir Bobby begynte i si tid, men vart feilaktig sparka. Etter den tid har klubben forfalt meir og meir. Derfor skal Shearer får byggja opp att alt på nytt, og slik han vil ha det. Og han skal få tid. Eg håpar han gir Colo meir tid og.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 04. Mai 2009, 18:02 »
Bra, lgrinde. Det er en tragedie at vi bare seks år etter avslutningen på kanonsesongen 03/04 som inneholdt tredjeplass i PL og god innsats i CL, og at vi bare fem år etter tapet i semifinalen i UEFA-cupen, for en mann ved navn Didier Drogba (ja, for det var han, og ikke laget vi tapte for), er nødt til å bygge klubben helt på nytt.

Sir Bobby bygde opp laget på nytt i sin tid, med en stamme av unge, lovende spillere og meget rutinerte herrer. Et lag med bærbjelker som Given (solgt), Woodgate (solgt), Speed (solgt), Dyer (solgt), Shearer (lagt opp) og Bellamy (solgt).
Siden har vi hatt den ene klovnen etter den andre, og kjøpt inn store navn for store penger, og de unge spillerne Bobby kjøpte, som skulle danne fremtiden til dette laget, ble ignorert og solgt. Speed ble solgt bak Sir Bobbys rygg, Woodgate ble solgt til Real fordi spanjolene hadde farlig mye penger på sine hender.

Nå er vi pokka nødt til å satse på Shearer som manager, gi han en dykig sparringspartner (Dalgish), gi ham all den tid og de pengene han trenger for å bygge denne klubben på nytt. Og når Shearer finner det er på tide å takke for seg, så må vi tenke videreførelse, snarere enn forandring. Om vi rykker ned eller ikke, hele forbanna klubben må bygges opp på nytt. Fra gulvet i kjelleren til penthouse-leiligheten i toppetasjen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 04. Mai 2009, 18:28 »
Ikke for å forsvare Coloccini, for han har i likhet med mange andre på laget vist en fryktlig form den siste tiden. Men vi må heller ikke være så "trangsynte" og begynne å kritisere spillerne våre for mye. Jeg mener det kun er et fåtall i dagens NUFC tropp som fortjener "pepper"!

Jeg mener at mye av skylden til den sviktende formen på mange av spillerne ligger hos styret. Hvordan kan vi egentlig forvente at spillerne skal opptre med den største selvtilliten, beste formen, god moral, osv, når de gjennom 38 kamper i seriesammenheng har hatt 4 forskjellige trenerteam og forholde seg til?

Jeg er ganske så sikker på at spillere som Coloccini, Bassong, Jonas, Duff, Martins, Owen, Guthrie, Beye, osv, hadde prestert langt bedre under normale forhold. Et eksempel er jo Nolan, jeg ser helt klart forskjell på det han presterte i Bolton og det han til nå har fått til i NUFC. Det er noe klubben gjør galt, i dette tilfellet setter jeg en knapp på at mye av grunnen til at så mange underpresterer er alle managerskiftene, alle assistent skiftene og de øvrige trenerbyttene klubben har gjort siden sesongstart.

Jeg vil gå så langt som å si at nesten alle bør få èn sjanse til å vise hva de duger for under normale omstendigheter. Det er kun et fåtall som vi enten har nok grunnlag for å dømme eller som på grunn av idioti kan skiftes ut. I den kategorien er spillere som Ameobi og Barton, sikkert noen få til, men de aller fleste bør få en fair sjanse til å vise at de er gode nok, og da bør vi ihvertfall klare oss èn sesong uten manager og trenerbytter!

PS! Sjeldent jeg sier dette, men jeg stiller meg helt bak Joakims innlegg rett over her!  ;)
« Siste redigering: 04. Mai 2009, 18:36 av Frode »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 11. Mai 2009, 09:33 »
Og vi trodde vi fikk en midtstopper som i det minste klarte å vinne en hodeduell i løpet av en sesong og løp 40 metern raskere enn 10,0 sekunder.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article2421502.ece?OTC-RSS&ATTR=Football
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 11. Mai 2009, 13:35 »
Og vi trodde vi fikk en midtstopper som i det minste klarte å vinne en hodeduell i løpet av en sesong og løp 40 metern raskere enn 10,0 sekunder.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article2421502.ece?OTC-RSS&ATTR=Football

Selg, selg, selg!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 11. Mai 2009, 13:47 »
Sier som de på NO jeg;

Quote from: #9 on Today at 09:45:40 AM
if you read the article it sounds more like he is disappointed in the way things have gone rather than wishing he had never joined, which is how that snippet is making it sound, he goes on to say he respects shearer and the players have to accept his decision's when there dropped

Aye clever editing of quotes can make anything sound like a confession to the start of World War 2. Colo has been disappointing this season, and I don't think anyone would disagree that we have had an appauling season. Its not like Denis Wise and Jiminez would have gone over to Colo and said "Look mate, how does playing for a team that will get no-where in the cups, has a £17 million striker who couldn't score for

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 11. Mai 2009, 14:12 »
Enig med Lars Thomas. Lukter misquote eller at de har skrevet noe helt annet enn hva han har sagt. Tviler meget sterkt på at han mener at han selv har vært god, mens laget har vært dårlig...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 11. Mai 2009, 14:25 »
Sier som de på NO jeg;

Quote from: #9 on Today at 09:45:40 AM
if you read the article it sounds more like he is disappointed in the way things have gone rather than wishing he had never joined, which is how that snippet is making it sound, he goes on to say he respects shearer and the players have to accept his decision's when there dropped

Aye clever editing of quotes can make anything sound like a confession to the start of World War 2. Colo has been disappointing this season, and I don't think anyone would disagree that we have had an appauling season. Its not like Denis Wise and Jiminez would have gone over to Colo and said "Look mate, how does playing for a team that will get no-where in the cups, has a £17 million striker who couldn't score for

Heilt einig. Synst ikkje det var noke gale med det intervjuet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #148 på: 16. Aug. 2009, 22:32 »
http://www.goal.com/en/news/10/italy/2009/08/16/1443785/palermo-pondering-swoop-for-newcastle-uniteds-fabricio-coloccini-
Håper de henter han til Italia. Blir gjerne kvitt han.
4-5 mill pund synes jeg burde være et kupp for kjøpende klubb.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 16. Aug. 2009, 22:34 »
Heia heia. Løp og kjøp!