20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 164948 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #120 på: 24. Mars 2009, 20:33 »
jeg er enig i at han har spillt en sesong under forventningen, men jeg synes fortsatt at han og Bassong skaper den beste forsvarsrekken. De er de eneste 2 som faktisk har klart å se noenlunne tett ut bakover. Så lenge vi har en midtbane som det springes igjennom så vil jo det bakerste leddet slite litt, for det er jo bare bake og framme vi er noenlunne sterke. Det skal jo sies at denne mannen klarer å holde seg unna skader! "bank i bordet." han har nå spillt 2 fulle sesonger uten å måtte stå over en eneste kamp. så jeg synes denne mannen virkelig er verd å satse på framover. Hvis Bassong blir har vi en bedre forsvarsrekke til neste år som er godt samspillt, også får vi forsterke midtbanen sånn at den blir bra!:)

Han har fortsatt min tillitt i midtforsvaret.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Peter

• Gjest
« Svar #121 på: 24. Mars 2009, 20:53 »
Kjøp noen unge forsvarsspillere for cashene de får når Colo stikker!!!!!!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 25. Mars 2009, 11:41 »
Synes det blir helt på trynet å kritisere Colo for mye. Jeg er enig at han har gjort noen plasseringsfeil, men dette er hans første sesong og han har klart seg utmerket i motsetning til mange av våre tidligere forsvarskjøp. Er sikker på at han vil gjøre en mye bedre 2. sesong så fremt han får tillit. Grunnen til at vi ligger der vi gjør nå er først pga skader, intern uro i begynnelsen av sesongen og at Kinnear ble syk og i tillegg har nesten absolutt alle resultater og marginer gått i mot oss. 

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 25. Mars 2009, 20:33 »
Trur ikkje han passar i Premier League rett og slett. Har vanskelig å sjå for meg at han skal bli så veldig god uansett kor god tid han får på seg, så eg synes vi bør cashe inn mens han endå har et navn. Men PL er nok ein altfor fysisk liga for Coloccini.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 25. Mars 2009, 21:23 »
Kan ikkje verte meir ueinig. Han har vist i nokre kampar at han taklar dette nivået. Få inn ny eigar, manager og bygg eit lag rundt Taylor, Bassong, Colo, Enrique, Beye, Guthrie, Jonas, Martins og Carroll. OG GI DET TID. Eg meinar vi må starta på toppen av pyramiden. Når alt frå eigar til manager er FUCKING GREAT, då verte laget FUCKING GREAT og. Men dette er noke som Newcastle ALDRI har fått til, og det kjem aldri til å skje i mi levetid!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 25. Mars 2009, 22:42 »
Hjertens enig Igrinde. Har fått et inntrykk av at mange her forventer av spillerne kjøpt av castle skal tilpasse seg tempoet i pl og den engelske kulturen tvert. Og har de noen dårlige kamper så må de selges umiddelbart. Det blir bare helt feil. Bare det at Colo ikke snakker engelsk har en enorm betydning for trivsel i england og dermed hvordan han presterer på banen. I tillegg kommer som sagt tempoet. Når vi tar det i betrakting har Colo klart seg utmerket. Hvordan i helvete skal vi klarere å avle klassespillere når vi ikke er villige til å gi dem tid og kanskje korrekt fotballfaglig oppdatering også. Bare se på Hughes. Han var drit i castle og spiller nå kanon sammen med Hangeland. Og Bramble var også søppel men har blitt forvandlet under Bruce. Er dette tilfeldig? Nei!

Hangeland er utvilsomt årets kjøp ifht pris. Hans utvikling har vært enorm i Fulham. Han var nesten klar for castle, men han skal være glad for at handelen ikke gikk gjennom. Han ville med den inkompetansen i castle og de håpløst utålmodige castlesupporteren aldri fått korrekt veledning eller tid til å utvikle seg til den klassestopperen han nå er.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 25. Mars 2009, 23:09 »
Må bare påpeke en ting. Aaron Hughes var IKKE søppel i Newcastle, han var fast inventar under klubbens beste periode de siste 10 årene og spilte bra på begge backene og som stopper når han måtte det. Jeg synes faktisk det var synd vi slapp han, det var Newcastle sin John O'Shea og jeg ser ihvertfall nytteverdien av å ha sånne spillere i laget, spillere som behersker flere posisjoner, er 100% professjonelle og lojale.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 26. Mars 2009, 09:09 »
Han var mindre god i den posisjonen han spilte mest, på høyreback.  Men i Fulham er han stopper og gjør det åpenbart bedre. Det beste er at en spiller får spesialisere seg i en posisjon, noe han ikke fikk hos oss. Dessuten er Hodgson kjent for å være veldig flink til å organisere laget sitt bakover. Og dette har garantert kommet både Hughes og Hangeland til gode. Tror ikke de hadde vært likegode i vår klubb, dessverre.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 26. Mars 2009, 11:26 »
Du kan ikke ha 30 spesialister i en stall, det er livsviktig å ha noen spillere som kan steppe inn å gjøre en jobb på flere posisjoner. ALLE gode lag har det. Selvfølgelig må vi ha spillere med bare en posisjon, men vi er også avhengige av poteter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 26. Mars 2009, 16:23 »
Det har sine fordeler å ha poteter ja.
Jeg kan ikke se at Manchester United blir dårligere av å ha John O'Shea i sine rekker.

Jeg kan ikke se at Roar Strand gjør Rosenborg dårligere. Strand er åpenbart best som indreløper i 4-3-3. Men det betyr ikke at han ikke gjør nytte for seg som høyreback eller høyreving. Eller for den del, som anker på midten.

Aaron Hughes er selvsagt best som midtstopper. Det var i den posisjonen han først slo gjennom, og spilte en meget god debutkamp borte mot Barcelona. Men han gjorde en godkjent jobb overalt hvor han spilte i Newcastle. Og han gjorde Newcastle bedre. Selv om han selv kanskje ikke ble en veldig mye bedre fotballspiller.

Enhver spiller har kanskje godt av å spesialisere seg. Det er kanskje lettere å bli veldig god da. Men det betyr ikke at laget drar nytte av 30 spesialister.
John O'Shea vil sikkert også bli en bedre fotballspiller hvis han spesialiserer seg. Noe han sikkert kunne tenkt seg selv også. Men så lenge du får spille på et så godt lag som Manchester United, så ville ihvertfall jeg vært storfornøyd med jobben som potet. Det gjør Manchester United bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 04. Mai 2009, 00:16 »
Hva jeg ville sagt hvis jeg møtte Coloccini:

"KLIPP DÆ OG SKAFF DÆ EN JOBB!"

Faen, så lei jeg er av den uengasjerte, likegyldige, inkompetente hårmanken der nå. Må jo være vår dårligste spiller!?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 04. Mai 2009, 00:38 »
Idag synst eg Beye var minst like dårleg som Colo. Men ja han har vore revva dei siste kampane, på lik linje med resten av laget. Satsar på at Taylor er tilbake mot Boro.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 04. Mai 2009, 04:15 »
Beye PRØVDE ihvertfall markere Kuyt ved 2-0. Colo var patetisk på 3. målet. Samt at han generelt ofte er på etterskudd i duellene, og han vinner alt for lite. Den mannen er ikke god nok for PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 04. Mai 2009, 08:16 »
Fabricio Coloccini er rett og slett en elendig fotballspiller. Jeg kan ikke skjønne hvorfor vi betalte over 100 millioner kroner for han.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #134 på: 04. Mai 2009, 14:50 »
Skjønner ikke at alle gode midtstoppere faller totalt sammen når de kommer til Newcastle.
Coloccini har hatt en elendig sesong i år, sammen med hele laget. Han vinner alt for lite dueller, selger seg alt for mye og virker ofte uinteressert!
Vi har ikke råd til å ha slike spillere i start 11'ern. Iallefall ikke når det bare gjenstår tre kamper!