20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 163845 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #105 på: 23. Mars 2009, 19:04 »
Alle som har sett Coloccini regelmessig i år har sett han ikke er en vegg i Premier League. Det har vært klasseforskjell på han og Bassong i forsvaret. Og jeg ser helst Taylor ved siden av Bassong framover, han blør virkelig for Newcastle drakta.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 23. Mars 2009, 19:04 »
Coloccini er en klassestopper! Problemet er at han har vært alt for ujevn denne sesongen. Han har hatt flere elendige kamper i det siste!
Jeg tror noe av grunnen til at Colo ikke har spilt så bra denne sesongen er alt bråket rundt klubben. Det kan ikke være lett å komme til en ny klubb som er full av kaos og drit! Vi skal også huske på at det er hans første sesong i England, og jeg tror han kommer sterkt tilbake neste år (hvis vi holder oss i PL).

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 23. Mars 2009, 19:06 »
Kan sikkert være greit å la Colo få hvile seg et par kamper. Men at Taylor og Bassong vil bli et bedre stopperpar enn Colo og Bassong er jeg veldig skeptisk til.. Det er mange faktorer som har gjort at forsvarsspillet har blitt gradvis dårligere den siste tiden. For bare et par måneder siden slapp vi ikke inn mål i det hele tatt og hadde en av de beste "forsvarsessongene" på årevis, men folk glemmer fort her inne.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 23. Mars 2009, 19:08 »
Alle som har sett Coloccini regelmessig i år har sett han ikke er en vegg i Premier League. Det har vært klasseforskjell på han og Bassong i forsvaret. Og jeg ser helst Taylor ved siden av Bassong framover, han blør virkelig for Newcastle drakta.

Jeg ønsker også å se Taylor som stopper, nå som Beye er tilbake. Vi har vel prøvd Taylor - Bassong tidligere, uten så stort hell?
Nå vet jeg ikke hvordan det ligger ann med skaden til Bassong, men dersom han blir ute en stund, må vi spille med Taylor - Coloccini.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 23. Mars 2009, 19:11 »
At vi hadde en av de beste forsvarsesongene på lenge mener jeg vi burde takke Bassong for. Uten han går det alltid til helvete baki der..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 23. Mars 2009, 19:14 »
Èn mann hadde klarer ikke å holde nullen. Det var det kollektive som fungerte, Colo og Bassong utfyller hverandre godt. Jeg tror Taylor og Bassong er for like i spillerstilen til at de kan danne et godt nok partnerskap over tid.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 23. Mars 2009, 19:21 »
Coloccini driter seg jo ut gang på gang. Han har spilt noen bra kamper i år, men som oftest gjør han noe tull.
Han følger ikke mann og han sideforflytter seg altfor treigt. Jeg tror ikke Taylor og Bassong blir for like, de kan minne om mange tidligere stopperpar som har vært ganske like å spilt stort sammen baki forsvaret.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 23. Mars 2009, 19:49 »
Det er jo som høgreback at Taylor har spelt godt i år. Han var ganske so rufsete i starten av sesongen som stoppar. Han og Colo får kjempa med Bassong om plassen. Det er eit av mange problem vi har, vi har ikkje nok kamp om plassane. Både når det gjeld v og h back og midtstopparplass. Og ikkje for å snakka om midtbana.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 23. Mars 2009, 20:26 »
Kan sikkert være greit å la Colo få hvile seg et par kamper. Men at Taylor og Bassong vil bli et bedre stopperpar enn Colo og Bassong er jeg veldig skeptisk til.. Det er mange faktorer som har gjort at forsvarsspillet har blitt gradvis dårligere den siste tiden. For bare et par måneder siden slapp vi ikke inn mål i det hele tatt og hadde en av de beste "forsvarsessongene" på årevis, men folk glemmer fort her inne.

For et par måneder siden slapp vi inn 3 mål mot Big Sams Blackburn, 2 mål mot Man City, 1 mål mot storlaget Hull, 2 mål mot West Ham og 5 mål mot Liverpool. Det er 13 mål på 5 PL kamper.

Tar man de to neste kampene i februar, slapp vi inn 1 mål mot Mackems og to mot WBA.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 23. Mars 2009, 21:28 »
Men i kampene før de holdt vi nullen i tre bortekamper på rappen. Sier ikke vi har vært fantastiske, da hadde vi ikke ligget på 18 plass. Men synes det blir altfor lett å finne EN syndebukk her. Colo har ikke vært perfekt, men han har vært bedre enn de andre med unntak av Bassong, som også har vist en dalende formkurve de siste kampene.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 24. Mars 2009, 11:57 »
Synes det er irriterende at folk alltid skal slenge dritt mot enkeltspillere, da man ser gang på gang at når Newcastle taper og ja virkelig er elendige så er det i 9 av 10 tilfeller det kollektive som svikter
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 24. Mars 2009, 12:49 »
Enig med deg VepsoO. Er feil å skylde de dårlige prestasjonene og resultatene på enkeltspillere. Colo har kanskje ikke vært like god som vi hadde ønsket så langt, men det betyr ikke at alt er hans skyld! Nevner bare den sentrale midtbanen, og ikke minst "måltørken" framme. 

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 24. Mars 2009, 15:07 »
Blir mye tydligare når det blir gjort feil bak enn på midtbana/framme
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #118 på: 24. Mars 2009, 15:59 »
Greit nok at det blir feil å skylde på enkeltspillere hver gang det svikter. Men alle som ser Newcastle kampene må da se hvor grove enkelte av feilene til Coloccini er. Han skal selvsagt få tid, men han må skjerpe feilene sine, for de har ikke noe i verdens beste liga å gjøre. Han viser ikke noe engasjement utpå banen synes jeg. Stor forskjell på feks han og Taylor. Taylor skriker, kommuniserer og er engasjert hele tiden. Coloccini virker så likegyldig, akkurat som om han angrer på at han dro til Newcastle. Det er vel tvilsomt, men det ser sånn ut enkelte ganger. Nå er jo ikke alle spillere ledere utpå en fotballbane, men det er ett eller annet med Coloccini som har irritert meg i de siste kampene. Han mister mann i altfor mange situasjoner.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 24. Mars 2009, 17:40 »
Ja Colo har vore dårleg i dei siste kampane. Men skal vi verkleg gå så detaljert til verks så er det ikkje mange spelarane på årets Newcastle lag som har vore gode nok. Og dette viser tabellen tydleg.