20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva krever du for å bli fornøyd med sesongen 08/09?  (Lest 12721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
Årets første avspark nærmer seg med stormskritt og enn så lenge har ikke treningsresultatene vært mye å skryte av.
Tre strake 0-1 og ikke særlige endringer på spillerstallen gir ikke meg de største forhåpningene foran årets sesong.
Nå skal det sies at det er lenge igjen av august og at mye kan endre seg på spillerfronten i løpet av de kommende ukene.
De nye som har kommet ser ut til å forsterke laget, men fortsatt sliter vi stort både defensivt (nå er det vel tre personlige
feil av tre ulike forsvarspillere som har gitt oss 3 x 0-1 i trynet).
Offensivt preges vi av mye skader og her håper jeg virkelig det skjer noe innen rimelighetens tid.

Mine realistiske håp for denne sesongen er som følger:

Serien: 8-12
Etter min mening er det lite trolig at klubben vil ta kvantesprang fremover denne sesongen.
Spillerstallen er stort sett den samme og jeg tviler sterkt på at spillerne har blitt noe bedre etter
ferien.
På tranfermarkedet har det blitt hentet inn spennende spillere, men det gjenstår fortsatt mye arbeid
før det blit helt topp. Syntes vi fortsatt ser svake ut på keeperplassen og i angrep. Tror Keegan satser
mest på å forsterke forsvaret og her kan det fort dukke opp noen spennende spillere!
Jeg har sagt det før: Harper virker ikke stødig nok og bør erstattes!
Newcastle har i årevis hatt forsvarsproblemer og kommer garantert til å slippe inn minst et tyvetalls unødvendige baklengs
(mange vil vel her si at alle baklengsmål er unødvendige). Dette kommer til å koste klubben mange poeng!
Midtbanen er i ferd med å se stadig mer spennende ut og kan fort vise seg å bli slagkraftig!
I angrep har vi sykt store mangler. Mange vil være sterkt uenige og lovprise både Martins og Owen.
Begge er gode spillere, men passer etter min mening ikke sammen.
Martins er meget egoistisk og scorer alt for få mål.
Samtidig er begge tidvis meget skadeplaget! Disse to kan ikke garantere minst 15 mål hver, og da blir det fort stusselig
fremover på banen! Her må det komme til minst to klassespillere, ellers kan denne sesongen bli målfattig den rette veien!
Keegan kan fort havne i dårlig vær hvis den dårlige trenden fra treningskampene tas med inn i seriespillet!

De fire store i England; Man U, Chelsea, Arsenal og Liverpool har vi ingen sjanse til å konkurrere mot.
Samtidig ligger vi etter min mening også bak lag som Everton, Tottenham, Portsmouth og minst et overraskelses lag til
(det er alltid et lag som overpresterer!!!). Vi blir garantert en middelhavsfarer og en sluttplassering mellom 8-12 er slik ståa er i dag mest realistisk!

Ligacupen: Kvartfinale
Skal det bli en pokal er en av cupene muligheten. Newcastle er ingen stor samler av trofèer og vil ikke klare noen i år heller. Når konkurransen er så stor mellom klubbene på topp fire, teller hvert bidige trofè. Dermed har denne bakgårdscupen de senere årene betydd mer og mer. I en cup som dette er man meget avhengig av trekningen. Med flaks kan hvem som helst vinne denne cupen, og Newcastle bør være en utfordrer. Mest trolig blir Chelsea våre vante banemenn igjen!!!

FA-cupen: Kvartfinale
Det blir det samme i FA-cupen som med Ligacupen. Enkle lag i de første rundene før et av toppfire lagene slår oss ut. Denne sesongen blir det Arsenal som sammen med Chelsea har gode tradisjoner for å banke oss ut av cuper og knuse alle drømmer om edelt metall!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva krever du for å bli fornøyd med sesongen 08/09?
« Svar #1 på: 04. Aug. 2008, 14:58 »
Håper først og fremst vi får se en forbedring både spillemessig og tabellmessig. Vanskelig å å si hvor vi ender på tabellen nå siden vi (og andre lag) ikke er ferdig med overgangene. Men jeg tror vi har en bra sjanse til å komme foran West Ham og Blackburn siden West Ham ikke har forsterket seg særlig og Blackburn ser svekket ut. Når vi itilegg har forsterket oss og nå har Keegan som manager har jeg håp om en plassering på øvre halvdel.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Aug. 2008, 15:10 »
Med det laget vi har idag er jeg fornøyd med top 10 plassering. Får vi e-cup må vi prestere optimalt hele sesongen (noe jeg tror ikke skjer)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. Aug. 2008, 15:15 »
Slik laget ser ut i dag er det mest naturlig å tro på en plassering rundt topp 10.
Mellom 8-12 virker fornuftig.

MEN, jeg tror det er såpass mye uforløst potensiale i dette laget, at hvis vi virkelig får spillet til å sitte, slik bare Keegan kan få det til, så skal vi bli vanskelig å ha med å gjøre. Da kan vi fort overraske. Spiderman ser ut til å ha mye kvalitet innabords. Danny Guthrie er en britisk Per Ciljan Skjelbred. Mye uforløst talent som bare ligger og venter på å blomstre. Vi vet alle hva Owen og Martins er i stand til. Vi vet alle at Damien Duff kan, hvis han virkelig vil. Det har vi sett i fire treningskamper nå. James Milner likeså.
Får vi inn et par/tre forsterkninger til innen overgangsvinduet er omme, inkludert en spiss eller enn kreativ midtbanespiller, så tror jeg i aller høyeste grad at Newcastle KAN bli å regne med. Hvis vi får spillet til å sitte.
Hvis ikke tror jeg likevel vi har kvalitet nok til å finne oss en plass sånn omtrent midt på tabellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Aug. 2008, 15:16 »
Eg er kjempefornøyd kjem vi blandt topp 8. Dette er og målsetjinga til KK. Ligacupen og Fa-cupen ser eg på som bonusar men har ingen tru på at vi vinn ein av desse.

Elles vil eg sjå eit Newcastle -lag som spelar god fotball, gir alt i kvar kamp og kjempar for kvarandre. Eg vil sjå meir av det vi fekk sjå på slutten av forrige sesong.

I tillegg krev eg at vi på ein god dag kan slå kven som helst, og at minst ein slik dag kjem. Dette medføre at vi i år eller nokensinne igjen prestere så dårleg som vi gjorde mot Scums og Lpool forrige sesong. Dette får eg svar på allereie i første kamp :)

Laget er ikkje mykje forsterka sidan i fjor, og skal vi greie topp 8 må vi få inn minst ein spelar til. Dette må vera ein kreativ midtbanetype. Keeper, forsvar og angrep ser bra ut. Viduka og Owen er skadeutsatt, dette trekke ned. Men vi såg at Martins-Owen-Viduka var ein dødleg trio.

Lauritz

• Gjest
« Svar #5 på: 05. Aug. 2008, 10:28 »
Jeg mener Newcastle bør ha ambisjoner om topp 6, men er stygt redd for enda en elendig sesong! Skal vi klare å komme oss ut i Europa, må laget prestere hele sesongen gjennom. Dette kan bli vanskelig, av den grunn at Newcastle ALLTID er plaget av skader på sentrale spillere..

Håper vi kan få inn et par gode forsvarere, for jeg mener forsvaret er det svakeste leddet. Steven Taylor og Habib Beye er, etter min mening, de eneste som holder høyt nok nivå. Derfor må vi ha inn flere kvalitetsspillere i de bakre rekkene..

Gutierrez og Guthrie kan vise seg å bli gode signinger, men for å holde følge med b.l.a Tottenham, Everton og City må vi ha flere inn..

Er som alltid optimistisk foran sesongstart, og gleder meg til den settes igang!

RHCP14

• Gjest
« Svar #6 på: 05. Aug. 2008, 11:02 »

Serien: 8-12
Etter min mening er det lite trolig at klubben vil ta kvantesprang fremover denne sesongen.
Spillerstallen er stort sett den samme og jeg tviler sterkt på at spillerne har blitt noe bedre etter
ferien.
På tranfermarkedet har det blitt hentet inn spennende spillere, men det gjenstår fortsatt mye arbeid
før det blit helt topp. Syntes vi fortsatt ser svake ut på keeperplassen og i angrep. Tror Keegan satser
mest på å forsterke forsvaret og her kan det fort dukke opp noen spennende spillere!
Jeg har sagt det før: Harper virker ikke stødig nok og bør erstattes!
Newcastle har i årevis hatt forsvarsproblemer og kommer garantert til å slippe inn minst et tyvetalls unødvendige baklengs
(mange vil vel her si at alle baklengsmål er unødvendige). Dette kommer til å koste klubben mange poeng!
Midtbanen er i ferd med å se stadig mer spennende ut og kan fort vise seg å bli slagkraftig!
I angrep har vi sykt store mangler. Mange vil være sterkt uenige og lovprise både Martins og Owen.
Begge er gode spillere, men passer etter min mening ikke sammen.
Martins er meget egoistisk og scorer alt for få mål.
Samtidig er begge tidvis meget skadeplaget! Disse to kan ikke garantere minst 15 mål hver, og da blir det fort stusselig
fremover på banen! Her må det komme til minst to klassespillere, ellers kan denne sesongen bli målfattig den rette veien!
Keegan kan fort havne i dårlig vær hvis den dårlige trenden fra treningskampene tas med inn i seriespillet!

Er ueinig i noe av det du seier her. Først: Korleis kan du sei at vi ser svake ut på keeperplassen??? Etter min meining er det på den plassen vi er best skodd. Vi har Given som er ein av de beste keeperene i ligaen, og Harper med sin lojalitet, ein fantastisk reserve. Han trenger ikkje erstattes etter min meining. Han må jo ha noen kvaliteter når Liverpool har snust på han. Newcastle har eit forsvarsproblem, og det er ikkje keeperens skyld.

Vi trenger forsvarere. Får vi inn Coloccini og ein venstre back til, er vi brukbart med der også. Forsvaret til Newcastle trenger ein sjef, og forhåpentligvis er Coloccini ein slik mann.

Er ueinig i at midtbanen vår ser slagkraftig ut. Vi stiller fortsatt med Geremi, og han er etter min meining ikkje god nok for Premier League. Vi trenger sårt ein kreativ midtbanespiller. Vi kan ikkje vente på Barton. Han er ute i lang tid framover, og vil sikkert ikkje komme skikkelig i form før etter nyttår. Zog, Milner, Duff er ikkje noen av dei kapabel til å være playmaker i ein offansiv rolle på midtbanen.

På spissplass er eg einig at vi trenger ein spiller som er ulik Martins og Owen. Ganske merkelig at det plutselig blei heilt stillt rundt "den store kraftige spissen" vi skulle kjøpe. Kanskje det er fordi dei vil satse på Carroll? Viduka kommer nok også fortere tilbake enn først anntatt og da er det ikkje så gørnt alikevel.

Det vi trenger er Coloccini, venstre back og kreativ midtbane!!!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05. Aug. 2008, 17:06 »
Krever ein ting. INNSATS 100% Så får ein heller vera fornøyd med ein plassering litt under eller rundt midten av tabellen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05. Aug. 2008, 21:25 »
At vi gjør det bedre enn forgje sesong. og at vi slår Sunderland/Middlesbrough  både hjemme og borte.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05. Aug. 2008, 22:25 »
Min forventning til denne sesongen er improvement! Vi bør ha en ambisjon om å bli blant de 8 beste. Men i utgangspunktet så skal vi være tilfreds hvis vi havner på øvre halvdel, noe vi ikke har klart de to siste sesongene.

Sånn utenom det, ønsker jeg å se et Newcastle lag prestere bedre på bortebane. Vi har vært en vits på bortebane helt siden Sir Bobbys tid, og det kan vi bare ikke fortsette med! Tror KK er mann til å rette på det, vi har jo det meste som skal til for å være et godt kontringslag, det gjelder bare å utnytte det! En god cup-turnering ville også vært moro selvfølgelig, men det er fryktelig bingo! I fjor var vi MAKS uheldige og trakk Arsenal på Emirates helt i starten av begge cup turneringene..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #10 på: 06. Aug. 2008, 00:33 »
Jeg håper virkelig at vi greier å komme blant de ti beste, men blir ikke skuffet om vi kommer som nr. tolv. Når vi bruker spillere som Smith og Geremi sier det seg selv hvor høyt vi sikter. La oss bare se sannheten i øynene folkens: Forsvaret vårt skrangler (jeg liker Taylor, men han er på langt nær så god som så mange skal ha det til her). Beye er den eneste riktig GODE forsvarspilleren vår etter min mening. Det er noen andre som er veldig solide til tider, men når alt kommer til alt, så blir de for ustabile og utrygge i lengden.

I tillegg mangler vi offensiv futt og kreativitet på midtbanen og effektive målscorere på topp. Okay, Martins og Owen er begge gode, men de store goalgetterne er de nå ikke. Og jeg er lut lei av å høre om hva spillerne våres er i stand til hvis de virkelig vil... det pratet har jeg hørt litt vel mye gjennom tidene. Hvis vi vil hevde oss trenger vi spillere som PRESTERER uke etter uke i Premier League, ikke spillere som kanskje klarer å spille bra en kamp eller to hvis vi er riktig heldige og hvis spilleren får ut alt potentialet sitt.

Keeperplassen: Shay Given hadde en skuffende sesong nå, men det var antakeligvis fordi han var såpass skadeforfulgt. Håper han kommer tilbake for fullt igjen nå. Steve Harper er litt middelmådig, det er på tide at vi innser det. Han er ikke den han engang var, er jeg redd. En helt OK reservekeeper, det skal han ha. Men ikke "verdens beste reservekeeper" som noen fremdeles tror.

Jeg tror mange her overvurderer spillerne litt på Newcastle, og det er vel naturlig å gjøre med favorittlaget sitt. Men sannheten er at det er en haug av andre Premier League-klubber som har langt bedre spillere til sin disposisjon enn Newcastle. Er vi maks heldige denne sesongen klarer vi kanskje en 6-7. plass, men jeg ville ikke stilt med for store forhåpninger. Skulle det ha skjedd måtte i tilfellet det meste ha klaffet.

Nei, vi blir nok middelhavsfarere i nok en sesong.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 06. Aug. 2008, 01:22 »
Jeg håper virkelig at vi greier å komme blant de ti beste, men blir ikke skuffet om vi kommer som nr. tolv. Når vi bruker spillere som Smith og Geremi sier det seg selv hvor høyt vi sikter. La oss bare se sannheten i øynene folkens: Forsvaret vårt skrangler (jeg liker Taylor, men han er på langt nær så god som så mange skal ha det til her). Beye er den eneste riktig GODE forsvarspilleren vår etter min mening. Det er noen andre som er veldig solide til tider, men når alt kommer til alt, så blir de for ustabile og utrygge i lengden.

I tillegg mangler vi offensiv futt og kreativitet på midtbanen og effektive målscorere på topp. Okay, Martins og Owen er begge gode, men de store goalgetterne er de nå ikke. Og jeg er lut lei av å høre om hva spillerne våres er i stand til hvis de virkelig vil... det pratet har jeg hørt litt vel mye gjennom tidene. Hvis vi vil hevde oss trenger vi spillere som PRESTERER uke etter uke i Premier League, ikke spillere som kanskje klarer å spille bra en kamp eller to hvis vi er riktig heldige og hvis spilleren får ut alt potentialet sitt.

Keeperplassen: Shay Given hadde en skuffende sesong nå, men det var antakeligvis fordi han var såpass skadeforfulgt. Håper han kommer tilbake for fullt igjen nå. Steve Harper er litt middelmådig, det er på tide at vi innser det. Han er ikke den han engang var, er jeg redd. En helt OK reservekeeper, det skal han ha. Men ikke "verdens beste reservekeeper" som noen fremdeles tror.

Jeg tror mange her overvurderer spillerne litt på Newcastle, og det er vel naturlig å gjøre med favorittlaget sitt. Men sannheten er at det er en haug av andre Premier League-klubber som har langt bedre spillere til sin disposisjon enn Newcastle. Er vi maks heldige denne sesongen klarer vi kanskje en 6-7. plass, men jeg ville ikke stilt med for store forhåpninger. Skulle det ha skjedd måtte i tilfellet det meste ha klaffet.

Nei, vi blir nok middelhavsfarere i nok en sesong.

-En spiller som Smith var ønsket av utallige andre lag, lag som havnet på øvre halvdel og E-cup-plass forrige sesong, deriblant Everton. Geremi var også mer enn en habil spiller da han kom til oss. Problemet ligger i HVORDAN vi har brukt spillerne våre over flere år nå. Smith har spilt overalt på midtbanen og fremme. Geremi har også spilt i en midtbane bestående av alt for like spillertyper og i feil rolle. Da Geremi spilte i Keegans 4-3-3-system forrige sesong gjorde han mer enn en godkjent avslutning på sesongen, og ble forøvrig vår assistkonge. Geremi er uten tvil god nok som rotasjonsspiller i dette laget.
Zog har spilt i 4 forskjellige posisjoner iløpet av forrigesesong, hovedsaklig spilte han store deler som forsvarsspiller.
Kan nevne flere eksempler, men kan vel heller komme til poenget mitt. Skal vi få mest mulig ut av spillerne våre må de få dyrkes i de rette posisjoner, og spilles der de er best. Enkelt og greit. Det var Allardyce største feil som Newcastle-manager kan jeg si i all etterpåklokskaps navn.

-Effektive målscorere på topp, det mangler vi ja? Den må du forklare bedre. Owen var blant de mest treffsikre spissene i PL forrige sesong, den mest treffsikre britiske. Owen er nær sagt definisjon på goalgetter. Martins er en spiss som kan skape ting helt på egen hånd, og Viduka scorer også masse mål tatt i betraktning hvor mye han spilte forrige sesong. Den trioen holder HØY PL-klasse, og er tre ulike spisstyper som komplementerer hverandre.

-Jeg mener vi er nær sagt komplett på keeperplass. Vi har Harper som beviste at han kan forrige sesong. Vi har Given som er verdensklasse dersom han kommer tilbake på det nivået han var før skadene. Det er vel langt fra noen umulighet vel? Så har vi et av Europas største keepertalenter i Tim Krul. Vår sterkeste lagdel.

MEN, at vi er alt for tynt besatt i endel posisjoner er ikke noen hemmelighet. Aller verst ser det ut på sentral midtbane. Butt er per nå selvskreven på dette laget, og han har ingen spillere som per nå ser ut til å kunne gi han reell konkurranse som den defensive stabilisatoren på midtbanen. Barton er det enda mulig vi må vente lenge til vi ser noe av, og Guthrie og Geremi lukter det heller ikke festfotball av. Vi trenger kreativitet og offensiv kraft på midtbanen.

Forsvaret er et stor spørsmålstegn. Bassong og Coloccini (sett at han blir Newcastle-spiller) er unproven i PL, og der er ingen garantier om at disse vil innfri. Vi har heller ingen rene backups/utfordrere til Enrique og Beye. Dermed er dette en usikker lagdel på flere måter.

I en ideell verden skulle jeg derfor sett en utfordrer til Butt, en playmaker, to backer og en kraftspiss inn. Det skjer neppe. Jeg forventer dermed fremgang, og topp 10-plassering. Husk at laget også underpresterte forrige sesong, og at de innholdt kvaliteter som tilsa at de burde vært høyere opp på tabellen enn det de endte forrige sesong. Det er min mening.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06. Aug. 2008, 12:47 »
Å si at Owen ikke er en stor goalgetter er å skyte HØYT, HØYT, HØYT over mål.
Noe Owen selv gjør ganske sjelden.

Martins er ingen goalgetter i den forstand, men han er en veldig kreativ spiller, som kan score mål på de utroligste måter. Mangler killerfinishen fra kloss hold og må bli bedre til å sette de "enkle" sjansene. Men det betyr ikke at han ikke kan score mål. Og han er fortsatt så ung at det er stort rom for forbedring.

Forsvaret vårt skrangler? Vel... Selv om vi har sluppet inn et mål i hver eneste en av de fire treningskampene vi har spilt til nå, så betyr ikke det at forsvaret skrangler. Jeg synes forsvaret ser mye mer komfortable ut. Fortsatt er det små og store feil som forekommer. Men det begrenser seg som regel til en eller to per kamp. Fremdeles nok til å tape en kamp hvis vi ikke scorer mål selv, men så lenge det glipper bare en eller to ganger per kamp, og vi ikke slipper inn mer enn det ene målet, så er jeg sånn rimelig fornøyd.

Steven Taylor er på langt nær noen Rio Ferdinand. På langt nær. Men han kommer seg stadig. Fortsatt en litt uryddig spillestil og en tendens til å ta litt vel mye i og bli overivrig noen ganger, men han blir bedre og bedre for hvert år. Og jeg tror han vil bli bedre av å slippe å ha eneansvar for at forsvaret henger sammen. Bassong er sylfersk, men mot Mallorca så han meget god ut. Det er, om ikke annet, så i hvert fall lovende.

Som Kristoffer sier, hovedproblemet er sentralmidtbanen. Butt er mer eller mindre vår eneste virkelig gode DM. Guthrie er en ung, spennende spiller som ikke har fått vist seg så altfor mye frem hittil. Han er neppe noen Emre, men jeg tror han kan bli god med tiden.
Barton kommer sannsynligvis til å få en lang karantene bare fordi FA vil vise muskler, men karantene er karantene. Dessverre.
Egentlig tror jeg den sentrale midbanen blir best av at vi har tre sentrale spillere. Butt egner seg nok trolig best i en treer/femmer-midtbane. Likevel, vi har gode vinger. Og den sentrale midtbanen er ikke så forferdelig at vi ikke skal kunne klare en ok tabellplassering.

Topp 6 blir det neppe. E-cup tviler jeg på at vi får. Men jeg tror på forbedring.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06. Aug. 2008, 21:53 »
God underholdning. Når jeg lusker ned på SJP og betaler 600,- kr pluss på hjemmekampene så er det underholdning jeg vil ha. På samme måte som KK ga fansen på slutten av sesongen.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Aug. 2008, 16:46 »
Offensiv fotball og en europacupplass igjen!

Hjemmebane må igjen bli et fort!