20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva krever du for å bli fornøyd med sesongen 08/09?  (Lest 12751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva krever du for å bli fornøyd med sesongen 08/09?
« Svar #30 på: 11. Aug. 2008, 19:33 »
er jo ein fordel og kunne angripe nedenfra
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 11. Aug. 2008, 20:06 »
Hehe. FVN er jo fullstendig på jordet. Vi er altså svekket av at en spiller som knapt nok spilte en eneste brukbar kamp for oss forrige sesong har forlatt oss. Hvordan de har fått for seg at Rozenhal var så fantastisk god for oss forrige sesong, lurer jeg på.
Jeg tror nok Coloccini og Bassong vil gjøre savnet av Rozenhal ikke-eksisterende.
Om Bassong knapt nok spiller, vil han nok likevel gjøre en bedre innsats enn Rozenhal.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 11. Aug. 2008, 21:04 »
Vi har styrket oss litt når det gjelder kvalitetsmessig vil jeg påstå, men dybde i laget er vi svekket. . Får vi inn 3-4 erstattere til som Keegan mener vi får så er vi godt rustet til 2008/2009 sesongen, men pr dags dato har vi alt for liten stall..
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 12. Aug. 2008, 16:26 »
Jeg ser at det stilles spørsmålstegn ved forsvaret vårt, og FVN er det vel, som mener vi trenger å endre forsvarsorganiseringen også. Jeg synes organiseringen av forsvaret vårt virker mye bedre nå enn for bare noen få år siden, og for ikke å snakke om sist Kevin Keegan var manager. At det gjøres noen feil er ikke unaturlig. Selv Rio Ferdinand gjør feil innimellom. Og våre stoppere er på ingen måte i nærheten av den mannen. Jeg synes faktisk vi kan sette flere spørsmålstegn offensivt. Vi vet veldig lite om Martins og Owen er i stand til å fungere sammen. Vi vet ikke om Jonas vil fungere i PL. Han har vært god i treningskampene, men det er fortsatt fullt mulig at han kan bli en ny Daniel Cordone i stedet for en ny Nobby Solano. Mark Viduka er ikke akkurat ung og sprek lenger, og det er vel ikke mange som ser på ham som en klassespiller lenger. Bak de tre fremste spissene vår er det tynt. Carroll er et stort talent, mens Smith og Ameobi ikke er noe som helst, annet enn ufarlige. Duff har vært god i sesongoppkjøringen, men fortsetter det utover i sesongen? N'Zogbia var alt annet enn god forrige sesong, og har kun én god treningskamp bak seg i pre season. Sentralt på midtbanen har vi mange hardtarbeidende, løpssterke spillere, men vi har mistet Emre og har ikke erstattet ham. Og Butt er vår eneste ordentlige DM. Men han begynner å synge på siste verset.

Så fra midtbanen og fremover mener jeg vi er langt dårligere nå enn tidligere. Likevel tror jeg vi skal være god nok til en plass rundt midten av tabellen, forhåpentligvis 10. plass eller bedre. Men det er avhengig av at vi scorer mål. Mange mål.

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #34 på: 14. Aug. 2008, 15:32 »
Jeg hadde blitt fornöyd om vi hadde havnet alt mellom 9.plass-6.plass..Dette er ikke helt urealistisk, siden vi har fått mer kvalitet(i mine öyne) i stallen og har noen veldig spennende talenter på gang som kan vise seg fram litt i år..Carroll, Lua-Lua, Bassong, Edgar, Zamblera, Donaldson o.s.v.
Vi viste i slutten av forrige sesong att vi har kvalitet nok til å kunne vinne mot dem fleste og bare vi får en grei start, så kan vi gjöre det veldig bra med litt selvtillitt i laget..
Håper att Gutierrez, Colo og Guthrie blir akseptert av fansen og får stötte sånn att de kan vokse og bli enda bedre fotballspillere..

Slipper vi for mye skader på sentrale spillere som Owen, Martins, Given, Taylor og Butt så har jeg stor tro på årets lag og att vi kan overraske i år og for en gangs skyld gjöre det bedre enn hva som er forventet av oss.

Spillere som kan gjöre en bra sesong og overraske litt er; Duff, Guthrie, Enrique og Barton tror jeg....Dette er spillere med veldig mye potensiale og som tidvis viser höy kvalitet, men som ikke har vist seg fra sine beste sider enda(med unntak av Guthrie som ikke har noe å bevise enda).

Nei, jeg er faktisk positiv og satser på en overraskende 7.plass for våre kjäre Magpies

Crowo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #35 på: 17. Aug. 2008, 00:32 »
Jeg er fornøyd hvis vi havner på øvre halvdel av tabell og spiller god fotball. Jeg mener laget ser bedre ut enn på mange år så dette burde definitivt være mulig.

Vi har fått inn noen to gode spillere i Guthrie og Gutierrez som har vist fine takter i treningskampene pluss Coloccini som forhåpentligvis kan få litt orden på forsvaret igjen.
Duff har også vært veldig god i treningskampene og jeg håper han klarer å finne frem det nivået han har vist tidligere.
Hvis vi får inn en playmaker og holder oss unna de store skadekrisene tror jeg topp ti vil gå uten problemer.

Ellers hadde det vært kjekt med en seier når jeg (forhåpentligvis) kommer over for å se på :)

Anthony

• Gjest
« Svar #36 på: 18. Aug. 2008, 18:36 »
Jeg krever lønn sånn at jeg kan reise over dammen for å handle biletter til en av kampene i oktober.

å selvsagt: blomsterbedd, røde sokker og synonymer...

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 22. Aug. 2008, 19:48 »
Trur at vi havner på en god 8nde plass

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 25. Aug. 2008, 02:56 »
som flere har nevnt vil også jeg ha offensiv og underholdende fotball samtidig som vi når en top 8 plassering...
Toon till I die.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #39 på: 25. Aug. 2008, 05:39 »
Samme som Filla, godt innlegg! 7. plass er jeg fornøyd med :D
Ja heia gutta!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 25. Aug. 2008, 14:44 »
Jeg er storfornøyd om vi kommer på 8 eller høyere, samtidig som vi slår sunderland og Tottenham i begge kampene.
Hadde vært morro med semifinale i en av cupene, men det gidder jeg ikke håpe på engang. Da må vi isåfall få inn 3 gode signeringer som gir stallen litt mer bredde.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #41 på: 25. Aug. 2008, 14:53 »
Ser ingen grunn til å være fornøyd med 8-10, det vil si at utenom ?4 store?  så skal 3-5 lag til være bedre enn oss ???
Vil selvfølgelig kanskje kunne være fornøyd med en slik plassering utfra hva vi har prestert de siste årene, og sånn sett være fornøyd med utviklingen og framgangen (langsiktig tenkning), men ikke med plasseringen i seg selv.   

Men rent tabellmessig så er jeg kun fornøyd med topp 6 ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 25. Aug. 2008, 15:11 »
Jeg skjønner ikke denne jeg. Det viktigste for meg er ikke tabellplasseringen, det er utvikling og fremgang. Samtidig så er det en sammenheng mellom disse to. Alle skjønner at det ikke kan kalles utvikling og fremgang hvis vi får en dårligere tabellplassering enn i fjor.
Alle ser jo samtidig at hvis vi får en plassering mellom niende og sjetteplass, så har vi sannsynligvis gjort store fremskritt. Vi må ta ett steg av gangen,  vi kan ikke begynne å kreve topp 6 etter en 12. plass etter å ikke ha vært nærmere enn en sjuendeplass siden femteplassen vi var så forbanna misfornøyd med i 2004. DA hadde vi kanskje grunn til å være litt skuffet over at vi havnet utenfor det gode te-selskapet som kalles Champions League. Men NÅ har vi ikke grunn til å være skuffet over en topp 10-plassering.

Såvidt jeg kan huske var det ingen som krevde fjerdeplass foran sesongen 01/02. Men en ellevteplass de to foregående sesongene, og trettende og fjortendeplasser før der igjen, så var det langt opp til drømmen om å kunne kjempe om tittelen igjen.

Vi må ta steg for steg. Skulle vi få et like solid hopp på tabellen denne gangen, så er det fantastisk. Men jeg synes det blir for dumt å begynne å forvente at det skal skje.

Vi kan ikke være fornøyd med mer enn at vi forbedrer oss kraftig fra de foregående sesongene. Plasseringen på tabellen vil komme som et naturlig resultat av nøyaktig hvor mye vi greier å forbedre oss.

I en optimal verden skal vi selvsagt ikke være fornøyde med å samle på tiendeplasser. Men det er ikke det vi snakker om nå.
Verden er ikke optimal for øyeblikket.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #43 på: 25. Aug. 2008, 15:32 »
Som jeg skrev, så kan jeg godt være fornøyd med framgangen og utviklingen selv om vi kommer på en 10 plass, hvis vi spiller god fotball, gjør positive innkjøp og får luket bort ugresset i klubben,  noe som så langt ser veldig bra ut etter min mening.     Men å på forhånd si meg fornøyd med en 10 plass bare fordi det er ett par plasser opp fra forrige sesong ser jeg ingen grunn til.

Men rent tabellmessig, 6 plass!
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 25. Aug. 2008, 15:44 »
Ja, men tabellplasseringen vil jo være et resultat av hvor mye vi greier å forbedre oss fra tidligere sesonger. Vi kan jo ikke skille ut tabellplasseringen fra prestasjonene ute på banen. Det går jo bare ikke an. De to hører jo sammen. Hvis du ikke er fornøyd med topp 10, hvordan kan du da være fornøyd med 10. plass hvis prestasjonene er bra, og det er tydelig at vi har utviklet oss mye fra i fjor?