20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sebastien Bassong  (Lest 60229 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sebastien Bassong
« Svar #195 på: 18. Juni 2009, 14:06 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12874_5386801,00.html

Hadde jo ikke regna med noe annet, men det er jo ikke gode nyheter alikavel.

Bra det er 2 klubber slik at vi får presset prisen opp litt.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #196 på: 18. Juni 2009, 15:23 »
Bassong vil bli sterkt savnet..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #197 på: 18. Juni 2009, 16:09 »
Lojalitet har mistet all betydning i fotball.

Peter

• Gjest
« Svar #198 på: 18. Juni 2009, 18:07 »

Det vil jeg ikke si.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 18. Juni 2009, 19:58 »
Hvis vi snakker om Gareth Barry, så skal jeg være enig.
Men vi kan da for faen ikke forlange at vår beste spiller, som er franskmann og ny i klubben før sesongen skal bli i klubben når vi rykker ned en divisjon.

Hallo, vi rykket ned en divisjon. Skjønner du?
Når ikke Owen blir, hvorfor skal da Bassong bli?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #200 på: 18. Juni 2009, 20:07 »
Lojalit er nærmest et fremmed ord blitt i fotball verden. De fleste spillerne driter i klubben og har ikke et annet forhold enn at de får lønna si der. Vi har unntak, men det er få. Desverre har pengene ødelagt mye av sjarmen med fotballen.

Så er forsåvidt enig i at vi ikke kan forvente at Bassong skal bli, men jeg skjønner alikevel utmerket godt hva Kenneth mente, og jeg er helt enig med han.  Når det gjelder Owen, så har han aldri vært i Newcastle for at han elsker klubben eller føler noe forhold til den av noe slag. Han kom hit fordi vi var de som ga mest i lønn og således ble Owens beste alternativ da han var uønsket i Madrid. Slik er det blitt desverre, så vi kan ikke regne med at mange av spillerne på laget viser lojalitet til oss selv om de var med og spilte oss ned.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 18. Juni 2009, 20:23 »
Mener du altså at Bassong kom hit fordi han elsker Newcastle United? Bassong kom hit fordi han ville til en større klubb, og agenten hans fikset treningsopphold i Newcastle, han overbeviste, og fikk kontrakt. Han utviklet seg til å bli vår beste spiller denne sesongen. Og så forventer vi at han skal bli når vi rykker ned?

Steven Taylor og Steve Harper er prakteksempler på at lojalitet ikke er et fremmedord. Alan Shearer kunne sikkert signert for en hvilken som helst annen managerløs CCC-klubb nå, men han venter og venter og venter på å få Newcastle-jobben, til tross for at den nåværende eieren åpenbart ikke liker ham og jobben han gjorde som manager.

Lojaliteten er ikke død, men pengene bestemmer mer enn noen gang. Det må vi dessverre bare innrømme, og så får vi bare håpe at de spillerne vi kan forvente lojalitet fra, er så lojale som de sier de skal være. Jeg tror Bassong kunne blitt værende om det ikke hadde vært for Mike Ashley og sagaen rundt Alan Shearer. Hadde Shearer vært manager med et budsjett å jobbe etter nå, så hadde Bassong blitt, med mindre Arsenal eller liknende klubber hadde banket på døra. I stedet kan vi oppleve at han går til en hvilken som helst klubb på et høyere nivå enn CCC. Det er ikke Bassongs feil, det er Mike Ashleys feil.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #202 på: 18. Juni 2009, 20:50 »
Har aldri sagt at Bassong kom hit fordi han elsket klubben. Poenget mitt var at i dagens fotball så kommer spillere pga av penger og stikker videre den dagen de får mer penger et annet sted. Det er jo bare å se på vårt lag i år det, hvor mange var det egentlig som brydde seg om at vi rykket ned?
Det var vel stort sett Harper og Taylor. Resten (med noen unntak) gir mer eller mindre faen så lenge de får lønna si på kontoen. De spiller for pengene og ikke for klubben eller fansen. Men slik er det blitt, og det er trist.

Og jeg forventer ikke lojalitet av verken Bassong eller noen andre. Sånn det har blitt så er det bare å innse at lojalitet blant spillere er luksus. Pengene rår!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 18. Juni 2009, 20:55 »
Jeg tror det var langt flere enn bare Harper og Taylor som brydde seg om at vi rykket ned. Nicky Butt brydde seg nok ganske mye.
Det håper og tror jeg også Damien Duff gjorde. Tror nok også Habib Beye ble skuffet da nedrykket var et faktum. Og enda er det nok flere som brydde seg ganske mye. Og ikke bare lokale helter. Jeg tror faktisk også at Bassong brydde seg, fordi jeg oppriktig talt tror han kunne tenkt seg å fortette i Newcastle. Men det sier seg selv at det blir spillerflukt når et lag rykker ned.

Peter

• Gjest
« Svar #204 på: 18. Juni 2009, 21:10 »
Alle bryr seg jo faktisk om man rykker ned.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #205 på: 18. Juni 2009, 21:14 »
Får vi £8 millioner + for Bassong så er det bare til å selge. Han er et stort talent med mange ferdigheter, men er veldig treig og har mye å gå på når det gjelder det mentale. Fyren burde hatt minst 6-7 røde kort i løpet av sesongen og fått minst like mange straffer imot seg.

I tillegg sier han selv at han ønsker å gå, så da er det bare til å prøve å selge til en god pris.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #206 på: 18. Juni 2009, 21:15 »
Ja, derfor skreiv jeg at det fantes flere unntak enn Taylor og Harper. Skulle jo bare mangle at ikke spillerne bryr seg om hvordan det går med laget og klubben de spiller for. Men du ser poenget og det er ingen tvil om at det var alt for mange av våre spillere som ikke brydde seg nevneverdig om at vi tapte kamper og at vi tilsutt rykka ned.

Peter

• Gjest
« Svar #207 på: 18. Juni 2009, 21:19 »
Ja, derfor skreiv jeg at det fantes flere unntak enn Taylor og Harper. Skulle jo bare mangle at ikke spillerne bryr seg om hvordan det går med laget og klubben de spiller for. Men du ser poenget og det er ingen tvil om at det var alt for mange av våre spillere som ikke brydde seg nevneverdig om at vi tapte kamper og at vi tilsutt rykka ned.

Akkurat det er jeg inig med deg i. Vi har noen jævla fuckings homse dritter av noen spillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 18. Juni 2009, 23:03 »

Det er jeg helt enig i. Tror også enkelte spillere til og med kan finne på å ønske bli igjen på SJP etter nedrykket av rene økonomiske grunner, jeg..
Sånn forutenom det føler jeg meg sikker på at Harps, Tayls og Butt genuint brydde seg om at vi rykka ned. Pluss et par til antakeligvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 18. Juni 2009, 23:40 »
Tror både Oba og Owen tok nedrykket tungt eg.