20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sebastien Bassong  (Lest 60244 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sebastien Bassong
« Svar #180 på: 11. Juni 2009, 15:45 »
Han er ihvertfall kjappere enn Colo, såpass føler jeg meg trygg på! Uten tvil vår beste stopper og spille anno 2009 er han uansett.

En "god" stopper  ironisk nok har kostet oss minst 6 poeng. Sier mer om forsvarsrekka til castle enn Bassongs dyktighet.

Nå er du bare teit. Alle midtstopperne i PL er skyld i baklengsmål i løpet av en sesong. Bassong er ung og vil utvikle seg til å bli en av verdens beste midtstoppere, bare så synd det ikke blir oss som får gleden av han. Kritiserer du Bassong etter årets sesong så lurer jeg på hvem du mener er gode nok for Newcastle? La oss kjøpe Ferdinand og Terry.
an sparker ikke Bobby Robson??

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #181 på: 11. Juni 2009, 17:08 »
Alle spillere kan kritiseres etter en lang sesong. Selv Bassong.
Man kan peke på både positive og negative ting på alle spillerne etter over 40 kamper. Det man kan kritisere Bassong for er de røde kortene, og holdingen. Både inne i feltet og i løpsdueller.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 11. Juni 2009, 17:30 »
Bassong har gjort feil han også, og skal kritiseres for det. Men vi skal ikke prestere å gi han skylda for at vi rykket ned, selv om det virker som at enkelte her tar det for gitt at vi hadde slått Fulham med 11 mot 12 spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #183 på: 11. Juni 2009, 17:40 »
Nei, det mener jeg heller ikke at han bør ha skylda for. Hvis man setter det litt på spissen, har vi kanskje tapt noen poeng pga av han, men innbiller meg at han også har hjulpet oss til å ta enda flere :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 11. Juni 2009, 17:51 »
Men så var det jo heller ikke du som klaget på at Bassong var så fantastisk dårlig og hadde kostet oss hele 6 poeng på 26 kamper...

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #185 på: 11. Juni 2009, 23:40 »
Litt sykt at folk kritiserter årets Newcastle spiller. Er vel et par andre spillere en heller burde klage på.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 11. Juni 2009, 23:46 »
Litt sykt at folk kritiserter årets Newcastle spiller. Er vel et par andre spillere en heller burde klage på.

Enig, Bassong har sesongen sett over ett vert vår beste spiller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 12. Juni 2009, 09:18 »
Årets spiller, men det sier egentlig hvor elendig Castle var forrige sesong. Alt er relativt.  Poenget mitt er at jeg ikke liker spillere ala bassong som hele tiden på drive med tyvtriks på banen. Han var heldig at han ikke fikk flere straffer i mot seg enn hva han gjorde. Åpenbar holding som de elendige dommerene i PL ikke slo ned på.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #188 på: 12. Juni 2009, 12:09 »
Årets spiller, men det sier egentlig hvor elendig Castle var forrige sesong. Alt er relativt.  Poenget mitt er at jeg ikke liker spillere ala bassong som hele tiden på drive med tyvtriks på banen. Han var heldig at han ikke fikk flere straffer i mot seg enn hva han gjorde. Åpenbar holding som de elendige dommerene i PL ikke slo ned på.

Bassong er nok ikke den eneste stoppern i PL som river litt i motstanderen. Jeg digga Bassong, og det er en grunn til at han ble årets spiller.
Arsenal og Tottenham ønsker han ikke uten grunn. Bassong er en VELDIG god midtstopper, og synes ikke han er noe spesielt stygg i spillerstilen.
Han var litt urutinert til tider, men og si at han er en spiller som hele tiden driver med tyvtriks blir bare teit.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 12. Juni 2009, 13:41 »
Jeg synes Bassong ofte drev med tyvtriks, men det får stå for min regning. Jeg liker ikke slike stoppere, og derfor synes jeg Vidic og Terry suger dritt også.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 12. Juni 2009, 13:49 »
Da er det vel omtrent ingen stoppere i dagens fotball du liker. De aller fleste stoppere driver med f.eks. holding i trøya. Jeg kan være enig i at Bassong gjør det undøvendig mye siden han er så rask og god, men det gjør ikke at jeg ikke liker han.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 12. Juni 2009, 14:07 »
Da er det vel omtrent ingen stoppere i dagens fotball du liker. De aller fleste stoppere driver med f.eks. holding i trøya. Jeg kan være enig i at Bassong gjør det undøvendig mye siden han er så rask og god, men det gjør ikke at jeg ikke liker han.

Som du sier er det mange stoppere som gjør det, men enkelte er verre enn andre, som Terry og Vidic som rett og slett driver m grisespill. Bassong bikker mer mot tyvtriks som holding, men liker det uansett ikke. Han han vært bedre ville slike triks vært unødvendige. Men for all del, han tok sesongen m storm, synd det hjalp så lite.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 12. Juni 2009, 14:14 »
Det er en naturlig del av fotballen jo. Han er ingen stygg spiller alikevel, og det anser jeg slettes ikke Vidic og Terry for å være heller.
Hoftun var heller ingen stygg spiller, men grunnet mangel på fart var han verdensmester til å utnytte slike tjuvtriks. Tippeligaen har vel alikevel ikke sett bedre stopper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 12. Juni 2009, 14:55 »
Det er en naturlig del av fotballen jo. Han er ingen stygg spiller alikevel, og det anser jeg slettes ikke Vidic og Terry for å være heller.
Hoftun var heller ingen stygg spiller, men grunnet mangel på fart var han verdensmester til å utnytte slike tjuvtriks. Tippeligaen har vel alikevel ikke sett bedre stopper.

Holding skal ikke være en naturlig del av fotballen, selv om det nå har blitt en stygg uvane i alle divisjoner, fra bunn til topp. Fotball har utviklet seg til en sport hvor det er alt for mye kjefting på dommere og triks.  Dette er ikke en oppførsel verdig for slike forbilder.  Dine utsagn kan tolkes dithen at holding er helt ok, noe som er helt feil.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #194 på: 18. Juni 2009, 12:08 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12874_5386801,00.html

Hadde jo ikke regna med noe annet, men det er jo ikke gode nyheter alikavel.