20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TdF 2008  (Lest 7344 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: TdF 2008
« Svar #15 på: 06. Juli 2008, 16:57 »
Jadda Hushovd!!!!

Noreng

• Gjest
« Svar #16 på: 06. Juli 2008, 16:58 »
Som Addis sa, jeg skjønner egnetlig ikke helt reglene selv. Somebody mind to tell me?

Jeg skjønner jo mye, men jeg skjønner ikke hvordan man får klatretrøya og sprintrøya, og alt sånn.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 06. Juli 2008, 17:25 »
Som Addis sa, jeg skjønner egnetlig ikke helt reglene selv. Somebody mind to tell me?

Jeg skjønner jo mye, men jeg skjønner ikke hvordan man får klatretrøya og sprintrøya, og alt sånn.

Sprint-trøyen eller poengtrøyen som det egentlig heter vinner man av å plukke poeng ved målpassering og ved innlagte spurter på etappene. Det varierer fra etappe til etappe hvor mye poeng man får ved målpassering. På innlagte spurter så får vinneren 6p, nr.2 4p og nr.3 2p...Den som plukker mest poeng gjennom tdf vinner den grønne trøya

Klatretrøya vinner man ved å plukke poeng som gis for den rytter som kommer først over fjell, koller og andre høyder som er kategorisert.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 06. Juli 2008, 18:20 »
Hvis Soler virkelig er god nok til å vinne så er ikke 3min for mye. Det kan være en fjelletappe det..

Soler er nå 10 min og 22 sek bak ledende Valverde og det er ALTFOR mye, selv om han er en god klatrer. Tror også han skulle slitt med å ta igjen 3 min. siden Soler ettersom jeg vet ikke er noen stor temporytter. Han ville nok tapt en del der igjen.

Men vant ikke Soler klatretrøyen ifjor? Tror han satser fult på denne i år også, om han ikke har noen problemer nå da slik at han må bryte.

Uansett er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke satset penger på han som vinner av årets Tour de France allikevel.  :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 06. Juli 2008, 19:02 »
Mauricio Soler sykler med brudd i armen etter en velt på den første etappen! Imponerende at han i det hele tatt kom til mål da, men enda mer imponerende at han fullførte dagens etappe. Vi får se hvor lenge han holder ut...........

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/tourdefrance/article2524688.ece

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 06. Juli 2008, 19:55 »
Selvfølgelig tas juksemakere i alle andre sporter også, men det er da vel ikke til å stikke under en stol at det skjer i mye større grad i sykkelsporten, og da dessverre flere av de aller beste.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 06. Juli 2008, 20:36 »
Disse "opptrekkerne" som de kaller dem... Hvorfor kjører ikke de også løpet ut? Hvorfor prøver de seg ikke på en 2. plass istedenfor å bremse ned og la alle kjøre forbi?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 06. Juli 2008, 20:48 »
Selvfølgelig tas juksemakere i alle andre sporter også, men det er da vel ikke til å stikke under en stol at det skjer i mye større grad i sykkelsporten, og da dessverre flere av de aller beste.

Akkurat som i andre idretter er det de beste eller de rett bak som blir tatt.
I langrenn har vi jo hatt russerjentene, Jegorova, Lazutina, osv. Vi har hatt finnene, både på herre og dame siden. Noen fra Østerrike er også utestengt både fra langrenn og skiskyting, og i samtlige saker er dopingen bevist helt opp i ledelsen i de nevnte landene.
Nå holdt jeg på å glemme Johann Muhlegg!

I friidrett har alle verdens raskeste sprintere blitt tatt, fra Linford Christie, Ben Johnson, Marion Jones, Tim Montgomery, Dwaine Chambers, Kelli White, osv. Lista kan bli utrolig mye lengere, men jeg gidder ikke å holde på.

Alle grener innenfor sport vil det alltid være noen få som vil jukse seg til toppen, det være seg sykkelsporten, friidrett, vintersport, fotball, osv.

Jeg synes ikke sykkelsporten er særegen når det kommer til dette punktet, men det er jo vært år i forbindelse med Tour de France at dette dukker opp og fyller avisene, i  motsetning til andre idretter der de største konkurransene som OL og VM ikke er mer enn vært 4. år og derfor ikke får så altfor mye spalteplass før de store begivenhetene skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 06. Juli 2008, 20:51 »
Disse "opptrekkerne" som de kaller dem... Hvorfor kjører ikke de også løpet ut? Hvorfor prøver de seg ikke på en 2. plass istedenfor å bremse ned og la alle kjøre forbi?
Fordi de starter opptrekker så tidlig at de ikke har krefter til å stå løpet ut, tipper jeg! :P

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 06. Juli 2008, 21:15 »
Fordi de starter opptrekker så tidlig at de ikke har krefter til å stå løpet ut, tipper jeg! :P

Riktig. De kjører til de er tomme. Det ideelle ville jo vært at de tok andreplassen, slik at konkurrentene fikk færre poeng.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 06. Juli 2008, 21:31 »
Selvfølgelig veit jeg det, men jeg vil alikevel hevde at det er betraktelig flere syklere som har blitt dopingtatt enn i de andre nevnte sportene. Helt klart skadelig.
Nå skal det sånn for sikkerhets skyld nevnes at jeg har fulgt mer eller mindre med på TdF over de siste årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 07. Juli 2008, 21:30 »
Jeg vet ikke nødvendigvis om det er så mange flere syklister som blir doptatt enn friidrettsutøvere, hovedsaklig sprintere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 09. Juli 2008, 13:49 »
Etter nok et uhell idag har fjorårets vinner av den prikkete klatretrøyen Mauricio Soler brutt årets Tour de France.

Evans har som ventet tatt kommandoen blant favorittene etter gårsdagens tempoetappe, men det er langt igjen til mål og når stigningene begynner kan mye forandres.
Evans har uansett nå fått et lite overtak på sine største konkurrenter Valverde og Menchov. Men Pereiro Sio, Cunego, Sastre og "The Schleck brothers" er ikke mer enn rundt minuttet (+/-) bak, og imorgen er kommer den første prøvelsen for "fjellklatrerne".

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 13. Juli 2008, 16:38 »
Med dagens etappe er touren i den virkelig spennende og dramatiske fasen, uavhengig av norsk innsats. Ser ut som den 24 år gamle italieneren Riccó setter en støkk i de største favorittene og er på vei mot sin andre etappeseier. Ellers får vi vel forhåpentligvis se enda mer action på morgendagens etappe med målgang i høyden på Hautacam. Stor idrett!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 13. Juli 2008, 17:07 »
noen som har prøvd seg på spillet?:)
Han kom, ble mett og dett var dett....