20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TdF 2008  (Lest 7330 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
TdF 2008
« på: 04. Juli 2008, 23:20 »
Tenkte å starte en tråd om denne fantastiske idrettsbegivenheten som starter i morgen. Hvem følger med, og hvilke er de personlige favorittene?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: TdF 2008
« Svar #1 på: 05. Juli 2008, 00:16 »
Jeg skjønner ikke reglene, vet ikke hva de heter (utenom hushovd), og har aldri skjønt hvorfor noen bremser ned og lar alle kjøre forbi 200 meter før mål.

Samtidig digger jeg det, vet ikke hvorfor :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05. Juli 2008, 00:37 »
TDF er konge. Håper eg får sett litt av det ialfall.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Juli 2008, 07:42 »
Skal nok følge en hel del av etappene....har ikke den store oversikten over lag og ryttere, men synes det er en veldig spennende sport! Tdf er stor idrett!!

Håper det blir Valverde sitt år i år. Tror han, Cadel Evans, Cunego og Schleck brødrene kommer til å hamle opp om seieren. Dessuten er det jo konge at vi har en nordmann som er kapabel til å vinne spurter, og som vil kjempe om den grønne trøya! Blir moro å følge Kurt også, håper han får etappeseieren i år!

Også får vi inderlig håpe det blir et dopingfritt tdf....selv om jeg tviler veldig sterkt!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Juli 2008, 12:17 »
Greier ikke å imponere meg over denne sporten lenger, når hele gjengen er stappa i dop.... ::)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05. Juli 2008, 17:05 »
Valverde tok første etappe! Knallsterk avslutning!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05. Juli 2008, 17:59 »
Valverde imponerte i dag.
Fortsetter han sånn blir han vanskelig å slå.

Satser på at Arvesen får den etappeseieren han mangler, og at Thor sikrer den grønne trøya med en knallsterk avslutning på Champs Elysees.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05. Juli 2008, 20:06 »
Greier ikke å imponere meg over denne sporten lenger, når hele gjengen er stappa i dop.... ::)

Å, herre! Redd meg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05. Juli 2008, 20:38 »
Satt på spissen, men han har jo helt klart et godt poeng. Sporten har mistet masser av sin kredibilitet på grunn av all dopen. Veit jo aldri hvem som kan være dopa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06. Juli 2008, 01:07 »
Joda. Men det utøverne gjør i denne sporten er inponerende både med og uten dop i kroppen  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06. Juli 2008, 12:27 »
Nettopp, Benson.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 06. Juli 2008, 12:38 »

Hva med skisport da? Eller friidrett? I forbindelse med store mesterskap som OL, VM, EM, osv er det jo ALLTID noen som blir avslørt som juksere.

Fotball har også sine dopavsløringer, både av enkeltpersoner og av hele lag.
I fotball sliter "vi" også med avtalt spill eller såkalt kampfiksing, det er ikke noe bedre dette. Bare de siste 2 mnd har både den portugisiske serien og den italienske serien nok en gang bevist at det alltid vil være NOEN FÅ og ikke alle som ødlegger for helheten av de enkelte idrettene.

Nå falt det litt ut her.....

Uansett, jeg ser at noen tipper Cadel Evans som vinneren av årets Tour de France, men er han god nok for de tøffeste fjelletappene?
Hva med fjorårs overraskelsen Mauricio Soler fra Colombia? Beviste ihvertfall ifjor at han er en sterk klatrer, men han sliter vel litt på tempoetappene igjen.
Man må heller ikke glemme Haimar Zubeldia, Carlos Sastre og Alejandro Valverde. Dette er gode ryttere men de har ALLTID en etappe eller to der de sliter voldsomt med å holde følge.
Vi har også et par sterke russere med Denis Mentsjov i spissen, kansje også Vladimir Jefimkin selv om jeg tror han blir for lett i det lange løp.
Eller skal endelig en franskmann gå til topps i Touren siden Bernard Hinault gjorde det i 1985? Da ser ikke jeg mange kandidater utenom Sandy Casar. Andre franskmenn som Christophe Moreau er for dårlig på tempoetappene.
Til sist vil jeg også nevne en italiener, 24 åringen Riccardo Riccò som ble nummer 2 i Giro d'Italia bak Alberto Contador.

Jeg synes årets TdF er helt åpen og håper mange melder seg på i kampen om den gule trøya slik at vi får noen skikkelige spennende etapper i fjellene.

Dette kan bli gøy å følge med på videre.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06. Juli 2008, 13:07 »
Soler fikk ingen drømmestart på årets TdF etter fallet på gårsdagens etappe. Vet ikke hvordan det gikk med han, men han fullførte ihvertfall etappen. Ligger vel ca. 3min bak Valverde.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06. Juli 2008, 13:39 »
Oisann, det hadde jeg ikke fått med med meg. Da er nok løpet kjørt for han sin del. Det er altfor mye å ta igjen selv om det er 20 etapper igjen. Da blir det nok klatretrøyen han konsentrer seg om...........

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06. Juli 2008, 13:43 »
Hvis Soler virkelig er god nok til å vinne så er ikke 3min for mye. Det kan være en fjelletappe det..