20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185202 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #735 på: 05. Jan. 2012, 13:09 »
Vi trenger egentlig bare Mav tilbake. Han virket veldig god da han fikk sjansen på venstre kant. Pasningssikker og klok i valgene.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #736 på: 05. Jan. 2012, 13:15 »
Vi trenger egentlig bare Mav tilbake. Han virket veldig god da han fikk sjansen på venstre kant. Pasningssikker og klok i valgene.

Hehe, eg skjønnar ikkje heilt at ein kan dra ein slik konklusjon etter dei få minuttane han hadde og viss han no er god nok og den me treng so hjelper det lite når han er langtidsskada.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #737 på: 05. Jan. 2012, 14:30 »
Han er jo kanskje ute resten av sesongen han - men jeg masa jo på å få ut Obertan for Marve tidligere denne sesongen. Håper ihvertfall at Obertan forblir på benk de kommende kampene. Jeg syns det var en fin-fin opplevelse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #738 på: 05. Jan. 2012, 14:34 »
Håper ihvertfall at Obertan forblir på benk de kommende kampene. Jeg syns det var en fin-fin opplevelse.

Enig. Derimot kan han være ekstremt god og ha i slutten av kampene. Ingen lag tør å stå særlig høyt og kjøre på som faen når man kaster på Obertan. Alle kjenner til farten hans, så det kan være smart inntil videre.
Nei.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #739 på: 14. Mars 2012, 20:10 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #740 på: 14. Mars 2012, 20:28 »
Bare jeg som synes at den "saken" der har blitt blåst noe jævli opp? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #741 på: 14. Mars 2012, 21:31 »
Haha. Nei - storm i et vannglass!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #743 på: 08. Sep. 2012, 10:07 »
JONAS GUTIERREZ has revealed he is studying the world?s best central midfielders in a bid to improve in his new role at Newcastle.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2012/09/07/jonas-gutierrez-studying-the-central-midfield-role-72703-31784673/#ixzz25rb5xz1C

Dette liker jeg! :toon:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #744 på: 08. Sep. 2012, 12:26 »
JONAS GUTIERREZ has revealed he is studying the world?s best central midfielders in a bid to improve in his new role at Newcastle.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2012/09/07/jonas-gutierrez-studying-the-central-midfield-role-72703-31784673/#ixzz25rb5xz1C

Dette liker jeg! :toon:

Kanskje vi endelig kan få en farlig venstreside som det skapes noe på nå?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #745 på: 08. Sep. 2012, 12:31 »
Feil å si at det ikke er blitt skapt noe på venstresiden vår. Dessverre ikke statistisk sett da Jonas ikke er noen fantastisk tilrettelegger. Men han skaffer vel mer frispark enn noen annen spiller i ligaen. Dessverre har vi ikke maktet utnytte våre dødballer fra disse områdene siden Barton (og Carroll) forlot oss. Vi er jo kun farlig rundt 20-25 meter fra mål på dødball for øyeblikket.

Uansett - Jonas er en smart type som jeg tror fint skal kunne tilpasse seg og bli en habil sentral midt for oss. Det har han forsåvidt allerede bevist at han takler bra.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #746 på: 08. Sep. 2012, 13:47 »
Han skaffa vel 40 (!) frispark mer enn nestemann på lista (Moses) ifjor ja. Dessverre en evne vi ikke klarer å utnytte :(

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #747 på: 08. Sep. 2012, 14:30 »
Mener å huske at han hadde flest assists (hvertfall mange) i La Liga siste sesongen sin for Mallorca, da med Guiza som scorte i hytt og pine. Tror han kan være en bra box-til-box spiller sentralt.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #748 på: 08. Sep. 2012, 15:06 »
Mener å huske at han hadde flest assists (hvertfall mange) i La Liga siste sesongen sin for Mallorca, da med Guiza som scorte i hytt og pine. Tror han kan være en bra box-til-box spiller sentralt.

Meget tvilsomt! Har fått pepper før for denne siden ikke alltid er 100%, men den er ihvertfall ikke langt unna.
Siste sesongen Jonas hadde i La Liga hadde han 5 assists på 24 starter + 6 som innbytter.
http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/51559/jon%C3%A1s-guti%C3%A9rrez?cc=5739

Jonas er for lite produktiv om man sammenligner mål og assists med vingene til de beste lagene, men akkurat der mangler f.eks. Ben Arfa også mye i forhold til de antatt beste.
http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/43340/hatem-ben-arfa?cc=5739

Men disse 2 spillerne bidrar med veldig mye til NUFC på hver sin måte uansett og er etter min mening ganske verdifulle over en lang sesong.
Å begynne å spille med Jonas sentralt er kanskje ikke så dumt. Han spilte jo sentralt før han gikk til spansk fotball så han er jo ikke ukjent med dette. Vil jo også gi plass til Marveaux og Obertan som jeg synes er eller kan være bedre offensivt om man får dem til å utnytte spisskmpetansen sin bedre.
(PS! Jeg vet at Obertan ikke har prestert så veldig, selv om han har vært bedre denne sesongen. Jeg vil uansett gå så langt som å si at Obertan er en av ligaens raskeste spillere og jeg skulle gjerne sett at Pardew og co fikk han til å prestere enda bedre og utnytte farten sin omtrent konstant. Fart mangler dagens tropp synes jeg).

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #749 på: 08. Sep. 2012, 18:42 »
Jonas er for lite produktiv om man sammenligner mål og assists med vingene til de beste lagene, men akkurat der mangler f.eks. Ben Arfa også mye i forhold til de antatt beste.
http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/43340/hatem-ben-arfa?cc=5739

Forrige og denne sesongen har Ben Arfa spilt tilsammen 1826 minutt og har scora 7 og står med 7 assists. Dette gir et snitt på 130 minutt per målpoeng. Under samme periode har Jonas spilt 3570 minutt, hvor han har scora 2 og står med 4 assists. Dette gir et snitt på 595 minutt per målpoeng!! Det betyr at Ben Arfa er ca. 4,5 ganger så produktiv når det mål og assists. Derfor blir det HELT feil å sammenligne Jonas og Ben Arfa på det punktet. For å sette ting litt i perspektiv, har Nasri under samme periode 155 min per målpoeng, Silva 129 min, Gervinho 184 min, Walcott 149 min, Sigurdsson 126 min, Bale 145 min, Dempsey 139 min, Suarez 156 min, Mata 125 min, Pienaar 127 min, Ba 136 min, og Gerrard 165 min. Dette viser jo at Ben Arfa kanskje ikke mangler så mye på dette punktet likevel? I tillegg ødela jo skaden litt av formen hans i starten.
« Siste redigering: 08. Sep. 2012, 18:50 av Eriksen »