20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185160 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #765 på: 15. Des. 2012, 21:39 »
Jonas har vært helt elendig denne sesongen. Slurver med alt av pasninger, makter ikke å komme seg forbi motspillere lenger, er stadig ute av posisjon. Rett og slett vært håpløs lenge nå og det er på tide med en tur på benken.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #766 på: 15. Des. 2012, 23:21 »
Kan ikke forstå noe annet enn at Jonas har får så mye tillit pga innstillingen og arbeidskapasiteten han har vist i flere år. Men per dags dato kan han løpe så mye han vil uten at det hjelper nevneverdig når alle må jobbe tilbake når han mister ballen så ofte. Jonas har så definitivt vært en medvirkende årsak til Newcastles dårlige periode i høst.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #767 på: 16. Des. 2012, 04:49 »
Med formen til Jonas i år er det ganske utrlog at fyren tjener penger på fotball, håperr virkelig han tjener de punda på benken neste kamp!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #768 på: 23. Des. 2012, 08:37 »
Nok en dårlig kamp på vingen for Jonas igår. Offensivt er det så svakt som det kan få blitt. Derfor har jeg også ment lenge nå at skal denne mannen spille så må det bli i den defensiv midtbanerolle, som den Perch hadde igår. Defensivt så vinner han flere dueller enn tidligere og statistikkene viser at han er istand til å holde og trille ballen innad i laget, men på vingen kreves det mye mer offensivt enn det Jonas er istand til å tilby.

Nå er det jo ganske ofte slik at vinger som begynner å dra litt på årene og som derfor mister litt fart eller som ikke lenger er istand til å utfordre og komme seg forbi noen spillere ofte blir omskolert til sentral midtbane. Det finnes mange eksempler på dette, og selv om Jonas ikke på noen måte kan kalles gammel så synes jeg at han nå er såpass svak og har vært det altfor lenge nå at tiden bør være inne for å tenke litt nytt.

Han har rutine og en fantastisk arbeidsmoral. Han vinner mange dueller, spesielt langs bakken, og er veldig dyktig til å holde på og skjerme ballen og er istand til å holde den i laget. Plassen for han nå og i fremtiden er defensiv midtbanespiller. Med de egenskapene han har sammen med moralen og holdningene hans kan han være ypperlig for unge spillere som f.eks. Bigirimana og Vuckic å ha rundt seg.

Jonas har lagt ned en enorm arbeidsinnsats i NUFC i mange år nå og var en av de viktigste spillerne den sesongen vi var i CCC. Han var en av de beste spillerne den sesongen vi rykket opp til PL igjen. Men slik det er nå er det ikke holdbart lenger. Om ikke Pardew evner å tenke nytt her så må jeg si at det beste for Jonas og NUFC vil være et klubbytte.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #769 på: 23. Des. 2012, 13:10 »
Ser han heller på backen enn defensiv midt. Er for pasningssvak til å spille sentralt i banen mener nå jeg.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #770 på: 23. Des. 2012, 13:13 »
Nå må vi jo huske på at han sikkert er en av de viktigste spillere i gruppa for lagmoralen. Jeg synes han har fungert bedre sentralt i midtbanen og som back (De få gangene jeg har sett han) fremfor å la han være ving. Dette ser nok Pardrew også nå.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #771 på: 23. Des. 2012, 15:13 »
Ser han heller på backen enn defensiv midt. Er for pasningssvak til å spille sentralt i banen mener nå jeg.

Pasningsvak er han faktisk ikke, ihvertfall om man legger til grunn statistikk. Jonas treffer på 83% av pasningene sine, det er ikke fantastisk, men heller ikke dårlig. Om man tar å sammenligner litt rundt er det fullt på høyde med flere andre profiler i PL. Mange av feilpasningene kommer nok etter innlegg der han stort sett ikke treffer på et eneste. Det ødelegger denne statistikken en del. Ellers så er han faktisk ganske god til å holde ballen i laget, ihvertfall når han skal gjøre det enkelt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #772 på: 23. Des. 2012, 15:17 »
Innlegg telles jo ikke som pasninger da. Det telles som innlegg. Dessuten er det mye lettere å treffe på pasningene uten på vingen hvor man får masse rom og spiller enkelt. Er først når Jonas spiller sentral han har de virkelige bommertene, for her er det mye mindre rom. Jeg ser han også heller på back om jeg må velge.
« Siste redigering: 23. Des. 2012, 15:19 av Eriksen »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #773 på: 23. Des. 2012, 16:37 »
Innlegg telles jo ikke som pasninger da. Det telles som innlegg. Dessuten er det mye lettere å treffe på pasningene uten på vingen hvor man får masse rom og spiller enkelt. Er først når Jonas spiller sentral han har de virkelige bommertene, for her er det mye mindre rom. Jeg ser han også heller på back om jeg må velge.

Nå husker ikke jeg hvilke kamper han har spilt sentralt, men stort sett ligger treffprosenten på pasningene hans tett opp mot 80% eller godt over. Kampen mot Southampton var han fryktlig og traff kun på 59% av pasningene, mot West Ham var den kun på 71%. I resten av kampene har treffprosenten på pasningene vært ganske god. Dette viser jo også statistikkene der siden han har en treffsikkerhet på 83%. Noe må jo også dra opp disse dårlige kampene.....

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #774 på: 23. Des. 2012, 16:42 »
Ser helst at han blir solgt ved første og beste anledning.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #775 på: 23. Des. 2012, 23:44 »
Jonas har gått fra å være ustabil i prestasjonene til å rett og slett bli en fryktelig fotballspiller. Han får ikke til noe som helst om dagen. Tror det er bedre å benke ham og hive inn på friskt blod på vingen, eller eventuelt gjemme ham bort på en av backene der han ikke trenger å vise sin offensive "styrke".
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

vetlera

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #776 på: 17. Jan. 2013, 20:26 »
Gutten har begynt å irritere meg grønn denne sesongen, å da jeg sjekket opp litt statistikk ble jeg ikke akkuratt overrasket.  18 kamper = 0 mål, 0 assist

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #777 på: 17. Jan. 2013, 20:37 »
Gutten har begynt å irritere meg grønn denne sesongen, å da jeg sjekket opp litt statistikk ble jeg ikke akkuratt overrasket.  18 kamper = 0 mål, 0 assist

Kan gis bort gratis til sommern. Udugelig.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #778 på: 17. Jan. 2013, 20:50 »
£60.000 i uka.. :thumbu:

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil