20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #600 på: 27. Des. 2010, 11:48 »
For å si det sånn; hadde Rout spilt på venstre så hadde hans legg vert minst like crap som Jonas sine. Jonas har vist flere ganger når han f.eks slår cornerer eller når han scorte suseren i fjor (Barnsley?), at han har en god høgrefot. Har derfor lyst til å se han meir på høgresiden fremover, spesielt når Ben Arfa er tilbake.

Ser ofte at han slår støtte eller går inn i midten når man tenker at han burde går mot linja eller utfordre backen som ikkje har sikring, men tror faktisk at han tenker at når han evt runder backen må han slå et innlegg med VENSTRA, som han veit han ikkje mestrer(tidenes setning :P )...

Simmi

• Gjest
« Svar #601 på: 27. Des. 2010, 12:55 »
Jonas er fryktelig ustabil. Vi så et glimt av hvor god han KAN være i går, med det ene raidet, men det her skjer maks to ganger i løpet av en kamp. Når Ben Arfa blir klar, tror jeg Jonas løfter seg. Han trenger konkurranse. Når han fikk sjansen igjen, etter vrakingen mot Everton, spilte han en veldig god kamp mot City og scoret til og med.

Har alltid likt Jonas, og jeg håper han kommer tilbake til den formen han hadde for to-tre år siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 28. Des. 2010, 09:39 »
Noe av det mest frustrerende jeg så i kampen mot ManCity var med Jonas involvert. Han fikk en glitrende tversoverpasning fra Barton, dempet den nydlig ned på ett touch, tok noen steg før han tok tunel på Boateng som endte i den klassiske pølsebua. Da hadde han fri vei inn i 16 meteren noe han også gjorde, da var det bare den avgjørende pasningen igjen. Alternativene var 2 eller 3, pasningen trengte ikke være mer enn 10-15 meter maks. Den endte hos en motstander selvfølgelig og ut til innkast.

Husker ikke om dette var på 0-2 eller 1-2, men oppsummerer Jonas veldig godt. Mangler nesten alltid å levere den siste og avgjørende pasningen presist. Begynner å bli litt lei av det der.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #603 på: 28. Des. 2010, 13:28 »
Noe av det mest frustrerende jeg så i kampen mot ManCity var med Jonas involvert. Han fikk en glitrende tversoverpasning fra Barton, dempet den nydlig ned på ett touch, tok noen steg før han tok tunel på Boateng som endte i den klassiske pølsebua. Da hadde han fri vei inn i 16 meteren noe han også gjorde, da var det bare den avgjørende pasningen igjen. Alternativene var 2 eller 3, pasningen trengte ikke være mer enn 10-15 meter maks. Den endte hos en motstander selvfølgelig og ut til innkast.

Husker ikke om dette var på 0-2 eller 1-2, men oppsummerer Jonas veldig godt. Mangler nesten alltid å levere den siste og avgjørende pasningen presist. Begynner å bli litt lei av det der.

Var på 0-2, og pasningen gikk rett i Kompany. Flere som har sett det ja...  :P

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 28. Des. 2010, 13:29 »

Det har du heilt rett i. Og det er eit veldig godt eksempel på kor udugleg han er i avlevering- og avslutningsfasen. Litt rart at han ikkje greier forbetre seg på dette, burde jo trene på dette kvar dag :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 28. Des. 2010, 15:38 »
Godt poeng. Akkurat det samme kan sies om Routledge også. Han kan gjøre en forsering, men gjør galt valg i etterkant. Enten ved at han sentrer for sent, eller at pasningen blir håpløs. Klarer vi å komme oss gjennom juleprogrammet uten alvorlige skader, i tillegg til at vi får tilbake Ben Arfa litt tildigere enn antatt og får inn en brukbar spiss, tror jeg vi har gode muligheter for en europaplass. Bolton kommer til å gå på en smell snart.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 28. Des. 2010, 15:41 »
Tingen er jo at Jonas er så enorm på alt annet enn sluttprodukt. Fyren er jo lynrask og ekstrem til å komme seg forbi pressledd. Det er så lite som skiller han fra å være en ving av høyeste klasse. Jeg irriterte meg grønn over hvor mange pasninger han slo feil i City-kampen, men prøver virkelig å se det positive her, det er faktisk bare det å lære seg gode avleveringer på den siste tredjedelen han mangler for å være en ufattelig god spiller.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #607 på: 28. Des. 2010, 16:22 »
Han er litt sånn som Milner var den ene sesongen? Eneste som mangler er den siste delen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #608 på: 28. Des. 2010, 18:31 »
Du vet hva man får av Jonas.
Herlige driv og driblinger langs kanten - lave, elendige innlegg! Det slår aldri feil ;)
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 28. Des. 2010, 19:12 »
Einaste grunnen til å beholde Jonas er at eg har på følelsen at det kan være avgjørande for trivselen til Enrique :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 29. Des. 2010, 14:21 »
Det er mange grunner til å beholde Jonas. Det er i mange tilfeller gull verdt å ha en spiller med hans ferdigheter. Prolemet er derimot at vi ikke har noen spillere som er god der Jonas er dårlig.

Jonas er som Geir så glimrende oppsummerer
Sitat
lynrask og ekstrem til å komme seg forbi pressledd.
Det er kun svake innleggs- og avslutningsferdigheter som hindrer han i å være en spiller i verdensklasse. Men hadde Jonas vært like god på dertte, som på alt annet, hadde han aldri i verden spilt for Newcastle.

Å påstå at Jonas er udugelig, elendig og at han kun er verdt å beholde for at Enrique skal trives, det blir for dumt. Jonas har opptil flere ganger bevist at han kan slå gode innlegg og kan skyte godt. Men det har ofte tatt et halvår eller mer mellom hver gang han har bevist dette. Og derfor mener jeg det er grunn til å trene litt ekstra på dette, uten at vi skal forvente at det er mulig for han å bli noen Robert. Først og fremst vil jeg anbefale at han blir bedre der han allerede er veldig god.

Men det er fremdeles mye nytteverdi i Jonas' fotballferdigheter, som jeg setter stor pris på at vi har i klubben. Men vi må forsøke å få inn en spiller som kan utfylle de vingene vi har i dag på en god måte. Altså en ving med godt sluttprodukt, men som ikke nødvendigvis er noe lyntog eller noen driblefant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #611 på: 29. Des. 2010, 14:50 »
jonas har en bedre høyrefot enn venstre. jeg har aldri skjønt hvorfor han spiller på venstre, grunnen må være at han har så bra samarbeid med enrique?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 29. Des. 2010, 14:57 »
Mye av grunnen er nok at vi stort sett ikke har hatt spillere med gode venstreføtter, samt at Jonas har vært ganske god til å skjære inn i banen fra vingplass og dermed gjør det bedre enn en krittlinjeving som må stoppe, snu og så legge inn.

Erlhen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #613 på: 27. Jan. 2011, 22:15 »
når Ben Arfa kommer tilbake vil jeg helst se at Jonas spiller til høyre og Ben Arfa til venstre.
Jonas innlegg med venstrefoten er jo skremmende dårlige :o Men de innleggene jeg har sett han har gjort med høyre foten sin har vært mye mer farlige  ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 27. Jan. 2011, 22:19 »
Men fortsatt ikke farligere enn Barton sine.