20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185436 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #555 på: 14. Juni 2010, 20:12 »
Maradona er jo et crackhead uten like, skal ikke forunder meg om at noe kommer til å skje med han iløpet av Vm. Er noen som skal klare å fucke opp Argentina, med spillere som Messi ++ så er det han.

Hvorfor det?
Utifra filming og bilder fra treningene til Argentina virker det som at det er en særdeles sammenspleiset gruppe, ledet av Maradona. Han nyter stor respekt fra spillerne og etter den første kampen å dømme er det vel bare Tyskland som kan måle seg rent spillemessig foreløpig. Argentina kunne fort puttet både 3 og 4 mål til på Nigeria.

Kan godt være at Maradona er en dårlig trener, det vet jeg ingentingen om. Men jobben hans som argentinsk landslagsjef er ikke å trene spillerne (det sørger klubbene for), men å lede dem. Rent taktisk utspilte de jo Nigeria, som også er gruppens vanskeligste motstander for Argentina, så foreløpig har han gjort jobben veldig bra.

Så at Maradona får pepper for å ha utelatt en aldrende Zanetti og i tillegg Cambiasso er forsåvidt greit det. Men jeg synes ikke det er noe verre enn at Dunga utelot Ronaldinho, Alexandre Pato eller Adriano til fordel for Grafite. Real Madrids back Marcelo er også utelatt. Man har jo også Capello som har tatt ut storscoreren Emile Heskey fremfor Bent eller Cole. I tillegg er en allsidig spiller som Lescott utelatt fremfor hurtigtoget Carragher eller skadeforfulgte Upson og King. Lurer også på hvorfor ikke Capello har tatt med Ashley Young og/eller Theo Walcott. Er jo spillere som med sin hurtighet kan snu kamper på egenhånd dette.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #556 på: 14. Juni 2010, 21:55 »
Maradona er jo et crackhead uten like, skal ikke forunder meg om at noe kommer til å skje med han iløpet av Vm. Er noen som skal klare å fucke opp Argentina, med spillere som Messi ++ så er det han.

Hvorfor det?
Utifra filming og bilder fra treningene til Argentina virker det som at det er en særdeles sammenspleiset gruppe, ledet av Maradona. Han nyter stor respekt fra spillerne og etter den første kampen å dømme er det vel bare Tyskland som kan måle seg rent spillemessig foreløpig. Argentina kunne fort puttet både 3 og 4 mål til på Nigeria.

Kan godt være at Maradona er en dårlig trener, det vet jeg ingentingen om. Men jobben hans som argentinsk landslagsjef er ikke å trene spillerne (det sørger klubbene for), men å lede dem. Rent taktisk utspilte de jo Nigeria, som også er gruppens vanskeligste motstander for Argentina, så foreløpig har han gjort jobben veldig bra.

Så at Maradona får pepper for å ha utelatt en aldrende Zanetti og i tillegg Cambiasso er forsåvidt greit det. Men jeg synes ikke det er noe verre enn at Dunga utelot Ronaldinho, Alexandre Pato eller Adriano til fordel for Grafite. Real Madrids back Marcelo er også utelatt. Man har jo også Capello som har tatt ut storscoreren Emile Heskey fremfor Bent eller Cole. I tillegg er en allsidig spiller som Lescott utelatt fremfor hurtigtoget Carragher eller skadeforfulgte Upson og King. Lurer også på hvorfor ikke Capello har tatt med Ashley Young og/eller Theo Walcott. Er jo spillere som med sin hurtighet kan snu kamper på egenhånd dette.

Enig med deg, Frode. Også har Maradona ett bra støtteapparat.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 15. Juni 2010, 22:57 »
Maradona er jo ikke den som legger opp taktikken ned til minste detalj, Maradona er ikke den som lager taktikk for dødballer og så videre. Maradona er humørsprederen, motivatoren og laglederen. Sjefen som er en av gutta. Det ser ut til at han har lyktes med å skape en veldig godt sammensveiset spillergruppe. Se bare på hvordan Milito jubler for scoringen til Heinze.

Spørsmålet er dog likevel hvor gode Argentina er defensivt. Walter Samuel er en klassestopper, men det er flere spørsmålstegn å sette ved de andre forsvarsspillerne i Argentina. Og det faktum at man bruker Jonas på høyrebacken gjør ikke disse spørsmålstegnene mindre. Og kampen mot Nigeria gjør meg heller ikke tryggere på Argentinas vegne. Men kvaliteten offensivt er så vanvittig god at jeg ikke vil bli overrasket om de spiller finale. Og med Maradona som landslagssjef håper jeg også de gjør det. Ser for meg halve Argentina rope taktfast "Maradona Presidente" etter VM. ;D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #558 på: 15. Juni 2010, 23:30 »
Maradona er ikke den som lager taktikk for dødballer og så videre.

Vet nå ikke helt jeg....

Sitat
Landslagssjef Diego Maradona har æren for vinnermålet i 1-0-seieren mot Nigeria, sa Juan Sebastian Veron søndag.

Det var Veron som slo det innøvde hjørnesparket Gabriel Heinze nikket i mål i kampens 6. minutt.
- Diego fant på trekket, og vi øvde på det et par timer, sa 35-åringen

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 16. Juni 2010, 00:41 »
Det underbygger vel også en påstand om at Maradona kan ha visse kvaliteter utover det taktisk også, det :)

http://blogs.journallive.co.uk/journalblogcentral/2010/06/maradonas-madness-will-aid-new.html?

Forøvrig - det sies fra argentinsk pressehold at Jonas kan ha mistet sin plass som høyreback i laget nå, til fordel for Burdisso.
« Siste redigering: 16. Juni 2010, 00:48 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #560 på: 16. Juni 2010, 02:08 »
Var det ikke snakk om at Burdisso skulle back, Jonas opp på venstre og at Di Maria skulle ut?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 16. Juni 2010, 04:11 »
Maradona er jo ikke den som legger opp taktikken ned til minste detalj, Maradona er ikke den som lager taktikk for dødballer og så videre. Maradona er humørsprederen, motivatoren og laglederen. Sjefen som er en av gutta. Det ser ut til at han har lyktes med å skape en veldig godt sammensveiset spillergruppe. Se bare på hvordan Milito jubler for scoringen til Heinze.

Akkurat det her vet du INGENTING om!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 16. Juni 2010, 13:05 »

Hehe, synest det var litt morsomt eg :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 16. Juni 2010, 18:32 »
Morsomt? Nei, da ser jeg heller på maling tørke.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 16. Juni 2010, 23:48 »

Det var da svært da. At jeg synser legger jeg ikke skjul på, men det gjør jo for faen pressen også. Har aldri sagt at jeg VET hvordan Maradona er som trener.
Skjønner ikke helt hva det er å ta sånn på vei over.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 17. Juni 2010, 00:20 »

Det var da svært da. At jeg synser legger jeg ikke skjul på, men det gjør jo for faen pressen også. Har aldri sagt at jeg VET hvordan Maradona er som trener.
Skjønner ikke helt hva det er å ta sånn på vei over.

Det var ganske lett å tolke det dithen ut fra slik du skrev. Du må dessuten tenke på at Maradona har en 20 år lang spillerkarriere bak seg, så tror du undervurderer hans taktiske egenskaper som trener.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 17. Juni 2010, 09:08 »
Blir spennende å se hvordan Argentina takler sterkere motstand. Jeg betviler sterkt Maradonas taktiske egenskaper. Han har fått den jobben på grunnlag av hans status i argentina, ikke pga trenerferdigheter. Men det kan godt hende han kommer langt med statusen sin. Han har verdensklassespillere å velge mellom, og jeg tror sifrene til Argentina ville vært mye høyere om f.eks Sven Gøran Erikson trente argentina og Maradona Nigeria.

At han har brukt 107 spillere på landslaget i sin tid som landslagsjef, og Higuain var kun med på siste uttaket før vm sier sitt.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 17. Juni 2010, 12:45 »
Mener også at Maradona ikke er god nok til å føre Argentina til VM-gull, selv om ingen av favorittene har overbevist til nå.

Jonas starter forøvrig kampen i dag, litt overrasket

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #568 på: 17. Juni 2010, 16:24 »
Hvordan klarte Jonas seg i dag? Høyreback igjen? Fikk ikke sett kampen...
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 17. Juni 2010, 16:51 »
Hvordan klarte Jonas seg i dag? Høyreback igjen? Fikk ikke sett kampen...

Lurer på det her selv. Var på jobb så det å få med seg kampen ble desverre umulig selv om jeg virkelig hadde lyst til å se den.
Nei.