20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jonas Gutierrez  (Lest 185559 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jonas Gutierrez
« Svar #450 på: 04. Nov. 2009, 23:41 »
Helt enig human. De fleste fotballspillere lærer seg ikke å skyte, slå innlegg og sentre ballen før de nærmer seg 30, så nå er det vel like før Jonas virkelig slår gjennom. Tipper vi har den nye Maradona i Jonas.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #451 på: 05. Nov. 2009, 15:30 »
da er det merkelig at han er en respektert pasningspiller på landslaget, eller kanskje er det for han har folk i rom rundt seg.. kem veit??
- carry on!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #452 på: 05. Nov. 2009, 15:36 »
Jonas er dessverre rett og slett en dårlig spiller. Det er ikke noe å diskutere.

way to go med argumentasjon.. Henry er rett å slett en dårlig spiller, ingentin å diskutere

Jepp, men det er nytteløst med argumentasjon mot en av Jonas 10 største fans.

nei det er nytteløst a diskutere med en som ikkje har argument for sine påstander, btw om du ikkje skjønte det brukte eg henry som eksempel, ikkje fordi eg meiner jonas er like god som henry, men fordi henry spillte dårlig i sin første sesong i barca. akuratt som jonas har gjort i newcastle og du bruker kun den sesongen for å rettferdigjere ditt syn på jonas

For det første: Jonas spiller på det Argentinske landslaget(fast til og med) da må man kunne forvente noe av ham. Mest sansynlig er dette fordi Argentina ikke har noen bedre på vingplassen.

For det andre: Hva synes du Jonas gjør bra. Det lurer jeg veldig på.

Argentina har ingen gode på vingplassen nei. Mauro Zarate? Han blir jo skrytt opp til skyene. Og Jonas gjør veldig mye bra. Han er ihvertfall i mine øyne en av verdens beste defensive vinger. Makan til arbeidsmoral skal en lete lenge etter.
Når Newcastle eller Argentina taper så er Jonas den siste jeg skylder på.
Han slurver mye til tider, men han gjør det godt igjen ved all den harde arbeidsinnsatsen. Det er ikke så lenge siden jeg leste noe Maradona sa om Jonas.
Han sa noe om at Jonas er den 3 spilleren han skriver opp når han tar ut det argentinske landslaget, kun bak Messi og Masceherano, hvis jeg ikke tar veldig feil.
Det er det en grunn til, men det er det jo tydeligvis ikke alle som ser utpå banen der.
Maradona er ikke den mest innteligente treneren der ute, men han er da ikke dum.
Han ser jo det alle andre burde se i mr. gutierrez. Jeg digger ihvertfall Jonas, og håper han blir i Newcastle i mange år framover, ved siden av spillere som Steven Taylor.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 05. Nov. 2009, 16:26 »
Uansett argentinsk landslagspiller eller ei, Jonas leverer altfor dårlig i NUFC. Har fremdeles ikke putta mål for klubben, og assistene kan man telle på èn hånd. Dette er for dårlig av en ving, ihvertfall når vi befinner oss i CCC.

Jonas er etter min mening en spiller vi kan kvitte oss med uten at laget blir noe særlig dårligere.
Håper på et salg og at CH bruker pengene på en bedre spiller/ving som også kan levere i sluttfasen av angrepene.

det du ikkje fatter er at om jonas blir brukt på riktig måte har vi en spiller som er beyond potensiale til alle spillerne som er i klubben. er ikkje uten grunn at portsmouth bydde 9 mill pund og fikk det avslått i januartransfervinduet før han kom til newcastle i sommervinduet

Det er helt feil! Jonas har ALDRI levert i sluttfasen av angrepene, verken for NUFC eller hans tidligere klubber.

Dette er statistikken hans ifølge wikipedia:
2001?2005 Vélez Sársfield 99 (1)
2005?2008 RCD Mallorca 96 (5)
2008?        Newcastle United 40 (0)

Dvs han har spilt 235 kamper og putta lite imponerende 6 mål, og jeg vet med sikkerhet at han ikke har så veldig mange flere assist, men gidder ikke å finne noen stats på det nå. Så det er ikke bare NUFC som har brukt han feil da?

Jonas har en fabelaktig kondisjon, løper og kjemper kampen igjennom og er god på det defensive. Men når det kommer til det offensive og det å kunne slå den avgjørende pasningen eller å putte et mål så er han helt håpløs.

Løpstyrke har vi nok av i stallen fra før, nå trenger vi kvalitet og spisskompetanse for å kunne få et slagkraftig lag også på et høyere nivå. Da må slike A4 spillere som Jonas skiftes ut mener jeg.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 05. Nov. 2009, 18:39 »
Som jeg nevnte i Sheff Utd-tråden, fikk Jonas til bedre innlegg da han endelig fikk spille på høyresiden i midten av 2. omgang. Nesten litt rart at CH ikke lar ham spille der. Og plassert Guthrie på venstrekant. Sistnevnte er jo bedre teknisk og klarer nok å komme til flere innlegg fra den kanten enn hva Jonas har gjort det siste året.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 05. Nov. 2009, 23:21 »
Jonas selv vil jo spille venstreving, og det vil jo Jose også at han skal.
Jonas er elendig i pasningsspillet, straks han er under press er sjansen for at han avleverer en håpløs ball særdeles stor.
At Maradona sier at Jonas er hans 3. viktigste spiller sier for meg like mye om Maradonas trenerkvaliteter som om Jonas. Jeg vil heller ikke være så skråsikker når jeg skal avskrive Maradona som dum..
Vi spiller i CCC, og da syns jeg det er merkverdig at Jonas har så store problemer med å levere tellende resultater. Her sier man at "det skulle bare mangle at Smith og Nolan leverer varene", så da sier jeg akkurat det samme om Jonas. Og etter mitt skjønn leverer han svært lite.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 05. Nov. 2009, 23:33 »
Kan ikke bruke det som et argument at Smith var dårlig i fjor, men god i år. Jonas var dårlig i fjor, og enda dårligere i fjor.

Jeg kan heller ikke si at kø1 ikke har peiling på fotball fordi han sa at Smith var dårlig i fjor, for det var han. At folk ville at han skulle bli solgt i fjor har jeg forståelse for, selv om han har vært konge i år. Selv om Jonas blomstrer om 2 år, så har han fortsatt vært rævva i år...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 05. Nov. 2009, 23:55 »
Smith spilte jo nesten ikke fotball forrige sesong da, til hans forsvar. Var nå etter mitt skjønn langt bedre enn Butt de få minuttene han spilte forrige sesong, selv om han alikevel ikke har vært god nok over de to foregående sesongene..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 06. Nov. 2009, 00:04 »
Enig i den.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 06. Nov. 2009, 00:54 »
Alan Smith er en spiller jeg alltid egentlig har likt. Fantastisk innstilling, fightervilje, susende taklinger osv. Jeg husker jeg hadde sansen for han både når han spilte for Leeds og Man.utd, på den måten at det er så herlig å se spillere med sånn vilje og vinnerinnstinkt.

Jeg var nok allikevel imot kjøpet av Smith da han kom til oss i 2007. Vi hadde 4 spisser, og vi hadde egentlig nok folk på midten til å klare oss også. Første halvdelen av sesongen veksler han om å spille indreløper og spiss, mest indreløper. Klarer ikke å tilegne seg den rollen, men gjør 3-4 gode kamper som spiss i 4-3-3. Så kommer KK i januar 2008, og fra det tidspunktet og frem til sesongstart 2009/10 er Smith helt bortevekk. Enten i form av dårlige prestasjoner når han først spiller, eller så er han skadet. Jeg var negativ til han i fjor, selv om jeg ønsket at en sånn type spiller skulle lykkes, hadde jeg ikke troen på det. Det slo meg at han kanskje kunne passe godt i CCC, da vi rykket ned, men hadde aldri sett for meg at han skulle være så fantastisk bra som det han har vært denne høsten. Slik som han fremstår om dagen så er han kanskje lagets beste spiller, og han har vel egentlig svart ganske godt til kritikerne sine, de kan det ikke være så veldig mange igjen av blant Newcastle supporterne nå? Bare så det var sagt.

Når det gjelder Jonas er jeg egentlig sjokkert over at han er dårligere i CCC enn han var i PL. Mulig Jonas er en spillertype som er ekstremt avhengig av veldig gode medspillere, som han hadde til dels i fjor når Duff, Zog, Martins, Owen etc. en sjelden gang var i form. Han gjør konstant gærne valg, og det er frustrerende. Når det er sagt, så har han alltid en respektabel innsats i bunn, så jeg vil ikke slakte han fullstendig, men han må skjerpe seg og begynne å bli mer produktiv. Et topplag i CCC kan ikke ha en ving som noterer seg for en assist hver tiende kamp, og som aldri scorer. Hadde vi hatt en Ronaldo eller Messi på andre siden, så er det klart man kan ha en balansespiller på motsatt kant, men på høyrekanten vår finner man Ryan Taylor..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 06. Nov. 2009, 01:13 »
Enig i det du sier. Man kan vel ikke si at en spiller er spesielt god hvis han trenger ekstremt gode spillere rundt seg for å lykkes.

Smith har vel spilt over alles forventinger i år, og det tar vi jo i mot med åpne armer :)

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #461 på: 06. Nov. 2009, 03:48 »
alle snakker om at hadde bedre spillere rundt seg ifjord blabalbla, grunnen til at han slår dårlige pasninger er at, som eg har sagt hundre millioner ganger, når han utfordrer spillere så er laget rundt han veldig stasjonere. utenom enrique så går dei fleste ikkje inn i romma. du kan berre tenke deg sjølv å prøve å runde 2 spillere og en kommer i press pluss at ingen møter i romma.. selfølgelig klare du ikkje å treffe på en pasning då. ser du i andre omgangen mot sheffield når nolan og tildels enrique kom i støtte når jonas vandra over midten så bomma ikkje jonas på ein einaste pasning.. problemet ligger ikkje i pasningspillet til jonas, men at vi har ingen som går i rom. og det en kar nevte at vi har nok av løpskapasitet i det laget her er det dummeste eg har hørt siden sist siv jensen åpna kjeften!!

og du som sa at jonas ikkje bidrog i mallorca, som seier at han berre scora 5 ligamål i la liga og tvila på at han bidrog noke meir, men gadd ikkje finne noke stats på det. hold kjeft om du ikkje veit det, om du hadde gidda å følge med på la liga litt så hadde du sett at han var en av dei beste vingane i la liga før han gikk til newcastle og hadde et fabelaktig sammarbedi med arango og la opp til over 10 mål den siste seongen hans. som sagt det var fleire eksperta som følger la liga som har peilig som seier at han var den beste vingen i la liga om du ser vekk fra spillera på dei største laga (barca, valencia og real var dei som blei nevnt)

pluss at folk i det heile tatt gidder å prøve å insinuere at maradonna er dum, la meg minne dykk på at det er tidenes beste fotballspiller dykk snakkar om og eg vil tru at en som har vert med proffisjonelt innen for foball dei siste 35 åra har litt meir å komme med en dykk
« Siste redigering: 06. Nov. 2009, 04:25 av Human »
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #462 på: 06. Nov. 2009, 04:10 »
Enig i det du sier. Man kan vel ikke si at en spiller er spesielt god hvis han trenger ekstremt gode spillere rundt seg for å lykkes.

Smith har vel spilt over alles forventinger i år, og det tar vi jo i mot med åpne armer :)

det att smith har spillt over all forventning er vel for det første at han aldri har blitt sett på som en dm og for det andre at vi har vert stuck med nicky butt i den posisjonen dei siste åra
« Siste redigering: 06. Nov. 2009, 04:34 av Human »
- carry on!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 06. Nov. 2009, 07:49 »
og du som sa at jonas ikkje bidrog i mallorca, som seier at han berre scora 5 ligamål i la liga og tvila på at han bidrog noke meir, men gadd ikkje finne noke stats på det. hold kjeft om du ikkje veit det, om du hadde gidda å følge med på la liga litt så hadde du sett at han var en av dei beste vingane i la liga før han gikk til newcastle og hadde et fabelaktig sammarbedi med arango og la opp til over 10 mål den siste seongen hans.
Human, du burde lære deg å holde litt mer kjeft og heller finne rett fakta.

http://soccernet.espn.go.com/players/stats?id=51559&cc=5739

88 kamper fra start i Mallorca, 8 som innbytter. På disse kampene produserte han 5 scoringer og 8 assist.
« Siste redigering: 06. Nov. 2009, 07:51 av Daniel »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #464 på: 06. Nov. 2009, 09:36 »
Var akkurat i ferd med å poste samme linken :)

Synes forøvrig Enrique og Jonas spiller bra sammen. Jonas klarer å rote vekk ballen ganske ofte, men sånt kan man da si om flere på laget. Enriques tafatte gavepakker bakover? Hva med forrige kamp og de flotte "tvers-over-16meteren" passningene når vi skulle rydde opp?

Uggabugga. Må da finnes viktigere ting å gå løs på hverandre for/over enn Jonas?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!