20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Allardyce er fortsatt så bitter, så bitter!!  (Lest 9237 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Allardyce er fortsatt så bitter, så bitter!!
« Svar #30 på: 22. Juni 2008, 13:48 »
Roeder kjøpte da fortsatt noen big names da. Martins og Duff vil jeg påstå var nokså store navn når de ankom!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 22. Juni 2008, 15:36 »
Martins og Duff var i høyeste grad Big Names. Selv om Martins også kan falle innenfor den kategorien av spillere vi tilsynelatende prøver å rekruttere nå.
Bare med det unntak at han ikke ville vært i nærheten å få tilbudt de samme økonomiske betingelsene. Uten at det nødvendigvis hadde vært negativt.

Jeg mener fremdeles at Viduka i større grad ble kjøpt på grunn av kvalitet og ferdigheter, fremfor navn. Selv om han tjener veldig godt. Selvfølgelig var han en hjørnestein i Leeds på 90-tallet. Men Viduka ble kjøpt på grunn av ferdigheter, ikke navn.
Hadde vi kjøpt ham for fem år siden, så ville han, som du sier, i langt større grad vært et typisk Newcastle-kjøp, i og med at han da var på toppen av sin karriere og hadde et virkelig stort navn, også internasjonalt.

Både Barton, Smith og Viduka tjener mye mer enn vi vanlige dødelige bare kan drømme om. Men de ble likevel kjøpt inn på andre premisser enn det "tradisjonelle".

De ble kjøpt inn fordi de i større grad passet inn i Big Sams spillestil enn Albert Luque og kompani.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 23. Juni 2008, 21:06 »
sant nok det, han er jo en typisk bs spiller sånn som han framstår no (men det eg meinte var typisk, var jo at han faktisk er den største australske spilleren gjennom tidene, og at han hevere stor lønn og fikk stor sing on fee.. typisk fat fred spiller.....).. angåaden duff og martins så er vel ikkje dei noke "typiske" kjøpe i så måte joakim framstiller dei.. Duff var en spiller som ikkje var god nok for chelsea og var ikkje akuratt het på transfermarkede (vi betalte jo ikkje meir enn 5 mill for han) martins var ikkje noke etablert god spiller som vi betalte skjorta for, men meir enn typisk spiller newcastle ser etter no. Men alikevel er martins det viktigste kjøpet for newcastle etter sir robson fikk fyken, vel og merke min meining.
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 23. Juni 2008, 23:46 »
Duff avslo tilbud fra LFC og Spurs for å joine oss.
I ettertid kan man vel mistenke at dette var mye på grunn av lønninsbetingelsene, siden vi faktisk var konge på høye lønninger under Fat Fred.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 24. Juni 2008, 00:09 »
Duff avslo tilbud fra LFC og Spurs for å joine oss.
I ettertid kan man vel mistenke at dette var mye på grunn av lønninsbetingelsene, siden vi faktisk var konge på høye lønninger under Fat Fred.

Lønna spilte nok en stor rolle, men jeg tror også landsmennene Carr og Given var en viktig faktor....Så der hadde vi hvertfall to gode kort på hånda ;)

Tror nok f.eks vi hadde hatt større sjans på Arda nå hvis Emre fortsatt hadde vært i klubben.....det vil alltid være sånn i fotball at kameratskap og felles nasjonalitet spiller en rolle i overganger.

Ellers er det skremmende å se hvor mye vi har bommet på transfermarkedet siste årene, kanskje like greit å sette en stopper for altfor høye lænninger når vi gir gud og hvermann £80k i uka...Og som Human sier, Martins er nok det beste kjøpet vi har gjort de siste 5 årene..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 24. Juni 2008, 21:03 »
Martins er nok det klart beste kjøpet siden Gullit kjøpte Kieron Dyer eller Dalglish kjøpte Solano.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 24. Juni 2008, 21:13 »
robert, bellamy (sjølv om vi liker det eller ikke) var viktigere kjøp enn det martins har vert hittil.. men tiden vil vise om han er ett større kjøp. Bellamy shearer dyer og robert var vel dei mest sentrale spillerane under robson..
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 24. Juni 2008, 21:25 »
Nja. Robert kan jeg bli med på. Bellamy synes jeg ikke var så mye bedre den tiden han var her, enn det Martins har vært hittil.
Martins har vel nesten allerede scoret like mange mål som Bellamy gjorde i sin tid, dessuten har han vært langt, langt mindre skadet, om enn ikke like kollektivt dyktig.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 24. Juni 2008, 21:43 »
newcastle hadde ikkje vert det samme lage uten bellamy. Faktsik viss du hadde tatt vekk en av spillerane eg nevnte, uavhengig av kem så hadde ikkje newcastle vert det samme laget.. Det var blandingen av fart, teknikk, pasninsspill og effektivitet. Bellamy bidrog til ganske så masse meir enn måla han scora sjølv. Men viss denne sesongen går som eg håper så vil nok martins få en betrakelig masse større rolle i newcastles historie etter kvert.
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 24. Juni 2008, 22:00 »
For all del, Bellamy hadde en veldig viktig rolle i Robsons Newcastle-lag, som er det beste kollektivet jeg har sett i min tid som Newcastle-supporter.
Men som enkeltspiller har Martins mer å spille på, enn Bellars, og som enkeltspiller har han bidratt med omtrent like mye som Bellamy.

Jeg synes det er vanskelig å sammenligne en så spesifikk rolle i et så godt organisert kollektiv, med en enkeltspiller i en periode hvor man overhodet ikke kan snakke om noe kollektiv.

I de periodene vi faktisk har spilt god fotball siden sommeren 2006, så er det trygt å si at Martins har vært svært delaktig i veldig mye av det vi har skapt offensivt.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 24. Juni 2008, 22:22 »
greit nok, men ka har vi oppnådd siden martins kom til laget?? det er i hovedgrunn det som ligger bak vurderinga mi
- carry on!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 24. Juni 2008, 22:27 »
Saken er vel hva har Martins prestert og hva har Bellamy prestert.....og jeg er enig med Joakim i at Martins har vært et bedre kjøp enn Bellamy. Martins er rett og slett en bedre spiller. Med all respekt for hva Bellamy gjorde for oss under Sir Bobby selvsagt, han var god da.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 24. Juni 2008, 22:33 »
greit, eg er uening per dags dato
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 24. Juni 2008, 22:44 »
Ha en ting klart. Få mennesker jeg klarer mindre enn Bellamy, men jeg er enig med Human her.
Han scoret få mål, ja. Men han presterte stabilt godt, og som enkeltspiller var han UHYRE viktig for vårt lag. Vi presterte langt bedre når Bellamy ikke var skada enn når vi ble tvunget til å bruke Lua Lua eller Ameobi. Det største ankepunktet mot Bellamy var for svak målrate, men han jobbet som en gud, og var ligaens kjappeste spiller, og i mine øyne har han vært blant våre beste kjøp så lenge jeg har levd. Husker da vi var med i kampen om PL-gull under Sir Bobby. Så blei Bellamy skada på slutten av sesongen, og det tror jeg ødela en hel del...
Forøvrig, når en nevner viktige spillere under Sir Bobby, glem pokker ikke GARY SPEED!<3

BallaJazz

• Gjest
« Svar #44 på: 25. Juni 2008, 00:26 »
Bellamy var en bedre teamplayer enn det Martins er.Det er kanskje noe Martins vill bli bedre på etterhvert og kanskje vi noe vill se framgang med denne sessongen!.Men Martins er uten tvil en bedre spiller enn Bellamy selvom han ikke er en bedre teamplayer!.