20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Allardyce er fortsatt så bitter, så bitter!!  (Lest 9242 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Allardyce er fortsatt så bitter, så bitter!!
« Svar #15 på: 18. Juni 2008, 19:34 »
Fyren er iallfall stolt over hva han gjorde i Bolton, og det har han vist tenkt å leve en stund på (hørt den samme relga noen ganger før nå).

Snakker om alle lagene han har tatt fremover, fra Limerick (SÅ INTERESSANT!) til Bolton i Premier League. vel og bra det Big Sam, men så skulle han klatre lenger oppover og hva skjedde da, jo "an unfortunate experience". Akkurat ja! Da Big Sam tok over en større klubb med større ambisjoner så gikk det galt. For alle som er glad i den "underholdende fotballen" Big Sam spilte i Bolton så var det sikkert et steg tilbake at Allardyce ble fjernet, men i Newcastle er forventningene litt høyere, der må man faktisk underholde, det klarte ikke Big Sam og det forklares da selvfølgelig med "an unfortunate experience".

Videre fortsetter han med den arrogante selvgodheten som blir mildt sagt komisk når man ser Allardyce' CV. "Now I feel I'm ready for that chance and I'm comfortable knowing that when people do look at my record in the Premier League it stands comparison with the best". Rart det der, sammenligner seg med de beste, i mine øyne kjemper de beste i toppen av tabellen med de beste klubbene, mens han plutselig er helt der oppe fordi han oppnådde en imponerende rekke bestående av en åttende, sjette, åttende og sjuende plass. Jaja, gir jo mening det. Hvis Big Sam kan sammenlignes med de beste, hvorfor var han ikke da helt der oppe sammen med dem? Fordi han trente en mindere klubb med mindere ressurser? Javel, var det kanskje fordi de største klubbene ikke var spesielt interessert i hans tjenester det da? Var det kanskje en grunn til det eller? Våkn opp Big Sam!

TAKK.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 18. Juni 2008, 19:44 »
VEL. Big Sam ble jo forespurt en jobb hos oss høsten etter at vi havnet som topp 5.
Ser ikke hva det er galt i dette. Han gjorde jo faktisk en fantastisk bra jobb med et "ingenting" i engelsk fotball. Og han har jo bøtter av respekt fra flust av andre managere og personer innen fotballen, av gode grunner. 6 mnd i Newcastle er faktisk i mine øyne langt fra nok til at han plutselig ikke skal stemples som en topp manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 18. Juni 2008, 20:09 »
Jobben han gjorde med Bolton var strålende den, men husk at han jobbet så og si uten press fordi han var kongen der.....når han kom til Newcastle hadde folk forventninger, det var stort press på Allardyce og han taklet det ikke!! Jeg tviler sterkt på at Allardyce nøt tiden hans i Newcastle, vi var rett og slett en altfor stor klubb for han, selv om han neppe innrømmer det..Hans arrogante holdning til det hele er heller ikke noe de folkelige geordiene setter pris på....Spillestilen var også en faktor, den var rett og slett idioti!!! Hvordan kunne han f.eks slå lange baller på Owen og Martins.....Allardyce bare lagde et system han og malplasserte spillere inn i det systemet isteden for det KK har gjort; nemlig å lage et system ut ifra hvilke spillere vi har! Det kaller jeg forskjellen på en god å dårlig manager!! Da får det heller være at vi ikke har 14 kokker, 10 fysioer, 7 som lager nistepakker og 17 som knyter sko med oss på bortekamper...KK sier; vi klarer oss med Terry Mac ;D
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 18. Juni 2008, 21:48 »
Joa Kristoffer, jeg overdrev posten min, men det var også litt med vilje for å få frem et poeng her. For jeg er litt enig i det kø1 skriver her. Har inntrykk av at Big Sam bagataliserer det at han IKKE fikk det til i Newcastle og heller lener seg tilbake på Bolton-suksessen og sier "se der, jeg er SÅ god, Newcastle-fiaskoen var utelukkende uflaks". Og det blir i mine øyne for dumt. Det forventes mer av Newcastle enn Bolton, LANGT MER, og dette ble etterhvert et for stort problem for Allardyce til at han klarte å takle det, men det er kanskje bare min oppfatning?

En "topp manager" vil jeg ha en definisjon på før jeg tar stilling til om Big Sam er en topp manager eller ikke. Alle managere i Premier League er jo toppmanagere hvis man velger å se sånn på det, men det er alikevel stor forskjell på Harry Redknapp og Big Sam kontra Sir Alex Ferguson, Arsene Wenger og Rafa Benitez. Hvis Big Sam (selvgod som han er) tror han kan måle seg med Sir Alex, professoren og Rafa så har han et problem. Mitt problem er langt enklere, jeg bare irriterer meg på denne voldsomt selvgode personen som bagataliserer fiasko-oppholdet sitt i klubben jeg heier på!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 18. Juni 2008, 22:01 »
Vel. Jeg fatter hva han mener, og selv om han kanskje bør holde kjeft om dette snart, så syns jeg poengene hans alikevel er treffende. Det blir jo dog veldig vanskelig å bedømme Big Sam og Redknapp mot managerene i topp 4 da, mener jeg. I Bolton oppnådde han uansett sedvanlig bra resultater, og det var vel strengt tatt vanskelig å ta den klubben mye lengre rent sportslig slik situasjonen var.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 18. Juni 2008, 22:49 »
Vel. Jeg fatter hva han mener, og selv om han kanskje bør holde kjeft om dette snart, så syns jeg poengene hans alikevel er treffende. Det blir jo dog veldig vanskelig å bedømme Big Sam og Redknapp mot managerene i topp 4 da, mener jeg. I Bolton oppnådde han uansett sedvanlig bra resultater, og det var vel strengt tatt vanskelig å ta den klubben mye lengre rent sportslig slik situasjonen var.

Big Sam rangerer seg selv helt der oppe han virker det som....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Juni 2008, 00:58 »
Er du overraska? Gjør vel enhver PL-manager.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 19. Juni 2008, 11:20 »
Jeg ville også vært en bitter mann om jeg hadde vært Sam Alllardyce. Selvsagt er det et nederlag for ham å få sparken etter bare et halvt år, og jeg er enig med ham i at han hadde fortjent lengre å vise seg fram på...

Jeg er helt overbevist om at vi ville ha rykket ned med Sam Allardyce ved roret. Det var ikke en risiko klubben kunne ta.

Jeg er sikker på at vi ikke hadde rykka ned med Sam som manager. Tror faktisk at vi fort kunne tatt flere poeng enn det Keegan fikk til også...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #23 på: 19. Juni 2008, 14:28 »
Jeg ville også vært en bitter mann om jeg hadde vært Sam Alllardyce. Selvsagt er det et nederlag for ham å få sparken etter bare et halvt år, og jeg er enig med ham i at han hadde fortjent lengre å vise seg fram på...

Jeg er helt overbevist om at vi ville ha rykket ned med Sam Allardyce ved roret. Det var ikke en risiko klubben kunne ta.

Jeg er sikker på at vi ikke hadde rykka ned med Sam som manager. Tror faktisk at vi fort kunne tatt flere poeng enn det Keegan fikk til også...
Aldri i verden om det hadde skjedd, av den enkle årsak at spillerne hadde ikke troa på hva han drev med - da kan selv ikke Sir Alex Ferguson eller Arsene Wenger lykkes. Også de beste managerne er totalt avhengig av å ha spillerne med seg i sin tankegang. Føler meg rimelig sikker på at så ikke var tilfelle for Big Sam på slutten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 19. Juni 2008, 17:32 »
Det nytter ikke å diskutere hvorvidt vi ville hatt flere eller færre poeng under BS, og hvorvidt vi ville rykket ned eller ikke.
Jeg er ganske sikker på at også BS ville greid å snu nedturen til noe positivt før eller senere. Men jeg er ikke så sikker på at oppturen ville blitt så langvarig som den ble under Keegan. Vi ville nok overlevd. Quality will tell in the end.
Men jeg er ikke så sikker på om vi i det hele tatt kunne hatt et håp om å ta igjen Tottenham.

Med tanke på at Big Sam ikke hadde tillitt hos Ashley, så hadde han overhodet ikke noen fremtid i klubben. Enten har du tillitt, eller så har du det ikke. Det finnes ingen mellomting, og tilliten til et styre er så og si umulig å gjenvinne. Derfor var det forsåvidt på høy tid at vi sparket Sam Allardyce da vi gjorde det. Men jeg synes det er irriterende å vite at Ashley og Mort tenkte på å avsette ham allerede før han hadde begynt, men likevel ikke gjorde det. Jeg tolker det som at de ikke hadde tillit til Big Sam i utgangspunktet, og da burde de spart både fansen, spillerne, Big Sam og klubben selv for den miserable høstsesongen.

Når det er sagt, så må Sam Allardyce få lov til å ha høye tanker om seg selv. Han har resultater å vise til, selv om det var i en mindre klubb, hvor han strengt tatt aldri hadde noe press på seg. At han selv sammenligner seg med de beste er ikke så rart, det gjør de aller aller fleste. I mine øyne var det ikke en dårlig manager som kom inn og floppet. I mine øyne var det et gedigent kulturkræsj, som klubben overhodet ikke var klar for. Sam Allardyce har sin spillestil, som han står trofast ved. Og da vil han prøve å få spillerne inn i sitt system. Sånn er det mange som er. Men i Newcastle byr det på vanskeligheter, fordi vi har de teknisk gode, individuelle superstjernene, som et resultat av en helt annen transferpolicy enn Big Sam står for. Spillere som Smith og Viduka bryter ganske radikalt med det tradisjonelle Newcastle. Problemet for Big Sam oppsto når han, sannsynligvis fordi han merket at styret var litt skeptiske og det samme med en del av spillerne, og på grunn av et massivt press om resultater, valgte å gape over litt for mye på en gang, og innførte sitt radikale systemskifte i full fart. Spillerne hang ikke med i svingene, prestasjoner og resultater varierte veldig, og etterhvert ble det bare for mye, og resultatene ble stabilt dårlige.
Før, eller siden, ville det nok snudd. Men med fansen på nakken, flere store spillere som ikke fant seg til rette i hans system og en ledelse som hadde fått den store mannen i fanget, så var det nødt til å gå som det gikk. Big Sam måtte gå.

Hvis det stemmer, noe det kan være grunn til å tro, at Redknapp var Ashleys førstevalg, så var det ikke vanskelig å skjønne hvorfor de måtte kontakte Keegan i stedet. For fansen blir Redknapp mye av det samme som Big Sam, og det var noe ingen Newcastle-supportere ønsket. Nettopp derfor sitter vi nå med Messias Kevin Keegan, som ikke har et fast spillesystem han lever av, men som er opptatt av det spillermaterialet han har til rådighet, og hvordan han skal få det beste ut av dem.

I utgangspunktet synes jeg ikke det er noe mer galt med hverken den ene eller andre retningen. Men i Newcastle ble Big Sam offer for et gedigent kulturkræsj. Derfor mislyktes han. Og fordi han mislyktes i Newcastle og egentlig bare har Bolton å vise til, er han heller ikke videre populær blant Blackburn-fansen. Selv om jeg tror de vil være langt mer lydhøre overfor hans fotballfilosofi, om han skulle bli ansatt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 19. Juni 2008, 18:47 »
Så må det nevnes at Big Sam i utgangspunktet heller ikke er verdens mest populære manager blant andre fans i England fordi hans Bolton bestandig var et helvette å spille mot...
Ellers et flott innlegg Jokke!
Må også nevnes at Keegan som manager også lettere lykkes blant geordier fordi han må være tidenes mest offensivt tenkende manager uansett.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 20. Juni 2008, 11:25 »
enig med alt du seier, men synst du kunne valgt en anna spiller enn viduka som eksempel da han er meir typisk newcastel spiller i mine auge.. Han har berre ikkje funne fram til sine gamle takter i newcastle trøya
- carry on!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 21. Juni 2008, 14:56 »
Er du overraska? Gjør vel enhver PL-manager.

Mulig det er fordi jeg ikke leser så mye om\av andre PL lag sine managere, men jeg syns Big Sam har en voldsom evne til å skryte seg selv opp i skyene bare fordi han kranglet seg til bra resultater med et fille-Bolton samtidig som han nærmest bagataliserer fiaskoen i Newcastle. Men det er kanskje ikke så enkelt som jeg tilsynelatende gjør det her, og timingen og eierskiftet ødela kanskje mye for Big Sam, men jeg opplever fortsatt en voldsom selvgodhet og arroganse her som jeg ikke har noe til overs for. Men mulig det er bare meg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 21. Juni 2008, 16:22 »
enig med alt du seier, men synst du kunne valgt en anna spiller enn viduka som eksempel da han er meir typisk newcastel spiller i mine auge.. Han har berre ikkje funne fram til sine gamle takter i newcastle trøya
Poenget mitt var ikke spilleren Mark Viduka. Problemet var at han ble hentet gratis som en ikke nevneverdig spennende targetman. Viduka var ikke viden kjent for sine pretasjoner i den ene storklubben etter den andre. At han hadde scoret en del mål for Middlesbrough og Leeds, var så sin sak. Men det gjorde han ikke til det spenstige mangemillionerskjøpet som hele Tyneside elsker fra dag 1.

Med kjøp av spillere som Barton, Smith og Viduka brøt Sam Allardyce radikalt med den tradisjonelle transferpolicyen i Newcastle, hvor det var om å gjøre å hente de største navnene til de største prisene og gi dem mest mulig penger i sign-on-fee.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 21. Juni 2008, 18:30 »
Poenget mitt var ikke spilleren Mark Viduka. Problemet var at han ble hentet gratis som en ikke nevneverdig spennende targetman. Viduka var ikke viden kjent for sine pretasjoner i den ene storklubben etter den andre. At han hadde scoret en del mål for Middlesbrough og Leeds, var så sin sak. Men det gjorde han ikke til det spenstige mangemillionerskjøpet som hele Tyneside elsker fra dag 1.

Med kjøp av spillere som Barton, Smith og Viduka brøt Sam Allardyce radikalt med den tradisjonelle transferpolicyen i Newcastle, hvor det var om å gjøre å hente de største navnene til de største prisene og gi dem mest mulig penger i sign-on-fee.
I mine auge var han hjørnesteinen i leeds og angrepsspillet var satt opp rundt han (håper at du glømte celtic :P), så hadde det vert for 5 år siden så hadde nok han vert et typisk kjøp for newcastle.. Samtidig så gikk vel han til newcastle til fordel for middlesbourgh nettopp fordi han fikk stor sign-on-fee og stor lønning, så for å bruke han som et ikkje tradisjonelt kjøp for newcastle er eg ikkje heilt med på. Men når det gjelder resten er eg ening, men så har vel ikkje newcastle kjøpt så mangen "typiske" newcastle kjøp siden souness heller da....
- carry on!