20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM kampene!  (Lest 28798 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: EM kampene!
« Svar #105 på: 17. Juni 2008, 23:01 »
Faen. Gikk ikke veien i dag altså...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 18. Juni 2008, 16:01 »
Når Romania er så latterlig feige at de ikke engang tør å prøve å angripe Nederland, og gir bort enorme rom defensivt, da har de bare seg selv å takke.
Ellers er det bedre å ha med Italia videre enn Frankrike. Greit nok, Italia er nok bedre enn Frankrike, men de tør også mer, og vil mer enn både Frankrike og Romania. Derfor er det egentlig fortjent at Nederland og Italia går videre. Dessuten er ikke jeg like overbevist som alle andre om at Italia nå tar hjem dette. Jeg mener de blir svekket uten Pirlo i kvarten, og jo lenger ut i mesterskapet de kommer, jo større vil savnet av Cannavaro kunne vise seg å være.
Jeg tror faktisk Spania har en ypperlig mulighet til å nå en sjelden semifinale i et mesterskap. Jeg vil også hevde at Spania er hakket hvassere enn Italia både defensivt og offensivt, og ikke minst på midtbanen.

Det eneste som taler imot Spania er statistikken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #107 på: 18. Juni 2008, 18:25 »
Jeg sier som jeg sa før mesterskapet begynte: Spania vinner, og Villa blir topscorer.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 18. Juni 2008, 19:42 »
could not agree more

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #109 på: 18. Juni 2008, 22:33 »
Han der Pavloschenco eller noe sånt på Russland spilte SYKT bra i dag mot de glorete gule. Arshavin gjorde seg seg ikke hen heller!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 18. Juni 2008, 22:37 »
Arshavin var god, Russland imponerte! Var vel igrunn bare et fotballag utpå bana i dag.
Og Sveriges landslag må vel ha fått en hel nasjon til å sitte skamfulle igjen. Makan til elendig oppvisning, dette må da være dette EMs aller dårligste opptreden? Norges landslag skulle vel lett klart å gjort en bedre figur enn det. Så ut som en midtbane bestående av 4 stk Matty Pattison.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 18. Juni 2008, 22:37 »
Jeg kommer til å bli utrolig glad om jeg ser Arshavin i Newcastle-drakt før neste sesong. For en spiller!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 18. Juni 2008, 22:40 »
Jeg kommer til å bli utrolig glad om jeg ser Arshavin i Newcastle-drakt før neste sesong. For en spiller!

Uten tvil, ja.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #113 på: 18. Juni 2008, 23:26 »
Da har jeg funnet ut hvordan det går i resten av kampene i EM. Denne undersøkelsen er utelukkende basert på godfeelingen min og ikke på noen logiske forklaringer.

Kvartfinale 1: Portugal - Tyskland B
Kvartfinale 2: Croatia - Tyrkia H
Kvartfinale 3: Nederland - Russland H
Kvartfinale 4: Italia - Spania H

Semifinale 1: Tyskland - Croatia H
Semifinale 2: Nederland - Italia B

Finale: Tyskland - Italia B
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 19. Juni 2008, 01:03 »
Vel. Det hadde jo vært morsomt dersom følgende hadde sett, men Tyskland hadde vunnet over Italia i finalen. DA hadde jeg vært tilfreds, da! :D

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #115 på: 19. Juni 2008, 09:52 »
Da har jeg funnet ut hvordan det går i resten av kampene i EM. Denne undersøkelsen er utelukkende basert på godfeelingen min og ikke på noen logiske forklaringer.

Kvartfinale 1: Portugal - Tyskland B
Kvartfinale 2: Croatia - Tyrkia H
Kvartfinale 4: Italia - Spania H

Semifinale 1: Tyskland - Croatia H
Semifinale 2: Nederland - Italia B

Finale: Tyskland - Italia B
Sorry men du bommer kraftig.

Kvartfinale 1: Portugal - Tyskland H
Kvartfinale 2: Croatia - Tyrkia B
Kvartfinale 4: Italia - Spania B

Semifinale 1: Portugal - Tyrkia H
Semifinale 2: Nederland - Spania H

Finale: Portugal - Nederland B

Der har du fasiten!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 19. Juni 2008, 11:36 »
Ser ikke hva som gjør at Russland er så mange klasser bedre enn Sverige, jeg.

du ser vel det no kanskje?

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 19. Juni 2008, 11:38 »
Russland er mange hakk dårligere enn alle de andre landene i Gruppa.. De kommer til å ende sist, nok en gang!!

spot on! :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 19. Juni 2008, 19:06 »

Skal innrømme at Russland fremsto mangle klasser bedre, men samtidig mener jeg at Sverige spilte laaaaangt under pari. Defensivt har de vanligvis vært meget solide, men i går var de helt for jævlig. Dårligste lagopptreden dette mesterskapet spør du meg. Stakkars svensker!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 19. Juni 2008, 19:12 »

Russland rundspilte Sverige, men det betyr ikke nødvendigvis at de er så veldig mange klasser bedre. Det var først og fremst et jævlig svakt svensk lag, som ikke greide å presse, som ikke fikk ballene opp til Zlatan og Henke, som aldri fikk fylt etter med folk, og som ikke forsvarte seg på den måten det svenske landslaget alltid har gjort.

Men Guus Hiddink er en merkelig skrue... Uten Guus Hiddink hadde Russland bare vært et ordinært lag med én verdensstjerne, og svenskene hadde vunnet kampen greit. Med Guus Hiddink er Russland et offensivt lag, med mange brukbare spillere, som i et godt kollektiv blir veldig gode.
Men uten Andrej Arshavin hadde selv ikke Guus Hiddink kunnet redde Russland.

Likevel, jeg er ganske sikker på at Nederland drar det lengste strået i kvarten. Russland er fortsatt ustabile defensivt, og selv mot Sverige ga de bort rom innimellom, som et godt nederlandsk lag, med Ruud Van Nistelrooy på topp, vil utnytte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon