20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM kampene!  (Lest 28792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: EM kampene!
« Svar #135 på: 20. Juni 2008, 23:43 »
Arda hadde en dårlig kamp i dag...Hadde forventet mye mer etter de to gode kampene han har hatt tidligere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 21. Juni 2008, 00:26 »
Joda, han var ikke like god, men viste fortsatt glimt av klasse. Må si at jeg er imponert over workraten hans!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #137 på: 21. Juni 2008, 00:36 »
Tror Arda fikk gult i dag og da må stå over neste kamp. Tror aldri Tyskland taper for Tyrkia nå så vi får nok ikke se mer av Arda i EM.

Korrekt. Arda er utestengt i neste kamp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 21. Juni 2008, 01:42 »
... Og han er ikke den eneste. Såvidt jeg fikk med meg, var det tre tyrkere som fikk sitt andre gule kort i dag, og dermed må stå over semifinalen mot Tyskland.

Arda var på langt nær like god i denne kampen. Og jeg synes han virker å være i overkant glad i ballen enkelte ganger, og overser pasningsalternativer som kan gi et kjappere gjennombrudd. Arda virker veldig lite oppmerksom på overlapp på kant, så lenge det ikke er han selv som kommer på overlapp.
Det synes jeg har vært en gjennomgangstone, også i kampen mot Tsjekkia, hvor han var veldig, veldig god.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 21. Juni 2008, 01:44 »
Kom forøvrig over en ikke spesielt overraskende statistikk på straffekonk:
Stjernesmeller i straffekonker

Straffekonk er ren og skjær psykologi!

Men det visste vi da alle sammen fra før av?

plebbster

• Gjest
« Svar #140 på: 21. Juni 2008, 01:59 »
Alle med litt vett på innsiden av pannen kunne se at han som tok den nest siste straffen for Kroatia skulle bomme. Så ut som om han skulle kjøre roller coaster for første gang eller noe sånt. Han klarte vel å putte den en halvmeter utenfor målet

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 21. Juni 2008, 03:19 »
Hehe. Ja. Straffetaking er vel størstedel psykologi. Selv tror jeg at jeg hadde vært en glimrende straffetaker. Var meget habil på handballbanen ivaffal :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #142 på: 21. Juni 2008, 09:44 »
Har det vært en eneste kamp i dette em som har vært kjedelig/uten dramatikk? Helt syk underholdningsverdi på dette sluttspillet! Jeg kan i allefall ikke huske et like interessant sluttspill (for uten de Norge har vært med i).
Og jeg tror det fortsetter i kveld. Nederland vinner 3-1.
To lag som er meget kontrings-sterke - kan bli skikkelig gøy-fotball i kveld. GLEDER meg!
« Siste redigering: 21. Juni 2008, 09:46 av Ulf »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 21. Juni 2008, 17:17 »
Alle med litt vett på innsiden av pannen kunne se at han som tok den nest siste straffen for Kroatia skulle bomme. Så ut som om han skulle kjøre roller coaster for første gang eller noe sånt. Han klarte vel å putte den en halvmeter utenfor målet
Nei, han var jo så redd at han sikkert hadde gjort i buksa en fire, fem ganger allerede.
Men jeg så det allerede på kroppsspråket og ansiktsuttyrkket til Modric. Skuffelsen over Tyrkias lovlig sene utlikning var så stor og umulig å svelge på bare fem minutter.

Og straks Modric brente sin straffe, fikk jo tyrkerne betydelig mer sjøltillit. Så den som ble sjokkert over at Kroatia tapte straffekonken, kan umulig ha særlig peiling på fotball.

Forøvrig tror jeg Tyskland tar Tyrkia i semifinalen. Uansett om det måtte gå til straffekonk. Tyskerne har ikke satt 90% av sine straffespark for ingenting.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 21. Juni 2008, 23:16 »
For en kamp av Russland. Rundspiller Nederland i store deler av kampen. Skal bli spennende å se dette laget i semifinalen.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #145 på: 22. Juni 2008, 00:31 »
Da håper jeg vel at Tyskland vinner turneringen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #146 på: 22. Juni 2008, 13:43 »
FY FAEN for en kamp det skal bli ikveld! Spania skal GRUSE Italia, og David Villa skal herje i Sveits (eller Østerrike, who gives a rats ass)!

Om Spania mot formodning ikke skulle vinne hele dritten, håper jeg på Russland selv om jeg generelt ikke liker russere.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 22. Juni 2008, 14:14 »
Jævla trist at Nederland gikk ut. Da er det dog greit at de røk ut mot et lag som spiller nederlandsk fotball.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 22. Juni 2008, 14:17 »
Overhodet ikkje, så fantastisk fortjent at Russland gjekk videre. Var redd Nederland sko gjer eit ran på straffekonken.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 22. Juni 2008, 16:09 »
For en mann som heier på Nederland var det trist uansett, selv om jeg selvfølgelig er helt enig i at det beste laget vant i går! ;)