20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan vil laget vårt se ut neste år?  (Lest 7942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvordan vil laget vårt se ut neste år?
« Svar #30 på: 10. Juni 2008, 12:28 »
Tenkte jeg skulle legge opp litt stutus om troppen i tillegg til å svare på topic;

Stallen vår teller i øyeblikket 22 spillere når jeg regner med at Emre, Diatta og Rozehnal har forlatt oss.
Av disse 23 spillerene er det fire keepere, to jr(Tozer og LuaLua) og to spillere som har mindre enn 10 kamper i PL(Carroll og Edgar). Vi har Viduka langtidskadd, Martins som kan miste seriestart, Barton som risikerer fengsel, kapteinen og vår beste stopper har kontrakter som utløper om nøyaktig 12mnd og tre uker. I tillegg finnes det altfor mange spillere i stallen som vi burde jobbet hardt for å erstatte med yngre og bedre spillere, tenker på Smith, Duff, Cacapa og Geremi.

Given, Harper, Krul, Forster

Taylor, Faye, Cacapa, Edgar, Beye, Enrique, Tozer

Butt, Geremi, Barton, Milner, N'Zogbia, LuaLua, Duff

Owen, Martins, Viduka, Smith, Carroll

Det er ufattelig tynt!! Den midtbanen vår er utrolig svak, i øyeblikket håper jeg for alt i verden at vi beholder Zog fordi han er den eneste midtbanespilleren som står for kreativitet og individuelle ferdigheter. Butt, Geremi og Duff bør ikke være mer enn squad players, mens LuaLua er læregutt også denne sesongen. Milner og Barton holder godt nivå. Men tre gode midtbanespillere holder ikke!!

Forsvaret vårt har en grei firer i Beye, Taylor, Faye og Enrique..men det er veldig tynt bak de! Ingen reelle konkurrenter til noen av de, og det bekymrer meg veldig!

Angrepet er godt nok, men jeg tar gjerne en ny spiss også. Men dette er langtfra like viktig som å forsterke de to lagdelene som er nevnt over.

Keepere; Kan ikke bli bedre!

KK sa først; vi vil ha 4-5 nye spillere....to uker etterpå sa han; vi vil ha 2-3 nye spillere......og hver gang påpekte han at vi aldri kom til å hente så mye som BigSam gjorde for et år siden.

Men hvor mange spillere trenger vi? Vi har så og si NULL konkurranse i forsvaret! På midtbanen har vi tre spillere som er over toppen(Duff, Geremi, Butt) som utgjør 50% av våre midtbanespillere, siden jeg regner LuaLua som en læregutt. Vanskelig å si hvor mange spillere vi trenger, vi trenger først og fremst kvalitet. 5 spillere vil ikke være en eneste en for mye i sommer tenker jeg...Men jeg vil heller ha to virkelige klasespillere enn 7 middelmådige spillere, så kan vi bygge dette stein på stein..Men hva med bredden i stallen da? Så hva er best...en mellomting. 2 kvalitetspillere, og et par middelmådigheter/unge spillere som ikke er bedre enn det vi har i 11'ern..jeg kan sitte å drøfte dette til i morra tidlig.... :-\

Dette er min mening iallefall. Kjøpe en kvalitetstopper og en klassespiller sentral/indreløper. Kjøpe  konkurrent/back up på backene og et ungt talent på midten. Jeg driter i spissplassen, det er irrellevant i forhold til forsvaret og midtbanen som er i krise!

Hvis jeg skal spekulere litt....Turan, Cuellar, Seb Larsson, Nicky Shorey....høyrebacken vet jeg ikke helt med, men kanskje Liam Rosenior fra Reading er et greit back-up...ung engelsk spiller, synes han var god i Fulham, men har ikke hatt noen kjempesesong i Reading. Allikvel, han er bedre enn mange andre backer som har vært i NUFC..

--------------Given-----------------
Beye - Cuellar - Taylor - Enrique
---------------Butt------------------
---Barton-------------N'zogbia----
---------------Turan----------------
-----Owen---------Martins---------

Vet det er dumt at Butt ikke erstattes, men i denne rollen er han faktisk bra! Dette laget har kun to forsterkninger i 11'eren i forhold til fjorårets lag, men disse skal være markante forbedringer. Og med Seb Larsson, Milner, Viduka, Shorey, Rosenior, Faye har vi litt bredde stallen også. Både konkurranse, rotasjon og hvis vi skal forandre formasjon. Jeg tror dette laget tar topp8. FORDI; det er to forbedringer i sentrallinjen. Kraftige forbedringer også! Dessuten vil stallen være forbedret med tre spiller som har bevist at de er kapable i PL(Shorey, Larsson, Rosenior)..En annen ting er at Owen spiller sin første hele sesong(forhåpentligvis) og at spillere som Barton, Beye, Enrique har fått et år på seg og vil blomstre enda mer...vet det er en hake ved Barton, men Milner eller Seb Larsson kan spille isteden uten at laget blir noe dårligere.

Så spørs det om vi kan selge noen når vi har fått inn 5 nye...svaret er ja, duff kan gå...Smith må beholdes inntil videre med mindre KK kjøper en spiss, da kan han selges. Kjøper ikke KK slik jeg har satt opp :P, så kan det hende vi må beholde Duff...men laget stallen er så tynn at jeg tror ikke begge vil få lov til å gå..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

RHCP14

• Gjest
« Svar #31 på: 10. Juni 2008, 13:17 »
Bra innlegg kø1!! Men trenger vi egentli backup på høgre back dette året? Vi har vel Geremi som ein grei backup dersom Beye blir skada. Eg ville heller ha venta til januar med å by på ein høgreback dersom det skulle være nødvendig.

Eg ville heller ha satsa på ein ekstra midtbanemann av noe slag. Geremi og Butt er ikkje gode nok, Barton er i fengsel, Duff virker utilpass i klubben og de andre vi har, er ikkje veldig gode. Milner har sine perioder, men er etter min meining veldig ustabil...Zog kan jo også være på veg vekk...veit aldri med den gutten.

Etter min meining MÅ vi ha: Ein midtstopper (Dunne, Cuellar) og ein sentral midtbane (Aimar, Van Der Vaart)

Vi bør ha: Ein venstre back (Shorey, Bridge, Riise) og ving (Turan, han celticspilleren). Ein sentral midtbanespiller til (Veloso) .

Bonus: Ein spiss (Gomis, Ashton), ein høgre ving (Lennon), høgre back, unge talenter

Drømmelaget utifra dette er:

-----------------------------------------GIVEN-------------------------------------------------------

---BEYE----------------TAYLOR------------------------DUNNE---------------------BRIDGE-------

---MILNER--------van Der VAART--------------------VELOSO--------------------TURAN--------

-----------------------OWEN----------------------------GOMIS-------------------------------------

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 10. Juni 2008, 13:28 »
Geremi kan spille høyreback, men jeg liker backer med litt fart og det har ikke Geremi så mye av...Derfor har jeg egentlig "planta" han på midtbanen. Rosenior er langt fra noen drømmespiller, men i mangel på andre alternativer så kom jeg opp med han. 23 år, engelsk, hurtig sideback med relativt grei erfaring fra PL, og et par gode sesonger i Fulham var kriteriene mine.

Jeg må bare påpeke at jeg skrev innlegget mitt med et nøkternt og realistisk syn....Jeg tror vi kan se langt etter både Van der Vaart, Veloso og Gomis(håper selvsagt jeg tar feil ;)). Dunne er vel så og si klar for pompey? Bridge vil jeg selvsagt ha istedenfor Shorey, men det virker ikke som det er noen aktivitet rundt han, mulig han er happy med 20 kamper i året hos chelsea.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #33 på: 15. Juni 2008, 23:51 »
Overoptimistisk, men dog

Given
Beye Taylor Faye Shorey
           Engelaar
Turan                  Zog
           Arshavin
       Gomis Martins

RHCP14

• Gjest
« Svar #34 på: 16. Juni 2008, 12:11 »
Håper du ikkje er seriøs med Engelaar. Han viste store svakheter mot Frankrike.

Jochen

• Flaskebærer
  • *
  • Evig savn </3
    • Vis profil
« Svar #35 på: 16. Juni 2008, 12:44 »
Tror heller ikke Engelaar har det tempoet i seg som han vil trenge for å spille i Premier League..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 16. Juni 2008, 15:05 »
Hvis vi skal basere oss på Engelaars prestasjoner i EM, så bør vi holde oss veldig langt unna.
Hvis ikke tror jeg vi kjøper en ny David Rozenhal. God spiller, men overhodet ikke laget for å spille i Premier League.
Det er en veldig god grunn til at Marco Van Basten måtte bytte ut Engelaar med Robben i pausen mot Frankrike.
Hvis ikke tror jeg kampen hadde fått et helt annet utfall.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 20. Juni 2008, 06:39 »
Engelaar var vel klar for Schalke før EM begynte, så det toget har gått.

Som kø1 allerede har vist, så er det sinnsykt mange faktorer som spiller inn her. På en side holder klubben på med å bytte profil fra å være en klubb som betaler mye for lite, samtidig som det er mange overbetalte spillere på og nærme gal side av 30, så har vi en så tynn stall at for og ikke havne i en nesten-nedrykkskamp i år også, så må klubben bruke en del midler på å forsterke stallen med kvalitet samtidig som vi trenger stallfyll. Eneste "lyspunktet" i denne knipen er at vi ikke har en haug ekstra kamper i europa, så det er ikke krise om stallen ser litt tynn ut.

Først av alt, så er jeg glad at klubben har kvittet seg med de spillerne de har til nå. Aller helst hadde jeg sett at Ameobi, Smith og Duff hadde blitt solgt også. Å få frigjort lønna dems hadde fått klubben til å bli en hel del mer bæredyktig, noe vi ser klare tegn på at Ashley jobber veldig hardt med å få til så fort som mulig. Ulempen er jo da igjen at med den stallen vi har nå, så må hver eneste spiller som forsvinner erstattes med en annen, og det er ikke kostnadsfritt hvis man skal få inn mannskap av høyere kvalitet, noe som burde være en selvfølge.

I en ideel(og sånn forholdsvis realistisk) verden, hadde Keegan fått hentet inn en midtstopper, et midtbaneanker, en playmaker, en ving som kan spille på begge kantene og en targetmann. Dette tror jeg er nødvendig for å komme på øvre halvdel av tabellen, og da legger jeg godviljen til og regner Geremi og Kader som backup på hver av backene. Jeg har valgt å ikke spekulere for mye i hva slags spillere jeg tror og håper kommer til klubben, men Wise & co ville være dumme om de ikke seriøst gikk inn for å få spillere som Dunne, Metzelder, Boulahrouz, Veloso, Emana, Turan, Arshavin, Pavljuchenko, Crouch, Gomis og Gomez. Hva slags spillere som blir hentet inn avhenger jo også av hva slags system Keegan ønsker å spille neste sesong. Jeg håper han er litt fleksibel, og kjøper inn en type spillere som gjør det mulig å bytte litt mellom 4-3-3 og 4-4-2, selv om jeg selvfølgelig er klar over at det er mer i en taktikk enn hvor mange spillere man skal bruke i hvert ledd.

Spesielt Turan og Arshavin er spillere jeg dør etter å se i Newcastledrakta. De kan omtrent spille hvor som helst så lenge det er en offensiv rolle. Turan har til og med imponert meg over hvor hissig han er på å jage bakover også. For å gjøre som alle andre her, setter jeg opp et lag jeg håper vi får se neste sesong(sånn semi-realistisk), selv om jeg kan med 100% sikkerhet si nå at det aldri i verden skjer:

---------------------Harper-----------------------
Beye--------Taylor-------Metzelder----Enrique
---------------------Veloso-----------------------
------------Barton---------Turan----------------
----------------------Owen-----------------------
--------Pavljuchenko------Martins--------------

Grunnen til Turan isteden for Arshavin er at Turan har alderen på sin side, selv om jeg anser Arshavin som er mye bedre spiller pr. dags dato. Pavljuchenko valgte jeg isteden for noen av de andre targetspillerne fordi de andre vil garantert koste mer og kreve større lønning.

Jeg tror at alle de spillerne jeg nå har nevnt burde være realistiske, og jeg blir skuffet om det kommer ut rapporter om at vi aldri har prøvd å få tak i dem i det hele tatt siden vi har på et eller annet tidspunkt være linket til dem etter nyttår. Jeg kan leve med at spillerne velger andre klubber til slutt, som Modric, men vi prøvde hvertfall, det er det jeg forlanger og det er et tegn på at klubben har seriøse planer om å forbedre stallen med unge, sultne og dyktige spillere.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 20. Juni 2008, 11:19 »
Pavljuchenko valgte jeg isteden for noen av de andre targetspillerne fordi de andre vil garantert koste mer og kreve større lønning.

Du glømmer at han spiller i en russisk liga som flyter over med penger noke som gjer at eg tviler på at han vil kreve mindre lønn en det eksempelvis gomis vil kreve. Men for min del ser eg heller at vi gir den sjangsen til carroll fremfor å hente en 26 år gammel spiller som er middels god i forhold til nivået i pl

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 21. Juni 2008, 06:16 »
Det får du mene alt du vil, men det Carroll viste i Preston og de innhoppene han hadde i forrige sesong har ikke imponert meg noe særlig.
Han spiller i en liga der det er ganske mye penger, men jeg tror ikke han langt på nær hadde hverken kostet eller krevd like mye penger som Crouch (engelsk landslagsspiller med CL medalje), Gomis (med en prislapp på  £16-20m) eller Gomez (tysk landslagsspiller som var toppscorer i bundesliga). Så må du også tenke på kvalitetshoppet fra russland til england som er betydelig større enn fra frankriket og tyskland. Hvis spilleren har personlige ambisjoner om å spille på høyeste nivå, så kommer han neppe til å kreve så store lønninger som de andre nevnte spillerne. Det er hvertfall mine tanker om det hele.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 21. Juni 2008, 18:45 »
Det får du mene alt du vil, men det Carroll viste i Preston og de innhoppene han hadde i forrige sesong har ikke imponert meg noe særlig.
Han spiller i en liga der det er ganske mye penger, men jeg tror ikke han langt på nær hadde hverken kostet eller krevd like mye penger som Crouch (engelsk landslagsspiller med CL medalje), Gomis (med en prislapp på  £16-20m) eller Gomez (tysk landslagsspiller som var toppscorer i bundesliga). Så må du også tenke på kvalitetshoppet fra russland til england som er betydelig større enn fra frankriket og tyskland. Hvis spilleren har personlige ambisjoner om å spille på høyeste nivå, så kommer han neppe til å kreve så store lønninger som de andre nevnte spillerne. Det er hvertfall mine tanker om det hele.

Mulig at gomez vil bli en dyr spiller når det gjelder både transferfee og lønning, men eg har vel aldri vist noke som helst ønske om å hente denne spilleren, angående gomis så synst eg han er interressang og vil nok ikkje vere noke dyrerere enn Pavljuchenko. Fransk liga flyre ikkje akuratt over med penger og ligger ganske langt bak pl, serie A, La liga og bundesliga så det vil ikkje vere noke problem, verfall for en spille som kommer fra st. etienne. Eksempelvis så tjener arsjavin 50.000 pund i veka i zenits og Pavljuchenko i en alder av 26 som og har storspillt i em vil nok og kan kreve noke liknande det der og han vil nok koste over 10 mill pund òg. Du må og huske på at gomis ikkje er prisatt til 16-20 mill pund, men faktisk euro så han kommer nok til å ligge rundt det samme og vil ikkje kreve den samme lønna samtidig som at han er 22 år mot Pavljuchenko 26..

men uansett så har carroll vist nok på england u19 og ungdomsserien\reservelag til at han er verdig å bli satsa meir på, eksempelvis crouch var jo ikkje akuratt tidenese spiss før han kom til liverpool og carroll har til tider vist potensiale som ikkje er så langt i fra crouch etter min meining. 2-3 måneder i preston der han ikkje fikk det heilt til som 18 åring ser eg ikkje på som noke argument for å ikkje satse på han, då lika eg heller å sjå på framgangen og det han har gjort etter han kom igjen derfra og den framgangen er ganske så stor!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 22. Juni 2008, 15:50 »
Jeg synes det hadde vært mer bekymringsfullt om Carroll hadde vært like svak for et lag i medgang. Prestons problemer i starten av sesongen var nok langt mer innfløkte enn at Carroll ikke greide å produsere sjanser i mål. Vet ikke engang hvor mange gode sjanser han egentlig fikk. Michael Chopra hadde et par mindre vellkykkede utlånsperioder han også, synes jeg huske. Og Peter Crouch slo som kjent ikke gjennom før han fikk en veldig uventet sjanse i Liverpool.
Jeg tror verken Villa- eller So'ton-fansen husker Crouch som en spiss i verdensklasse. Mer som en spiller som først og fremst kranglet ballen i mål.

Jeg forventer ikke at Andy Carroll skal briljere i bunnen av PL eller i bunnen av CCC i en alder av 19 år.

Nettopp derfor kan det være en fordel å få inn spillere som Gomis eller Crouch, om man vil, som kan lette Carroll for det kravet om å prestere på samme nivå som alle de andre i hver kamp. Men hvis ikke vi gir Carroll spilletid med de beste, vil han heller aldri komme noen vei.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 22. Juni 2008, 16:03 »
Crouch var god i Soton og i Pompey!
Chopra hadde vel et mindre vellykka opphold i Nottm der han ikke ble satsa på da Hart blei sparka.
Derimot var han god i sine andre klubber, da spesielt i Barnsley oppnådde han heltestatus etter å ha starta svakt og fått diverste rasisthets slengt mot seg av fansen. Så ble han etterhvert årets spiller der.
Men ja, skal Carroll ha noen sjanse i Newcastle må han ha mer spilletid kommende sesong, ingen tvivel om det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 22. Juni 2008, 16:32 »
Jeg tror vi kan glemme Arshavin og Turan nå. Van der Vaar har vi aldri hatt sjangsen på.

vi får håpe på at Keegan tørr å gamble på Aimar, og at han slår til.
Lennon er det også mulig å få til en grei pris. Han er i en alder hvor han ikke har råd til å sitte for mye på benken. Og Tottenham har en mye mye bedre tropp en oss.
McGeady virker også som en spennende spiller og jeg tror vi har god sjangs på å få ham.
Vi må i tilleg få inn en konkurent til Enrique. Shorey hadde vært topp. en God midtstopper hadde vært topp, men det har jeg ønsket meg i flere sesonger nå, så det tørr jeg ikke håpe på engang.

Given
Beye - Taylor - Faye - Enrique

Butt
 Geremi               McGeady
(barton når han blir fri)
               Aimar
       Owen       Martins

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /