20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spilleropprydningen i gang!  (Lest 60709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Spilleropprydningen i gang!
« Svar #135 på: 17. Mai 2008, 19:27 »
Har en følelse av at når han først klikkar så klikkar han skikkelig. Personlig er eg fornøgd med oppførselen hans totalt sett denne sesongen. No ser det ut som det løsnar på bana også, så då velge eg å drite i at han har sloss me noken idiota i Liverpool. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 17. Mai 2008, 23:35 »
Barton har faktisk skjerpet seg veldig! Han er blant dei som er flinkest til å holde sinnet inne når han får frispark mot seg, eller ikke får når han skal ha. Man ser jo at han blir oppgitt, men klager VELDIG sjelden. Han har tatt til seg etter denne sesongens hendelser, og det rykte han har fått. Om du ser på Smith og Butt så er Barton reine lammet mot dommeren.

Hehe, vel, jeg ser intet galt i at de spiller som de gjør. Viktig med slike harde spillere som gir alt i taklingene med et høyt tenningsnivå. Da er det helt greit at de smeller av noen gloser iløpet av kampen.
Værre med portugisiske kjerringer som griner til dommerne.
Men Barton har skjerpa seg, selv om jeg er forberedt på at det kan komme til å renne over noen ganger for han fortsatt. Men han virker veldig bevisst på sitt eget temperament.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 17. Mai 2008, 23:57 »
Selvfølgelig har man låv å komme med en spontan reaksjon, men å gå å tygge på dommeren er det som er gale!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 18. Mai 2008, 14:16 »
Neste spiller ut virker til å være Damien Duff. Har visstnok fått beskjed om at han ikke figurerer i Keegans planer, og Sunday Sun skriver i dag at han har lagt ut huset sitt for salg.

Helt greit, spør du meg. Duff hever vel en ukeslønn på 60,000£, og kan lett erstattes.

Ryktene om James Milner fortsetter også, noe jeg setter lite pris på. Ikke mange unge briter som har så gode holdninger og blør såpass for drakta.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 18. Mai 2008, 14:57 »

Helt greit, spør du meg. Duff hever vel en ukeslønn på 60,000£, og kan lett erstattes.

Trodde Duff hevet £80,000 eller der omkring i uka jeg....... Mener å ha lest det ihvertfall, men kan jo selvfølgelig være jeg tar feil.

Uansett, han har vært en stor skuffelse for NUFC! En diger flopp rett og slett!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 18. Mai 2008, 16:02 »
Problemet Joakim er at Butt i vårt lag er nødt til å være en pasningslegger i tillegg til å være ren ballvinner. Det har vi sett i de aller fleste kampene i år og vi har også sett at hans pasningsstyrke er langt under pari for et lag som skal kjempe om topp 6. Jeg mener vi nå bør bruke pengene på en moderne ballvinner ala Veloso som både kan vinne baller og styre spillet. I og med at vi spiller med 3 spisser er vi også uhyre sårbare hvis vi mister ballen i midtbaneleddet. Mener bestemt at dette er årets viktigste sommer-signing. Vet ikke om jeg kommer til å klare flere unødvendige feilpasninger i midtbaneleddet fra Butt:)
Butt holder allikevel fin nivå for oppgaven med å vinne baller slik du sier, så jeg håper vi kan beholde han og bruke han som en som kan komme inn og gjøre en grovjobb! amen
Spiller vi 4-4-2, så er Butt pokka nødt til å være en god pasningslegger. Spiller vi 4-3-3 har han to indreløpere pluss en hengende spiss, som møter ballen dypt i banen å spille en enkel pasning til. Jeg ser ikke hva som gjør Butt nødt til å være en god pasningslegger i 4-3-3. Jeg mener det er omleggingen til 4-3-3 som virkelig har gitt Butt en ny vår. Bevegelsene rundt Butt er mye bedre sånn som vi spiller nå, fordi han har mange flere pasningsalternativer nært seg, i stedet for at han behøver å slå en 30-40-meterspasning som overhodet ikke når frem til riktig adresse.

Beholder vi dagens formasjon, har Butt en fremtid også neste sesong. Nettopp fordi han IKKE må være den som skal styre spillet i tillegg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #141 på: 18. Mai 2008, 16:59 »
Problemet Joakim er at Butt i vårt lag er nødt til å være en pasningslegger i tillegg til å være ren ballvinner. Det har vi sett i de aller fleste kampene i år og vi har også sett at hans pasningsstyrke er langt under pari for et lag som skal kjempe om topp 6. Jeg mener vi nå bør bruke pengene på en moderne ballvinner ala Veloso som både kan vinne baller og styre spillet. I og med at vi spiller med 3 spisser er vi også uhyre sårbare hvis vi mister ballen i midtbaneleddet. Mener bestemt at dette er årets viktigste sommer-signing. Vet ikke om jeg kommer til å klare flere unødvendige feilpasninger i midtbaneleddet fra Butt:)
Butt holder allikevel fin nivå for oppgaven med å vinne baller slik du sier, så jeg håper vi kan beholde han og bruke han som en som kan komme inn og gjøre en grovjobb! amen
Spiller vi 4-4-2, så er Butt pokka nødt til å være en god pasningslegger. Spiller vi 4-3-3 har han to indreløpere pluss en hengende spiss, som møter ballen dypt i banen å spille en enkel pasning til. Jeg ser ikke hva som gjør Butt nødt til å være en god pasningslegger i 4-3-3. Jeg mener det er omleggingen til 4-3-3 som virkelig har gitt Butt en ny vår. Bevegelsene rundt Butt er mye bedre sånn som vi spiller nå, fordi han har mange flere pasningsalternativer nært seg, i stedet for at han behøver å slå en 30-40-meterspasning som overhodet ikke når frem til riktig adresse.

Beholder vi dagens formasjon, har Butt en fremtid også neste sesong. Nettopp fordi han IKKE må være den som skal styre spillet i tillegg.
Jeg gir deg rett i en ting, spilleralterntivene har kommet nærmere Butt på midten. Og mulig er det også at Butt har fått en ny vår nettopp på grunn av dette. Synes allikevel han har en altfor høy feilprosent på pasningene, selv om pasningene blir kortere. Ser vi på lagene foran oss så har de mye mer komplette spillere på denne plassen. Tror vi begge er enige i at det er meget fordelaktig å ha en regissør som også kan slå de lange ballene mot de giftige vi har på topp. Ingen vits i å sette begrensninger for denne posisjonen i vårt lag. Er jo heller ikke fordelaktig at vi skal måtte gi avkall på minst en indreløper ved hvert angrep, bare for at Butt skal få "slippe" å slå de lange. Jeg mener en Veloso fks vil skape en helt ny dimensjon over spillet vårt!

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #142 på: 18. Mai 2008, 17:09 »

[/quote]
Jeg gir deg rett i en ting, spilleralterntivene har kommet nærmere Butt på midten. Og mulig er det også at Butt har fått en ny vår nettopp på grunn av dette. Synes allikevel han har en altfor høy feilprosent på pasningene, selv om pasningene blir kortere. Ser vi på lagene foran oss så har de mye mer komplette spillere på denne plassen. Tror vi begge er enige i at det er meget fordelaktig å ha en regissør som også kan slå de lange ballene mot de giftige vi har på topp. Ingen vits i å sette begrensninger for denne posisjonen i vårt lag. Er jo heller ikke fordelaktig at vi skal måtte gi avkall på minst en indreløper ved hvert angrep, bare for at Butt skal få "slippe" å slå de lange. Jeg mener en Veloso fks vil skape en helt ny dimensjon over spillet vårt!
[/quote]

Jepp. Og det er synd og si det, men tror tiden til spillere som Butt, Batty etc er på tur ut! Dagens fotball krever større ferdigheter med ball (da spesielt i pasningsspillet) enn tidligere! Butt er grei å ha som squadplayer, han gjør jobben sin og står alltid på! Men Det som skjer etter at han har vunnet ballen er for tynt, mot dårlige lag med d tid med ball er han OK. Men mot lag på øvre halvdel blir det for dårlig rett og slett.
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #143 på: 18. Mai 2008, 22:47 »
Mangler at Ameobi , Smith of Duff kommer seg vekk. Da har vi fått vekk det verste.

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #144 på: 19. Mai 2008, 07:54 »

[/quote]
[/quote]

Meget kloke ord!!! :)
Akkurat sånn jeg ser det og.

RHCP14

• Gjest
« Svar #145 på: 19. Mai 2008, 14:24 »
Jepp..einig i det!!!

Det er ikkje nok at han kan slå korte pasninger. Som sentral midtbane må ein også være god nok til å spille de lange pasningene. Ein mann i Butts posisjon må kunne styre spillet, og kunne vende raskt. Her kjem langpasningen inn, og der har Butt ein åpenbar mangel. Det tar for lang tid om ein skal spille støtte til stopper for at han skal slå den over på andre sida. Vi får som kung_zlatan er inne på, ein annen dimensjon med Veloso i ankerrollen. Han vil strø de pasningene, og gjøre det lettere for vingene å utfordre 1 mot 1.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 19. Mai 2008, 19:48 »
Jeg har aldri sagt at ikke Veloso (uten at jeg vet særlig om han) vil gi oss en ekstra dimensjon. Jeg sier bare at jeg synes Butt fungerer utmerket i dagens formasjon, og at jeg ikke ser noe skrikende behov for å bytte ham ut.
Hvis vi finner en finfin erstatter til en finfin pris, så greit. Men det er ikke der vi først og fremst trenger å bruke penger.
Det er lagdelen BAK, pluss spillerne FORAN Butt som er viktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

RHCP14

• Gjest
« Svar #147 på: 19. Mai 2008, 20:38 »
Jeg har aldri sagt at ikke Veloso (uten at jeg vet særlig om han) vil gi oss en ekstra dimensjon. Jeg sier bare at jeg synes Butt fungerer utmerket i dagens formasjon, og at jeg ikke ser noe skrikende behov for å bytte ham ut.
Hvis vi finner en finfin erstatter til en finfin pris, så greit. Men det er ikke der vi først og fremst trenger å bruke penger.
Det er lagdelen BAK, pluss spillerne FORAN Butt som er viktig.
Utmerket er eit sterkt ord...eg nøyer meg med greit. Ankerrollen er kanskje den viktigste posisjonen i eit lag. Det er den nest mest involverte posisjonen etter backene. Det seier seg sjøl at ein slik spiller må være kreativ og pasningssikker. Slik eg ser det er verken Butt det eine eller det andre. Det funker greit mot dårlig motstand, men med ein gong vi møter lag som er bedre enn West Ham der det avhenger å kunne snu spillet fort, sliter Butt....og dermed laget. Har sagt det heile sesongen: Det hjelper ikkje å vinne baller dersom ein slår den til motstanderen 2 sek etter. Han er også ein av dei som alltid får mest gule kort i løpet av ein sesong.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 19. Mai 2008, 21:43 »
Joakim: Dette laget og dets supportere har skreket etter akkurat en slik spiller i flere år nå. En spiller som kan bekle hovmesterrollen og strø rundt seg med pasninger, samtidig som han er god fysisk. Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at dette ikke er den viktigste plassen vi må fokusere på. Har alt plutselig blitt snudd på hodet? Vi må ikke bli for naive nå.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 19. Mai 2008, 21:45 »
Enig med Fredrik. Denne plassen bør være høyprioritet! Butt kan gjerne fortsette, men kun som backup og mentor for en ung fremadstormende spiller, som nettopp Veloso...