20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]  (Lest 31828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #135 på: 13. April 2008, 15:47 »
Akkurat i går synes jeg ikke det så ut som Smith ville noe som helst. Han sto, etter det jeg greide å se, mye mer i ro enn Viduka. Og det gidder jeg bare ikke unnskylde ham for. Jeg har unnskyldt Smith for mye denne sesongen, men når Mark Viduka løper mer i løpet av 80 minutter enn Smith gjør på 10 minutter, da blir jeg livredd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 13. April 2008, 18:38 »
Syns vi skal være fornøyde med resultatet i denne kampen. Som en eller annen påpekte før meg her så har mange lag, inkludert de antatt største, måtte gå målløse av Fratton Park. Det tok jeg som alt annet enn en selvfølge når det er Newcastle vi snakker om. Dermed velger jeg å glede meg over at vi holder nullen borte og tar med oss ett poeng fra en vanskelig kamp. Vi klarte ikke å score her, men det greidde da heller ikke f.eks Liverpool.

At Owen ikke scorer på den sjansen er rett og slett bare uflaks, så det ser jeg ikke noe poeng i å henge meg opp i. David James som Kristoffer så fint siterte her, påpekte nettop dette.

Ellers er det jo litt morsomt å se Keegans reaksjon idag. Han sier at både han og Redknapp må være fornøyd med poengdeling her, men Keegan ga uttrykk for at han var litt misfornøyd med at det endte målløst. :)

Eirik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #137 på: 13. April 2008, 19:57 »
Ja, tenk så dårlig av Geremi at han treffer på samme plass ver gang. Han traff skallen til Faye nesten ver gang, men Faye fikk de ikke på mål. Bedre at man treffer på samme plass, enn at ballen går i hytt pg pine! Eller...? ::)

He, he. Ser hva du prøver å si, men det hjelper ikke at cornerene havner på samme plass gang på gang hvis det ikke skaper noen farligheter. Ros til Geremi for å slå cornerene på samme plass, og vel så mye ros til Faye for å komme på ballen, men i mine øyne var det cornerene til Geremi og ikke avslutningene til Faye det var noe gærent med. Det kan godt hende det er corner-taktikken, og i så fall skal ikke Geremi få pepper for å utføre den perfekt, at ballen skal slås på første stolpe gang på gang. Hvordan i alle dager skal man klare å få ballen på, eller helst i, mål fra den posisjonen - to-tre meter foran første stolpe? Jeg synes i hvertfall at man burde variere hvor ballen skal havne, i hvertfall når man får over 10 cornere i en kamp. Så vidt jeg husker puttet til slutt Pompey to svære karer (Campbell og Distin?) på første stolpe for å klarere de forutsigbare cornerene. Slå cornerene litt høyere, og helst så harde som mulig, det er først da det blir virkelig farlig. Frisparkene hans var greie, selv om jeg foretrekker steiharde innlegg framfor lomper.

Flott med poeng i hvert fall. Gleder meg til kampen neste søndag nå.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 13. April 2008, 21:05 »
Akkurat i går synes jeg ikke det så ut som Smith ville noe som helst. Han sto, etter det jeg greide å se, mye mer i ro enn Viduka. Og det gidder jeg bare ikke unnskylde ham for. Jeg har unnskyldt Smith for mye denne sesongen, men når Mark Viduka løper mer i løpet av 80 minutter enn Smith gjør på 10 minutter, da blir jeg livredd.

Skal jo godt gjøres å løpe mer på 10 min en annen gjør på 80 min :) Neida, Smith var ikke veldig overbevisende i går nei. Det har jo vært innsatsen som har vært hans største egenskap tidligere i år, og hvis den forsvinner er det ikke så veldig mye igjen. Keegan har jo nettopp skrytt av den herlige innstillingen Smith har vist etter at han ble benka, så jeg ble litt overaska over innsatsen i går. Kanskje han hadde i bakhode at han ville gått på en tre kampers karantene om han hadde fått gult kort i går??

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 13. April 2008, 23:26 »
Ja skal være fornøgd med uavgjort borte mot Pompey i ein kamp som kunne gått begge vegar. Spesielt fornøgd defensivt og følte vi hadde god kontroll mesteparten av kampen.

Pasningsspelet i går derimot var langt frå godt nok. River meg i håret av håplause ballar opp på tribuna, og desse altfor lange gjennombruddspasningane. Viduka hadde heller ikkje dagen og lider spesielt av mangel på presisjon og sterke Pompey-forsvarar. Ser at vi slit med å skape sjansar når Viduka ikkje har dagen. Vi bør nok handle inn ein lignande spelar til neste sesong som kan holde på ballen og spre ballen vidare til hurtige Martins og Owen, spesielt sidan det er tvilsomt at Viduka kan holde seg skadefri ein heil sesong. Trur Crouch eller Santa Cruz skulle være i stand til å fylle den rolla.

Menmen skal ikkje være misfornøgd med resultatet.

Harper-7. Tar det som kjem og har full kontroll.
Beye-6. Solid defensivt men skaper lite framover.
Faye-6. God kamp og regjerar i lufta, men gjer et par feil som kunne blitt fatale.
Taylor-7. Solid, gjer ingen store feil.
Enrique-5. Bra defensivt, men utallige håplause pasningar trekker ned.
Geremi-6. Viktige inngripnar defensivt, men slit med å skape det heilt store.
Butt-7. BB. Ein mester til å bryte angrep.
Barton-6. Jobbar bra, men skaper lite.
Owen-6. Anonym, synd han ikkje satt den store sjansen. Jobbar bra.
Viduka-5. Altfor stasjoner og har ikkje dagen.
Martins-6. Livlig og legger ned ein kjempeinnsats. svake avslutningar og litt for egoistisk til tider.

Ein kamp på det jevne blandt dei fleste med andre ord.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 13. April 2008, 23:30 »
Det var vel 3-4 dårlige avleveringer i første omg, ellers var han solid. 5 er selvfølgelig ihvertfall en karakter for lavt.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 13. April 2008, 23:57 »
Det var vel 3-4 dårlige avleveringer i første omg, ellers var han solid. 5 er selvfølgelig ihvertfall en karakter for lavt.

Hvorfor er det så selvfølgelig? 3-4 ELENDIGE pasninger er 3-4 for mange. Synes gutten har vært god i det siste, men kampen i går var ikke hans beste, og jeg synes det kan forsvares og gi ham karakter 5, i allefall hvis du tar med i betraktningen de karakterene han gir de andre på laget. Skal Enrique opp en karakter, mener jeg han bør sette de andre opp en karakter også.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 13. April 2008, 23:58 »
Jeg kan faktisk være fristet til å sette Zog inn for Geremi.

--------------Butt-------------
-----Barton--------Zog-------

Tror det kunne vært en meget god og spennende formasjon. Da hadde vi ihvertfall fått litt mer fart inn i midtbanen, men samtidig mistet noe av pasningssikkerheten Geremi innehar.

haha.. pasningsikkerhet.. hahah
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 14. April 2008, 00:08 »

Tror det kunne vært en meget god og spennende formasjon. Da hadde vi ihvertfall fått litt mer fart inn i midtbanen, men samtidig mistet noe av pasningssikkerheten Geremi innehar.

Hva var det som var så oppsiktsvekkende med den uttalelsen? Daniels oppsummering er jo temmelig spot on!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 14. April 2008, 00:12 »
geremi sine cornere og pasninger satt i dag

haha
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 14. April 2008, 00:23 »
Er det bare meg, eller er det ingen andre som ble imponert av Geremi igår. Vi skal takke den mannen for alle de taklingene å ballgjenviningene han hadde da Pompey var i ferd med å contre mot oss. Hadde ikke Geremi gjort det, noe han iallefall gjorde 4 ganger som jeg husker, hadde de kommet i overtall mot oss.
Han hadde å meget farlige cornere å frispark i går, å et langskudd som nesten gikk inn. Synes han var en av våre beste igår jeg.

Uansett. Vi spiller til tider meget bra, vi var det laget med de største sjansene, å vi burde satt noen baller i mål. Martins hadde f.eks noen sjanser der han burde skutt ballen litt før, istedenfor å bruke den tiden han gjorde. Men det kommer, han trenger selvtilitt, å når det er på topp, ja da kommer han til å bruke høyrebeinet å..
Owen var meget uheldig igår, med den ballen som treff James i hodet. Men det var sånn sett en liten prestasjon av Owen at han traff ballen som han gjorde. For det var en vanskelig ball å ha kontroll over..

Ellers mener jeg vi sto sammen som et lag igjennom hele kampen, liker det. Mener vi gjorde en meget god kamp jeg. Iallefall sett med hvor Pompey ligger på tabellen, å hvor vi ligger.
Utrolig godt å se at vi holder nullen i bortekamper.
Uansett, gratulerer med et meget velfortjent poeng alle sammen 8)

eg er ikkje ening med deg når det gjelder geremi.. han viser at han er for treig til å spille indreløper, og cornerene var svake, halvparten av de nådde aldri fram og satser stadig på første stolpe som blir vel lett å lese etter 8 cornera på rad. greit nok at han braut en del pasninger fra pompey, men butt og owen hadde vel ganske så mangen fleire brytninger enn han plus at geremi har for liten fart til å presse folk i midtbaneleddet.. dessuten så var han helt blotta på kanten der han aldri traff noke med innlegga, 2-3 bak mål og klarte aldri og utfordre pga han er så jevla treig.. så eg vil sei at geremi var vår svakaste spelar idag ilag med faye som gjorde noken horible plasseringsfeil som kunne ha kosta oss 1 poeng(må sei han minte meg litt om bramble til tider)
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 14. April 2008, 00:33 »

Hva var det som var så oppsiktsvekkende med den uttalelsen? Daniels oppsummering er jo temmelig spot on!
.
tenkte ikkje på at han skreiv det før kampen igår.. :P kan vel ikkje påstå at pasningane og innlegga fra geremi var sikkert igår(tenker ikkje på døballer)
- carry on!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 14. April 2008, 06:25 »
Har sett flere som har rost Geremi opp i skyene etter lørdagens kamp...nå hadde jeg riktignok en good del pils innabords, men er det bare jeg som syns at han til tider var ræva? ::)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #148 på: 14. April 2008, 08:06 »
Alt i alt et godt resultat borte mot Pompey. Vi viser at vi ikke spilles ut på bortevane av en potensiell topp fire klubb, noe som gir meg troen på at vi kan hamle opp med de fleste PL klubber.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #149 på: 14. April 2008, 14:30 »
Har sett flere som har rost Geremi opp i skyene etter lørdagens kamp...nå hadde jeg riktignok en good del pils innabords, men er det bare jeg som syns at han til tider var ræva? ::)

er helt enig, var vår klart dårligste spiller på lørdag
- carry on!