20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/4: Newcastle United - Reading [C+ Extra 16.00]  (Lest 30101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are

• Supersub
    • Vis profil
Sv: 5/4: Newcastle United - Reading [C+ Extra 16.00]
« Svar #135 på: 06. April 2008, 02:38 »
Flott kamp!

og som jeg har sagt tidligere:

Smith ut = Win

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 06. April 2008, 10:16 »
Pompey-kampen blir vanskelijg, men med den selvtilliten vi har om dagen, skal ikke blåtrøyene føle seg for trygge. Jeg vil faktisk ikke bli overrasket om vi går ubeseiret gjennom resten av sesongen, sånn om vi spiller nå om dagen. Og da tar vi fort igjen både det ene og det andre møkkalaget foran oss på tabellen.

Et annet spørsmål er hvordan ett lag i medvind (altså Newcastle, for en gangs skyld) vil takle et nederlag nå. Vil spillerne falle tilbake til å være noen nervevrak som knapt nok tør å prøve å spille fotball eller vil de reise seg igjen ved neste anledning og vise at de er bedre enn hva de presterte forrige gang. Newcastle er veldig gode nå så lenge laget seiler i medvind og resultatene går vår vei, men hvordan vil et eventuelt nederlag påvirke lagmoralen? Vi kan gjerne håpe på å gå resten av sesongen uten tap men neste år må gutta bli sterke nok til å kunne takle et dårlig resultat en gang iblant uten at det blir en måned eller to uten seier.

That being said: nok om det. Som alle andre er jeg sjeleglad for at vi nå kan begynne å planlegge neste sesong, vel vitende om at vi er i Premier League. Det er også en fryd å se at laget fungerer. Joakim beskrev angrepstrioen vår på en meget treffende måte før meg, og resten av laget fungerer også meget bra. Beye er nok en gang en gigant og José Enrique på motsatt side blir bare bedre! Skal innrømme jeg ble litt småskeptisk da Edgar plutselig skulle starte, men til tross for en litt nervøs start så gjorde han en god jobb i Taylors fravær, og det er selvfølgelig bare tull at vi skulle brukt Diatta før Edgar. På midtbanen ser jeg også stor fremgang. Barton begynner endelig å vise litt av de samme som han gjorde i City og det samme som gjorde at Newcastle bladde ogg £5,5 mil for han, Butt jobber og sliter som vanlig og for lønn for strevet, og Geremi har endelig begynt å lykkes med noe av det han foretar seg. Han treffer med pasningene, cornerne er langt bedre og han har tilogmed scoret på ett frispark. Geremi var riktignok bedre både mot Fullham og Spurs enn det han var igår, men jeg er fortsatt fornøyd med midtbanen vår. Midtbanetrioen vår  fungerer på en litt merkelig måte sammen, men så lenge det fungerer så skal vi være fornøyd.

Nå tror jeg vi kan konkludere med at vi har berget kontrakten, nå gjelder det å avslutte sesongen på en mest mulig respektabel måte.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 06. April 2008, 11:09 »
Edgar hadde en nervøs åpning, men han ble bedre og bedre utover kampen. Er fantastisk å se et castlelag som faktisk spiller fotball igjen. Butt blir endelig brukt i den rolla han skal brukes i, som defensivt midtbaneanker. Mens han lot Barton og Geremi gjøre jobben fremover. Spilte korte pasninger og gjorde det enkelt  med et par glimrende langcrosser. BB er uten tvil Baye. Enrique ser ut som et meget godt kjøp, hans kroppsstyrke kommer til å skape hodebry for mange kanter fremover. Barton spiller bedre, men nok en gang hadde han et par skumle pasninger. Hadde vi spilt mot et bedre lag kunne vi ha fort ha blitt straffet for de feilene han gjorde. Geremi var også god, men en enda bedre midtbane ville ha vært emre, barton og butt. Barton på høyre og Emre på venstre med Butt med en tilbaketrukken rolle. Da har vi en kanonmidtbane etter min mening. Og spissene trenger vi heller ikke å klage over. Det vi faktisk har behov for er en klassemidtstopper ala Woody.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 06. April 2008, 13:38 »
Latterlig spillerbørs i VG. Ser de i det hele tatt på matchene?

Harper - 7

Beye - 7
Faye - 7
Edgar - 7
Enrique - 7

Barton - 7
Butt - 7
Geremi - 7

Martins - 6
Owen - 7
Viduka - 7

Litt utenfor temaet, men de presterer i tillegg å gi Gareth Barry en 7'er. Barry som hadde 2 mål og 2 assist i går. Jeg ler!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #139 på: 06. April 2008, 14:09 »
De ser nok ikke kampene nei.

Jeg tror det skal bli tøft å gå ubeseiret resten av sesongen, vi har blant andre Everton og et gull-jagende Chelsea igjen. MEN nå har vi flyten og jeg håper Keegan vet å utnytte det til å ta flest mulig poeng. Han bør fortsette å "drille" en første ellever. Skulle det oppstå skader eller andre ting som gjør at noen ikke kan spille mener jeg det er rett å bruke unggutta som stand in, og ikke bruke spillere som sannsynligvis er på vei ut igjen (tenker blant andre på Diatta).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 06. April 2008, 16:25 »

Et annet spørsmål er hvordan ett lag i medvind (altså Newcastle, for en gangs skyld) vil takle et nederlag nå. Vil spillerne falle tilbake til å være noen nervevrak som knapt nok tør å prøve å spille fotball eller vil de reise seg igjen ved neste anledning og vise at de er bedre enn hva de presterte forrige gang. Newcastle er veldig gode nå så lenge laget seiler i medvind og resultatene går vår vei, men hvordan vil et eventuelt nederlag påvirke lagmoralen? Vi kan gjerne håpe på å gå resten av sesongen uten tap men neste år må gutta bli sterke nok til å kunne takle et dårlig resultat en gang iblant uten at det blir en måned eller to uten seier.
Det er vel her Kevin Keegan kommer inn, er det ikke?
En mann som ikke blir stressa og nervøs og lurer på hva i all verden han har gjort feil bare fordi laget taper en kamp. Det handler jo bare om å øve og øve og øve på de samme tingene hver dag på treningsfeltet, så blir vi trygge på oss selv til slutt. Og hvis vi har gjort en dårlig kamp og tapt, så handler det om å bygge opp selvtilliten til spillerne igjen, ikke bryte den ned.

Skrekkvideo fra 1-4 mot Portsmouth trenger selvsagt ikke være en dårlig idé, men samtidig handler det om å vurdere i forhold til om det vil fullstendig ødelegge spillernes selvtillit, eller om det kan bidra til å bygge den opp igjen. Jeg har en følelse av at når Allardyce viste de der skrekkvideoene sine, så fokuserte han for ensidig på feilene som ble gjort, og han må ha glemt å vektlegge det positive. Hvis vi blir for opptatt av å unngå feil kommer vi aldri fremover. Jo reddere vi er, jo flere feil gjør vi. Jo mer stresset vi er, jo flere ting glemmer vi. Trenger ingen høyt utdannet idrettspsykolog for å fortelle oss det.

Hvis vi skulle tape for Portsmouth, så tror jeg vi kommer til å rette opp det intrykket mot Sunderland, fordi spillerne etterhvert har senket skuldrene såpass at de ikke er livredde for å gjøre feil, og de vet at de greier å vinne fotballkamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 06. April 2008, 17:06 »
Forøvrig syns jeg at Viduka var vår bestemann på topp i går. Utrolig flink til å finne medspillere, og hans evne til å vinne dueller og ta ned baller er det faktisk stor klasse over.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 06. April 2008, 17:53 »
Forøvrig syns jeg at Viduka var vår bestemann på topp i går. Utrolig flink til å finne medspillere, og hans evne til å vinne dueller og ta ned baller er det faktisk stor klasse over.

Det er jeg faktisk helt enig i...

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 06. April 2008, 19:24 »
Viduka er veldig Klok. Gøy å se fremgangen forsette igår. vi spiller veldig bra.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 06. April 2008, 20:55 »
« Siste redigering: 06. April 2008, 21:49 av danield »

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #145 på: 06. April 2008, 21:39 »
Endelig er det virkelig gøy å følge gutta igjen. Herlig å se at det "lukter" mål nesten kver gang vi angriper. Siste kampene føler en at det kan bli farlig kver gang vi beveger oss over midten. Det er jo som natt og dag i forhold til hvordan vi har opptrådd tidligere i sesongen.

Satser på ny god kamp neste lørdag som selvsagt blir en mye tøffere oppgave en dagens, men jeg har troa :)

Også veldig gledelig oppmøte på scotsman i bergen igår. talte over 20 mann i drakt. og tillegg var det endel uten. håper på noe lignende neste lørdag. Billig øl og god stemning :)

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 07. April 2008, 12:39 »
Nokon som har link til dansen til Faye og Oba etter 1-0 målet?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 07. April 2008, 15:23 »
Haha ja, det var fett
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

toon4life

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #148 på: 07. April 2008, 17:12 »
Moro med slike spillere når de danser ute på banen:)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 07. April 2008, 17:31 »
Reading-kampen var jo et eneste stort glis fra start til slutt, omtrentlig.
Tror ikke jeg kan huske å ha sett spillerne så blide og fornøyde i en kamp, som de var mot Reading. Tydelig at de trives om dagen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon