20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/4: Newcastle United - Reading [C+ Extra 16.00]  (Lest 30122 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 5/4: Newcastle United - Reading [C+ Extra 16.00]
« Svar #120 på: 05. April 2008, 19:00 »
Sånn som vi spelar no er noko av det beste eg har sett sidan Sir Bobby sine dagar. Kanskje Keagan kan ta oss tilbake til sine glansdagar, dette laget gir oss verfall ein smakebit ;)

Angrepsrekka vår no er noke av det beste på lang tid. MARTINS-OWEN-VIDUKA. Og i dag scorar fan meg alle 3 ;D

Synd at Barton ikkje fekk seg ei scoring, synst han fortjene det. Var veldig nerme med ein herleg volly. Hanemann hadde ikkje hatt sjanse på den!

Gratulera me seier.

Kampen mot Pompey neste laurdag kan verta eit fyrverkeri, då skal vi hevna oss!  :)

Ps. Noken som så såg om Faye var i offside eller ikkje på frisparket i 1omg?
« Siste redigering: 05. April 2008, 19:07 av lgrinde »

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #121 på: 05. April 2008, 19:04 »
Skjer med Zoggy?

Trodde dere hadde fått med dere at han ble skadet på oppdrag for Frankrike U21!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 05. April 2008, 20:20 »
Først vil jeg begynne med å gratulere alle sammen med fornyet PL-kontrakt, og nok en fantastisk tre-poenger.

Deretter vil jeg vie oppmerksomheten min mot en som før kampstart var skeptisk til at Edgar startet foran Diatta. Jeg vil tro det handler om relasjoner. Edgar har trent mer sammen med dette laget, kommuniserer nok bedre med medspillerne og er en del av fremtiden til denne klubben. Han skal selvfølgelig gå foran en over 30 år gammel "leiesoldat" som Diatta. Som trolig er borte igjen allerede til sommeren. Føler dette er grunn god nok til å forsvare Keegans valg av Taylors erstatter.

Når det gjelder Viduka har jeg problemer med å forstå de som mente han ikke hadde spilt en god kamp (ihvertfall den første halvtimen). Jeg synes Viduka hele veien bar preg av meget god teknikk, rå styrke og klokskap. Han vant flesteparten av duellene, tok ned ballen og spilte den videre på en eller to-touch, og bidro til å få fart i angrepsspillet vårt. Rundt seg hadde han to rabiesinfiserte bikkjer i Martins og Owen, og bak seg hadde han enda en gal bikkje, Joey Barton. De tre gjorde at han alltid hadde plenty av pasningsalternativer. Og gjennom de minuttene Viduka spilte kan jeg ikke huske å ha sett mer enn maks to feilpasninger. Kanskje bare den ene i førsteomgang. Og når Viduka lett som bare det hopper over ballen før Owen brenner den gigasjansen sin i førsteomgang, viser han enda en gang et prov på hvor god han er. Den mannen kommer så utrolig godt til sin rett, med tre, fire, fem trekkhunder løpende rundt seg. Og han viser nok en gang at han scorer på de sjansene han får. Det er så absolutt ingen dårlig egenskap. Og jeg klarer ikke se for meg hvordan denne angrepstrioen ikke skal kunne fungere neste sesong.

Det er en fryd å se på hvordan vi spiller om dagen. Alt er så gjennomført og gjennomarbeidet. Spillerne vet nøyaktig hva de skal gjøre i enhver situasjon, vi bærer aldri preg av panikk, og alle er veldig trygge på sine roller. Vi ØVER faktisk på det vi skal gjøre på treningsfeltet, og vi har etter all sannsynlighet øvd på det i mange uker, og det bærer frukter til slutt.

Pompey-kampen blir vanskelijg, men med den selvtilliten vi har om dagen, skal ikke blåtrøyene føle seg for trygge. Jeg vil faktisk ikke bli overrasket om vi går ubeseiret gjennom resten av sesongen, sånn om vi spiller nå om dagen. Og da tar vi fort igjen både det ene og det andre møkkalaget foran oss på tabellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #123 på: 05. April 2008, 21:13 »
Jeg er usikker på om Faye var i offside, men Owen var iallefall ikke det.

Jeg er meget posetiv til Edgars forestilling idag. Han virket litt nervøs i åpningen, men spilte seg stort opp synes jeg. Meget bra. Liker å å se at forsvaret spiller seg mere å mere ut av vanskelig sitvasjoner. Men blir det for vanskelig, ja da klarerer de bare. Sånn skal det være gutter.

Å imponerende å se den fantastiske midtbanen, ja jeg sa fantastiske. Utrolig, iallefall etter hva de 3 har prestert denne sesongen. De utfyller hverandre meget bra.
Veldig gledelig med den enorme fremganger jeg ser i Barton, han spiller meget godt for tiden. Butt spiller å bra, samma med Geremi. Gledelig å se hva de gjør. Å det som er morsomt er at de 3 har et meget godt sammarbeid med backene våres.

Spissene våres, ja de 3 er det bare å nyte. Viduka demper jo verdens vanskligeste baller, å det ser enkelt ut. Viser bare en av hans mange styrker. Å ikke minst hvor viktig han er for oss.
Martins, ja liker det jeg ser for tiden. Selvtilitt, å han tør å snu seg, å gå rett mot mål. Da er han utrolig farlig.
Owen imponerer meg mere for hver eneste kamp i den nye rollen. Fantastisk. Synd han ikke scoret på den enorme sjansen han satt over. Vist noen husker det, så var det et tatt ut av læreboka angrep.. Vi hadde ballen, spilte den frem å tilbake, før vi slo til. Var langt over 20 passninger før Owen fikk den sjansen. Minnet meg litt om det målet Argentina hadde i vm faktisk, bare synd han ikke scoret.

Harper, ja denne mannen er bare suveren.

Vi spiller bra for tiden, det gleder mitt hjerte. Håper vi kan bygge på prestasjonene vi har vist i de siste kampene. Gøy å se at selvtilitten øker for alle spillerene i kampene..

Vi for en vanskelig nøtt å knekke til helgen. Men regner med guttene vil reise kjerringa etter de meget katastrofale 13 min i høst.
Ønsker alle sammen grattis med seieren.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 05. April 2008, 21:38 »
Ikke for å vere noen festbrems, men uansett om Edgar ikke er noe erfaren og slikt, så synes eg at han var for dårlig i dag. Diatta er eg mer lysten på at vi bruker. Uansett, endelig storseierene er tilbake :D

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #125 på: 05. April 2008, 21:51 »
Utrolig bra kamp idag! Som alle ser så spiller vi med skikkelig selvtillitt nå! :D Det er flott å se!
Men det er viktig, som Keegan sa etter kampen, at selvtillitten ikke går over til aroganse.. Skjer det, spiller vi fort like dårlig som vi har gjort i store deler av dette året!
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #126 på: 05. April 2008, 22:00 »
Hele laget legger ned en stor jobb i dag. Mye fine kombinasjoner og meget godt offensivt spill. Tyneside-life is happy life:D

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #127 på: 05. April 2008, 22:29 »
http://www.1000goals.com/newcastle-vs-reading-highlights-premiership-5408

De tre målene=) (ikke så bra kvalitet)

Gratulerer alle sammen!
Howay the Lads!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 05. April 2008, 22:48 »
Flott av kamp av samtlige spillere idag. Men må likevel trekke frem Beye. For en kamp han hadde idag. To fantastiske assists og ryddet også opp flere ganger i starten da Reading yppet seg litt. Nå er det vel Pompey borte. Det kommer helt klart til å bli tøffere, men vi er i form nå og fortsetter vi slik kan vi godt vinne der også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 05. April 2008, 23:39 »
Ikke for å vere noen festbrems, men uansett om Edgar ikke er noe erfaren og slikt, så synes eg at han var for dårlig i dag. Diatta er eg mer lysten på at vi bruker. Uansett, endelig storseierene er tilbake :D
Med fare for å gjenta meg selv. Diatta er hentet inn som en korttidsløsning, bare for at vi skal ha flere alternativer å velge mellom i de bakre rekker. Det er ikke sånn at vi har kjøpt inn en spiller som skal prege forsvaret vårt i flere sesonger fremover.

Hvis David Edgar skal utvikle seg som fotballspiller, så trenger han spilletid og selvtillit. Og da mener jeg ikke spilletid for reservelaget. Det blir han ikke bedre av. I dag slet han litt i starten, men spilte seg stort opp, og var absolutt på høyde med sine kolleger i forsvarsfireren utover i kampen. Men at en 20 år gammel canadier, som ikke har startet en kamp for a-laget siden han scoret mot Man Utd i fjor, og som knapt nok har fått kjenne på nivået i mellomtiden, skal være noe bedre enn det Edgar var i dag, det er en utopi. Jeg synes Edgar stort sett tok seg av det som var å ta seg av, etter at han hadde ristet av seg nervene i starten. Jeg vet ikke helt hvilken kamp du har sett, hvis du mener han ikke var akkurat på det nivået vi kan forvente av ham.

Jeg ser bare ikke noen grunn til å bruke Diatta fremfor Edgar, hvis vi skal ha noe håp om at gutten har en fremtid i klubben. Fremtiden må begynne i dag, ikke i morgen. Så hvorfor skal vi da satse på fortiden (som en må kunne kalle Diatta, selv om han er fersk)?

Forøvrig registrerer jeg at Keegan sikter seg inn mot et bedre sluttresultat enn det Roeder fikk i fjor, altså rundt en 44-45 poeng. Skal vi få til det må vi fortsette i samme spor. Hvis vi endrer innstilling til kampene, bare fordi vi nå er så og si sikre på fornyet kontrakt, så kommer vi til å falle tilbake til gamle synder, og tape kamper vi skal vinne.

Portsmouth borte er vanskelig, men det er på ingen måte umulig. Det er fullt mulig å vinne der, hvis vi spiller som i de tre siste kampene.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #130 på: 05. April 2008, 23:46 »
Jeg mener at vi nå trygt kan la ungdommen slippe til litt. Nå rykker vi ikke ned, og europa kan vi glemme. Hva er vel da bedre enn å teste nye talenter på det høyeste nivået?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #131 på: 05. April 2008, 23:47 »
http://www.skysports.com/video/0,20285,12602_3390000,00.html
Keegan med intervju.
Elsker å høre den mannen snakke. Han sier liksom det som skal sies, å det er så sant så sant.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 05. April 2008, 23:56 »
Uvanlig og rart å se Keegan i dress og slips.
Men han kledde det faktisk.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 06. April 2008, 00:04 »
Fantastisk kamp idag. Banens gigant idag må vel sies å være Beye, fortsetter han på dette nivået er han PLs beste høyre back. Barton og Butt gjør nok engang en fantastisk jobb på midtbanen, fikk forresten noen av dere Butt hatere med dere applausen han fikk når han ble byttet ut? Bra supporterne på SJP ser hvilken jobb Butt legger ned for Newcastle. Spissene med Martins i spissen idag er fantastiske, det lukter mål av alle tre.

Jeg er forresten litt uenig i dere som bare mener vi skal slippe til unggutta nå, vi skal vinne resten av kampene og havne høyest mulig på tabellen og da må vi starte med de beste spillerne vi har. Da får man heller bytte inn ungdommen når man leder klart som idag, men jeg er helt enig i at Edgar startet foran Diatta.
an sparker ikke Bobby Robson??

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 06. April 2008, 02:31 »
Kampen i dag var langt i fra den beste vi har spilt de siste ukene, men det som er gledelig er at vi alikevel vinner kampen greit 3-0. Første omgang synes jeg lagene var ganske jevne, og at vi ledet 2-0 til pause ga ikke et riktig bilde av kampen... Men det er jo selvsagt lov å ha gode avsluttere på topp. Reading skapte også lite som var farlig nok til at det kunne blitt mål av det. I andre omgang har vi full kontroll og vi eier kampen fullstending fram til Viduka gir 3-0. Etter det siste målet synes jeg det virker som vi slipper foten litt av gasspedalen, selv om vi også skaper noen farlige sjanser på slutten...

Dagens kaktus går til Canal + for elendig kvalitet på sendinga og for alle de to minutt lange pausene de hadde i sendinga. Større møkkakanal skal man lete lenge etter. Håper Skysports/Setanta kjøper opp rettighetene til hele Premier League snart...

Prøver meg også på en liten børs.

Harper 6. Er ute på en liten sykkeltur etter 40 sek. Er heldig med at Doyle header over. Ellers har han lite å gjøre, og tar seg av det greit.

BEYE 9. Banens gigant. Hadde mange glimrende inngripninger i første omgang hvor han reddet oss med gode tacklinger. Er også villig med framover og skaper to mål med herlig backspill. Pasningen til Owen er et mesterverk. Man bør studere den pasningen for å se hvor sykt bra utført den egentlig er...

Edgar 6. Fomlete start, men spiller på seg selvtillit etterhvert. Helt grei kamp.

Faye 7. Vinner det meste som er av dueller og er god og trygg med ball...

Enrique 7. God kontroll i forsvar og er fint med framover. Hadde et par brukbare legg i dag...

Geremi 7. Ikke den beste kampen han har spilt de siste ukene. Synes dødballene hans var gode i dag.

Barton 8. Mister ballen litt for ofte i første omgang, men spiller seg stort opp. Mannen er i storform.

Butt 8. Også Butt er i storform. Vinner viktige tacklinger, og slår bedre pasninger enn tidligere i sesongen.

Martins 8. Lander på en 8er. Flott scoring, og er også livlig ellers. Synes han roter bort ballen og sjanser alt for ofte på dårlig fotballforståelse og dårlig overblikk.

Owen 7. Flott scoring, ellers er han litt mer usynlig i dag enn i det siste.

Viduka 8. Stor og sterk. Gjør en manns jobb i dag. Tar ned mange baller som han fordeler fint videre... Også + for goallen...