20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 8/3: Liverpool - Newcastle [C+ Sport 2 kl. 16.00]  (Lest 46477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 8/3: Liverpool - Newcastle [C+ Sport 2 kl. 16.00]
« Svar #270 på: 09. Mars 2008, 03:21 »
Jeg blir i grunn jævla irritert på den formasjonen som Keegan faktisk valgte å spille med, og som han faktisk, idiotisk nok, fortsatte med utover andreomgangen.
Å sett Owen som en enslig spiss har mange ganger effektivt vist seg å være feil. Og da i tillegg la Smith spille midtbane istedet for å la han spille sammen med Owen på topp er også jævla idiotisk.
I dag er det bare å se på det positive. Harper viser at han er klasse. Martins ser ut til å endelig være tilbake i form igjen, og Tayls var tidvis meget god sammen med en Faye som gjorde årssvakeste. Så håper jeg inderlig at Milner er klar til neste kamp.
Da håper jeg vi stiller slik:

Harper
Beye-Taylor-Faye-Enrique
Milner-Geremi-Zog-Duff
Owen-Martins
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #271 på: 09. Mars 2008, 06:19 »
Helt enig.Owen alene på topp er håpløst å Martins MÅ få sjangsen fra start av..elles så er det på tide at Edgar å Carroll får sjangsen fra start av!!.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 09. Mars 2008, 10:27 »
Det er ikke vits i å svartmale alt som noen gjør her. Omtrent alle her inne var enige om at vi ikke hadde sjanse på poeng hvis Gerrard og Torres startet. Liverpool på Anfield er 0 poeng, hvertfall i den formen vi er i nå. Nå får vi bare håpe at City putter et par mot Reading.

Nei vi har tross alt scoret hele 3 mål siden KK tok over.

Vi har tross alt vært elendige i hele år. Spillet vårt er bedre under KK enn under Sam. Ser heller at vi taper og skaper sjanser enn at vi skal legge oss bakpå og spille på uavgjort slik vi gjorde under Sam.

Det sier vel det meste.

Så du vil heller se et lag som baserer spillet på motstanderens taktikk i steden for å se et lag som i det minste prøve å spille sitt eget spill?

Så lenge det fører til poeng, så er svaret selvsagt ja. At du foretrekker kollaps på kollaps er for meg en gåte. Men folk er naturlig nok  forskjellige.

Selvsagt foretrekker jeg ikke kollaps. Men vi hadde kollapser under Sam også, bla mot Pompey og Liverpool hjemme. Grunnen til at vi kollapser i liten grad noe med manageren å gjøre. Det at vi kollapser skyldes at selvtillitten i Newcastle akkurat nå er helt på bunn. Når vi får et mål imot, virker det som om spillerne mister troen på at de kan snu kampen.

Det du sier her er at manageren ikke har noe med selvtilliten å gjøre.

Både ja og nei må vel være svaret her? kevin hadde ikke akkurat noe glimrende utgangspunkt da han tok over, og skal ikke ene og alene sitte igjen med all skylden for at Newcastle-spillerne ser like nervøse ut som en hund som er med på jakt for første gang?

Samtidig kunne Kevin sikkert gjort ting anerledes han også. Vi ser jo hva Juande Ramos allerede(!) har klart med et spennende Tottenham lag etter å ha jobbet voldsomt med å gjøre dem psykisk sterkere.

Sist men ikke minst så må faktisk spillerne gå i seg selv de også. Ut ifra det jeg har sett i det siste kan man nesten telle på en hånd de som virkelig har vist seg verdige å spille for Newcastle.

Poenget mitt er at det er ikke så enkelt som at enten er det managarens skyld eller ikke. Men nå er jo også dette et dårlig tidspunkt til å ta denne diskusjonen. Hva hadde vi egentlig forventet oss igår? Jeg er ikke sikker på at vi hadde gjort det bedre om Big Sam fortsatt var manager igår og hadde fått hente både den ene og den andre spilleren i Januar (ikke at det hadde kommet til å skje, men bruker det som et eksempel).

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 09. Mars 2008, 10:49 »
Det første målet vi får imot oss idag er typisk for et lag i motgang! Det er faktisk helt umulig at noen skal klare å gjøre det der med vilje omså de faktisk prøver. Og når du sliter som klubb, og ligger nede i sumpen. Så er det veldig lett at det kommer flere smeller i ansikte.

Akkurat dette satt jeg også og tenkte på i går. Om Enrique hadde fått prøvd å gjøre det samme med vilje 100 ganger til tviler jeg på at det ville skjedd.

Lauritz

• Gjest
« Svar #274 på: 09. Mars 2008, 11:39 »
Dersom dette laget skal ha sjanse til å komme høyere på tabellen, er vi nødt til å sette Martins på topp sammen med Owen. I tillegg vil jeg ha Butt ut fortere enn svint, og erstatte ham med Geremi. Når Emre er tilbake vil jeg også ha ham på banen.
For slik vi spiller for øyeblikket, skaper vi ikke en dritt! Vi har 0 framdrift, og når vi først får en sjanse til å kontre, så kommer det maks 2 spillere etter..

---------Martins - Owen-------------
N'Zogbia - Emre - Geremi - Milner
Enrique - Taylor - Faye - Beye
--------- Harper -------------

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #275 på: 09. Mars 2008, 13:40 »
ja butt må ut. sikkert en snill gutt som jobber og sliter, men hvor bra han jobber og sliter er en annen ting.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 09. Mars 2008, 16:18 »
Uro, Uro, Uro, ja det er Newcastle United det.

It turns out that Mike Ashley was targeted by angry Newcastle fans yesterday, during Liverpool?s 3-0 annihilation of the Magpies which would have been a lot worse had Liverpool not settled for a 3-0 win ahead of their crucial Inter Milan game on Tuesday night.

http://nufcblog.com/2008/03/09/newcastle-news/mike-ashley-tastes-newcastle-fans-venom/
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 09. Mars 2008, 16:19 »
Synes ikke Buttinho var så verst i går jeg... Vi kan være glade for at Liverpool slo seg til ro med 3-0...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #278 på: 09. Mars 2008, 16:19 »
Søndagsavisene skal man ikke ta så veldig seriøst i England

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 09. Mars 2008, 16:21 »
Synes ikke Buttinho var så verst i går jeg... Vi kan være glade for at Liverpool slo seg til ro med 3-0...

Du har rett der. Butt var langt fra noen av de verste, men at han får usaklig dritt mot seg samma faen her inne har jeg slått meg til ro med.
Men alikevel, syns Geremi fortjener en sjanse igjen nå. Han er mer pasningssikker, og kan faktisk spille frem spissene våre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 09. Mars 2008, 16:35 »
Jepp. Synes også at Geremi vra grei i går... Virker som Barton var ganske god mot Blackburn, slo i allefall Owen alene med keeper to ganger med flotte pasninger. Uten at det hjalp så mye da :)

Vil ha Oba og Barton inn mot Birmingham, kanskje Geremi også. Vi vant jo i allefall en del kamper når Geremi spilte, men vet ikke om det var hans fortjeneste  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 09. Mars 2008, 16:38 »
Glemte Barton. Barton skal selvfølgelig inn til neste kamp. Duff kan vrakes.
Midtbanen kan se slik ut for min del:
Milner-Geremi-Barton-Zog

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 09. Mars 2008, 16:41 »
Greit at Duff vrakes, men Barton skal spille. Ser ikke logikken.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 09. Mars 2008, 16:54 »

Du har rett der. Butt var langt fra noen av de verste, men at han får usaklig dritt mot seg samma faen her inne har jeg slått meg til ro med.
Men alikevel, syns Geremi fortjener en sjanse igjen nå. Han er mer pasningssikker, og kan faktisk spille frem spissene våre.

Jeg har litt troa på Geremi til den deffansive midtbanerollen. Han mangler farten og eskplosiviteten til å spille høyreving nå, men er pasninssikker som du sier. At han er flink til å lese spillet og posisjonere seg riktig er også gode egenskaper for en deffansiv midtbanespiller.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 09. Mars 2008, 21:59 »
Vet ikke om det er nevnt, men fansen var et stort lyspunkt i går. Hørte jo knapt the Kop i løpet av 90 min, mens Newcastlefansen sang og støtta laget sitt selv om vi ble rævpult og lå under 0-3...