20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 8/3: Liverpool - Newcastle [C+ Sport 2 kl. 16.00]  (Lest 46124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 8/3: Liverpool - Newcastle [C+ Sport 2 kl. 16.00]
« Svar #255 på: 08. Mars 2008, 19:03 »
Uansett, så må folk se at oba martins må spille. vi blir et helt annet lag med han på banen. han kunne scoret et par mål i dag om han hadde hadde flaksen på sin side og formen helt inne. synd at slike mål ikke går inn.

tar vi ikke birmingham så begynner det å lukte championship lang vei.

lt;3 Newcastle <3

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 08. Mars 2008, 19:10 »
Det er ikke vits i å svartmale alt som noen gjør her. Omtrent alle her inne var enige om at vi ikke hadde sjanse på poeng hvis Gerrard og Torres startet. Liverpool på Anfield er 0 poeng, hvertfall i den formen vi er i nå. Nå får vi bare håpe at City putter et par mot Reading.

Nei vi har tross alt scoret hele 3 mål siden KK tok over.

Vi har tross alt vært elendige i hele år. Spillet vårt er bedre under KK enn under Sam. Ser heller at vi taper og skaper sjanser enn at vi skal legge oss bakpå og spille på uavgjort slik vi gjorde under Sam.

Det sier vel det meste.

Så du vil heller se et lag som baserer spillet på motstanderens taktikk i steden for å se et lag som i det minste prøve å spille sitt eget spill?

Så lenge det fører til poeng, så er svaret selvsagt ja. At du foretrekker kollaps på kollaps er for meg en gåte. Men folk er naturlig nok  forskjellige.

Selvsagt foretrekker jeg ikke kollaps. Men vi hadde kollapser under Sam også, bla mot Pompey og Liverpool hjemme. Grunnen til at vi kollapser i liten grad noe med manageren å gjøre. Det at vi kollapser skyldes at selvtillitten i Newcastle akkurat nå er helt på bunn. Når vi får et mål imot, virker det som om spillerne mister troen på at de kan snu kampen.

Det du sier her er at manageren ikke har noe med selvtilliten å gjøre.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #258 på: 08. Mars 2008, 19:26 »
Det er ikke vits i å svartmale alt som noen gjør her. Omtrent alle her inne var enige om at vi ikke hadde sjanse på poeng hvis Gerrard og Torres startet. Liverpool på Anfield er 0 poeng, hvertfall i den formen vi er i nå. Nå får vi bare håpe at City putter et par mot Reading.

Nei vi har tross alt scoret hele 3 mål siden KK tok over.

Vi har tross alt vært elendige i hele år. Spillet vårt er bedre under KK enn under Sam. Ser heller at vi taper og skaper sjanser enn at vi skal legge oss bakpå og spille på uavgjort slik vi gjorde under Sam.

Det sier vel det meste.

Så du vil heller se et lag som baserer spillet på motstanderens taktikk i steden for å se et lag som i det minste prøve å spille sitt eget spill?

Så lenge det fører til poeng, så er svaret selvsagt ja. At du foretrekker kollaps på kollaps er for meg en gåte. Men folk er naturlig nok  forskjellige.

Selvsagt foretrekker jeg ikke kollaps. Men vi hadde kollapser under Sam også, bla mot Pompey og Liverpool hjemme. Grunnen til at vi kollapser i liten grad noe med manageren å gjøre. Det at vi kollapser skyldes at selvtillitten i Newcastle akkurat nå er helt på bunn. Når vi får et mål imot, virker det som om spillerne mister troen på at de kan snu kampen.

Det du sier her er at manageren ikke har noe med selvtilliten å gjøre.

Det jeg sier er at KK ikke skal få all skyld for at laget ikke leverer. Vi vet jo alle at KK er oser av positiv tankegang, men resultatene må komme før laget skal få selvtillitt. Vi så det med West Ham i fjor, og forhåpentligvis ser vi det med Newcastle i år.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 08. Mars 2008, 19:33 »
Men jeg har lyst til og skryte litt av Harper idag.
Makan til Spiller med tålmodighet finner faen ikke.
Tenk og sitte benken i 10 år i strekk, og når han får sjansen så står han frem som kanskje den beste spilleren vi har idag.
All ære til Harper

Lauritz

• Gjest
« Svar #260 på: 08. Mars 2008, 20:32 »
Obafemi Martins må starte neste kamp på topp sammen med Owen! Han er en spiller som kan skape mye på egenhånd, og det trenger vi!

Nicky Butt må være en av de dårligste spilleren denne klubben har hatt på flere år! Elendig teknikk, dritt passninger, og han eier ike overblikk!
I tillegg er han utrolig treg med ball, og bremser mye av framdriften..

Vil også gi Harper godkjent. Han er en virkelig lojal spiller som er fantastsk å ha i klubben!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 08. Mars 2008, 21:17 »
Veldig surt og ødelegge nok en kamp pga av personlige feil og dårlig konsentrasjon, slik som skjedde i løpet av de 150 sekundene de scoret to mål på....

Vi opptrer ok i 1.omg. Vi ligger lavt og kjemper, planen er sikkert og kjøre gode og raske overganger, men problemet er at Milner er nesten forsvarsspiller i dag, Owen søker støtte 40m unna målet til Harper, Duff så ut som han løp rundt i transe ute på matta, Smith og Butt duger ikke på kontringer og det endte med at N'zogbia ble alene om å forsøke! Typisk at vår beste spiss, vår beste kontringspiller og vår potensielt desidert beste fotballspiller satt på benken!

Når 2.omg er startet så er kampen allerede ødelagt. Martins kommer inn og herjer litt. Harper får godkjent i dag, og jeg synes   og jeg synees også Taylor og zog gjorde en ok kamp. Spesielt 1.omg. Synes innhoppet til Geremi var brukbart også...faktisk ;)

Kan jo børse:

Harper 7

Beye 5
Faye 5
Taylor 6
Enrique 3

Milner 5
Butt 4
Smith 5
Zog 6
Duff 4

Owen 5

Martins 7
Geremi 6
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 08. Mars 2008, 21:38 »
Synes me skal vera bra fornøyd. Hadde Liverpool gått inn for og vinna med store sifre kunne det lett blitt 8-0
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

nerli

• Gjest
« Svar #263 på: 08. Mars 2008, 21:38 »
gir du enrique 3? Såå elendig va han ikke.. jeg så faktisk positivit offensivt spill av han i 2 omg..

og første målet til liverpool så va enrique maks uheldig !!!

tviler du så kampen !

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 08. Mars 2008, 21:39 »
gir du enrique 3? Såå elendig va han ikke.. jeg så faktisk positivit offensivt spill av han i 2 omg..

tviler du så kampen !

Han fortjener maks tre poeng. I dag syns jeg han sugde skikkelig. Håper virkelig han forbedrer seg noe drastisk, ellers så er han nok en spansk flopp.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #265 på: 08. Mars 2008, 21:55 »
Syntes Enrique var svak på tredje målet med, låg for langt ute og skapte rommet for Gerrard.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 08. Mars 2008, 22:09 »

tviler du så kampen !

Enrique var shaky gjennom hele kampen. Han han ikke med i svingene, både Gerrard og Pennant kom for lett til ute på vår venstreside. Enrique hadde en hel haug med forferdelige klareringer, ante forresten ikke at han var så elendig med høyrefoten. Han gjør selvsagt en stor tabbe på deres første mål, han står sammen med Faye altfor høyt i banen da Torres fosser igjennom og lager 2-0, Enrique opphever offsiden på Gerrard sitt 3-0 mål. Altså gjorde Enrique både større og mindre feil gjennom hele kampen, dessverre. Han er selvsagt veldig uheldig på 1-0, og jeg synes synd på han, men jeg forventer FULLSTENDIG konsentrasjon fra spillerne og han burde heller bare gitt en corner hvis han ikke var 100% sikker på at han kunne klarere ballen ut til innkast. Såpass må vi kunne forvente av fotballspillere som trener 20t i uka og tjener godt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 08. Mars 2008, 22:53 »
Hvordan kan du si at han gjør en stor tabbe på 1-0 målet? Alle forsvarsspillere ville da forsøkt å klarere på samme måte som Enrique, det er bare det at han er forferdelig uheldig som treffer Pennant akkurat der han gjør.

Uheldig er selvsagt riktig, men langt i fra noen tabbe.
« Siste redigering: 08. Mars 2008, 22:54 av danield »

nerli

• Gjest
« Svar #268 på: 08. Mars 2008, 23:33 »
enig i at han var uheldig.. maks uheldig som treffer pennant ..

og enrique var litt offensiv god i 2 omgang og viste fin teknikk ..
gutten er vel neppe i topp form heller.. så jeg tviler han blir en flopp..  han har god teknikk og styrke og er fortsatt ganske ung ..

husker bramble gjorde gigant feil.. men han gidde dere 4,5 på børs... så dårlig var ikke enrique i dag !!!!!!!! han fortjener minst 4 .. hadde han vært litt bedre defansiv hadde han fått 5 ..

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 09. Mars 2008, 02:07 »
Alt i alt var denne kampen som forventet. Torres og Gerrard var de 2 vi var redd, og håpet var benket i denne kampen, så heldig var vi ikke.... Og det viser både resultatet og assist statistikken. Å komme under for Liverpool gjør oppgaven helt umulig for nesten alle lag her i verden. De er ekstremt gode og kompakte bakover. Eneste laget jeg i utgangspunkte har mer respekt for når de leder 1-0 er chelsea. Og når vi appåtil spiller uten selvtillit på borte bane.. hva kan vi egentlig forvente?

Det første målet vi får imot oss idag er typisk for et lag i motgang! Det er faktisk helt umulig at noen skal klare å gjøre det der med vilje omså de faktisk prøver. Og når du sliter som klubb, og ligger nede i sumpen. Så er det veldig lett at det kommer flere smeller i ansikte.

Problemet til Newcastle nå er at ALLE vet at de er bedre en det de faktisk leverer. Det er lettere å spille på Wigan, Sunderland, Reading og Fulham om dagen. For dette er lag som har som mål å være middelhavsfarere, vi vil opp til topp 4. Vi har store profiler i klubben, og er kjent for å ha blandt Englands beste fans. Når vi ligger helt nede i sumpen så må vi jobbe oss opp. De andre klubbene "vet" at de er "dårligere." Det er mindre press.. Hvis de slår Liverpool er det en bonus, vi MÅ slå Liverpool, for vi vil være bedre en dem! Derfor vil det ta lengre tid, og veien vil være mye mye tyngre.

Å si at Keegan ikke klarer jobben, og at han er utdatert og ikke har noe å komme med lengre. Det synes jeg er feil. Han sitter på restene av et Newcastle lag som ikke er verd sinn vekt i småstein engang om dagen. Noen sier at vi tok poeng under Big Sam... Ja det gjorde vi, men det var et lag som spillte full av selvtillit, og optimisme for framtiden. Men samtidig som vi tok poeng, så har vi bare 2 kamper under Big Sam som vi faktisk kan si at Newcastle spillte god fotball og har vært det klart førende laget. disse kampene var imot Arsenal og Bolton. Ellers har det vært ekstremt mye flaks som har gitt oss den sesong starten vi har fått...

bare for å ha det sagt, god fotball er ikke i mine øyne verken offansiv eller defansiv fotball, men fotball der vi faktisk får til det vi prøver på. Fotball der passninge sitter, og laget spiller som et lag. Om det er med Bjørnebye passninger... Så får det være, så lenge det funker, og Big Sam fotballen funket ikke.

Jeg er optimistisk for framtiden, og vi berger restene av sesongen og lander nok akkurat over streken i siste serierunde imot everton 11 mai...
Han kom, ble mett og dett var dett....