20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chris Hughton  (Lest 111295 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chris Hughton
« Svar #180 på: 17. Jan. 2010, 20:50 »
Mer og mer som taler for det ja. Spesielt dersom denne sesongen ender med opprykk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 17. Jan. 2010, 21:42 »
Tenkt om det skulle gå så bra at vi faktisk fikk oppleve å forlenge kontrakten til vår manager. Det kaller eg et monster sprang for denne klubben !  :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #182 på: 17. Jan. 2010, 22:26 »
Hehe. Faktisk! :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #183 på: 31. Mars 2010, 12:28 »
Jeg har egentlig hele tida vært litt skeptisk til at Hughton fikk kontrakt på to år, men han har helt klart overbevist meg, ved å være jordnær, få skryt av spillerne og ikke minst holde laget sammen.

Håper og tror nå faktisk også han er den rette neste sesong, og at styret har litt is i magen om det skulle komme litt motgang.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #184 på: 31. Mars 2010, 16:14 »
I mitt hodet så skal en være temmelig kald visst de "sparka" hughton etter det han har fått til denne sesongen. Han fortjener en sjangse i PL neste sesong. Må innrømme att eg var veldig skeptisk til hughton som manager, men han har gjort en fantastisk innsats i år. Han har fått tilbake spiller gleden i nufc, handla de rette spillerane i januar og ikke minst sammholde er tilbake. Newcastle spiller finere fotball til tider, en for et år og to siden og forsvaret har vert bedre denne sesongen en den var på dei 2-3 siste sesongen i PL.

Og ikke minst skryte alle spillerene av han. ( har vertfall ikke fått med meg at noen har klaga)

håper hughton får det til i PL og:)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #185 på: 31. Mars 2010, 23:43 »
Jeg har et ambivalent forhold til Hughton.
Jeg ser at spillerne liker ham, men er ikke sikker på at en kompismanager er det som skal til for å snu motgangen når den kommer i PL.
Jeg ser at han delegerer makt i garderoben, og det er kjempebra, så lenge som den gruppen som representerer spillerne ikke tenker på sine egne plasser på laget.
Jeg ser at vi leder CCC, men jeg ser ikke at vi har en plan i spillet vårt, men tvertimot at de fleste poengene våre kan tilskrives kvaliteten på mannskapet vårt.
Jeg ser at vi har en del gode unge spillere, men jeg ser ikke at de satses på( LuaLua, Ranger, Kadar +++)
Jeg ser at Hughtin får skryt for å ha kvittet seg med daukjøtt verdt £200m, men hvem har stått for dette egentlig? Jo fat Mike...
Kort sagt: Jeg er mye mer positiv til CH nå enn for 6 mnd siden, og jeg vil ikke sparke ham før neste sesong. Jeg håper at han kan bli vår alex ferguson (Men hvem tror DET om ham?). Jeg synes det blir tull å sammenligne CH med AS, da det blir hypotetisk omAS hadde greid det samme, men jeg tror at de fleste managere kunne fått oss opp igjen på en sesong. Muligens utenom den gale trollmannen fra skottland.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 01. April 2010, 11:30 »
Jeg er stort sett uenig i alt som du (bjørni) skriver over her. Men for å nevne de jeg mest er uenig i vil jeg begynne med ungguttene som du mener ikke blir satset på.
Ranger står med 30 kamper i inneværende sesong og Kadar står med 14 kamper foreløpig. LuaLua er blitt lånt ut for å få kampmatching på et høyere nivå og det samme har Fraser Forster. I tillegg til dette har NUFC en ganske ung stall og startellver. Guthrie (22), Simpson (23), Enrique (24) og Carroll (21) er jo alle faste. Bortsett fra Butt og Harper er det ingen andre spillere i stallen som er passert 30 år, noe som bidrar til at snittalderen for alle de med kamper denne sesongen er på litt i overkant av 25 år. Dette er et lag for fremtiden.

En annen ting jeg stusser litt over er at du ikke ser noen plan over spillet. Du ser vel at vi defensivt er meget godt organsiert!? Selv med store utskiftninger i den bakre fireren sliter motstanderne med å komme seg til målsjanser. Offensivt ser man jo at Hughton vil at laget skal raskt i angrep og benytte seg mye av kantspillet. Men mye grunnet elendige baner og veldig defensive motstandere er vi blitt tvunget til å slå mye langt. Egentlig en effektiv måte å spille på det også når Carroll dominerer såpass i luftrommet og er like god og sterk til å holde på ballen.

Til sist vil jeg si at når det kommer til å kvitte med daukjøttet så var det vel mye av at spillerne selv ønsket seg vekk som var årsaken til det. Når vi i sesongoppkjøringen tapte 1-6 for Leyton Orient var jo det med spillere som Duff, Martins, Xisco, Beye og Geremi. Jeg kan ikke si jeg savner noen av dem. Bassong ville jo f.eks. vekk omtrent før fjorårsesongen var over.......

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 01. April 2010, 11:37 »
http://www.nufcblog.com/2010/04/01/chris-hughton-out-at-newcastle-owner-fires-manager/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

:o

Haha, det der er jo det største tøv. Har lest noe lignende i engelsk presse også. De har lite å gjøre på og da er det jo naturlig å se på Castle: CHs manglende PLerfaring må jo så være et yndet mål og så er det bare å trylle fram noe om den alltid kontroversielle MA og resultatet er en histiorie som er bare oppspinn.

Håper ingen er så naiv at de biter på dette tullet. For det første tror jeg ikke Jose er interessert i å droppe CL og toppen i Italia mot Castle. For det andre er han en av verdens best betalte manager. Castle har ikke råd til å lønne ham, og MA er definitivt ikke den typen interessert i å betale så mye. Og for det tredje, jeg tror heller ikke Jose er av den snille typen: Dvs er ville til å ofre millioner i lønn for at evnt. å få Castlejobben. Og for det fjerde: Det er vel veeldig lite sannsynlig at MA vil sparke CH når han endelig begynner å få fansen på sin side igjen.

OG FOR DET FEMTE, DET ER 1. APRIL I DAG!!! :D
« Siste redigering: 01. April 2010, 11:39 av InspectorC »

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #189 på: 01. April 2010, 13:00 »
Jeg ser at vi har en del gode unge spillere, men jeg ser ikke at de satses på( LuaLua, Ranger, Kadar +++) (skrevet av bjørni)

hadde newcastle satsa meir på sånne unge spillera i år så tviler eg sterkt på at vi hadde låge der vi ligge i dag på tabellen. Første prioritet er å rykke opp og det hadde ikkje vi klart med å satse på talenter.....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #190 på: 01. April 2010, 15:39 »
OG FOR DET FEMTE, DET ER 1. APRIL I DAG!!! :D

No shit?
Hadde tenkt å se om det var noen som faktisk gikk på den da :P
Alle vet (burde vite) at Hughton ikke får sparken før han har prøvd seg i PL da.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #191 på: 01. April 2010, 16:17 »
Jeg registrerer det du sier Frode, men dette blir vi nok aldri enige om. Å leie ut en spiller er ikke det jeg mener med å satse på ham. Jeg sliter også veldig med å se den ffensive rett på mål taktikken du snakker om, med unntak av helt i det siste. At vi bruker Best istedenfor Ranger sierogså sitt om satsingen på talent. Veldig mange av kampene han har fått har vært pga mangel på alternativer eller svært korte innhopp. Det samme gjelder vel kadar.

Jeg er jo enig i at vi har en ung stall i utgangspunktet, med de spillerne du nevner. Jeg vil likevel ikke si at guthrie, tayls kan kalles unge når de er  24 år. Det er de som er rundt 20 jeg mente.

Men for all del: CH har gjort en mye bedre jobb en jeg trodde og fryktet på forhånd, men jeg heller likevel i retning av at han ikke er en spesielt god manager. La oss bare si det sånn at jeg håper du får rett og at jeg tar grusomt feil. Ingenting hadde vært bedre...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 01. April 2010, 18:42 »
Ja men ærlig talt, er ikke Best et talent da? Han er jo kun 23 år og ingen kan vel si at han ikke har fremtiden foran seg. Nå har han vært i klubben nøyaktig i 2 mnd. Det er jo ingenting omtrent. Men det er jo vanlig her på forumet det at om man ikke storspiller med en gang er man ingenting å satse på heller........

Guthrie er heller ikke mer enn 22 år (snart 23). Jeg vil si at en spiller i den alderen fremdeles kan utvikle seg stort.

Når det kommer til Ranger står han med 7 starter, 23 innhopp og 2 mål. Kadar står med 8 starter og 6 innhopp. Det beviser jo at de veldig ofte er tatt ut i troppen til kampene og får jevnt over brukbart med spilletid.
18 år gamle Ryan Donaldson står også med 1 start og 2 innhopp i årets sesong. Haris Vuckic (17 år) står med 1 start og ett innhopp denne sesongen, men har jo vært lenge ute med skade, desverre. Også Ben Tozer har 1 start og 1 innhopp denne sesongen som midtstopper. LuaLua står med 2 starter og 1 innhopp denne sesongen, men er blitt lånt ut siden nyttår vel. James Tavernier har også fått 1 start denne sesongen, da var han fremdeles bare 17 år.
I tillegg har flere av disse ungguttene vært på benken ved flere anledninger under CH sin ledelse. Så ved hard jobbing på treningene, god moral og innstilling, og gode kamper for reservelag og U-laget så skal man ikke se bort fra at man får sett et par av dem litt oftere.

Når det kommer til CH og hans måte å spille på har jeg aldri sagt at han spiller offensiv fotball. Han prioriterer det defensive først ser det ut som. Men at han offensivt vil raskt i angrep og benytter seg mye av vingspill synes jeg at man har sett hele tiden når sjansen byr seg. Men dette tror jeg man vil se bedre til neste sesong. Da møter man ikke lag som legger alle man bak ballen på en bane som tidvis minner om en potetåker.

Om dette holder i PL gjenstår og se, men jeg håper ihvertfall det.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #193 på: 02. April 2010, 12:27 »
http://www.nufcblog.com/2010/04/01/chris-hughton-out-at-newcastle-owner-fires-manager/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

Hehe, skjønnte med engang jeg leste den artikkelen at dette var en aprilspøk. Men det hadde heller ikke sjokkert meg om det hadde stemt. Med Mike Ashley hadde ingenting sjokkert meg.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #194 på: 03. April 2010, 19:06 »
Jeg er ikke av de mest lojale supporterne av CH, men jeg vil bare si at han fortjener å starte neste sesong som NUFC manager. Og så vil jeg si til Frode at Best nok ikke er et NUFC talent selv om han var god i Coventry. Det er mer en kjennsgjerning enn en ønskelig konklusjon