20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chris Hughton  (Lest 111239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chris Hughton
« Svar #165 på: 13. Des. 2009, 11:26 »
Jeg er fortsatt ikke overbevist av CH. Huske på at denne sesongen sålangt har vært en gedigen sportslig opptur. Blir spennende å se om han takler motgang.
(noe jeg håper han gjør) får vi 2 tap på rappen nå vil det være en helt annen stemning på forumet, og i newcastle. Det er da han må overbevise de som fortsatt er skeptikere.

Når det gjelder Shearer tror jeg han kunne gjort en like godt jobb som CH. Men det blir bare antagelser. Vi har det beste spillermaterialet i CCC og fantastiske supportere. VI skal være i toppen. Bragden til CH er at han har fokusert mest på det sportslige. han er klok i media. Og han har fått spillerne på sin side.
Samtidig har klubben heldigvis kvittet seg med en del spillere som ikke var bra for moralen i klubben.

Vi har jo hatt motgang denne sesongen! Og den takla CH og laget med 7 seirar på rad. Er ikkje det bra nok så skjønnar eg ingenting.
Og ein av dei viktigaste tinga CH har gjort nemnar du ikkje i det heile teke - > Fått skikk på FORSVARET.
Dessuten på papiret har vi kanskje det beste laget, men det er langt frå nok. Noko sesongen i fjor beviste til dei grader. Viss laget og CH fortsett slik dei har gjort dei siste 8 kampane, så skjønnar eg ikkje heilt kvifor ikkje CH ikkje skal få sjansen i PL (?) .

PS. Den største trusselen mot denne klubben er eigaren, ingen andre.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 13. Des. 2009, 13:40 »
Jeg er ikke negativ til CH som trener i CCC.  Men jeg er fortsatt ikke overbevist. (tenker som langsiktig manager) Og om vi rykker opp, så fortjener han klart en sjangse i PL. Jeg sier bare at det blir en helt annen hverdag. Og jeg vet ikke om CH er god nok der. Jeg er ikke overbevist om at CH kan vere like god for oss i PL. Egentlig er det fortidlig av meg å komme med synspunkter rundt dette nå. Vi må først rykke opp, og så diskutere CH etter det.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 13. Des. 2009, 19:05 »
Chris Hughton er en god motivator, en fin trenertype. Men han er i mine øyne ingen lagleder, managertype. Hvorfor ikke?

Først og fremst på grunn av svært manglende taktiske egenskaper. Han lærer som han går. Men han har hatt en del fæle taktiske grep denne sesongen, og jeg synes fremdeles han har langt igjen på dette feltet.

Jeg synes ikke han er så dyktig på man management. Han er nok god på personlig oppfølging på treningsfeltet, men å legge til rette for at hver enkelt spiller skal være en veldig viktig del av laget synes jeg ikke er all verden. Jeg synes opptil flere spillere har en tendens til å falle utenfor i hver kamp jeg ser. Jonas har aldri kommet inn i det under Hughton. Han har ingen spesifikk rolle. Han spiller etter innfallsmetoden, og da blir det som det blir. Svært variabel kvalitet. Er også svært skeptisk til at Andy Carroll ikke virker å spesielt mye bedre enn forrige sesong. Han er fremdeles den som vinner mye i lufta, og han scorer noen mål, men han er altfor usikker foran mål.

Og selv om han er en god motivator, er jeg høyst usikker til hvordan han greier å forandre på spillernes tankegang. Vi hadde en downperiode, men kom oss ut av det, men jeg er ikke så sikker på om det skyldes godt mentalt arbeid fra Hughtons side. Jeg føler mer det handla om å få inn enkelte spillere, vente på at Harewood skulle finne formen og rett og slett bare vente på enklere motstand. Jeg er svært skeptisk til om vi ville greid å snu denne negative trenden i PL like fort som vi snudde den i CCC.

Det er svært viktige manageregenskaper som man management og taktisk kløkt, evnen til å tenke utenfor boksen, som er Hughtons største mangler. Dette er egenskaper jeg tror Shearer har. Vi klarer oss utmerket godt i CCC med en coach som manager, men vi vil ikke klare det i PL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 13. Des. 2009, 19:23 »
Joda, jeg synes likevel argumentasjonen din bærer litt for mye preg av hvordan du ser for deg at det kanskje kan bli. Jeg er slett ikke så sikker som deg, og foretrekker å ikke reparere noe som ikke er ødelagt.

Alt lå til rette for at en merittert utenlandsk trener skulle gjøre det bedre enn Sture Fladmark i Lyn, det førte til at de mistet seriegullet. Du vil at vi skal bytte ut en manager som har ledet laget vårt til serieledelse til fordel for en som ikke har noe å vise til som manager, en som kun har et navn som spiller. For å kjøre en ufattelig forferdelig sammenligning er det faktisk litt som at Martin Andresen fikk jobben i Vålerenga på grunn av sitt navn som spiller.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 14. Des. 2009, 14:49 »
Jeg skjønner heller ikke hvordan folk kan skryte sånn av Chris Hughton.
Det skulle bare mangle at vi leder tabellen. Vi har jo det klart beste laget, og jeg tør påstå at vi har bedre spillere på samtlige posisjoner enn de lagene under oss.
Hvis vi rykker opp og Chris Hughton er manager så er jeg nesten helt sikker på at vi rykker ned igjen. Glemmer ikke de kampene han hadde ansvaret for etter at Keegan sa opp. Det skremmer meg å tenke på at Ashley blir i klubben, for jeg føler meg rimelig sikker på at han lar Chris Hughton fortsette som manager selv i Premier League. Jeg mener ihvertfall at Chris Hughton ikke er mannen som kan ta oss mot nye høyder igjen. Vi trenger en manager med et navn, og som får tid og midler til og gjøre jobben sin. Chris Hughton er en trener, ikke en manager.
Jeg er takknemmelig for alt han har gjort for klubben, men jeg håper ikke at han blir permanent manager etter sesongen. Skulle egentlig bare ønske at Shearer hadde fått fortsette, og blitt permanent manager. Da hadde jeg sett lyst på framtiden. Tror ikke vi hadde hatt færre poeng pr nå dersom Shearer hadde vært manager, og jeg tror ikke Newcastle hadde gjort det noe bedre i de siste 8 kampene av fjorårets sesong med Chris Hughton som manager. Shearer hadde nesten en umulig oppgave foran seg, og jeg mener han ikke fikk vist hva han kunne sånn som situsjonen var den gang.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 14. Des. 2009, 15:15 »
Men argumentene henger jo ikke på greip. Når vi tapte kamper under Hughton i fjor, var det fordi han var dårlig, men når vi tapte under Shearer var det pga dårlig utgangspunkt. Greit nok at han er en helt, men det er absolutt ingen harde resultater som tilsier at han er en god nok manager for NUFC pr. dags dato. Alt tyder på at pr. dags dato er Hughton en bedre manager og jeg har enda til gode å se et argument basert på noe annet enn synsing som sier noe annet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 14. Des. 2009, 15:36 »
Hva er det egentlig som tyder på at Hughton er så mye bedre enn Shearer?
Hvordan vet du at Shearer ikke kunne ha levert samme resultater, eller bedre, enn Hughton denne sesongen?

Jeg greier ikke helt å se hva det er Chris Hughton har gjort i løpet av høsten som er så utrolig fantastisk, og som er den åpenbare årsaken til at vi leder serien?
Jeg synes egentlig ikke vi skal være overrasket over at vi er det mest stabile laget i en høyst ustabil serie. Jeg synes ikke vi skal anse tre serietap som "over all forventning".

Det som overrasker meg er at resten, WBA inkludert, er så mye mer ustabile enn vi er. For jeg synes ikke vi har vært så gode som enkelte vil ha det til. Finspillet har jeg til gode å se, jeg skjønner ikke helt hvorfor Hughton gjør de grepene han gjør innimellom.

Ikke at jeg har noen planer om å bytte ut Hughton i løpet av sesongen, på langt nær, men jeg ser ikke hvorfor og hvordan han har blitt en mye bedre manager i løpet av et års tid. Jeg greier bare ikke å se det.

Sånn som vi tilsynelatende spilte mot Barnsley ville vi trolig tapt 2-0 eller 3-1 mot nesten hvilket som helst PL-lag, med unntak bunnlagene, som er på nivå med de lagene vi møter i Championship. Det kan ingen være i tvil om. Så hva er det da som er så imponerende? Hvor mange poeng har vi ikke fått denne sesongen fordi motstanderene ikke er i nærheten av å holde samme nivå som vi gjør på vårt beste? Hva er det som tilsier at dette vil holde til en ok plassering i PL neste sesong?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 14. Des. 2009, 16:32 »
Hva er det som tyder på at Shearer hadde klart det samme. Du vet hva du har og ikke hva du får, noe som er spesielt tydelig i dette tilfellet ettersom Shearer ikke har oppnådd noen ting som manager. Selv om jeg ikke tror det kommer til å bli tilfellet med Shearer er det da jammen mange gode fotballspillere som aldri blir gode trenere.

Jeg husker også flere som trodde vi kom til å rykke rett ned til league 1 denne sesongen. Jeg tror faktisk du sa det selv Joakim, men det er klart, når seirene kommer er det likevel ingen stor prestasjon.

Jeg sier da ikke at Hughton er en fantastisk god manager, men jeg synes han har gjort en god jobb nå, og det er INGETING Shearer har å vise til som tyder på at han pr. dags dato ville vært et bedre valg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 14. Des. 2009, 16:52 »
Det er riktig at jeg fryktet det verste foran denne sesongen, men laget har vist seg å være bedre enn fryktet. Og Chris Hughton har gjort en bedre jobb enn fryktet.

Når det er sagt, så ser jeg likevel ikke hva Chris Hughton har gjort som tilsier at Alan Shearer ikke kunne gjort det samme. Ja, det er mange gode spillere som ikke blir gode managere. Altfor mange. Men jeg har ingen tro på at Shearer er en av dem. Selv om han mislyktes med sitt oppdrag i sine første tre måneder i jobben.

Shearer har ikke vist noen ting. Den er grei. Men jeg ser ikke at Chris Hughton har vist spesielt mye mer. Ok, så vi leder serien. Hva er det som tilsier at det ikke hadde skjedd under Alan Shearer? Før sesongen startet sto jo herrene Shearer og Hughton ganske så likt i forhold til tidligere prestasjoner. Shearer hadde riktignok kun tre måneder bak seg som manager, mens Chris Hughton har vært en dyktig coach i mange år, og har vært caretaker et par ganger før, uten videre stort hell.

Så jeg vil si at Shearer og Hughton sto ganske så likt før sesongen startet. Så hvorfor kunne ikke vi ha hatt en liknende sesongutvikling med Shearer ved roret?
Forklar gjerne det.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 14. Des. 2009, 16:57 »
Jeg kan ikke vite det. Det er likevel ikke noe som tyder på at det hadde gått så enormt mye bedre, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så bra å skifte bare for å skifte.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 14. Des. 2009, 17:07 »
Skifte bare for å skifte? Jeg snakker om å skifte manager etter sesongen, dersom vi rykker opp, av den enkle grunn at jeg mener Chris Hughton ikke er god nok til å lede oss i Premier League. Hvorvidt Alan Shearer er den som bør overta, er en helt annen sak. Jeg ser gjerne at en mye mer erfaren og mye mer merittert manager overtar.
Og jeg synes generelt sett at Chris Hughton ikke skal være manager.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 14. Des. 2009, 17:14 »
Om vi kan få inn en merittert manager er det selvsagt topp, men det jeg sier er jo faktisk bare at jeg ikke ser at Shearer ikke er bedre enn Hughton pr. dags dato, jeg har ikke sagt noe om at Chris Hughton skal være manager i Newcastle for evig og alltid.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 14. Des. 2009, 17:25 »
Jeg synes egentlig ikke vi skal være overrasket over at vi er det mest stabile laget i en høyst ustabil serie. Jeg synes ikke vi skal anse tre serietap som "over all forventning".

Stemmer ikke helt overens med spådommer om League 1.

Men det stemmer at vi har den beste troppen på tross av spillerflukten i sommer(det sier litt). Hughton viktigst jobb har vært å skape et samhold i laget, og gi de lysten på å spille sammen. Få de til å blø for drakten som er nevnt ganske hyppig her på forumet. Var mangel av dette som gjorde at vi rykket ned. Nå har han faktisk klart det, men å spå hva Shearer hadde klart blir en for søkt problemstilling. 
Vi må forholde oss til hva vi har, og så lenge ting går bra så er det ingen grunn til å forrandre på dette. Det kan være at folk i klubben skjønner at Hughton ikke er den rette når den tid kommer. Men for å være helt ærlig så er det MA vi snakker om. Vil helst ikke at det er han som utnever vår neste manager, for bare å selge klubben til en ny eier som vil ansette en ny igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 17. Jan. 2010, 04:53 »
http://www.guardian.co.uk/football/2010/jan/17/newcastle-chris-hughton

Chris Hughton ser ut til å være en aldri så liten mester i man-management!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 17. Jan. 2010, 11:06 »
http://www.guardian.co.uk/football/2010/jan/17/newcastle-chris-hughton

Chris Hughton ser ut til å være en aldri så liten mester i man-management!

Hehe, selvsagt. CH er jo best. Hvis vi nå rykker opp så mener jeg han bør forbli manager så lenge vi holder oss i PL. Vi trenger kontiniuitet.