20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chris Hughton  (Lest 112031 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chris Hughton
« Svar #150 på: 06. Des. 2009, 12:52 »
Jeg har ikke noe i mot måten spillerene har blitt signert på. Av alle som har blitt hentet inn, er det kanskje bare Løven som holder PL-klasse, selv om Pancake virker lovende.

Kontraktspolitkken som føres er også et resultat av økonomien i klubben. Hvis vi nå klarer å rykke opp på første forsøk, tror jeg klubben er på god vei til å bli frisk. VI har kvittet oss med godt over 200 mill i lønnsutgifter, samtidig har vi ikke gjort noen dyre investeringer mens vi var i Wanker. Det som virkelig hadde vært skummelt, er å hente inn dyre spillere nå og ender opp med å ikke rykke opp.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 11. Des. 2009, 10:29 »
Gratulerer med dagen, Stratford Supremo!  :-*

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #152 på: 11. Des. 2009, 11:41 »
Eg har også lenge hatt litt problemer med å sjå CH som den langsiktige manageren i Newcastle, men eg har aldri nokon gong som newcastlesupporter sett eit beire strukturert forsvar enn i år. Eg har heller ikkje hatt eit roligare liv når det kjem til avisskriving om negative ting rundt klubben! CH uttalar seg korrekt heile tia, og har framleis ikkje sagt eit skeivt ord til media. Ranger får den matchinga han fortjener. Husk at han framleis er 18 år, og blei henta opp til reservelaget i fjor! Det handlar om å ta små steg frammover og få med seg det som er basic. Vi vil gjerne sjå meire til dei unge talenta som LuaLua osv, men vi veit ikkje korleis dei gjer det på trening! Vi har sett dei i LigaCuppen, men der blei vi absolutt overkjørt! Så skal vi satsa på talenta framfor opprykk? Skal 16-18 år gamle gutar bli sittande med ansvaret for at Newcastle United framleis blir eit CCC lag? Eg kunne ogdt sett meire av innhopp på slutten av kampar osv, men akkurat no handlar det om å rykke beint opp, og matche folk som faktisk kan gjøre ein innsats om vi får skadar! CH har gjort ein knallgod jobb så langt, og ser ut som om han er på rett vei. No må vi gje han tia til å feile, og han må faktisk få feile litt før vi sparkar han beint ut av klubben slik vi har gjort med kvar ein manager sia King Kev regime nr 1... Inkludert Sir Bobby!! No har vi ein fornuftig manager som har respekt i spelergruppa, gje han litt tid!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 på: 11. Des. 2009, 12:45 »
All hail til siste talar her.

Hughton er ikkje verdens beste manager, men vi er heller ikkje verdens beste klubb. At forsvaret som er stabilt i dag kan få større vanskar neste år er heva over ein kvar tvil,  men ein skal ikkje undervurdere effekten sjølvtillit kan ha. No som vi faktisk har ei sentrallinje som VIL spele for klubben, som er dedikert til fans, klubb og manager, og som har evner til å spele på eit høgare nivå enn CCC (Harper - Colo/S.Tayls - Smith - Nolan). Dette er ei linje som er betre enn fleire av dei i PL. Med sjølvtillit, backing av fansen, forhåpentlegvis ein betre eigarsituasjon og KONTINUITET har vi gode sjansar til å berge oss dersom vi rykkjer opp til PL.

Så får vi bygge sakte, men sikkert vidare. Vi har eit kjempeakademi, og forhåpentlegvis har nedrykket og den påfølgjande edruelege suksessen lært oss at dette er vegen å drive ein fotballklubb. Kontinuitet og edruelegheit.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 11. Des. 2009, 20:26 »
Jeg er ikke enig. Han skal få lov å sitte ut sesongen. Det skulle bare mangle. Vi kan ikke bryte opp når vi er så til de grader i siget som nå.

Men jeg mener Chris Hughton har altfor mange mangler til å være manager i Premier League. Det er selvfølgelig noe helt annet å ta over etter Joe Kinnear. Det er en jobb jeg ikke unner en sjel. Men jeg mener at Hughton kan gå tilbake til jobben som trener evt. nestkommanderende med god samvittighet dersom han leder oss til ligaseier og opprykk på første forsøk. Da har han gjort en så god jobb at den ikke lar seg toppe. Og da er det like greit at han trer til side, og overlater roret til en SKIKKELIG manager.

Med en ny eier på plass og et sylferskt opprykk på samvittigheten vil vi være mye mer attraktive på markedet, både hva angår spillere og managere. Og så lenge Hughton fremdeles har en aktiv og viktig rolle i en ny managers stab, så vil ikke spillerne kunne savne ham, og han kan bidra til at overgangen til en ny manager blir mykere, om så skulle være nødvendig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 11. Des. 2009, 22:43 »
Joakim, du prater så mye om disse manglene til Hughton....Kan du fortelle oss hva disse manglene er, og på hvilken måte det vil hindre han i å gjøre en god jobb også etter at vi har rykket opp?

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #156 på: 11. Des. 2009, 23:30 »
manglende erfaring som manager, og på PL-nivå ikkje minst, som er veldig viktig... bla bla bla - kommer svaret til å bli... han gjør ein kjempe-jobb! Håper Shearer får seg ein managerjobb snart også, så han kan ta over fergueson-style, berre svart-kvitt=)
Venter i spenning...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 11. Des. 2009, 23:42 »
Manglende erfaring kan ihvertfall ikke Joakim bruke som argument, all den tid han skriker etter Shearer! :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 12. Des. 2009, 12:18 »
Manglende erfaring kan ihvertfall ikke Joakim bruke som argument, all den tid han skriker etter Shearer! :)

Akkurat, tenkte å si det samme selv. CH har faktisk bøttevis med erfaring som trener, men ikke så mye erfaring som manager.  Shearer har INGEN av delene, NULL erfaring som manager eller trener. Og likevel vil Jokke at han skal ta over. Blir helt feil.

Jeg har vært en av de skarpeste kritikerene til CH, spesielt i begynnelsen av sesongen. Jeg synes han har gjort fremskritt som manager.  Han tør nå å ta litt tøffe valg. Som f.eks å bytte ut spillere hvis vi spiller dårlig.  Og han er ikke redd for å bruke talenter.  Forrige sesong foretok han sjelden bytter og når de ble gjort kom dem for sent.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 12. Des. 2009, 13:11 »
Blir ihvertfall spennande å følge Lee Clark dei neste åra, skulle ønske Shearer ville gå en lignande "skule". Blir for meg også helt feil å ansette Shearer når vi ikkje har noko som helst peikepinn på kor dyktig manager han er. Store respekterte folk som har vore glimrande kapteinar på fotballbana har ofte vist seg dårlige når dei skal ta over trenaransvaret. Vil selfølgelig ikkje avskrive Shearer, skulle bere ønske han ville skaffe seg litt erfaring før han blir vurdert som Newcastle-manager. Akkurat no er ihvertfall et managerbytte noko vi ikkje treng å tenke på.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 12. Des. 2009, 13:15 »
Blir ihvertfall spennande å følge Lee Clark dei neste åra, skulle ønske Shearer ville gå en lignande "skule". Blir for meg også helt feil å ansette Shearer når vi ikkje har noko som helst peikepinn på kor dyktig manager han er. Store respekterte folk som har vore glimrande kapteinar på fotballbana har ofte vist seg dårlige når dei skal ta over trenaransvaret. Vil selfølgelig ikkje avskrive Shearer, skulle bere ønske han ville skaffe seg litt erfaring før han blir vurdert som Newcastle-manager. Akkurat no er ihvertfall et managerbytte noko vi ikkje treng å tenke på.

Absolutt. Lee Clark gjør det brukbart nå, og samme skole skulle Shearer ha gått som du nevner. Først da skulle han fått muligheten til å ta over castle.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #161 på: 12. Des. 2009, 14:21 »
Det er vel flere av storspillerne våre fra 90-tallet som jobber som trenere/managere for tiden. Hadde vært interessant å se et manager- og trenerteam bestående av Shearer, Beardsley, Clark og Speed etc. i fremtiden en gang.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 12. Des. 2009, 22:05 »
Jeg er fortsatt ikke overbevist av CH. Huske på at denne sesongen sålangt har vært en gedigen sportslig opptur. Blir spennende å se om han takler motgang.
(noe jeg håper han gjør) får vi 2 tap på rappen nå vil det være en helt annen stemning på forumet, og i newcastle. Det er da han må overbevise de som fortsatt er skeptikere.

Når det gjelder Shearer tror jeg han kunne gjort en like godt jobb som CH. Men det blir bare antagelser. Vi har det beste spillermaterialet i CCC og fantastiske supportere. VI skal være i toppen. Bragden til CH er at han har fokusert mest på det sportslige. han er klok i media. Og han har fått spillerne på sin side.
Samtidig har klubben heldigvis kvittet seg med en del spillere som ikke var bra for moralen i klubben.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 12. Des. 2009, 22:09 »
Vi hadde da en tøff periode uten seier på 4 kamper, og jeg vil påstå at vi har reist oss ganske godt etter den tunge perioden.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 12. Des. 2009, 23:52 »
ja. 2 tap og 2 uavgjort. Var ikke mange lovprisninger av CH i den perioden.
men poenget mitt er at ting snur veldig fort, og kommer vi inn i en tøff periode så så blir plutselig alle negative. Og hvis han ikke klarer å snu trenden etter 2 tap, blir det bare verre og verre. Vi snur oss litt etter vinden.
CH har uten tvil bevist at han kan ta laget opp i PL.  Og da fortjener han en sjangse til å forsøke å holde oss oppe.

Men er han mann nok til å takle presset i PL? tap etter tap? Det vet vi ikke.
Vi må passe oss for å overvurdere ham.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /