20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 151323 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #1080 på: 12. Nov. 2008, 12:54 »
Men han var helt til han kom til TIL regnet som midtbanespiller. Var først i vinter at han ble rendyrket som back (etter eget utsagn).

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 12. Nov. 2008, 13:03 »
Jeg vil konkludere med at både Høgli og Hamoud er to BREDDEspillere, at en er på landslaget og den andre i landslagsdiskusjonen tyder på at Norge har et hælvettes stort problem på høyrebacken!! Vi har også Høiland, men ingen internasjonal klasse over han heller.

Får håpe Nordtveit kan ta høyrebacken inntil han er klar for midtstopperplassen på landslaget, et eller annet nokså drastisk må vi gjøre på den plassen!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1082 på: 12. Nov. 2008, 13:10 »
Tror ikke du har sett så veldig mye til verken Høgli og Hamoud.
Høgli vil takle høyreback plassen bedre på landslaget enn f.eks J-A Riise gjør på venstre backen! Må ikke skue hunden på hårene bare fordi spilleren:
1) kommer fra et sted nord om Trondheim
2) ikke tjener 3 mill+ i året.

Jeg er ganske sikker på at det er mange spillere i de mindre tippeliga klubbene som ville gjort en minst like god innsats på landslaget hvis de fikk tid til å vise seg frem. Da mener jeg mer enn 15 minutter i en privat landskamp.

Men så lenge vi har proffer i Europa så foretrekkes de pga navnet og lønnslippen. Om de sitter aldri så mye på benken i klubblagene.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 12. Nov. 2008, 14:43 »
Herregud Ulf, Høgli en bedre back en Riise? Ikke drit deg ut! Ellers skal jeg være helt enig med deg i at det finnes spillere i Norge som kunne levert like bra eller bedre enn enkelte proffer hvis de fikk sjansen. Heldigvis er Trond Olsen tatt ut nå f.eks. MEN det skal sies at spillere som får kontrakter med lag i de store utenlandske ligaene er et voldsomt kvalitetsstempel!

Jeg gir fullstendig blaffen hvor spillerene kommer fra, eller hvilken klubb de spiller i. Så det er sagt!

Når det gjelder Tom Høgli så har han ikke gjort seg bort på landslaget, og fair enough; så er han en av de beste norske høyrebackene. Men poenget mitt var at jeg synes nivået på høyrebacker i Norge er skrekkelig lavt! Og Mounir Hamoud på landslaget? Hjelpe meg asså!! Skal vi kjøre på med Tor Hogne Aarøy, Tommy Knarvik, Arnar Førsund, Andre Muri, Vidar Nisja osv. da? Bare spillere presterer godkjent, så skal de inn på landslaget! Høgli har ihvertfall prestert langt bedre enn Hamoud i år, det skal sies!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 12. Nov. 2008, 14:55 »
Har du sett mye av Høgli og Hamoud da!?
Jeg syns de er relativt jevngode. Ingen er i utgangspunktet i nærheten av å være gode nok per nå i internasjonal fotball. Men begge er blant de beste backene i Tippeligaen. Høgli er hakket bedre defensivt, mens Hamoud er vassere offensivt. Jeg syns ikke Hamoud har vært stort svakere enn Høgli i år.

Ja, stemmer at Høgli spilte mest midtbanespiller i Glimt, Ulf. Men han spilte også noe som back.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1085 på: 12. Nov. 2008, 15:21 »
Jeg har sett nok av de til å se at de er spillere som ikke burde være på et norsk landslag, men prestert bra i Tippeliga, det skal de ha! Det skal ikke være automatikk i at spillere som leverer bra i Tippeliga skal på landslaget, derimot bør man skal skille seg ut og prestere eksepsjonelt bra i Tippeligaen for å fortjene en landslagssplass. Det er min mening!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 12. Nov. 2008, 15:33 »
Problemet er jo at det ikke er noen som skiller seg ut noen som helst steder. Da må man ta det beste man har, selv om det er dårlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 12. Nov. 2008, 16:19 »
Jeg skal glatt innrømme at jeg har fulgt Glimt mer enn Tromsø, og heller ville sett Glimt som nummer tre enn TIL, ettersom RBK rotet seg bort. Men jeg kan ikke si at Hamoud har vært tusen ganger bedre enn Høgli av den grunn. De har vært jevngode denne sesongen, i mine øyne.

Og Hamoud er da bedre enn Aarøy, Knarvik, Førsund, Muri m.fl. I tillegg fyller han en posisjon hvor Norge ikke har mange gode alternativer å velge blant.

Men at Norge mangler en høyreback av skikkelig høy kvalitet, skal jeg være enig i.

Forøvrig lurer jeg på hvilke planer Hareide har om Riise skulle være tribunevarmer for Roma når vi skriver juni 2009 og ekstremt viktige kvalikkamper står for tur. Hvorfor ikke bruke denne kampen til å teste en ny venstreback, i tillegg til Riise? Det er jo bare høyrebacker og midtstoppere i landslagstroppen. Kun Riise er venstreback. Hva om Riise blir skadet? Skal man da omskolere Trond Olsen eller Gamst Pedersen til venstreback?

En ting er at det er få virkelig gode høyrebacker i Norge. Jeg kan i farta ikke komme på en eneste norsk venstreback som kan konkurrere med Riise. DET er faktisk et problem. At Tom Høgli må spille høyreback for landslaget er et mindre problem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1088 på: 12. Nov. 2008, 17:23 »
Problemet er jo at det ikke er noen som skiller seg ut noen som helst steder. Da må man ta det beste man har, selv om det er dårlig.

Det er også mitt poeng. Er på ingen måte så blendet med mine Glimt-briller at jeg ikke ser at Hamoud slettes ikke er noen spiller av internasjonalt snitt, men så er verken Høgli, lillebror Riise, Solli, osv det heller. Og sist jeg sjekket hadde vi vel ingen høyrebacker som lever det gode livet i utlandet heller. Det bør uansett ikke være noen tvil om at Glimt-spillere hele tiden har vært neglisjert. At Runar Berg har så få landskamper er jo faktisk en vits av dimensjoner. Han danker lett ut spillere som Solli, Winsnes, Andresen and so on, og akkurat det står jeg for den dag i dag. MEN, la meg nå poengtere en ting - jeg kan skjønne NÅ at Berg ikke er på landslaget da han ikke er noen mann for fremtiden. Samtidig - Winsnes har anonsert sin avgang som fotballspiller, men har alikevel blitt tatt ut. Rart..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1089 på: 13. Nov. 2008, 00:15 »
Da Runar var ung, var det flust av gode midtbanespillere i Norge. Broren Ørjan, Leo, Myggen, Skammelsrud gikk alle foran i køen. Det er nok hovedgrunnen til at han har så få kamper. Enig i at han ville forsvart en plass også i dag, men som du sier er han for gammel. Bedre å gi Skjelbred og de gutta i starten av 20 årene matching.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 13. Nov. 2008, 00:49 »
Når Winsnes som legger opp før Runar alikevel får sjansen blir det igjen en vits fra Hareide, og understreker bare mitt poeng om at Hareide knapt veit om Bodø/Glimt. Akkurat den kan vanskelig forsvares. Ikke at Winsnes har vært dårlig, men han er en lik spillertype som Berg, bare dårligere. Det har vel to kamper i Tippeligaen mot Godset også vist. 
Da Glimt var i Tippeligaen før opprykket nå, burde han helt klart også vært på landslaget. Da var han bedre enn de fleste spillerne generelt i Tippeligaen. Det er jo forøvrig fælt hvordan begge Berg-brødrene har vært så lite brukt på landslaget. Husk at Runar faktisk spilte noen sesonger i Serie A.
Det var ihvertfall på HØY tid at Olsen fikk sjansen, og at Hæstad holdes utenfor. Der har du en spiller som ikke har prestert på masser av år. At Jan Gunnar Solli har såpass mange landslagskamper er jo også ganske sykt, spør du meg.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1091 på: 14. Nov. 2008, 13:04 »
En ting er at det er få virkelig gode høyrebacker i Norge. Jeg kan i farta ikke komme på en eneste norsk venstreback som kan konkurrere med Riise. DET er faktisk et problem. At Tom Høgli må spille høyreback for landslaget er et mindre problem.

Nå var det vel en nordmann som ble årets venstreback både i Dagbladet og VG, da. Skjønner ikke at han skal være så mye dårligere enn Høgli.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1092 på: 14. Nov. 2008, 22:59 »
Det er vel et mindre problem, da Riise faktisk holder et av de høyeste nivåene på det norske landslaget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 15. Nov. 2008, 01:35 »
Jammens sneik ikke Solli seg med i troppen til fordel for Strømstad som meldte forfall.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1094 på: 15. Nov. 2008, 03:08 »
Jan Gunnar Solli ja. Åge Hareides evige hjertebarn.
Jan Gunnar Solli har ÉN eneste god kamp på samvittigheten. Cupfinalen 2003. Da han banket inn to mål og sendte Kristoffer inn i en mørk, mørk kjeller.

Da var Åge Hareide merkelig nok RBK-trener.
I 2004 var Hareide landslagstrener. Hvem var førstemann på blokka når troppene ble tatt ut? Jan Gunnar Solli.

Når skal Åge Hareide forstå at Solli ikke duger? Og Ola By Rise bør snart ta dissens, eller trekke seg som assistent. Han av alle må da være i stand til å se at Hareide er en klovn, som ikke vet hva han gjør?

Når Kristin og Liv Signe tar dissens når Stoltenberg er på finnmarksvidda, så bør By Rise kunne si ifra at han overhodet ikke vil ha noe med uttaket av Solli å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon