20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150954 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #1065 på: 10. Nov. 2008, 14:58 »
Legger vi godvilja til er også Fredheim Holm nordlening :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 10. Nov. 2008, 18:34 »
Da tror jeg du skal legge en god del godvilje til.

Synes det er teit å ta ut et tilnærmet toppet landslag, bare med noen få endringer. Skjønner ikke hvorfor Per Ciljan Skjelbred er med som eneste Rosenborg-spiller. Personlig håper jeg Skjelbred melder forfall og blir med Rosenborg til Manchester.
En ubetydelig landskamp mot Shevchenko som garantert kommer til å gi Hareide juling, er bortkastet tid i en periode hvor Rosenborg er ekstremt avhengige av å finne tilbake til septemberformen, hvor det ikke var noe veldig stort problem å score mål, og hvor man til og med greide å score to mål på dårlige dager, og med det vinne kampene.

Synes Hareide burde prøvd ut flere Tippeliga-spillere, og han burde spart de som er bankers i enhver tropp.
Hangeland og Carew, burde blitt spart for turen til Ukraina. Carew sliter i tillegg med skade, og bør for sin egen skyld, melde forfall.
En spiller som Vegard Forren burde fått vise seg frem sammen med de store gutta. Kanskje hadde det vært en idé å gi Trond Olsen en romkompis fra Glimt også. Høyreback Hamoud, for eksempel. Å finne et venstreback-alternativ til Riise hadde heller ikke vært dumt.

Morten Gamst Pedersen burde blitt droppet han også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 10. Nov. 2008, 21:10 »
Syns for 1 gang skyld det var ett nokså godt uttak av Hareide.
Skal man droppe alle "faste" spillerene fordi det er en treningskamp,   da blir jo nesten hele poenget med treningskampen borte.
Mener man skal forsøke spille med ett tilnærmet toppet lag, med noen aktuelle utfordrere som får muligheten å vise seg fram.
En treningskamp med landslaget som spiller relativt få kamper er jo også for å kjøre inn ett lag, ikke bare for å la en drøss av spillere få en landslagskamp.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 10. Nov. 2008, 23:10 »
Jeg ville da uansett hatt med Hamoud i troppen til høyrebackplassen da...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 10. Nov. 2008, 23:24 »
joda, enig i at Hamoud, og sikkert noen andre kunne vært spennende å sett på landslaget.   
Men, vil ikke bytte ut hele stammen i laget bare fordi det er en "ubetydelig" treningskamp.
Da vil jeg heller ha den faste stammen, og så får utfordrere som Oslen, Tarik og f.eks Hamoud hvis han hadde vært med fått prøve seg sammen med den faste stammen i laget.
Man ville jo ikke sett hvordan disse fungerer på landslaget hvis de spilte sammen med kun spillere som i utgangspunktet heller ikke er på laget.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 10. Nov. 2008, 23:29 »
Der er jeg helt enig. Det er i slike leketurneringer som er utpå nyåret at en skal la Tippeligaspillerne slippe til i landslagstrøya.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 11. Nov. 2008, 08:24 »
Apropos Vålerenga. Er det flere enn meg som tror Martin Andresen er narcicist? Ettersom han ikke kan være både på banen og benken samtidig har han skaffet en fyr (Skullerud) som er helt lik så han kan fylle begge rollene samtidig?

Hahahaha tenkte på dette sjølv!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1072 på: 11. Nov. 2008, 10:12 »
Hvorfor skulle han tatt ut Hamoud som bare ville blitt turist uansett? Da ville jeg heller sett gamlingen Jan Derek på venstreving istedenfor Gamst. Men synes laguttaket er ganske greit, og at han tar ut så pass mange av sine "faste" spillere er vel pga 2 ting.
1) Ønsker å samhandle laget ennå mer
2) Håpet om en eneste seier i 2008 - dette er siste mulighet!

toon4life

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 11. Nov. 2008, 10:23 »
Noe jeg har lurt på den siste tiden er hvor det har blitt av Espen Ruud. Han var jo i landslagstroppen for ikke så lenge siden og ble sett på som den nye store høyrebacken. Han scoret jo et mål i helga for OB og jeg lurer på om Hareide i det hele tatt har vurdert han etter at han rykket ned med Odd for så å starte i Odense.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 11. Nov. 2008, 12:40 »
Hvorfor skulle han tatt ut Hamoud som bare ville blitt turist uansett? Da ville jeg heller sett gamlingen Jan Derek på venstreving istedenfor Gamst. Men synes laguttaket er ganske greit, og at han tar ut så pass mange av sine "faste" spillere er vel pga 2 ting.
1) Ønsker å samhandle laget ennå mer
2) Håpet om en eneste seier i 2008 - dette er siste mulighet!

Hva står Hamoud tilbake på som back for Høgli egentlig?
Og da er det selvfølgelig et stort pluss at Hamoud faktisk er mer enn en habil høyreving med særdeles god fart.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 11. Nov. 2008, 22:34 »
Noe jeg har lurt på den siste tiden er hvor det har blitt av Espen Ruud. Han var jo i landslagstroppen for ikke så lenge siden og ble sett på som den nye store høyrebacken. Han scoret jo et mål i helga for OB og jeg lurer på om Hareide i det hele tatt har vurdert han etter at han rykket ned med Odd for så å starte i Odense.

Hareide har en tendens til å glemme utenlands proffer som ikke spiller i England. Norge eller England... det er alternativene du har.
Han kom, ble mett og dett var dett....

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1076 på: 11. Nov. 2008, 22:54 »
Så lenge Høgli og Høiland er i troppen ser jeg ikke at det er plass til Hamoud. Hva han står tilbake for Høgli på? Vanskelig å si da jeg ikke har sett for mange Glimt kamper i år, men Tom har et høyt "laveste nivå" - Det jeg har sett av Hamoud er han veldig "jo-jo" i prestasjonene. Den svingningen har ikke Høgli.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 12. Nov. 2008, 03:51 »
Hamoud har bare hatt naturlige tilpasningsproblemer i sin første sesong som back noensinne, rett i TL. Vil påstå han har betraktelig bedre potensiale enn Høgli pga sin meget gode fart. Hamoud har stort sett vært strålende denne sesongen. Kommer på en tabbe, som vel kom mot VIF i cup-kvarten. Men anser Hamouds potensiale til å være langt over Høgli og Høilands.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1078 på: 12. Nov. 2008, 09:37 »
Der er jeg ikke enig. Høgli innehar også en stor fart, meget god plasseringsevne og meget sterk i kroppen. Dette var også hans første sesong som back i TL. Han startet omskoleringen i vinter og har tatt TL med storm som back. Men legger diskusjonen "død" for her blir vi nok aldri enig :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 12. Nov. 2008, 12:42 »
Hehe, Høgli har faktisk spilt back for Glimt i TL, så vet du det :P