20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 151348 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #1005 på: 20. Okt. 2008, 13:47 »
Steinar Nilsen gir seg i Tromsø etter denne sesongen. Tipper det er hans neste arbeidsgiver han møter i neste kamp.

Det kan jeg fortsatt ikke helt se for meg, selv om dette er et tydelig klart frieri. Selv tror jeg Semb er den største kandidaten. Men vi får se.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 20. Okt. 2008, 15:41 »
Steinar Nilsen har eg sansen for. Virkar som ein dønn seriøs og tvers gjennom proffesjonell type. Kjem nok til å gjere det bra i sin neste klubb også.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1007 på: 20. Okt. 2008, 15:45 »
I Steinar Nilsen får en klubb "hel ved" som stabæk supporterne så fortreffelig karakteriserte han foran denne sesongen. Håper TIL klarer å finne en tilsvarende person med samme filosofi som SN. Ryktene går om at Ruben Yttergård Jenssen's far, den gamle TIL-helten Truls Jenssen er en het kandidat. Andre peker på Agnar Christensen som sjef, med Sigurd Rushfeldt som (spillende?)assistent.
Truls Jenssen har nå flere år bak seg i trener yrket og bør være en god kandidat som i tillegg er tvers gjennom TIL-mann.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 20. Okt. 2008, 19:07 »
Tør jeg slå et slag for Otto (er et nesehorn) Ulseth?
Jeg vil så gjerne bli kvitt den mannen som RBK-synser på Dassbladet.no.
Og Tromsø er jeg ikke så veldig, veldig glad i, og jeg synes Ulseth gjorde en ypperlig jobb med å føre den klubben ned der den hører hjemme sist han var der oppe.

Adresseavisen har mange andre idiotiske sportsjournalister som står klare til å bli hans assistent.
Så jeg slår et slag for følgende duo som nye Tromsø-trenere:
Otto Ulseth og Line Oddekalv

Hvis Nils Johan Semb tar Brann-jobben vil jeg også bli svært, svært glad. Gjerne med Øyvind Alsaker som assistent.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1009 på: 20. Okt. 2008, 20:25 »
Stakkars Rbk, noen som kritiserer de i egen by... Slike må rulles i tjære og fjær og kjeppjages ut av trøndelag.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 21. Okt. 2008, 14:01 »
Unner ikke Tromsø at Steinar Nilsen drar. Jeg mener han, etter Hamrèn,  er den mest spennende treneren i Norge akkurat nå. Det å få Tromsø opp på pallplass med så begrensede midler er meget bra, og jeg håper for Ulf og co sin del at arvtageren klarer å fortsette der Nilsen slapp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 21. Okt. 2008, 22:40 »
Stakkars Rbk, noen som kritiserer de i egen by... Slike må rulles i tjære og fjær og kjeppjages ut av trøndelag.
Poenget er ikke at Ulseth ofte er kritisk til RBK. Problemet er at mannen så åpenbart ikke har peiling på fotball, og at han skifter mening ofter enn andre skifter truse. I det ene øyeblikket er Erik Hamréns 4-4-2 døden for RBK, og 4-3-3 og Nils Arne Eggen er den eneste rette vei. To dager senere er Erik Hamrén gudesendt. I løpet av den tiden er det mer sannsynlig at RBK har tapt en kamp, enn at de har vunnet en kamp.

Otto Ullsokk er den svakeste fotballfaglige fotballtreneren jeg vet om. Og som kommentator i media er han en enda større vits. Han kan gjerne kritisere RBK, hvis han bare er ørlitegrann fotballfaglig sterkere enn Ivar Hoff. Men Ivar Hoff er jo flere lysår smartere enn Ullsokken.

Steinar Nilsen er uten tvil en dyktig fotballtrener. Og jeg tror ikke han sier ja til hva som helst av trenerjobber. Tror han er ganske bevisst på arbeidsmiljøet og at han får tid til å bygge et lag. Men jeg har ikke noe særlig til overs for Tromsø, så jeg gir blanke i at han trakk seg derfra, selv om det åpenbart ikke er bra for TIL. Sammen med Erik Hamrén og Jan Jönsson er han nok den beste treneren i Tippeligaen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 21. Okt. 2008, 22:41 »
Slår et slag for Henning Berg, jeg! Han er en fremtidig mulig landslagstrener.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 21. Okt. 2008, 22:43 »
Fremtidig ja.
Men jeg synes NFF kan ansette Nils Arne Eggen som neste landslagstrener. Og jeg synes de kan gjøre det før privatkampen mot Ukraina i november.

Johan Gjessing Værnes

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 23. Okt. 2008, 04:16 »

Korrekt.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 23. Okt. 2008, 15:34 »
http://www.an.no/glimt/article3872554.ece

Trond Olsen signert for 5 nye år, strålende nytt ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 23. Okt. 2008, 20:14 »
Herlig! En fin nyhet etter den litt triste nyheten om at Ben Eidissen gir seg som styreformann.
Nå får vi håpe at Birkir kommer på permanent basis fra Viking, så blir dette bra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 24. Okt. 2008, 13:35 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2330528.ece

RBK-spillerne slår hverandre ned etter en rimelig elendig europacupkamp. Dette er bra!  :)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1018 på: 24. Okt. 2008, 14:30 »
Nord-Norges svar på The Sunday Sun, Nordlys skaper idag overskrifter som viser seg å være totalt tatt ut av sammenheng. Noe det ikke er første gang de gjør. Etter at TIL valgte deres konkurrent Avisa Tromsø som samarbeidspartner har Nordlys til tider ført en egen liten svertekampanje mot TIL og Steinar Nilsen. Er ikke første gang i år at TIL må ut å kommentere oppslag i Nordlys.

Her er Nordlys sin versjon av saken en by uten vinnere

Radio Tromsø trekker det enda lengreTromsø er en taperby

Her er Steinar Nilsens svar på oppslaget: Steinar om dagens oppslag i Nordlys

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 25. Okt. 2008, 12:30 »
Adresseavisen sponser RBK, og har holdt på med slike svertekampanjer i flere år.
Noen ganger gjør Adressa en god jobb, andre ganger koker de suppe på syltynn spiker.