20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150934 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #990 på: 08. Okt. 2008, 16:08 »
Når begynte man å bruke det hersens manager-begrepet i norsk fotball?
Jeg kan ikke si jeg liker det.
I England har man managere. I Norge har vi hovedtrenere.

Jeg mener det er feil av Brann-ledelsen å kaste Mjelde (noe jeg tar det for gitt at de har gjort - selv om Mjelde sier det han gjør på pressekonferansen) fremfor spillere som for eksempel Bakke som helt tydelig har blitt tildelt den makten Erik Hoftun ble tildelt av Rune Bratseth i 2004, da Ola By Rise ble tvunget ut av jobben som RBK-trener, fordi Erik Hoftun ikke syntes han var nazi nok på treningsfeltet.

Mons Ivar Mjelde har ledet Brann i lang tid nå, og har tatt steg for steg, for å bygge opp Brann som en toppklubb i norsk fotball. Etter å ha tapt for RBK på målstreken i 2006, cruiset man inn til gull i fjor. I år har man klappet fullstendig sammen. Men som tilfellet var med Sir Bobby Robson - man blir ikke en dårlig trener på bare ett år.
Monsemann fremstår for meg som en dyktig trener. Har nok sine taktiske bommerter han som mange andre, men han er fremdeles ung som trener, og lærer med de utfordringene han møter. Jeg mener det er en grov bommert av Brann å tro at alle problemer løser seg bare man løser Mjelde fra kontrakten.

Men at Mjelde har sittet på oppsigelse har jo vært åpenbart helt siden ledelsen sparket assistenten hans for et par måneder siden.
Når spillerne ikke gidder å spille for treneren sin, så er det de som kan pelle seg til helvete vekk.
Spillerne bør være profesjonelle nok til å yte 110% uansett hva de måtte mene om sjefen sin.

Om et års tid går vel Monsemann til Lillestrøm og overtar for Henning Berg, tenker jeg.
Et år etter den tid, så er det Åge Hareide som overtar kanarifuglene. Hareide overtar Brann til vinteren.
Ja, hvis ikke Semb gjør comeback i favorittklubben da.
Selv om man nok må ta forbehold om at Harald Aabrekk kan få jobben. Vi vet jo hvor populær han er hos de høye herrer i Sportsklubben Brann. Tydeligvis langt mer populær enn Mons Ivar Mjelde.

Prøver du å være morsom eller skriver du det du faktisk tror stemmer? Uansett lykkes du nok en gang jævlig dårlig. Mons Ivar Mjelde har ikke sittet på oppsigelse siden Aabrekk tok over etter Steffensen, det hadde vært klinkende klart om du hadde fått med deg hva som hadde skjedd i saken, og hvordan Dahl, Bruun og Mjelde har forholdt seg til media om saken i ukene etterpå. Det er greit at du ikke vet en dritt om hva som skjer, men hvorfor i helvete skal du mene noe om det da?  ::)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 08. Okt. 2008, 18:25 »
Davy Wathne er jo helt enig med meg. Mjelde har sittet på oppsigelse helt siden Steffensen fikk fyken.
Drillo er helt enig med meg, og mener det å sparke assistenten er en direkte håpløs måte å "rydde opp" i eget rot på. Det er styret i Brann som burde gått. Ikke trenerne.

Den siste biten der var åpenbart ikke like seriøs som resten. Men det er det da ingen poeng i å henge seg opp i.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #992 på: 08. Okt. 2008, 21:50 »
Er Davy Wathne enig med deg altså? Når fikk denne Brann-TV-konspiratoren noen som helst troverdighet hos deg? Steffensen fikk "sparken", Aabrekk ble satt inn som assistent for å få orden på treningene og den defensive organiseringen. Hva mener du RBHs plan var? At Aabrekk til slutt skulle ta over som hovedtrener? Nå har han blitt ansatt igjen som speider i Brann, han var aldri ment å ta Mjeldes jobb.

At håndteringen av Steffensen-saken var dårlig kan jeg være enig med Drillo og deg i. At styret i Brann skal ta alt ansvar for RBH's løsning får være dine ord. Du har vel vist nok ganger at du ikke har peiling.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #993 på: 08. Okt. 2008, 22:17 »
Hvordan vil TIL-fansen ta det isåfall, Ulf?
'
Det var det første som slo meg når avgangen til Mons Ivar Mjelde ble presentert - at nå prøver de seg på Steinar. Mitt inderlige ønske er at Steinar blir ut kontrakten som går ut etter neste sesong og beviser at årets utgave av Gutan ikke bare er et blaff. Dessverre blir ikke det å skje. Han forsvinner i løpet av vinteren sammen med Reginussen og Ramovic tror jeg. Og mitt ønske er i såfall at INGEN av de havner i en annen Norsk klubb!

Men jeg er veldig redd for at Steinar er 1.valget til Brann, og jeg tror han også kan finne på å takke ja til jobben, dessverre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 09. Okt. 2008, 21:27 »
Jeg har aldri sagt at det var meningen at Aabrekk skulle overta for Mjelde. Det var kun en dårlig spøk og et partisk spark i retning supperådet SK Brann. Men når Brann-ledelsen sparket Steffensen, så var jo det et åpenbart tegn på mistillit til hovedtreneren. Og ja, Mjelde har siden den dagen sittet mer eller mindre på oppsigelse. Selv om Brann-ledelsen offisielt hevdet at han hadde styrets fulle tillit.
Men så er jo slike tillitserklæringer alltid et sikkert tegn på at du ikke har tillit.

Når det er snakk om Brann, så må jeg jo lytte til en mann som Wathne. Han sitter selvfølgelig ikke på sannheten, men han vet såpass mye om Brann at han er verdt å høre på.

Jeg blir forundret om Brann fungerer på en annen måte enn Rosenborg. Det er bare styret som har makt til å avsette trenere. Enten det er hovedtreneren eller assistenten hans. Det kan ikke Sportsdirektøren gjøre alene. Selv om det er han som må utføre det.
Sportsdirektøren har selvfølgelig et vel så stort ansvar som hovedtreneren for sportslig suksess. Og ved sportslige nedturer kan ikke sportsdirektøren slippe unna, og hovedtreneren få all skyld. Selv om det er standard prosedyre i norske klubber.

Jeg håper for min del at Brann fortsetter i samme spor som på 90-tallet. At de blir syke av suksess, og er avhengig av fiaskosesonger for å overleve. Det betyr også at jeg håper Steinar Nilsen har vett nok til å takke nei til Brann-jobben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #995 på: 10. Okt. 2008, 01:17 »
At du bruker Wathnes utsagn som argument sier vel egentlig bare hvor vinglete du er. Jeg trodde TV2s medarbeidere hadde viet hele sitt liv og sin profesjonelle karriere til å formidle fantastiske saker om Brann til omverdenen, og vri og vende på sakene de fremlegger? Vi kan da ikke engang vurdere å tro på noe han sier om Brann og TL.

Om Mjelde hadde sittet på oppsigelse helt siden en dårlig vår ville Brann sannsynligvis ha hatt en erstatter klar forlengst, ihvertfall ha hatt en god oversikt over markedet de står overfor. De siste dagene har vel bevist at de ikke er tilfelle. At Mjelde selv tok beslutningen om å gå til slutt er jeg heller ikke i tvil om, selv om hans sjefer antagelig oppmuntret til den avgjørelsen snarere enn å snakke han bort fra den. Med avansement mot Deportivo og en god slutt på serien er jeg overbevist om at dette ikke hadde skjedd.

Jeg tror ikke Steinar Nilsen får Brann-jobben, da har jeg større tro på Stabæks Jan Jönsson. Men vi får se, det virker på ingen måte som det er blitt pekt ut noen klar kandidat.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 19. Okt. 2008, 18:35 »
Haha, Glimt spiller store deler av førsteomgang med en svimmel stopper, og har iløpet av omgangen nå tatt ut 2 spillere med skade, samtidig som Christian Berg måtte ut like før kampstart med skade. Nå spiller Håvard Sakkariassen stopper, antakeligvis for første gang i sitt liv i en offisiell kamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #997 på: 19. Okt. 2008, 20:46 »
Lukten av madalje er stor i Fredrikstad nå! :D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 19. Okt. 2008, 23:01 »
Patetisk av Glimt-treneren å stå og grine på den måten han gjør...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #999 på: 19. Okt. 2008, 23:22 »
Helt greit å være litt forbanna like etter kamp. Er da en skokk TL-trenere denne sesongen og tidligere som har kjefta på dommeren etter kamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 19. Okt. 2008, 23:24 »
Joda, men akkurat nå tok jeg Ingebrigtsen. Er så utrolig å se trenerne stå å klage på alt som går i mot dem, mens de ikke ser det som kanskje var feil den andre veien! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 20. Okt. 2008, 02:23 »
Hehe, jo, men jeg tør hevde at det er første gang Ingebrigtsen gjør dette overhodet! Så lenge det ikke blir noen vanesak, slik som diverse andre trenere har en vane for, så syns jeg det er greit. Rösler og Berg syns jeg for eksempel har hatt en stygg vane til å sette mye fokus på dommere.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 20. Okt. 2008, 02:35 »
Joda, men akkurat nå tok jeg Ingebrigtsen. Er så utrolig å se trenerne stå å klage på alt som går i mot dem, mens de ikke ser det som kanskje var feil den andre veien! :)

Hvorfor er det så utrolig? Alle engasjerte trenere, spillere, supportere osv er sånn.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 20. Okt. 2008, 10:06 »
Synes aldri Ingebrigtsen har vært noen foregangsfigur på unødvendig kjefting, synes også Berg har bedret seg virkelig i år. Synes generelt trenerne har blitt mye bedre på dette og det er vel bare Rösler og Jan Erik Aalbu i VIF som konsekvent gnager og irriterer seg over alle avgjørelser mot dem, riktig eller feil.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1004 på: 20. Okt. 2008, 11:32 »
Steinar Nilsen gir seg i Tromsø etter denne sesongen. Tipper det er hans neste arbeidsgiver han møter i neste kamp.

Takk for nå Steinar, du vil bli jævlig vanskelig å erstatte!

http://www.til.no/www/klubben/nyheter/steinar_nilsen_gir_seg_etter_2008_sesongen