20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150969 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #975 på: 05. Okt. 2008, 21:04 »
Æ e førrbainna.
Dette var bedritent. Tanken på at den HESLIGE jævelen Martin Andresen er skal kunne glede seg over å vinne etter 9 kamper på rad uten seier, er mot nettopp oss på Aspmyra, den er jævlig den. Også når det skjer på en sånn elendig måte. VIF skapte svært lite farligheter, og Andresen brukte mesteparten av tiden på å kjefte på dommeren. Så går vi opp i 1-0 med en mann mer, og byr faen meg VIF opp til dans istedet for å kjøre på for 2-0.
Christian Berg var forresten rå i dag, Andresen er ikke i nærheten så god, og har ikke vært det overhodet denne sesongen. Hamoud viser også igjen klasse på backen.
Dette var elendig uansett. Forferdelig unødvendig måte å spille oss ut av medaljejakta på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #976 på: 06. Okt. 2008, 19:41 »
Skuffende å se at Glimt gir bort seieren til Vålerengen av alle lag. Men for RBKs del så er det svært positivt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #977 på: 06. Okt. 2008, 20:44 »
Haha, Brann imponerer igjen! ;D

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
sunt pueri pueri puerilia tractant

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #979 på: 07. Okt. 2008, 16:43 »
På tide at Mjelde gir seg nå...
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #980 på: 07. Okt. 2008, 17:40 »
Jeg anser Mjelde for å være en god trener, og tror ikke løsningen på Branns problemer er at han fratrer sin stilling. Løsningen på Branns problemer ligger i å tenke litt lenger enn nesa rekker. Er ikke akkurat sånn at det er flust av stjernespillere i Branns nåværende stall. At Mjelde valgte en litt småfeig taktikk borte mot Deportivo får så være. Og at Brann slutter å spille fotball når de blir en mann mer er vel neppe noe de har trent på å gjøre.
Jeg kan ikke se at det skal være noen optimal løsning for Brann å skifte trener. Problemet ligger andre steder enn bare på trenerbenken.

Klubbens ledelse har jo åpenbart ikke maktet å se lenger enn sin egen nesetipp. Brann har jo overhodet ikke hatt noen overordnet plan for hva de skulle gjøre denne sesongen. Det virker på meg som utenforstående som at Brann-ledelsen trodde at etter et seriegull ville alt bli fryd og gammen, og alt kom til å gå av seg selv. Det Brann gjorde i fjor, har de kastet på båten i år. De solgte jo Thorstein Helstad midtveis, noe jeg har store problemer med å forstå poenget med. Brann-direktøren var så sikker på at han fikk Ighalo at han offentliggjorde kjøpet før noen som helst papirer var underskrevet. Ighalo forsvant til en bakgårdsklubb i Europa og ingen har hørt fra ham siden.

Det er mitt håp at Stabæk-ledelsen ikke blir blendet av seriegullet, og er i stand til å tenke på neste sesong allerede nå, og jobber hardt for at treneren skal kunne utvikle laget ytterligere neste sesong. Viktig for Stabæk å beholde så mange som overhodet mulig av stjernene sine. Og Stabæk-ledelsen må allerede nå tenke knallhardt på hvordan de eventuelt skal erstattes.
Brann-ledelsen solgte Helstad på måfå, sannsynligvis overbevist om at de skulle få Lyns Ighalo. Det lønner seg gjerne å ha en erstatter på plass før man selger. Og det lønner seg vanligvis å være klar over at spillere kan forsvinne underveis i sesongen, og hvordan man skal takle det.

Det er ikke så vanskelig å vinne seriegull. Men å forsvare et seriegull, det er veldig vanskelig. Selv om Rosenborg greide det i 12 år, så betyr ikke det at det går automatisk for andre lag. RBK har i alle år hatt en langsiktig plan og har jobbet knallhardt både på og utenfor banen for å være i stand til å forsvare seriegullet.

Langsiktig tenkning er ikke bare en fin bil, som man kan stå å beundre på avstand. Langsiktig tenkning er noe man faktisk må gjøre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #981 på: 07. Okt. 2008, 17:52 »
Triste greier  :(
http://www.glimt.no/wips/189056497/module/articles/smId/1729255566/smTemplate/Detaljvisning%20artikkel/

Svært trist. Den mannen der har vært fantastisk for oss, tatt nivået i TL med storm, og han står ikke noe tilbake fra våre andre landslagsstoppere. Han har slik en forferdelig uflaks. Helt for jævlig trist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #982 på: 07. Okt. 2008, 18:01 »
Brann-direktøren hadde da ikke noe med verken Helstad-salg eller Ighalo-kjøp å gjøre!? Hadde du hatt litt innblikk i saken hadde du også skjønt at det eneste riktige var å la Helstad gå. Det er lett å se at Branns sportslige apparat har gjort mye galt denne sesongen, og det er lett for deg å kritisere enkelthandlinger når du tydeligvis ikke vet noe særlig om bakgrunnen for dem. Men selv i ettertid er det vanskelig å se helt hva RBH burde ha gjort i situasjonen han kom opp i under sommervinduet når man kjenner faktaene i saken.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #983 på: 07. Okt. 2008, 18:27 »
Tar jeg ikke helt feil var det den godeste Bruun-Hansen som sto der og fortalte hele verden at Ighalo var Brann-spiller, bare for at Ighalo selv fant ut at han heller ville til en bakgårdsklubb i europa.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #984 på: 07. Okt. 2008, 18:55 »
Tar jeg ikke helt feil var det den godeste Bruun-Hansen som sto der og fortalte hele verden at Ighalo var Brann-spiller, bare for at Ighalo selv fant ut at han heller ville til en bakgårdsklubb i europa.

Samme dag som han ble utnevnt til ny Brann-direktør etter Bjørn Dahl da? Skaff deg litt kunnskap før du begynner å hakke løs på alt mulig du hører om.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #985 på: 07. Okt. 2008, 20:19 »
Eg synst at Mjelde er ein god manager og har full respekt for han men synst ikkje lenger at han får det beste ut av spelarane sine. Selvfølgelig kan ein seie at det er spelarane sin feil (det er det jo og) men da må jo noko gjerast med det, til dømes hente nye spelarar, og ein kan ikkje akkurat seie at mjelde har vore den ivrigaste på transfer fronten. I tillegg har dei kjøpa han har gjort, ikkje akkurat prestert. I tillegg kan det verke som han er blotta for taktiske evner. Dei dårlege resultata må og spelarane ta skylda for. Personleg meiner eg at det er ein del førstelagsspelarar som må ut av laget og vekk( til dømes Bakke)

Mjelde prøver antaglegvis å få det beste ut av spelarane han har, men får det ikkje lenger til. Derfor må Brann få ein ny manager.       
« Siste redigering: 07. Okt. 2008, 20:28 av Sogning »
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #986 på: 07. Okt. 2008, 20:39 »
Og det får de, etter denne sesongen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #987 på: 07. Okt. 2008, 23:16 »
Når begynte man å bruke det hersens manager-begrepet i norsk fotball?
Jeg kan ikke si jeg liker det.
I England har man managere. I Norge har vi hovedtrenere.

Jeg mener det er feil av Brann-ledelsen å kaste Mjelde (noe jeg tar det for gitt at de har gjort - selv om Mjelde sier det han gjør på pressekonferansen) fremfor spillere som for eksempel Bakke som helt tydelig har blitt tildelt den makten Erik Hoftun ble tildelt av Rune Bratseth i 2004, da Ola By Rise ble tvunget ut av jobben som RBK-trener, fordi Erik Hoftun ikke syntes han var nazi nok på treningsfeltet.

Mons Ivar Mjelde har ledet Brann i lang tid nå, og har tatt steg for steg, for å bygge opp Brann som en toppklubb i norsk fotball. Etter å ha tapt for RBK på målstreken i 2006, cruiset man inn til gull i fjor. I år har man klappet fullstendig sammen. Men som tilfellet var med Sir Bobby Robson - man blir ikke en dårlig trener på bare ett år.
Monsemann fremstår for meg som en dyktig trener. Har nok sine taktiske bommerter han som mange andre, men han er fremdeles ung som trener, og lærer med de utfordringene han møter. Jeg mener det er en grov bommert av Brann å tro at alle problemer løser seg bare man løser Mjelde fra kontrakten.

Men at Mjelde har sittet på oppsigelse har jo vært åpenbart helt siden ledelsen sparket assistenten hans for et par måneder siden.
Når spillerne ikke gidder å spille for treneren sin, så er det de som kan pelle seg til helvete vekk.
Spillerne bør være profesjonelle nok til å yte 110% uansett hva de måtte mene om sjefen sin.

Om et års tid går vel Monsemann til Lillestrøm og overtar for Henning Berg, tenker jeg.
Et år etter den tid, så er det Åge Hareide som overtar kanarifuglene. Hareide overtar Brann til vinteren.
Ja, hvis ikke Semb gjør comeback i favorittklubben da.
Selv om man nok må ta forbehold om at Harald Aabrekk kan få jobben. Vi vet jo hvor populær han er hos de høye herrer i Sportsklubben Brann. Tydeligvis langt mer populær enn Mons Ivar Mjelde.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #988 på: 08. Okt. 2008, 00:51 »
Hører at Steinar Nilsen seiler opp som favoritt til ny trener i Brann. Hadde ikke vært feil det nei...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #989 på: 08. Okt. 2008, 12:28 »
Hvordan vil TIL-fansen ta det isåfall, Ulf?