20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 151199 ganger)

0 medlemmer og 19 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #765 på: 05. Juli 2008, 01:29 »
Bitterheten er vanskelig å skjule hos meg òg når jeg ser at det er nettopp Molde vi får i neste runde av cupen. Skulle hatt Kristiansund (da dette er et lag -ALLE- tippeligaklubber bør slå).

Du skjønte kanskje at jeg kom til å nevne at alle tippeligalag bør slå Åtvidaberg også?

Ja. Men hva er poenget ditt? Hvorfor dra opp urgamle kamper ved å quote akkurat det innlegget? håpløst.

Med mindre dere står i fare for å møte Åtvidaberg i en eller annen cup og kampen ligger nært foregående, så ser jeg ikke noe poeng i innlegget ditt. Poenget mitt var at det var surt å møte Molde når vi (setter sjansen på 50% ved straffekonk) var utrolig nær å møte et dårlig Kristiansund-lag.

Så hva Åtvidaberg har å gjøre med at Brann møter Molde i neste runde av cupen, ser jeg ikke helt. ::)

Ikke gjør deg dummere enn du er. Selvfølgelig vil jeg ikke i en normal situasjon trekke fram en slik kamp. Det er bare så veldig tydelig hva du sikter til med dine innlegg. Ja, selvfølgelig bør vi slå Kristiansund, selvfølgelig bør dere slå et svensk amatørlag. Mye det samme.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #766 på: 05. Juli 2008, 19:10 »
Tror ikke denne Alo Bärengrub har det noe særlig ute på Brann Stadion nå! :P

plebbster

• Gjest
« Svar #767 på: 05. Juli 2008, 19:50 »
Hmm, pause i Brann-B/G nå. At vi kun leder 2-0 mot et såpass dårlig lag, er skuffende. Burde vært 3-4 - 0. Både Vaagan og Helstad skulle satt et mål hver (helstad hadde 3 hundreprosentsjanser).
EDIT: har forresten satt pengene mine på B/G-seier.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #768 på: 05. Juli 2008, 20:05 »
Må si jeg blir overrasket om Brann vinner i dag. Regnet med 0 poeng på de to siste kampene, men det virker som om vi går fra de med 4 poeng. Godt fornøyd!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
« Svar #769 på: 05. Juli 2008, 20:25 »
B/G skulle hatt rødt kort, minuttet etter leker Råstad håndball inne i feltet og sekunder senere setter Vaagan ballen i stolpen. Sykt overkjøring av et elendig lag fra nord-norge.

EDIT: haha, 2-1. tidenes mest ufortjente scoring :P  Bare Brann kan rote det her bort, og jeg blir ikke overrasket om de gjør det.
« Siste redigering: 05. Juli 2008, 20:28 av plebbster »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #770 på: 05. Juli 2008, 20:33 »
Synes det var helt riktig å ikke gi B/G rødt kort i den situasjonen. Som kommentatorene sier: Han er ikke i noen opplagt scoringsmulighet og han er på vei bort fra målet. Helt greit med gult.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #771 på: 05. Juli 2008, 20:35 »
Haha. Du er så latterlig i din ufattelige nedlatende prat om alle andre lag i TL.

Var aldri rødt kort. Men ja, dette er årsverste av Glimt, som vanligvis vinner slike kamper. Forferdelig dårlig kamp av forsvaret til Glimt, samtidig som overgangsspillet ikke har vært presist. Førsteomgang var dog ikke noen ren overkjørsel, men Brann har en slesking på topp som er rett og slett helt fantastisk god i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #772 på: 05. Juli 2008, 20:59 »
Jaja, grattis til bergenserne med fullt fortjent seier.
Skuffende greier, hårreisende kamp av Glimt, helt klart årets klart dårligste oppvisning av gutta. Til og med Hamoud og Per Verner Rønning spiller under pari, for første gang denne sesongen.
Får håpe de ikke mister fokus og lar seg påvirke veldig av denne smellen. Å tape i Bergen er langt fra noen undergang for Bodø/Glimt, selv om Brann vanligvis er et lag vi presterer bra mot.
Håper dessuten at det som har vært en lei tendens med Glimt ikke gjentar seg, at de nå går på en lang rekke kamper med håpløse resultater.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #773 på: 06. Juli 2008, 15:10 »
Var en veldig bra kamp i dag av oss. Kunne god tha scort både 7 og 8 mål, vi er på vei tilbake til fjorårets form, noe som passer meg fint... Kong Runar og Trond Olsen ble mange nummer for små igår mot Kong Torstein som var helt fantastisk! Sammen med Eirik Bakke som ofrer alt på midten helt nydelig!

Håper kanskje tilogmed på Vif seier idag, hadde vært flott med 0 poeng til stabæk på de to første ettet ferien!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #774 på: 09. Juli 2008, 23:17 »
jajaja Kamma tar en fortjent seier mot et slitent(?) RBK. Passer meg egentlig perfekt :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #775 på: 10. Juli 2008, 00:10 »
Synes ikke det var helt fortjent, men var ikke et komplett ran heller. Vi trenger virkelig nye spillere i sommer. Tynn stall og mange kamper.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #776 på: 10. Juli 2008, 20:49 »
I tillegg har RBK spillere som bare blir dårligere og dårligere og dårligere.
I 2005 var Per Ciljan Skjelbred det største talentet på norsk jord siden Tom Lunds dager. I 2006 var Marek Sapara Tippeligaens suverent beste midtbanespiller. I 2007 var Abdou Razak Traore et stort og veldig spennende talent i RBK-trøya. I dag konkurrerer disse om å være banens dårligste spiller med midtbanespilleren som ble kjøpt inn som stopper, Vadim Demidov.

Rosenborg er avhengig av en 38 år gammel Roar Strand for å prestere godt, og komme til sjanser. Fredrik Stoor løper ræva av seg på høyresiden, men nektes ballen av RBKs kreative midtbanespillere Skjelbred og Sapara, som bare skal passe ballen til hverandre, men som bestandig treffer en medspiller.

Yssouf Kone løper mye, kommer til mange gode sjanser, men brenner 9 av 10 og har verdens dårligste førstetouch.

RBK har lagt inn bud på amerikaneren Kenny Cooper. Rosenborg trenger en Thorstein Helstad/Daniel Nannskog type mer enn noen gang før, men de konsentrerer seg altså om en amerikaner som OVERHODET ikke kan beskrives som noen bakromsspiller.

Jeg synes HamKam vant fullt fortjent med tanke på hvor elendige RBK var. Men hadde RBK bare vært en brøkdel bedre så hadde de knust Tippeligaens desidert dårligste fotballag enkelt. HamKam var på langt nær særlig gode. Men de fikk to mål GRATIS av RBK, og ellers sløste de bare bort tiden med håpløse skudd og en østerriker som bodde i offside.

At dommeren legger til et og et halvt minutt av tre minutter overtid hjelper heller ikke. Hadde RBK scoret et og et halvt minutt på overtid av overtiden og vunnet kampen, så hadde Tom Henning Øvrebø vært arbeidsledig i dag. Han la jo til fem minutter for RBK mot Tromsø i 2006, og RBK scoret fire og et halvt minutt på overtid. I tillegg blåste han av kampen tre sekunder før de fem minuttene hadde passert, mens RBK hadde ballen på egen banehalvdel og bare trillet den til hverandre. Da ble det ramaskrik uten like i Fotball-Norge. TV2 gikk i strupen på dommeren, og han ble stemplet som korrupt, partisk og hva det nå måtte være. Fotball-Norge skjelte ut RBK og Øvrebø etter alle kunstens regler. At de fem minuttene var et absolutt minimum av hva som burde legges til av tid i den kampen, var det ingen som nevnte med et ord.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #777 på: 10. Juli 2008, 23:57 »
Jeg har etterhvert blitt inneforstått med at helt andre regler gjelder for Rosenborg og resten av TL-lagene. Jeg orker rett og slett ikke bruke tid på å være irritert på TV2s mediadekning lenger. Jeg håper ALLE Rosenborgs kamper i framtida skal vises på NRK. Og før noen kommer med kommentaren, nei, det er ikke fordi TV2 skal vise Adecco-ligaen.

Det eneste jeg er sikker på at dette RBK-laget trenger er kantspillere. Da har vi et godt lag, men du kan ikke spille med to Target-spisser uten noen til å komme på kant og slå innlegg.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #778 på: 11. Juli 2008, 16:41 »
Det er helt utrolig å  se på hvor bitter og grinete dere RBK-fans blir med en gang det er litt motgang. Da er liksom ALT feil, til og med TV-2 er feil da.

Dere er så søte atte :-*
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #779 på: 11. Juli 2008, 19:21 »
Det der er bare tull.

Vi har ingen problemer med å gå i strupen på egne spillere. Men det er et ubestridt faktum at om dommeren gjør feil som går i RBKs disfavør, så er alt bare fryd og gammen. Går det i RBKs favør, og det trenger ikke engang være feil, så blir himmel og jord satt i bevegelse, og de ansvarlige skal henges på torget, til spott og spe for samtlige mennesker i Norges land.

Hvorfor skal ikke RBK få lov å påpeke og klage på feil, mens ALLE føler med de som blir "snytt" for poeng mot RBK på grunn av noe dommeren gjør, uansett om det er aldri så mye korrekt.

Nei, det var ikke dommeren som felte RBK på Hamar, men han gjorde likevel en feil som bør få oppmerksomhet, for det var faktisk avgjørende for resultatet i kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon