20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150915 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #555 på: 17. Mai 2008, 14:25 »
Hehe. Er fullt klar over at vi vant med året hittils dårligste hjemmeprestasjon, men det gjør jo ikke saken dårligere. Vårt forsvar er uansett ganske imponerende, de ble regelrett dømt nord og ned, keeperen med.
Per Verner Rønning ser knallgod ut, et virkelig kupp. Dominerer stort, og er en fin, spillende stoppertype.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #556 på: 17. Mai 2008, 16:35 »
Rønning var kampens store spiller, ingen tvil om det.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #557 på: 18. Mai 2008, 13:55 »
« Siste redigering: 18. Mai 2008, 14:00 av Leffen »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 18. Mai 2008, 16:19 »
Lsk blir rundspillt å knust av Rbk!. ;D

Jeg var på banen å må inrømme at RBK ikke var så fantastisk gode...Var mest LSK som var fantastisk dårlige...
Og jeg som trodde du var Rosenborg-supporter, Geir...

Det var en fantastisk deilig følelse å stå på Lerkendal og applaudere RBK av banen etter en fantastisk oppvisning i effektiv fotball.
Selv om spillet ikke nødvendigvis var så fantastisk bra, så var humøret tilbake. Smilet satt løst. Og vi fikk scoret mål. Mange mål.
Det skal også sies at selv om LSK var imponerende dårlige, så hadde RBK fullstendig kontroll i omtrent absolutt alt de foretok seg, defensivt som offensivt. Litt heldige ved noen av målene, men så har ikke RBK vært bortskjemte med besøk av Fru Fortuna i seriestarten heller. Var vel egentlig bare Lyn-kampen og denne. Forhåpentligvis blir det nå fire strake seire før EM begynner og norsk fotball tar ferie. Først tar vi Molde og Lillestrøm, deretter banker vi Viking og Brann, når vi først er så godt i gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 18. Mai 2008, 16:40 »
Lsk blir rundspillt å knust av Rbk!. ;D

Jeg var på banen å må inrømme at RBK ikke var så fantastisk gode...Var mest LSK som var fantastisk dårlige...
Og jeg som trodde du var Rosenborg-supporter, Geir...

Det var en fantastisk deilig følelse å stå på Lerkendal og applaudere RBK av banen etter en fantastisk oppvisning i effektiv fotball.
Selv om spillet ikke nødvendigvis var så fantastisk bra, så var humøret tilbake. Smilet satt løst. Og vi fikk scoret mål. Mange mål.
Det skal også sies at selv om LSK var imponerende dårlige, så hadde RBK fullstendig kontroll i omtrent absolutt alt de foretok seg, defensivt som offensivt. Litt heldige ved noen av målene, men så har ikke RBK vært bortskjemte med besøk av Fru Fortuna i seriestarten heller. Var vel egentlig bare Lyn-kampen og denne. Forhåpentligvis blir det nå fire strake seire før EM begynner og norsk fotball tar ferie. Først tar vi Molde og Lillestrøm, deretter banker vi Viking og Brann, når vi først er så godt i gang.

Misforstå meg riktig. Følelsen når 4-0 kom var ubeskrivelig. Men jeg satt med en følelse gjennom hele kampen om at Lillestrøm rett og slett ikke var noen målestokk. De tillott altfor mye rom mellom midtbaneleddet og forsvaret og med de fantastiske individualistene vi har ble det altfor enkelt. Men jeg håper vi får se et lignende RBK-lag i neste kamp selv om motstanden blir tøffere. Da skal jeg ta helt av  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #560 på: 19. Mai 2008, 19:58 »
For all del, Lillestrøm var forferdelig dårlige, og slapp Rosenborg veldig enkelt til. Når de står høyt i banen, totalt uten press på ballfører, så blir det jo veldig enkelt. Men Rosenborg viste en entusiasme, og en vinnervilje. Og det hjelper utrolig. Jeg tror 11-0 mot Tynset hjalp veldig mye på selvtilliten til spillerne.
Jeg tror ikke Rosenborg blir ordentlig samspilte og gode før Hamrén har fått noen måneder på seg.
Men jeg tolker LSK-kampen som at RBK har noe på gang, og at de ønsker å vinne kamper.

Jeg tviler på at vi får se et helt likedan RBK mot Molde. Molde kommer til å gi mye mer motstand enn LSK, nettopp fordi det er Molde-Rosenborg. Det er fremdeles nok av spillere hos de blåkledde som har lært seg å hate RBK. Hvorvidt det er nok hat mot Molde i RBK, er usikkert. Nettopp derfor tror jeg det blir vanskeligere mot Molde. Men hvis man ikke tror at dette går av seg selv, så har jeg stor tro på seier også mot Molde.

plebbster

• Gjest
« Svar #561 på: 19. Mai 2008, 20:51 »
Bittert at dommeren skal tørke ut 4 minutter på overtid i Kamma-Godset. Var ikke straffe i det hele tatt, men. :P Jaja, er ikke så farlig når det er et bunnoppgjør. :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 19. Mai 2008, 21:27 »
Heldige godset der ja!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 19. Mai 2008, 23:22 »
Bittert at dommeren skal tørke ut 4 minutter på overtid i Kamma-Godset. Var ikke straffe i det hele tatt, men. :P Jaja, er ikke så farlig når det er et bunnoppgjør. :)

Synes det er helt utrolig at Førsund er sint etter kampen. Greit den er kanskje litt utenfor, men det er ikke mye. Faktum er uansett at han burde hatt rødt kort for å frata motspiller en klar angrepsmulighet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 19. Mai 2008, 23:25 »
Hva tror du Førsund hadde valgt? Rødt kort eller straffe? Selvfølgelig har han sin fulle rett til å være forbanna etter den situasjonen! Latterlig dommeravgjørelse!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 19. Mai 2008, 23:46 »
Selvsagt skal han v're forbanna. Jeg er selvfølgelig strålende fornøyd med det resultatet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

• Gjest
« Svar #566 på: 20. Mai 2008, 06:50 »

Synes det er helt utrolig at Førsund er sint etter kampen. Greit den er kanskje litt utenfor, men det er ikke mye. Faktum er uansett at han burde hatt rødt kort for å frata motspiller en klar angrepsmulighet.

Greit nok at han skulle hatt rødt kort, men det var jo, som Førsund sier, "en meter" utenfor 16-meteren. Ihvertfall nok til at man lett kunne se at det ikke egentlig var straffe fra godstolen. Ville du valgt rødt kort og sluppet (mest sannsynlig) å slippe inn mål, eller en urettferdig straffe imot i tillegg til tap av to poeng på hjemmebane?
Tenkte meg det, ja. :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 20. Mai 2008, 08:47 »

Greit nok at han skulle hatt rødt kort, men det var jo, som Førsund sier, "en meter" utenfor 16-meteren. Ihvertfall nok til at man lett kunne se at det ikke egentlig var straffe fra godstolen. Ville du valgt rødt kort og sluppet (mest sannsynlig) å slippe inn mål, eller en urettferdig straffe imot i tillegg til tap av to poeng på hjemmebane?
Tenkte meg det, ja. :)

Ok, jeg ordlegger meg nok litt dårlig. Jeg tror jeg ville holdt kjeft etter å ha sluppet et rødt kort på den måten. Selvfølgelig er det ikke straffe der, så sånn sett har han jo all grunn til å være sint, men i og med at han slipper det røde tror jeg jeg ville holdt meg forholdsvis rolig likevel.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 20. Mai 2008, 16:40 »
Du har evig rett, Geir.
Forøvrig, er det ikke et lite paradoks at den O' så seriøse fotballkanalen TV2 ikke nevner det faktum at Førsund slapp unna med rødt kort med ett eneste ord, mens de bare fokuserer på at dommeren bommet på 16-meterstreken med en meter?

Hadde Rosenborg vært i HamKams situasjon, kan du BANNE på at mangelen på rødt kort hadde vært hovedtema, ikke at det ble feilaktig idømt straffespark.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 20. Mai 2008, 16:51 »
Hehe, så de tok den diskusjonen på RBK-web tidligere i dag. Det verste er jo at det er helt riktig. Hadde det vært Lago som hadde hatt den taklingen hadde det blitt klaging og masing på at det ikke ble rødt kort. Jeg synes forresten denne situasjonen ikke er så klar som mange kanskje skal ha det til etter å ha sett den i reprise enda et par ganger. Greit nok, touchet starter en meter utenfor 16, men det er fremdeles kontakt når de når streken, så jeg er neimen ikke sikker på at den avgjørelsen er så ille. Men nå er jeg jo glad i å forsvare dommerne også :P

Jeg ville forresten vært flau over å ha Erlandsen som trener. Vet han ikke at dommerne får karantene om de gjør det veldig dårlig i en kamp? Er forresten ikke mange ukene siden jeg berømmet Sælen for å være banens beste på en RBK-kamp og så klarer surpompen Erlandsen og si at en trener ville få sparken om han hadde gjort en så stor feil. Alle må vel kunne gjøre en feil en gang i blant, og i alle fall i en så tvilsom situasjon om det nå i det hele tatt er feil.