20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150871 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #510 på: 09. Mai 2008, 18:25 »
Utrolig bittert å miste en plass i intertoto-cupen helt på målstreken, men men sånn er det. Dessuten er det fortsatt 2/7 sjanse for å få en av de ledige plassen ved trekning. *krysser fingre og tær*

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 09. Mai 2008, 18:28 »
Utrolig bittert å miste en plass i intertoto-cupen helt på målstreken, men men sånn er det. Dessuten er det fortsatt 2/7 sjanse for å få en av de ledige plassen ved trekning. *krysser fingre og tær*

Jeg krysser om mulig enda flere fingre og tær. Tror faktisk Tromsø kunne gjort det ganske greit i Intertoto også. Hadde i alle fall vært utrolig godt med en Uefa-cupplass.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #512 på: 09. Mai 2008, 18:33 »
Du vet at den plassen kan gå til Newcastle i stedenfor?

Da er det kanskje ikke så bittert allikevel ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 09. Mai 2008, 18:37 »
Du vet at den plassen kan gå til Newcastle i stedenfor?

Da er det kanskje ikke så bittert allikevel ;)

Den går mest antagelig til City og da er det jævlig bittert.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #514 på: 09. Mai 2008, 19:09 »
Visst Keegan utelater Butt og Smith, samt at Svennis ønsker å si "takk for sist" til ledelsen sin (som etter alle solemerker sparker han etter sesongen) ved å få spillerne til å spille skikkelig svinete først da tror jeg det er en mikroskopisk mulighet for at Newcastle får den plassen...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #515 på: 10. Mai 2008, 00:33 »
Jeg skjønner at du er bitter som trønder. I tillegg er jeg 97% sikker på at samtlige norske lag hadde tapt med store sifre mot Everton i akkurat de ukene. For da var Everton -gode-. At du er 97% sikker på at RBK hadde gjort det bedre enn samtlige norske lag i europa i år, stiller jeg meg litt undrende til. Hva er det RBK har fått til i år som verken Stabæk, Fredrikstad, Lyn eller Viking har fått til? Hvorfor skulle de vært best i Europa i år? For noe de har gjort før? I så fall tror jeg vi kan kåre idioten her..
Tippeliga og Europacup er 2 forskjellige ting. RBK er det laget i norge som har størst sjangs for og komme langt i Europa uansett, det har dei bevist nok ganger nå. Har vel meir rutine enn resten av norge tilsammen sjølv om det dei har skifta ut ein god del.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #516 på: 10. Mai 2008, 00:39 »
Jeg regner med at du skjønte at jeg kalte deg en idiot fordi du tydeligvis er veldig glad for at vi mister en UEFA-cupplass, noe jeg ikke ville vært om et annet norsk lag hadde vært i den posisjonen RBK er i nå.

Og du er rimelig historieløs hvis du ikke vet hva RBK får til i Europa. Med litt flaks hadde vi gått videre fra CL-gruppa vår i år, og vi var antagelig ikke så mye dårligere da enn vi er nå.

Rosenborg er ikke det laget de en gang var. De er en mer eller mindre synkende skute. Og for å være ærlig, så tror jeg RBK (og alle andre lag i Norge) hadde tapt med styggere siffre mot Everton. Everton var PL STORE formlag når Brann møtte de. Og siden du uttaler deg om de kampene, så vet du vel at resultatet lyger FRYTKELIG? Den første kampen kunne like så godt fått et fullstendig annet utfall, og i den andre kampen var Brann overhodet ikke dårligere enn Everton i første omgang. Men hey, jeg regner med dette bare var en glipp fra din side.

Det er nok trist for de som ser på fotballnasjonen Norge som "det ultimate" at RBK ikke fikk den plassen. Men for oss som setter feks. Brann foran nasjonens beste (ja jeg gjør ihvertfall det), så er dette helt supert. Sånn er det bare.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 10. Mai 2008, 00:44 »
Hvis noen kan fortelle meg hva andre norske lag tjener på at RBK ikke får denne plassen så hadde jeg blitt veldig glad...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #518 på: 10. Mai 2008, 00:55 »
RBK beviste fortsatt siste sesong at de er det laget som klarer seg best ute i Europa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 10. Mai 2008, 10:07 »
RBK beviste fortsatt siste sesong at de er det laget som klarer seg best ute i Europa.

Takk, til og med en bergenser burde klart å se dette. Og nei, jeg tror ikke Rosenborg hadde tapt mer enn 8-1 over to kamper mot Everton som ble slått ut av Fiorentina som Rosenborg klarte et mye bedre resultat mot.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 10. Mai 2008, 11:03 »
Hvis noen kan fortelle meg hva andre norske lag tjener på at RBK ikke får denne plassen så hadde jeg blitt veldig glad...

Vi slipper at RBK blir rikere og rikere og kan kjøpe hvem de vil foran hver sesong (forspranget deres har minket de siste åra, og jeg håper det fortsetter). Oss supportere slipper også å lese om RBK i avisene hver bidige dag.

Tror forresten vi hadde en heftig diskusjon her for ikke alt for lenge siden om akkurat det samme... Hvorfor tror alle RBK supportere at hele Norge elsker dere?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #521 på: 10. Mai 2008, 14:00 »
Hva vi tjener på at RBK ikke får spille i Europacup?

Vi enda mindre om det helvetes drittlaget i media og aviser, "supporterene" deres bør etterhvert komme ned fra sin høye hest, og jo flere ganger RBK ikke kvalifiserer seg, jo færre ganger trenger vi å høre "De har jo bevist før at de er det beste laget i Europa". DEN FUNKER IKKE! Når Rosenborg er så jævlig dårlige at de ikke en gang klarer å kvalifisere seg fra en liga som Norge (!), så er de faen meg ikke god nok. Det laget RBK er nå, kontra det laget RBK var når de klarte seg relativt greit mot store lag i Europa er to vidt forskjellige lag! Det går ikke an å sammenligne. I navn er laget det samme, men i støtteapparat, trenerapparat og ikke minst: spillerene er ikke de samme. Rosenborg er ikke lenger det de en gang var. Face it!

Eilertsen: Jeg skulle likt å sett Brann spille mot Fiorentina, og RBK mot Everton. Da hadde pipen hadde fått en annen lyd. Til og med en trønder kunne sett det! (om han så alle de aktuelle kampene, selvsagt)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 10. Mai 2008, 15:23 »

Vi slipper at RBK blir rikere og rikere og kan kjøpe hvem de vil foran hver sesong (forspranget deres har minket de siste åra, og jeg håper det fortsetter). Oss supportere slipper også å lese om RBK i avisene hver bidige dag.

Tror forresten vi hadde en heftig diskusjon her for ikke alt for lenge siden om akkurat det samme... Hvorfor tror alle RBK supportere at hele Norge elsker dere?

Det er en myte at RBK kan kjøpe hvem de vil, for de kan jo faktisk ikke det.
RBK har prøvd seg på mange meget gode svenske spillere, som bare såvidt har banket på landslagsdøra. Svært mange har sagt nei.
RBK kan nesten ikke kjøpe norske spillere lenger, fordi svært få vil spille for RBK, og fordi klubbene deres krever dobbelt så mye penger av RBK, som av andre klubber. Tippeligaklubbene har råd til å prise sine beste spillere ut av markedet.

RBK har en god del penger på bok, ja. Og de har utvilsomt musklene til å bruke 20-25 millioner NOK på en spiller som er god nok til det.
RBK har jo faktisk til og med prøvd å gi Tromsø borti 20 mill for Reginiussen, men fått blankt nei. Tromsø lo av RBKs AAAAAAAAALTFOR høye bud på en spiller som er minimalt bedre enn Vadim Demidov per dags dato.

Jeg skulle også likt å sett Brann mot Fiorentina. Ikke kom her å si at Brann hadde slått ut Fiorentina,  som slo ut verdens beste fotballag Everton i påfølgende runde. Og jeg nekter å tro at RBK hadde tapt 8-1 over to kamper mot Everton. Everton var gode, javisst. Men de kan umulig ha vært SÅ mye bedre enn Fiorentina, ettersom Fiorentina slo dem ut av UEFA-cupen.

Det er ikke snakk om hva du som Brann-supporter tjener på å slippe å lese og høre om RBK i alle landets medier.
Det er snakk om hva norsk fotball tjener sportslig sett, på at RBK ikke får friplass i UEFA-cupen, og dermed åpner Intertoto for Tromsø.

Det er ingen som tror at RBK i dag er det samme som RBK for 10 år siden. Men det er et ubestridelig faktum at RBK, med litt hell, kunne gått videre fra CL-gruppa, og at vi tapte med ganske knapp margin mot Fiorentina, som er et veldig godt italiensk lag, som slo ut Everton i påfølgende runde. Fiorentina tapte forøvrig med knappest mulig margin i semifinalen mot Rangers (riktignok slo de ut Everton på straffekonk, men faktum er at de vant, og gikk videre). Og Brann møtte altså det beste laget, og gjorde en bedre innsats mot Everton enn RBK mot Fiorentina?

Poenget er at i europacup har RBK ALLTID prestert best av de norske lagene. Nå kom riktignok RBK og Brann like langt i E-cupen, men RBK kom dit etter å ha vært ett eneste poeng unna åttendedelsfinale i CL, og tapte forholdsvis knepent mot Fiorentina i UEFA-cupen. Det handler ikke om hva vi gjør i hjemlig serie, men hva vi gjør når vi faktisk spiller ute i Europa. Brann taper altså 8-1 sammenlagt mot Everton, mens RBK er millimeter unna å stjele hele tre poeng på Stamford Bridge i CL. Og RBK er ikke det norske laget som presterer best i e-cupsammenheng?

Vi tror ikke at hele Norge elsker oss, men vi vet, med en viss grad av sikkerhet, at vi fremdeles har stor oppslutning rundt om i landet. Ikke BARE i Trøndelag. Og jeg tror ganske sikkert at RBK har flest supportere totalt i Norge. Det betyr ikke at hele Norge elsker oss, og vi vet at mange ønsker oss dit pepper'n gror hver gang vi spiller CL.

Men RBK presterer likefullt fantastiske prestasjoner, når vi minst venter det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #523 på: 10. Mai 2008, 16:27 »

Jeg tror ingen av oss tror at hele Norge elsker oss, men jeg hadde i alle fall synes det var morsomt om Lillestrøm hadde slått ut Kaerjang og Brann Åtvidaberg, jeg ble direkte sint etter begge disse kampene ettersom jeg synes det var synd for norsk fotball. Jeg vet at vi har forskjellig syn på dette, men synes det er rart at noen blir så glade for at vi ikke får plassen da det hadde vært mer naturlig om de var likegyldige eller glade på norsk fotballs vegne.

Men det er mitt syn  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 10. Mai 2008, 17:27 »
Fiorentina dreit seg jo videre ut i cupen ja...
Hører du sier så, men skulle også likt å sett Brann på Mestalla eller på Stamford Brigde, jeg.
Eller, for Norges del var det jo bra at det var RBK vi så der  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida