20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150963 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #495 på: 06. Mai 2008, 13:43 »
har han tatt på seg å styre hele Vålerengen IF så bør også slike ting være tatt m i betraktning. Men når det er sagt synes jeg denne eksakte episoden er blåst opp i skyene, helt unødvendig. Men siden han er Trener, Manager, Spiller, kaptein og sponsor (noen titler jeg har glemt?) på klubblaget, og kaptein på landslaget bør kanskje han, uansett setting, oppføre seg etter "strengeste forventet linje". Å slenge med leppa som spiller er en ting, å gjøre det samme som trener KAN være noe helt annet. Er det sånn at det er ufint/ ikke passende å si/gjøre noe som manager, men kan "godtas" som spiller bør Martin Andresen ikke gjøre/si slikt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 06. Mai 2008, 22:17 »
Ettersom TV2 ser ut til å bruke mest tid på klovnene på togstasjonen, så får vel jeg servere tankene rundt RBK, pluss en liten "avsløring" fra Se og Hør, som alle som følger RBK tett har visst en god stund.

Odd Iversen har snakket med Adresseavisen, og har satt opp følgende fire råd til RBK (pluss et par flotte sitater):

- Jo Sondre Aas må spille fra start. Han er livsfarlig!
- Skyt mer!
- Bruk Steffen, ikke misbruk ham!
- Hold på 4-4-2!

Sitat
? Når skal spissene passere 30 mål på en sesong? Det vil jo aldri skje hvis de fortsetter å misbruke Steffen. Han blir en møtende spiss, med ryggen mot mål når han får ballen. Han må jo spille tilbake. Laget må jo komme etter. Det må bli slutt på at de fleste ligger igjen på midten. Det står ingen mål på midtbanen, nemlig.

- (...)Men jeg synes at alle lider av skuddvegring. I min tid var jeg aldri fornøyd hvis jeg ikke hadde skutt minst ti ganger mot mål i hver kamp. En spiss som ikke gjør det, har ingenting på en fotballbane å gjøre. Jeg bommet på utrolig mange flere enn jeg traff på, men hvem husker det når man scorer to-tre mål?
Er det flere enn meg som synes Ivers oppsummerer tingenes tilstand på en utrolig god måte?

Les mer: Forferdelig å følge RBK

Arild Stavrum er ikke den skarpeste kniven i skuffa av gamle fotballspillere. Men her treffer han for en gangs skyld spikeren på hodet!
Sitat
Jeg er enig i at det kan være lurt å ha en noe mer avventende holdning på bortebane. Med stor vekt på ordet noe. Det er besynderlig å se en regjerende norsk seriemester være fornøyd etter å knapt ha skapt en målsjanse, mot et lag som tross alt ikke er noe mer enn en outsider i medaljekampen.
(...)

Jeg har vært med og slått Rosenborg (faktisk flere ganger) og jeg har tapt mot dem. Men jeg har aldri spilt eller trent mot et Rosenborg som har ligget på egen banehalvdel, forsvart seg og knapt skapt en halvsjanse i løpet av en Tippeligakamp. Det er skremmende å se på. Og det er utrolig å høre Jan Jönsson og Daniel Nannskog stå etter kampen og være delvis misfornøyde. Det er ikke lenger nok å vinne mot Rosenborg. De er blitt så dårlige at de rett og slett skal knuses.

I en årrekke har det blitt jobbet knallhardt på Lerkendal for å bryte ned alt det Nils Arne Eggen bygde opp. Det har vært mye fokus på spillesystem og spillestil. 4-3-3 kontra 4-4-2 har blitt hyppig diskutert. Men hvordan man i løpet av så få år kan klare å bryte ned en vinnerkultur så totalt, det burde det nesten blitt forsket på.
Både Brann og RBK får gjennomgå i denne bloggen. Han sammenligner Branns sjakktrekk med å sette Helstad på benken mot Tromsø med at Man Utd skulle sette Ronaldo på benken borte mot Bolton, for å sikre null baklengs. Han sier, som dere ser her, at RBK langt ifra er offensive og underholdende lenger, og at de har jobbet hardt for å bryte ned ALT Nils Arne Eggen sto for. Det verste er at det er Nils Arne Eggens egne disipler som har sørget for å gjøre nettopp dette.

Les mer: Underholdende og offensiv?

Helt til slutt, etter at Roar Strand og kjerringa gikk hvert til sitt for en stund siden, fant RBK-kapteinen "trøst" i klubbens nyansatte fysiske trener, en liten kvinneskikkelse, med navn Siri Marte Hollekim. Dette har vært en dårlig skjult hemmelighet for de fleste som følger RBK tett. Men nå har paret altså fått penger av Se og Hør, for å fortelle sin kjærlighetshistorie. Hvis noen er interessert i den slag sladder, så kan dere altså lese det i Se og Hør.
Les mer: - Ja, vi er sammen

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 06. Mai 2008, 23:17 »
http://engainside.nettblogg.no/

Må bare lime inn linken til Arild Rønsens blogg. Spot on angående den latterlige farsen rundt "Kuk"-opptrinnet! Han gir i likhet med meg Jonevret det glatte lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #498 på: 08. Mai 2008, 09:47 »
HERLIG lesning for oss som følger TIL!

Og RBK gjør nok en Tabbe? Er det gutteklubben på brakka som er problemet her??

http://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/article107128.ece

Velkommen tilbake Svein Arne Pettersen!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 08. Mai 2008, 10:29 »

Ja...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 08. Mai 2008, 12:54 »
Morsomt at Pavel Londak sammen med 5 andre topper VG-børsen! Det hadde man på forhånd ikke trodd!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 08. Mai 2008, 14:42 »
VG selv ga vel Glimt en 2 på keeperplassen. Mente at de ikke hadde noen matchvinner. Nå kan de spise de ordene i seg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 08. Mai 2008, 15:53 »
Hehe. Frode Olsen sa da Glimt rykka opp at de hadde et spennende lag, og at Pavel Londak kunne komme til å bli blant TLs beste keepere. Selv skal jeg innrømme at jeg har vært litt nervøs rundt Londak, han virket tidvis i fjor usikker i feltarbeidet. Så langt i år har han vært meget god, og hatt flere matchvinnende redninger. Nettopp disse klasseredningene så en flere av forrige sesong.
Tror og håper at de fleste mediene i Norge må spise langt flere ord angående Glimt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 08. Mai 2008, 18:16 »

http://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/article107128.ece

Velkommen tilbake Svein Arne Pettersen!

JA! Gutteklubben Grei driter på draget for n'te gang. Dagbladet satte lørdag 3. mai opp 20 grunner til hvorfor RBK ikke har greid å forvalte arven etter Nils Arne Eggen.

Mange av de punktene gikk på Styret, ved tidligere styreleder Ove Snuruås og nåværende styreleder (som etter et kraftig mistillitsvotum på årsmøtet, fremdeles tror han har medlemmenes fulle tillit) Terje Svendsen og daglig leder Nils Skutle.

Nils Skutle og Rune Bratseth, med flere, er hedersmenn i RBK. De har gjort veldig mye bra. Men de har ikke greid å finne en ny sportsdirektør, de har ikke greid å finne en ny hovedtrener (vi får se hvordan det går med Hamrén - jeg håper han får ro og tillit, men jeg setter aldri i livet penger på det) og de har ikke greid å forvalte videre de fantastiske initiativene Per-Messias Høgmo bygde opp i den tiden han var både hovedtrener og sportsdirektør - og til slutt gikk på veggen. Når testlabsjef Pettersen trekker seg burde det lyse en varsellampe på Brakka. Nå har jeg ikke vært på Brakka i dag og sett etter, men jeg tviler på at den er der. Verken på styreformannens, gaglig leders, sportsdirektørens eller hovedtrenerens kontor.

Fryd dere, Tromsø!
Fryd dere, Bergen!
Fryd dere. Molde!
Fryd dere, Oslo og omegn!

Fotballinteresserte Norge, Drillo, Semb og gamle Rosenborgere - gråt, gråt, gråt!

-----------------------------------

Når det gjelder Glimt, så har de overrasket svært positvit. Og står i øyeblikket som den rake motsetningen til sin bedritne læremester Rosenborg. Kåre Ingebrigtsen har system på sakene. Ballen opp til Runar Berg, som slår den ut til Trond Olsen, som dribler i ti minutter før han slår et perfekt legg inn i feltet. Hva som ser så, har jeg ikke helt fått tak på ennå, men hvis de taper ballen prøver de å vinne den igjen høyt i banen, og har de muligheten, så kontrer de nådeløst. Det eneste problemet er at Glimt ser ut til å slutte å spille fotball fra 80 minutter og inn. De siste 10 minuttene pluss overtid er det som regel alltid motstanderen som kjører. Og som regel scorer de. Stabæk stjal ett poeng av den grunn, både Aalesund og Godset har vært i ferd med å gjøre det samme. Mens Fredrikstad straffet Glimt for ineffektivitet, og beholdt alle tre poengene.

Jeg synes Thiago Martins har skuffet litt i starten. Han har ikke greid å skaffe seg all verdens rom, og avslutningene har ikke vært gode. Det er mulig jeg har sett noe annet enn Den Gule Horde, det vet jeg ikke, men jeg synes Martins ikke har greid å leve opp til fjorårssesongen - ennå.

Pavel Londak er vel litt sånn enten-eller, har jeg inntrykk av. Når han er god, er han veldig god. Når han er dårlig, er han veldig dårlig.
Londak har vært nær ved å drite seg ut et par ganger i år, etter det jeg kan huske å ha sett. Men har sluppet med skrekken. Han viser om ikke annet hvor ekstremt viktig det er å ha en matchvinner bakerst. Nå gjelder det bare å få i gang den livsfarlige spissen Thiago Martins også.

I siste runde var jeg mye mer entusiastisk interessert i Glimt, enn Rosenborg. Jeg kan ikke vente til 26. mai, og håper at det gir en umiddelbar effekt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 08. Mai 2008, 23:30 »
Ikke enig angående Martins. Så han dog ikke mot Lyn eller Godset, men han var meget god mot Kamma, gav Stabæk-forsvaret enormt med problemer (vår bestemann ved siden av Londak den kampen) og gav også FFK-forsvaret mye problemer.
Glimt-TIL er forøvrig utsolgt. Jeg må på jobb, akkurat som da Glimt sikret opprykket mot ODD forrige sesong. JUST GREAT!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #505 på: 08. Mai 2008, 23:35 »
Jeg må også på jobb, og jeg sitter i KIRKENES da kampen om Nord-Norge spilles! Jævlig irriterende!

plebbster

• Gjest
« Svar #506 på: 09. Mai 2008, 16:32 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/09/534859.html

Hahah, tipper fyren er kry. :D
RBK hadde uansett ikke hatt noen verdens ting å gjøre i en turnering som UEFA-cupen er. Tipper RBK ville blitt intenst latterliggjort så dårlig som det laget er nå. Så egentlig er det ikke en byrde, men en seier for norsk fotball.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 09. Mai 2008, 17:38 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/09/534859.html

Hahah, tipper fyren er kry. :D
RBK hadde uansett ikke hatt noen verdens ting å gjøre i en turnering som UEFA-cupen er. Tipper RBK ville blitt intenst latterliggjort så dårlig som det laget er nå. Så egentlig er det ikke en byrde, men en seier for norsk fotball.

Jeg vurderte lenge å unnlate å kommentere dette (i alle fall en 4-5 sekunder) men kom fram til at du rett og slett er en idiot som må få svar på tiltale. Du holder med Brann som tapte 8(!)-1 mot Everton og du betviler RBKs ferdigheter i Europa, jeg er faktisk noe sånt som 97% sikker på at de hadde gjort det bedre enn samtlige andre norske lag i Europa også i år. I tillegg mister Tromsø sjansen til å delta i Intertoto.

Selvfølgelig er det også dumt at vi ikke er best på Fair Play her i landet, noe vi selvfølgelig til enhver tid har et ønske om å være best på.

plebbster

• Gjest
« Svar #508 på: 09. Mai 2008, 17:51 »
Jeg skjønner at du er bitter som trønder. I tillegg er jeg 97% sikker på at samtlige norske lag hadde tapt med store sifre mot Everton i akkurat de ukene. For da var Everton -gode-. At du er 97% sikker på at RBK hadde gjort det bedre enn samtlige norske lag i europa i år, stiller jeg meg litt undrende til. Hva er det RBK har fått til i år som verken Stabæk, Fredrikstad, Lyn eller Viking har fått til? Hvorfor skulle de vært best i Europa i år? For noe de har gjort før? I så fall tror jeg vi kan kåre idioten her..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 09. Mai 2008, 17:56 »
Jeg regner med at du skjønte at jeg kalte deg en idiot fordi du tydeligvis er veldig glad for at vi mister en UEFA-cupplass, noe jeg ikke ville vært om et annet norsk lag hadde vært i den posisjonen RBK er i nå.

Og du er rimelig historieløs hvis du ikke vet hva RBK får til i Europa. Med litt flaks hadde vi gått videre fra CL-gruppa vår i år, og vi var antagelig ikke så mye dårligere da enn vi er nå.