20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150880 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #345 på: 26. April 2008, 23:11 »
2003, siste serierunde. Arne Vidar Moen. Nittitredje minutt. Kanskje den viktigste scoringen i TILs historie.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

natolars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #346 på: 26. April 2008, 23:17 »
2003, siste serierunde. Arne Vidar Moen. Nittitredje minutt. Kanskje den viktigste scoringen i TILs historie.

At jeg kunne glemme det!  :o
Newcastle United FC og Tromsø IL

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #347 på: 27. April 2008, 08:59 »
Jaaaa Daaa!! Miika Koppinen scorer!!

Og TIL har TL DESIDERT beste keeper!

TIL leder 1-0 på Lerkendal, men noe sier meg at siste målet ikke er kommet i denne kampen....

Det hadde det. Dere har uten tvil en glimrende keeper og vi har ikke noe spillesystem overhodet...

Ikke kan vi klage på dommeren i denne kampen heller. Han dømte glimrende og hadde det gått an burde han fått banens beste-tittelen i dag.

Takk Geir for at du ikke bortforklarer tapet.

Jeg hørte bare kampen på radio (sitter i Kirkenes, og eneste internett tilgangen jeg har foreløpig er via mobilen så da er det håpløst å streame). Det jeg hørte av rapporter fra kommentatoren så var Sead kampens store spiller. Kunne vel også blitt både 3 og 4 mål begge veier denne kampen. HERLIG at Gutan reiser seg igjen etter fadesen hjemme mot Viking sist.

Skam dere, RBK.
Hvorfor det?? Er garantert flere lag som kommer til å tape mot TIL i år!

Skal sitere litt av det som Sead Ramovic sa etter kampen:
"It is time the experts at TV2 and the papers start to write something about us.. it is time they give us some respect, and not just write the same things all the time, it is always Rosenborg blablabla, and they never say something about Tromsø. It is time they give us the respect we deserve. Respect!!"

Og det gjelder for såvidt også andre av de små klubbene som gjør en jævlig bra prestasjon ut fra forutsetningene.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 27. April 2008, 10:27 »
Takk Geir for at du ikke bortforklarer tapet.

Det ville fått meg til å se rimelig dum ut, dere vinner fortjent, dere er det beste laget over 90 min. Det innrømmer jeg glatt.

Vi har perioder der vi spiller OK, og viser litt av kvalitetene som bor i laget, men hva hjelper det å ha gode enkeltspillere når alt du har på sidelinja er to boblejakker som ikke evner å inprente et spillemønster eller ta taktiske grep. Vi gleder oss virkelig til Hamren kommer!

Forøvrig all honnør til Steinar Nilsen, han har klart å bygge et glimrende lag til tross for spillere som Helge Haugen og Martin Knudsen som jeg mens de spilte på Brann så på som to av TLs kjedeligste spillere. Og til og med Miika Koppinen, som jeg nesten ble glad da dro, spiller glimrende.

Må igjen få trekke frem dommer Kjetil Sælen i denne kampen. Etter all kritikken mot dommerstanden denne sesongen var det godt å se en dommer (fra Bergen, intet mindre!) som tok tak, hadde glimrende fordelsavgjørelser og trakk tilbake frispark hele kampen.

Så håper vi å komme sterkt tilbake til sommeren :)

plebbster

• Gjest
« Svar #349 på: 27. April 2008, 15:07 »
Jeg koste meg ekstremt mye i går da jeg så Tromsø leke seg litt med RBK på Lerkendal. Selv om jeg setter en Brann-seier høyest på følelseslista, så kan jeg ikke legge bak en stein at det er godt å se RBK og Vålerenga tape poeng (spesielt hjemme...) :)

Bare synd Tromsø ikke vant med mer enn et mål...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 27. April 2008, 19:52 »
Jadda, 2-1 over Aalesund er godkjent! Vi lager dog endel problemer for oss selv når vi fortsetter å brenne sjanser vi bør score på og slipper AaFK inn i kampen igjen!
Menmen, det er skummelt jevnt i TL, og det er kun 4 poeng opp til tabelltopp fortsatt  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #351 på: 27. April 2008, 22:29 »
For de som lurte, så slo SK Brann bitteLillestrøm i dag. 2-1. Og det var overkjøring! Hurra!!! ;D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 27. April 2008, 22:35 »
Påstand: TIL har Tippeligaens beste midtstopperpar.
UENIG!

Tore Reginussen er en svært talentfull unggutt. Eide Iversen fullstendig i dag.
Men Mika Koppinen? Ikke få meg til å le.
Mediene snakker sånn om den gode 2007-sesongen til Koppinen. Hva i all verden var bra med Koppinen i fjor? Han scoret noen mål, supert. Han har alltid vært mye bedre foran motstanderens mål, enn foran eget. Riktignok eide også han Iversen i dag, men det var jo mye på grunn av måten RBK spilte på, og at Iversen var fullstendig ute av det, etter å ha sittet hjemme og latet seg i de tre ukene han har vært skadet, og etter at han satt hjemme og latet seg hele vinteren, i stedet for å trene.

Det jeg husker av Mika Koppinen i RBK-drakt i fjor, var den ene grove feilen etter den andre, som ga motstanderen klare målsjanser. Han er en god duellspiller, han gir aldri opp og blør virkelig for drakta. Men han var i mine øyne en av de viktigste årsakene til at RBK slapp inn mange mål og tapte mange poeng i fjor. Han kan ikke å plassere seg, han er håpløs med ball, pasningene hans er verre enn Jan Gunnar Sollis.
Synes Koppinen var som Cacapa mot Portsmouth mange ganger forrige sesong.

At han er god i TIL overrasker meg ikke. Av en eller annen grunn, så presterer han visst bedre på et litt lavere nivå. Jeg var SJELEGLAD da Koppinen dro tilbake til Tromsø, og jeg er fremdeles sjeleglad for at han dro tilbake til Tromsø.
Jeg angrer ikke et sekund. Selv om han scoret mot RBK i går.

Som sagt, på offensiv dødball har Koppinen alltid vært særdeles god. Veldig smart i bevegelsene og veldig god i lufta. Gårdagens scoring var et godt bevis på akkurat det. Men det holder ikke at en midtstopper er flink til å score mål. En midtstopper bør være enda flinkere til å avverge mål. Det har aldri vært Koppinens sterke side.

Så hvis du leser dette, Kuka. TUSEN TAKK FOR AT DU DRO DIN VEI! Jeg er deg evig takknemmelig.

Forøvrig enig med Geir i at det ikke går an å bortforklare RBKs labre innsats i går, og at dommer Kjetil Sælen var banens beste spiller (noe som sier sitt...)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #353 på: 27. April 2008, 22:55 »
Grei gjennomkjøring mot Lillestrøm i dag. Men fortsatt sitter jeg igjen med en litt flau og irritert stemning i kroppen. Hva er egentlig galt med trynet til Vidar Riseth?

Ekstremt ekkel og usympatisk spiller som går inn for å skade spillere og med 100 søknader om å bli hatet. Han startet etter 2 minutter ved å skjelle ut en gylfi einarsson som hadde klinket hode med frode kippe og blir liggende. Hvorfor i helvete skal han stygge fyren opp i trynet til einarsson og skjelle han ut i nesten 30 sekunder?
Einarsson ropte ikke akkurat på straffe, for å si det mildt.

Men deilig å se trynet hans etter å ha leika seg med LSK :)  Det får jeg ta med meg, for gull blir det neppe i år, er jeg redd...
Kan ikke vinne hvert år dessverre.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #354 på: 27. April 2008, 23:10 »
Og jeg er UENIG med deg Joakim.

Bli litt mer edruelig i dine argumenter Jokke. Hvorfor har TIL bare sluppet inn 2 mål til nå i år hvis ikke forsvaret er bra?? og Miika er så definitivt en viktig del av det forsvaret. Steinar sier at Miika's hjemkomst har vært enormt viktig for laget. Når de nekter RBK å score (noe de har gjort i 45 kamper på rad i TL) så er forsvaret bra. Noe annet vil være dumt å påstå.

Ser i allefall ikke ut for at midtforsvaret til RBK ble så jævla mye bedre etter at han tok til vett og kom seg hjem igjen...

"presterer bedre på et lavere nivå" ?!?!? Kanskje derfor han scoret mot Chelsea på Brua. Det er jo et litt lavere nivå. På tide at Rosenborg får hode sitt ut av sin gullfisk-bolle og innse at de er en middelmådig tippeliga-klubb. start oppbyggingen av et nytt lag. Betenkelig når en sånn storklubb er nødt til å bruke spillere som har sittet hjemme å latet seg i 3 uker, og som ikke har trent i hele vinter. Noe sier meg at det så absolutt ikke er et tegn på et stor-lag.

Se på tabellen gutt! "til og med" Bodø/Glimt er jo et lysår foran farmerklubben sin...

RBK er L A N G T fra å være Norges, langt mindre Skandianvias storklubb for tiden. Faktisk er det flere sesonger siden de var i nærheten av den "tittelen". Nytter ikke snakke om snøen som falt i fjor.

Go foten er totalt fraværende fra bartebyen og da er dere på det beste en middelmådig tippeligaklubb med ei jævla feit pengebok...

(Nå er jeg langt fra edruelig i mine påstander, men bruker bare samme terminologi som deg ;) ).
« Siste redigering: 27. April 2008, 23:22 av Ulf »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 27. April 2008, 23:34 »
Rosenborg begynner og ligne på Newcastle.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #356 på: 27. April 2008, 23:53 »
Benson, skjerpings. Ikke sleng dritt om Newcastle, VÆR så snill.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 28. April 2008, 00:22 »
så kan jeg ikke legge bak en stein

Ok, jeg vet jeg tapte en diskusjon her inne om noe lignende for ikke lenge siden, men dette er jeg helt sikker på ikke er et uttrykk :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 28. April 2008, 00:27 »
Rosenborg begynner og ligne på Newcastle.

Her treffer du spikeren på hodet. Jeg har akkurat den samme følelsen. Spillere som egentlig skal være gode nok, men underpresterer.

Til Ulf: Helt enig i at Miika Koppinen har et meget godt høyeste nivå, er knallhard i duellene og en glimrende stopper på alt bortsett fra noen små feil, som Joakim nevner, disse var alt for tydelige i fjor, men jeg så ikke mye til dem i går bortsett fra en gedigen miss som ga Steffen Iversen en stor sjanse. Så er spørsmålet om det å gi Iversen en sjanse er noen særlig stor tabbe med den formen han er i nå da...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 28. April 2008, 01:45 »
Benson, skjerpings. Ikke sleng dritt om Newcastle, VÆR så snill.

Koffer ser du det på den måten ? Som Brann supporer burde du vel sett det på som dritt om RBK hehe :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]