20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150877 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #330 på: 24. April 2008, 23:26 »
Tror ikkje det bare er ein myte at det beste lagene får fleire dommeravgjørelser med seg enn mot seg. er nok litt lettere og dømme straffe til manu på Old T enn mot.. Dog ingen dommere dømmer likt men på generellt grunnlag.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 25. April 2008, 00:15 »
Tror generelt det er mye hjemmedømming i Norge enten det er RBK, Brann eller Viking. Dessverre. Slik som Stensaas også beskrev det.
Og ja, ManU har vel heller ikke fått veldig mange straffene mot seg de siste åra på OT?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 25. April 2008, 16:36 »
Godt du trekker inn Stensaas, Kristoffer.
Ståle Tversover sa nemlig at selv om man følte at man gjerne fikk enkelte fordeler på hjemmebane, var det stikk motsatt da man kom på bortebane.
Sånn er det i mine øyne fremdeles.

Hvis begrunnelsen for at Terje Hauge er landets beste dommer er at han turde å dømme mot RBK i "gamle dager", så synes jeg det er et direkte håpløst argument, som vitner om at du tenker utelukkende med Brann-øyne, og at bare en dommer dømmer mot RBK er han en god dommer. Jeg ser etter den dommeren som er mest stabil og gjør flest riktige avgjørelser, uansett om han dømmer på Lerkendal, Ullevaal eller Brann Stadion. Der synes jeg Øvrebø alltid har vært den beste.

Og selv om mange av de avgjørelsene Hauge har gjort på Lerkendal, som har gått i RBKs disfavør helt sikkert har vært korrekte, så mener jeg det ikke er bare positivt at RBK med Hauge som dommer har en langt dårligere poengfangst enn med noen annen dommer i landet, uansett om det er hjemmebane eller bortebane. Hadde ikke statistikken vært så tydelig (for det ER den. Det kunne Adresseavisen fortelle i forkant av Godset-kampen), så hadde jeg aldri giddet å klage. Da hadde Hauge vært på nøyaktig samme nivå som alle andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #333 på: 25. April 2008, 17:06 »

Og selv om mange av de avgjørelsene Hauge har gjort på Lerkendal, som har gått i RBKs disfavør helt sikkert har vært korrekte, så mener jeg det ikke er bare positivt at RBK med Hauge som dommer har en langt dårligere poengfangst enn med noen annen dommer i landet

Faller det seg ikke på sin egen urimelighet at du skriver dette, for så og si at jeg ikke kan mene at Hauge er den beste dommeren fordi jeg er Brann-fan? Det du skriver her understreker rett og slett hele argumentasjonen min. End of discussion.

Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 26. April 2008, 00:04 »
Poenget er vel mer det at jeg ikke tror den dårlige poengfangsten under Hauges ledelse er et resultat av utelukkende korrekt dømming, for å si det sånn. Kanskje jeg uttrykte meg litt dårlig.

Vet at Hauge har gjort nok brølere på Lerkendal til at jeg kan forsvare min argumentasjon. Selv om flesteparten av avgjørelsene sikkert er korrekte, har han en lei tendens til å bomme grovt på de mest avgjørende situasjonene.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 26. April 2008, 10:36 »
Det der er jo pisspreik, Joakim! JA, Hauge gjør feil han som alle andre, men ikke nærheten av så mange som enkelte andre dommere gjør. Og de "få" feilene han har overhodet ikke gått mer ut over RBK enn andre lag. Mannen har jo bla dømt noen av de viktigste kampene i hele Europa!

Hauge er Norges beste dommer, og har satt Norge på dommer-kartet.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 26. April 2008, 11:01 »
Det der er jo pisspreik, Joakim! JA, Hauge gjør feil han som alle andre, men ikke nærheten av så mange som enkelte andre dommere gjør. Og de "få" feilene han har overhodet ikke gått mer ut over RBK enn andre lag. Mannen har jo bla dømt noen av de viktigste kampene i hele Europa!

Tom Henning Øvrebø er norges beste dommer. For det første er kommunikasjonen hans med spillerne på banen mye bedre enn noen annen norsk dommer, han har få kontroversielle avgjørelser, nesten ingen feil og ingen lag kan med hånda på hjertet si at de blir bortdømt av Øvrebø. Tom Henning skal dømme i EM til sommeren, noe som bør bevise at dette ikke bare er en subjektiv ibservasjon av meg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 26. April 2008, 14:53 »

Tom Henning Øvrebø er norges beste dommer. For det første er kommunikasjonen hans med spillerne på banen mye bedre enn noen annen norsk dommer, han har få kontroversielle avgjørelser, nesten ingen feil og ingen lag kan med hånda på hjertet si at de blir bortdømt av Øvrebø. Tom Henning skal dømme i EM til sommeren, noe som bør bevise at dette ikke bare er en subjektiv ibservasjon av meg.
Bortsett fra at hele Norge maser om de 6 overtidsminuttene...

Men statistikken beviser jo tydelig at RBK har grunn til å føle seg bortdømt av Terje Hauge. Ingen lag kan såvidt jeg vet si noe i nærheten av det om Øvrebø.
Og at Øvrebø dømmer EM til sommeren er et annet veldig godt bevis.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 26. April 2008, 15:09 »
Du mener det er bevis?

Da spør jeg deg hva VM, EM, Supercup-finale og CL-finale er, bare for å nevne noe.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #339 på: 26. April 2008, 20:22 »
Jaaaa Daaa!! Miika Koppinen scorer!!

Og TIL har TL DESIDERT beste keeper!

TIL leder 1-0 på Lerkendal, men noe sier meg at siste målet ikke er kommet i denne kampen....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 26. April 2008, 20:57 »
Jaaaa Daaa!! Miika Koppinen scorer!!

Og TIL har TL DESIDERT beste keeper!

TIL leder 1-0 på Lerkendal, men noe sier meg at siste målet ikke er kommet i denne kampen....

Det hadde det. Dere har uten tvil en glimrende keeper og vi har ikke noe spillesystem overhodet...

Ikke kan vi klage på dommeren i denne kampen heller. Han dømte glimrende og hadde det gått an burde han fått banens beste-tittelen i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 26. April 2008, 21:35 »
Skam dere, RBK.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 26. April 2008, 21:37 »
Tips til RBK. Start med 10 mann neste kamp  ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #343 på: 26. April 2008, 21:52 »
Påstand: TIL har Tippeligaens beste midtstopperpar.

Og Tom Høgli har tatt noen ENORME steg på høyrebacken. Er så jævla sikker i alt han gjør. Burde snart være i landslagsdiskusjonen med tanke på hvor dårlig stelt Norge er i den posisjonen.

Fin dobbel i dag: TUIL-Senja 6-0 og fortjent seier på Lerkendal.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

natolars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #344 på: 26. April 2008, 23:08 »
Når vant Tromsø sist på Lerkendal? Var det i 1988?
Newcastle United FC og Tromsø IL