20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #120 på: 28. Mars 2008, 18:37 »
FFKs lag er ennå ikke offisielt bekreftet, men etter det Fredriksstad Blad erfarer kommer følgende 11 mann til å spille fra start:

Lasse Staw - Jan Tore Ophaug, Raio Piiroja, Patrik Gerrbrand, Fernando Pereira Wallace - Hans Erik Ramberg, Kasey Wehrman, Ardian Gashi, Abgar Barsom - Tarik Elyounoussi, Gardar Johansson.

plebbster

• Gjest
« Svar #121 på: 29. Mars 2008, 13:22 »
Gleder meg og noe sykt!

Men dette med at Demba må stå over mot FFK på ssøndag pga gulekort i Danmark, er dette en regel folk kjenner til?
Trodde at ettersom man har kjøpt en ny spiller så burde vel de gulekortene være slettet? Ihvertfall når man kjøper fra utlandet...

Tja, husker vel noe liknende med Chippen Wilhelmsson på Stabæk. Han hadde blitt utestengt i europacup-kamp for et random svensk lag, så den gang Stabæk kom til europacupen (for en gangs skyld..!) så måtte han stå over første kamp. Tror det var en kamp mot et belgisk lag.

Satser på at Karadas tar Dembas plass, men det ligger litt i kortene at Winters tar den. Synd Karadas avslår spiss-plassen.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #122 på: 29. Mars 2008, 13:54 »
Demba må stå over pga serien fortsatt er igang i Danmark. Hadde serien der vært over, hadde han sluppet å stå over. Sånn er den regelen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 29. Mars 2008, 16:16 »
Flott å se Sapara og Andresen skadet når sesongen starter! I tillegg gjør det ikke noe å ha det mindre pene fjeset til Jan-Derek borte fra norges fotballarenaer når Tippeligaen ruller igang igjen. Saparas skade kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt. :) Personlig gjør det meg ingenting at Andresen er skadet for jeg tror ikke han blir den lederen som han var i Norges regjerende seriemestere SK Brann.
Jan-Derek Sørensens mindre pene fjes blir vel å se på kunstgresset på Aspmyra i morgen, om ikke jeg tar helt feil. Hvis du mener at han da er borte fra norges fotballarenaer, tar du dessverre feil.

Nøyaktig hvorfor du hoverer over Saparas skade forstår jeg ikke, han har da aldri gjort deg noe vondt? ;D
Håper Konan erstatter Sapara, så skal du nok se at gresset ikke nødvendigvis er så mye grønnere på den andre siden...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 29. Mars 2008, 16:58 »
Flott å se Sapara og Andresen skadet når sesongen starter! I tillegg gjør det ikke noe å ha det mindre pene fjeset til Jan-Derek borte fra norges fotballarenaer når Tippeligaen ruller igang igjen. Saparas skade kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt. :) Personlig gjør det meg ingenting at Andresen er skadet for jeg tror ikke han blir den lederen som han var i Norges regjerende seriemestere SK Brann.
Jan-Derek Sørensens mindre pene fjes blir vel å se på kunstgresset på Aspmyra i morgen, om ikke jeg tar helt feil. Hvis du mener at han da er borte fra norges fotballarenaer, tar du dessverre feil.

Nøyaktig hvorfor du hoverer over Saparas skade forstår jeg ikke, han har da aldri gjort deg noe vondt? ;D
Håper Konan erstatter Sapara, så skal du nok se at gresset ikke nødvendigvis er så mye grønnere på den andre siden...

Mener å ha lest at gode gamle Derek er skadefri når sesongen ruller igang, men hvorfor noen skal synes det er bra kan jeg ikke skjønner. Synes forøvrig det er barnslig å ønske andre spillere skadet. Kjedelig å vinne serien fordi de beste spillerne på andre lag er skadet også...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 29. Mars 2008, 17:02 »

Mener å ha lest at gode gamle Derek er skadefri når sesongen ruller igang, men hvorfor noen skal synes det er bra kan jeg ikke skjønner. Synes forøvrig det er barnslig å ønske andre spillere skadet. Kjedelig å vinne serien fordi de beste spillerne på andre lag er skadet også...

Enig, synes det er litt barnslig å bli glad for at andre lags spillere blir skadet. Du vil vinne fordi du er bedre enn det andre laget, ikke fordi de mangler spillere med skader.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 29. Mars 2008, 17:06 »
Jeg har ingenting imot å slippe Jan-Derek Sørensen på norske fotballbaner, men jeg gidder ikke å ønske han skadet for det. Jeg kan heller ønske at han finner det for godt å legge opp, og fortelle omverdenen om hvor fantastisk han hadde det i Vålerengen. Så håper jeg noen sletter Rosenborg fra hans liste over klubber.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 29. Mars 2008, 20:55 »
Senest i går uttalte dommerstanden at de skulle slå hardt ned på holding i feltet denne sesongen. Allerede i første seriekamp driter Roy Helge Olsen seg ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 29. Mars 2008, 21:00 »
Derek er en bra mann, men vår kaptein har som sagt pådratt seg en strekk, og blir dessverre ute noen uker. Det er uheldig da han har vært god i oppkjøringa og levert flere gode målgivende. Atpåtil, det er i en slik formasjon Derek hører, hjemme, ikke i noe 4-4-2. Dessuten må vi da hive innpå en venstreback som vi bortimot henta på postordre på anbefalelse fra Teitur, som ikke har noen erfaring fra TL, og bare noen få treninger med laget. Skummelt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #129 på: 29. Mars 2008, 22:08 »
Trur B/G "berge" seg i mårra pga heimebane og at Kamma har minst like mange skada som B/G (etter det eg har lest i allefall).

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 29. Mars 2008, 22:53 »
Senest i går uttalte dommerstanden at de skulle slå hardt ned på holding i feltet denne sesongen. Allerede i første seriekamp driter Roy Helge Olsen seg ut.

Ja, den var ikke bra. Til hans forsvar skal det sies at når han ser duellen har sikkert Fredheim Holm sluttet å holde.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 30. Mars 2008, 04:57 »
Trur B/G "berge" seg i mårra pga heimebane og at Kamma har minst like mange skada som B/G (etter det eg har lest i allefall).

Pluss at vi tidenes mest underuverte lag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 30. Mars 2008, 12:18 »
Sandefjord var vel også tippet nederst av alle. Og man så hvordan det gikk med dem. Personlig tror jeg Glimt kan klare seg, men det blir tøft og man er avhening av å vinne kamper som mot HamKam idag.

plebbster

• Gjest
« Svar #133 på: 30. Mars 2008, 12:21 »
Hehe, barnslig å ønske andre spillere skadet er vel ikke helt å treffe spikeren på hodet (et uttrykk som har blitt populært på forumet i det siste virker det som :) ).

Jeg tror at om trøndere og VIF-fans ikke ville åpnet champagnen, så ville de ihvertfall fått seg et smil om munnen hvis Helstad ble skada i 8 måneder. Det sier jo seg selv.

I dag er det to nye kamper på programmet. Tipper det først blir Molde-Stabæk kl 18:00, før Norges regjerende seriemestere setter igang showet kl 19:30 på TV2.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 30. Mars 2008, 15:23 »
Sandefjord var vel også tippet nederst av alle. Og man så hvordan det gikk med dem. Personlig tror jeg Glimt kan klare seg, men det blir tøft og man er avhening av å vinne kamper som mot HamKam idag.

Hehe, Glimt ble også nederlagsdømt da de tok sølv sist, av de fleste. Samt at de to foregående gangene de rykka opp nådde de cupfinalen samt tok vel sølv i begge sesongene! :D
Det skjer ikke i år, men det er ihvertfall et tegn på at vi i Glimt liker å være nederlagsdømt!
Selv er jeg såpass ærlig at jeg kan se at vi kan få det tøft. Det hovedsaklig på grunn av et totalt uprøvd forsvar og betydelig mangel på bredde.