20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Manchester United 23 Feb 18.15 Canal+ sport 1  (Lest 31088 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

FlightOfTheRat

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Manchester United 23 Feb 18.15 Canal+ sport 1
« Svar #195 på: 24. Feb. 2008, 03:30 »
Til sommeren MÅ det faktisk investeres noe aldeles voldsomt i dette laget. Vi trenger massive utskiftninger i spillemateriellet, hvis ikke er det samme driten om igjen. Er bare noen få spillere som kan bli med videre i mine øyne, resten må skiftes ut.. Her snakker vi type 9-10 spillere inn. Koster vel en milliard, og er vel totalt urealistisk, men det må faktisk til.
"Totalt urealistisk" er vel en grei vurdering der ja... Det er ikke bare å kjøpe seg suksess heller. Hvor mange spillere skal man ha i stallen? Skal man la en drøss spillere gå for en slikk og ingenting bare fordi de ikke lykkes akkurat nå?
Men jeg har ikke så mange gode forslag til hva man bør gjøre heller.

Men Keagan må få litt tid på seg. Har inntrykk av at BigSam hadde med seg mye feil idéer om hva slags spillere som trengs. Joey Barton, helvetes idiot. Hva skal vi med sånt? Mener å ha oppfattet at Sammy ville hatt Bellamy tilbake også. Grøss og gru. Hadde det skjedd så hadde jeg boikottet laget så lenge han var i stallen. Har absolutt nada sans for den typen bråkmakere.

KK har én oppgave denne sesongen, og det er å hindre nedrykk. Så starter han med blanke ark neste sesong, og da er det lov å håpe på framgang igjen.

Sender noen varme tanker over fjorden jeg da. Tror det er en og annen som trenger litt trøst der borte i kveld.

Beskrivende smiley etter dagens kamp:  :-[

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 24. Feb. 2008, 04:01 »
Til sommeren MÅ det faktisk investeres noe aldeles voldsomt i dette laget. Vi trenger massive utskiftninger i spillemateriellet, hvis ikke er det samme driten om igjen. Er bare noen få spillere som kan bli med videre i mine øyne, resten må skiftes ut.. Her snakker vi type 9-10 spillere inn. Koster vel en milliard, og er vel totalt urealistisk, men det må faktisk til.
"Totalt urealistisk" er vel en grei vurdering der ja... Det er ikke bare å kjøpe seg suksess heller. Hvor mange spillere skal man ha i stallen? Skal man la en drøss spillere gå for en slikk og ingenting bare fordi de ikke lykkes akkurat nå?
Men jeg har ikke så mange gode forslag til hva man bør gjøre heller.

Men Keagan må få litt tid på seg. Har inntrykk av at BigSam hadde med seg mye feil idéer om hva slags spillere som trengs. Joey Barton, helvetes idiot. Hva skal vi med sånt? Mener å ha oppfattet at Sammy ville hatt Bellamy tilbake også. Grøss og gru. Hadde det skjedd så hadde jeg boikottet laget så lenge han var i stallen. Har absolutt nada sans for den typen bråkmakere.

KK har én oppgave denne sesongen, og det er å hindre nedrykk. Så starter han med blanke ark neste sesong, og da er det lov å håpe på framgang igjen.

Sender noen varme tanker over fjorden jeg da. Tror det er en og annen som trenger litt trøst der borte i kveld.

Beskrivende smiley etter dagens kamp:  :-[

Enig Få vekk Barton for faen. La hans neste fengelstur vera under ein anna klubb !! Drit dårlig er han og. Møkkakjøp deluxe.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #197 på: 24. Feb. 2008, 05:56 »
Er det noen av kjøpa til Sam som kan kalles vellykka?
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 24. Feb. 2008, 06:27 »
Veit dere, jeg gidder faktisk ikke skylde på Big Sam. Syns det er innlysende å forstå at dette totale forfallet som har foregått på Tyneside har gått over lengre tid enn det Big Sam har sittet. Tror faktisk elendigheten var godt i gang under Sir Bobby da kvalmen fikk vokse. For meg virker det som om det er en total mangel på profesjonalitet og teamspirit i dette laget. Vi trenger seriøs hjelp, et par uker innesperret på en institusjon med oppfølging.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #199 på: 24. Feb. 2008, 07:23 »
Vil først starte med at jeg synes vi spilte en grei kamp. Vi startet hardt og kom oss til målsjanser. Og som forige gang vi møtte disse djevlene, kunne vi ledet, hadde vi bare fått dette straffesparket. Sier ikke at det var et klart straffespark, men en annen dommer hadde nok dømt det. Hadde det vært de rød som hadde vært i den situasjonen, så hadde det nok blitt blåst straffe. Men det er lite å gjøre med.
Rett etter denne hendelsen så går Man Utd opp i angrep og scorer fordi Zog ikke følger med på Rooney. Dette var starten på flere personlige feil. Smith var skyld i det nest siste, da han ikke fikk klarert godt nok. Men ingen av disse to gjorde det spesiellt dårlig heller. Det var nok en gang laget som sviktet. Vi er på bunnen, går ikke å bli dårligere. Og vi kan ikke skylde på skadene, de rettet Big Sam opp for oss, så vi er ikke lengre det laget med flest skader. Vi er DÅRLIGE! Men alle lag har sånne perioder, uten om Man Utd da, merklig nok. Men vi har ikke klart å få snudd motgangen, noe som må skje snart. Samtidig så var det Man Utd vi møtte, de som banker Arsenal. Skal vi forvente at det snur der? Nei vil jeg si, for det blir for hardt. Jeg har faktisk troen på at vi tar poeng i neste kamp! Jeg håper det vil snu da.

Rykke ned? Kanskje dere som håper på det ikke følger med så mye i Championsship, men der er det ikke lett. Der er det nok hardere enn i PL. Der kjemper alle for opprykk, play-off og nedrykk. Og dere som tror det, rykker vi ned, så beholder vi ikke laget i dag. Da mister vi nok 80% av laget. Ingen av dem vil spille i nest høyeste divisjon, når flere klubber i den høyeste gjerne vil ha dem. Given, Taylor, Barton, Duff, Enrique, Milner, Owen, Martins, Smtih, Viduka er bare noen av de som helt sikkert forsvinner ved et evt. nedrykk. Og det er ikke bare å bygge opp et lag.

Et godt eksempel er jo Leeds. De rykket ned, så var de i Play-off finalen, og året etter, minimalt med forandringer, så lå de blandt de 3 siste, og til slutt rykket ned.

Charlton og WBA ligger i dag godt ann fordi de kun var et middels lag i PL. De hadde ikke så mange stjerner som vi har. Se på papiret! Vi skal være med i toppen, spille jevnt med lag som Man Utd, laget koster massevis av penger. Alle, og da mener jeg alle, disse spillerne går om vi skulle rykke ned. Og da må vi bygge opp et helt nytt lag, og hvor skal vi få spillerne fra?! Vi får jo så klart de spillerne på "middels-nivå", men skal vi rett opp igjen må vi ha de på nest/3. øverste nivå.

Jeg tror ved et nedrykk så blir vi det "nye Leeds". Går ikke konk så klart, men vi må starte på nytt. Helt på nytt. Færre tilskuere på kamper. De større profilene velger andre alternativer. Glemmes i Europa. ++
Plusset ved å rykke ned er at vi nettopp får startet et nytt lag, men det vil ta veldig lang tid å få det opp i den standaren det er i dag. Talentene i Newcastle vil også få kommet mer frem, det vil jo vær positivt. Sikkert mer også, men ikke som jeg komemr på nå.

The Magpies er nødt til å holde seg i PL, forbedre plassen sin. Så kan vi se frem til sommeren da KK får åpne lommeboken til Ashley.

homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 24. Feb. 2008, 10:50 »
Possession
50% 50%

Shots on target
5 10

Shots off target
5 7

Corners
7 4

Hvis man ser på statistikken i kampen virker det ikke akkurat som total overkjøring, og det var det heller ikke. Det var ikke enveiskjøring gjennom hele kampen. Vi hadde ballen en del og i perioder spile vi brukbart, men hver eneste gang Man Utd kommer sitter man med følelsen at det blir farlig. Vi spiller forferdelig dårlig forsvar for tiden, og når Man Utd kommer med Ronaldo, Rooney osv blir det ikke lett.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 24. Feb. 2008, 11:47 »
Er det noen av kjøpa til Sam som kan kalles vellykka?

Faye og Beye, samt at det blir for tidlig å dømme Enrique.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 24. Feb. 2008, 12:04 »
Målene uteblir, og laget kolapser straks vi får mål imot. Noen som så Mike Ashley på tribunen da det stod 0-3 til Man Utd ? Må si han så veldig fornøyd ut i forhold til resultatet.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #203 på: 24. Feb. 2008, 12:13 »
Synes starten av kampen var oppløftende, i alle fall i forhold til det vi har prestert i de forrige kampene. De to første målene til ManU kommer som et resultat av personlige feil av våre spillere. På 1-0 målet blir det vist en gang for alle at Zog ikke er noen back. Han skal FØLGE Rooney hele veien, men gjør det faen ikke. Rooney får dermed stå helt alene og banke inn 1-0. På 2-0 målet var det vel Barton som mistet ballen, og Ronaldo blir spilt igjennom. Synes forøvrig Barton bruker altfor lang tid til å kjæle med ballen istedenfor å la den gli fort videre.

I starten av annen omgang er vi igjen på hugget og presser ManU tilbake. Men så en personlig feil IGJEN. Ronaldo får ballen, han faller. Så mister Faye ballen denne gangen og Ronaldo blir igjen spilt igjennom og vips 3-0.

Det er helt utilgivelig å gjøre slke elementære feil, og man blir straffet for det mot ManU. Spesielt Zog og Barton sine var jeg oppgitt over, har mer følelsen av at Faye var uheldig.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 24. Feb. 2008, 16:59 »
Hellvette det gikk på ræva igår igjen.
Jeg satt gjennom hele kampen og lurte på hvor mange goaler Manch U Skulle score, og den følelsen har jeg dessverre hatt alt for mange ganger i løpet av sessongen.

Det snakkes her om og rydde opp i rekkene, og det er jeg enig i.
I mine øyne er det kun Emre, Martins, N`zogbia, milner, Beye, Faye og Enrique som skal få være med videre.

Men uansett vi skal ha 3 poeng neste kamp.
Howay the lads

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 24. Feb. 2008, 17:40 »
Fekk berre med meg 3 av måla, måla var rett og slett ALT for enkle. Første målet er jo ei gedigen tabbe av N'Zogbia, som sjølvsagt skal følge med Rooney, men også av Given som står som ei saltstøtte på strek, burde lett ha plukka ned ballen med hendene. Andre målet er midtbana som jobber for dårlig tilbake, men ikkje minst Taylor som slepper Ronaldo altfor lett gjennom, håpløst! 3. målet var jo berre tåpelig, blir flau av å sjå slikt, ka faen Taylor tenker på, kan jo berre presse vekk Ronaldo (som eg hata over alle i verden) eller skjerme/sentre ballen til keeper, men nei det blir for vanskelig.

Dette var alt for enkelt, synd å sei det men Bramble var en minst like god midtstoppar som Taylor har vore i år, prestera faktisk langt meir stabilt. Taylor har gjort stygge feil i nesten kvar einaste kamp eg kan huske.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 24. Feb. 2008, 19:45 »
Det at du skylder på Given på første målet, Øyvinden, sier det meste.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #207 på: 24. Feb. 2008, 19:49 »
Det at du skylder på Given på første målet, Øyvinden, sier det meste.

Du kan få sagt det. Det er ingen andre enn Zoggy som kan klandres for det målet. Innlegg på bakerste, og kald avslutning i hjørnet av mål. INGEN keepere hadde reddet det skuddet. Jeg syntes Given var godt etter skuddet, men virkelig... HVORDAN skulle han forhindre scoring der?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 24. Feb. 2008, 20:04 »
Mhm. Det er en mann, og det er Zog's latterlige markeringssvikt. Allerede før målet er blitt mål ser du at Zog skjønner at han har drete skikkelig på draget. Given kan ei lastes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 24. Feb. 2008, 20:30 »
Uenig med folket. Syns Given burde klare å plukke ned den ballen FØR den går til Ronny. Ken e det som seie han må stå helt i ro på streken så lenge?