20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillerenes draktnummer.  (Lest 5381 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Spillerenes draktnummer.
« på: 13. Feb. 2008, 17:40 »
Heisann folkens.
Ser det er flere sider jeg er innom som ikke har oppdatert Newcastles spiller nr å navn??
Er det noen som har en link til dette??
Hadde vært meget morsomt å se hva slags draktnummer de alle har.
Å ps!!
Vist de unge spillerene ikke regnes med, skriv dem gjerne inn, på slutten som ??..
Vi har jo fått endel nye unge spillere.
Å vist dere finner, send gjerne en link ang spillerene på vårt juniorlag?

Håper på hjelp fre dere forumbrukere.
Takk.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Spillerenes draktnummer.
« Svar #1 på: 13. Feb. 2008, 17:52 »
www.nufc.com pleier være dyktige!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

RHCP14

• Gjest
« Svar #2 på: 13. Feb. 2008, 18:35 »
Det som er litt interessant å snakke om er jo om nummerene "stemmer til typen spiller". Slik som Emre føler eg burde enten hatt nummer 10 eller 7. Han er den kreative spilleren i laget. Barton kunne hatt 8 og hadde det ikkje vore kult å sett Owen i drakt nummer 9? Eller kanskje 11?

Her følger noen nummer-spiller kombinasjoner som hadde vore bra:

Steven Taylor 5...tipper det hadde blitt solgt meir drakter om han hadde hatt det nummeret.
Emre 10...kreativ spiller skal ha eit kreativt nummer....bare Zidane som klarer å gi femmeren status som offansiv...
Barton 8...Føler han er ein åtter...er ikkje 7eren på laget føler eg...
Owen 9 (11 fordi det er kult å se raske spillere i det tallet)...storscoreren skal ha nummer ni...
Martins 20...Sunny er ein legende og har gjort nummeret til det også...
7...ein ny stjernespiller...Henry?

og ein ting eg lenge har lurt på...kan ein utespiller ha draktnummer 1???

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 13. Feb. 2008, 19:12 »
Jeg sa også når nr9 skulle dele ut at Owen hadde vært det perfekte valget. Når det er sagt, en kjapp stjernspiss kan også passe fint til 10ern.
Ellers, nærmeste en kommer 7 er vel Milner, jeg tenker automatisk høyreving jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13. Feb. 2008, 19:27 »

Ja desverre. Samme hvor dumt det både ser og høres ut så kan han det.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13. Feb. 2008, 19:32 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13. Feb. 2008, 19:42 »
Det som er litt interessant å snakke om er jo om nummerene "stemmer til typen spiller". Slik som Emre føler eg burde enten hatt nummer 10 eller 7. Han er den kreative spilleren i laget. Barton kunne hatt 8 og hadde det ikkje vore kult å sett Owen i drakt nummer 9? Eller kanskje 11?

Her følger noen nummer-spiller kombinasjoner som hadde vore bra:

Steven Taylor 5...tipper det hadde blitt solgt meir drakter om han hadde hatt det nummeret.
Emre 10...kreativ spiller skal ha eit kreativt nummer....bare Zidane som klarer å gi femmeren status som offansiv...
Barton 8...Føler han er ein åtter...er ikkje 7eren på laget føler eg...
Owen 9 (11 fordi det er kult å se raske spillere i det tallet)...storscoreren skal ha nummer ni...
Martins 20...Sunny er ein legende og har gjort nummeret til det også...
7...ein ny stjernespiller...Henry?

Nå synes jeg ikke Barton er noen Gazza eller Beardsley da, så jeg synes han kan få beholde sjueren. Selv om den har tilhørt Robert Lee en gang i tida.

Emre har vel "alltid" hatt nr. 5. Dessuten føler jeg at nr. 10 skal være forbeholdt en spiss. Ettersom Owen er så godt vant med det nummeret fra Liverpool og landslaget, synes jeg det er all grunn til å la ham beholde det. Martins kan få beholde nr. 9, enn så lenge. Selv om det vanligvis tilhører storscoreren, så var Martins vår suverene toppscorer i fjor, og er det vel også i år. Ihvertfall foreløpig.

Steven Taylor skal ha nr. 27 eller nr. 6!
Enkelt og greit. Med tanke på at han fortsatt bare er vår FREMTIDIGE stjernestopper, så bør han holde seg til nr. 27 en stund ennå. Dessuten, både Woody og Albert storspilte i trøye nr. 27. Trøye nr. 6 har blitt et noe mer belastet trøyenummer etter at Boumsong "storspilte". Trøye nr. 22 bør vel gjemmes bort for godt, og aldri gis til en spiller igjen. Vi kan ikke ha flere Titus Bramble i klubben. Når Ameobi har gjort seg ferdig, så bør vi vel kanskje gjøre det samme med nr. 23.

Lagoppstillingen kan vel kanskje se sånn ut:

1
2 - 4 - 27/6 - 3
16/8 - 7 - 5 - 11/14
9 - 10
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

RHCP14

• Gjest
« Svar #7 på: 13. Feb. 2008, 21:29 »
Jeg sa også når nr9 skulle dele ut at Owen hadde vært det perfekte valget. Når det er sagt, en kjapp stjernspiss kan også passe fint til 10ern.
Ellers, nærmeste en kommer 7 er vel Milner, jeg tenker automatisk høyreving jeg.

Nummer sju er vanlig for ein høgreving, men i manu f.eks, blir drakt nummer sju gitt til den offansive stjernespilleren. Drakt nummer sju er hellig, og burde ikkje bli gitt til noen i Newcastle på nåværende tidspunkt.

Føler igrunn at det berre er nr.9 som er hellig her i klubben....

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13. Feb. 2008, 21:35 »
Trøye nr. 22 bør vel gjemmes bort for godt, og aldri gis til en spiller igjen. Vi kan ikke ha flere Titus Bramble i klubben.

Bramble hadde vel nummer 19?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 13. Feb. 2008, 22:23 »

Nummer sju er vanlig for ein høgreving, men i manu f.eks, blir drakt nummer sju gitt til den offansive stjernespilleren. Drakt nummer sju er hellig, og burde ikkje bli gitt til noen i Newcastle på nåværende tidspunkt.

Føler igrunn at det berre er nr.9 som er hellig her i klubben....

Drakt nr7 har tilhørt ManUs to siste høyrevinger. Christine Ronaldo var tross alt "bare" et særdeles lovende vingtalent som skulle ta den forrige høyrevingen Beckhams drakt da han forlot.
Den eneste drakten som vel kan sies å være i nærheten av "hellig" hos oss er nr9. Det er vel igrunn kanskje det viktigste nr i PL, nr 9 i NUFC. Husk nå på at vi har hatt spillere som Goldfish i tillegg til Barton som har bært nr7 før Rob Lee, så å kalle den hellig er vel litt overdrivelse.

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 14. Feb. 2008, 08:44 »
Trøye nr. 22 bør vel gjemmes bort for godt, og aldri gis til en spiller igjen. Vi kan ikke ha flere Titus Bramble i klubben.

Bramble hadde vel nummer 19?

Ja det hadde han. Så da bør vi heller gjemme bort den, i alle fall for spillere i forsvaret.
Men er ikke nummer 22 Butt??? Så kanskje det ikke er så dumt å legge bort det nummeret til syvende og sist likevel :P
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 14. Feb. 2008, 16:04 »
Hvordan greide ikke jeg, som har nr. 19 på en av mine drakter, ikke huske at Bramble hadde nr. 19?

Jaja. Da holder vi nr. 19 langt unna noen spiller igjen, helt inntil undertegnede signerer proffkontrakt med Newcastle i en alder av 35 år (altså om ti år. Det er jo lov å håpe. Jeg må være bedre enn Bramble, i det minste). Nr. 22 har Butt fylt med mye rart. Men det kunne vært så mye verre enn som så. Amdy Faye, for eksempel...

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 14. Feb. 2008, 22:09 »
Nå hadde vell Luque også 19 før han forlott oss, så definitivt ikkje noko kjempe nummer det nei

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15. Feb. 2008, 16:59 »
Nå hadde vell Luque også 19 før han forlott oss, så definitivt ikkje noko kjempe nummer det nei
Luque hadde vel nr. 20, men byttet til nr. 7 før sesongen. Det gikk ikke stort bedre.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15. Feb. 2008, 19:52 »
Han hadde 19 i Deportivo ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.